Gå til innhold

Anser du transekvinner som ekte kvinner?


AnonymBruker

Anser du transekvinner som ekte kvinner?  

273 stemmer

  1. 1. Anser du transekvinner som ekte kvinner?

    • Ja
      54
    • Nei
      204
    • Vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

Nei. De er ikke kvinner. Det er derfor vi sier Transkvinner. 

Anonymkode: ecf55...0ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 16.49):

Anser du transekvinner som ekte kvinner?

Anonymkode: 1785d...102

Hvis de har tatt full kjønnsoperasjon som bryst, vagina og lever som en kvinne fullt ut så ja. 

Beholder de penis, så nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (På 12.3.2021 den 3.34):

Det er jo ciskjønnede som prøver å frata transpersoner rettigheter. 

Hvilke rettigheter da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager kan en biologisk mann bli en kvinne? :skratte:

Nei, ser ikke på damemenn, eller mannedamer som ekte menn eller damer.

Anonymkode: 8e51f...3bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. De er ikke kvinner. Det er derfor vi sier Transkvinner. 

Anonymkode: ecf55...0ec

 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvordan i alle dager kan en biologisk mann bli en kvinne? :skratte:

Nei, ser ikke på damemenn, eller mannedamer som ekte menn eller damer.

Anonymkode: 8e51f...3bd

Så trist. Jeg bare håper at dere holder meningene deres for dere selv om dere møter en transperson. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (11 timer siden):

 

Så trist. Jeg bare håper at dere holder meningene deres for dere selv om dere møter en transperson. 

Det er jeg helt enig i. De har det vanskelig nok som de har det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de skal få anse seg som hva de vil, men jeg anser dem som psykisk syke menn som hadde fortjent bedre oppfølging og beskyttelse enn kjønnslemlestelse.

Anonymkode: bd74c...d20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å se så sort/hvitt på det. Ja, jeg ser på dem som damer, respekterer og annerkjenner det de lever med, sånn i hverdagen. Men så kommer man dit hvor man feks begynner å snakke om idrett feks og da er det jo ikke til å stikke under en stol at det er en forskjell. 

Hvilket toalett folk bruker feks kunne ikke brydd meg mindre enten de har gjennomgått kjønnskorrigerende behandling med eller uten operasjon,  eller ikke, men snakker vi damegarderobe der man kanskje  er naken og cis kvinner naturlig nok (ofte) er mer sårbare fordi vi ofte er fysisk svakere skulle det skje noe så forstår jeg at folk reagerer selv om jeg personlig har andre ting i livet som bryr meg mer enn akkurat det. Har man derimot gjennomgått kjønnskorrigerende behandling og operasjon så ser ikke jeg problemet med at de går i damegarderoben som alle andre kvinner. 

Jeg har ingen problem med å omfavne det faktum at de ER kvinner, kvinner som dessverre ble født i feil kropp. Og det at de ble født i feil kropp får man liksom aldri eliminert helt på alle punkter, dessverre. Jeg synes oppriktig det er synd, men sånn er det. Håpet er vell at vi kanskje i fremtiden får mer enn 2 båser å sette folk i og/eller at fysisk kjønn blir mindre viktig (for alt annet enn helserelaterte spørsmål) enn hvordan folk identifiserer seg. Jeg tenker jo kanskje at det siste der hadde gjort livet enklere for veldig mange og at det hadde resultert i ferre kjønnskorrigerende behandlinger med eller uten kirurgi. Disse kjønnstereotypene er jo stort sett påtatt og viss kropp bare var kropp og man ellers kunne vært den man er og det hadde vært normalt enten man er sånn eller slik så hadde det nok vært mange fler som hadde kunnet leve med å være født i feil kropp og. Jeg kan iallefall ikke si at identiteten min er knyttet til pupper eller kjønnsorgan, de er nå bare som de er tilfeldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (17 timer siden):

 

Så trist. Jeg bare håper at dere holder meningene deres for dere selv om dere møter en transperson. 

Er ikke det normal folkeskikk? Går ikke rundt å sier til homser hva jeg synes om de heller… 🥴

Anonymkode: 8e51f...3bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke ser på transpersoner som det kjønnet de har skiftet til, er ikke det samme som at man hater dem... Dette er en tråd der man skal diskutere hvorvidt man ser på transkvinner som ekte kvinner. Det gjør ikke jeg, rett og slett fordi kvinner er mennesker som er født med kvinnelige kjønnskromosomer. Det er dét som er definisjonen på kvinne, ikke at man har langt hår og sminker seg. Men har ingen problemer med å kalle menn som identifiserer seg som kvinner for hun eller bruke kvinnenavnet deres. Er jo normalt høflig og respekterer folk på et generelt grunnlag. Tror ikke det er sånn at alle i denne tråden som skriver at de ikke ser på transkvinner som kvinner er slike som går rundt og aktivt trakasserer transkvinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje, kanskje ikke. Min mening har ikke noe å si.

Jeg lar folk få lov til å være seg selv, uten å bry dem med min mening.

Anonymkode: ef438...6bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de er ekte kvinner. Har møtt flere transkvinner og det er helt tydelig at de er kvinner.

Anonymkode: 506b4...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er selvsagt ikke kvinner. De må jo ta testosteron og div andre hormoner og medisiner for å få mindre maskulint utseende. Men de kan ytre sett fremstå som kvinner, på avstand. De er selvsagt biologisk sett menn og vil alltid være det. Hormoner, medisiner og operasjoner kan ikke endre noens dna og kjønn. 

Anonymkode: 324cf...5ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja i alle henseender unntatt dating.  Nå er jeg kvinne som liker menn, har ingen problemer med å anse transmann som mann i alle andre henseender, men det er turn off sexuelt da jeg ikke tenner på kvinner så jeg forstår menn som synes det er sexuelt avtennende om dama var mann før…

Anonymkode: f4efa...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje, kanskje ikke. Min mening har ikke noe å si.

Jeg lar folk få lov til å være seg selv, uten å bry dem med min mening.

Anonymkode: ef438...6bd

Tenk om alle tenkte sånn! 💜

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2021 at 12:57 AM, Gjenferdet said:

 

Så trist. Jeg bare håper at dere holder meningene deres for dere selv om dere møter en transperson. 

Tja, det kommer ann på hvordan transpersonen oppfører seg. 

Det er en ting hvis det er noen jeg kjenner og de spør om jeg kan være snill og referere til dem som deres foretrukne kjønn fordi de opplever det som ubehagelig å bli omtalt som det kjønnet de var født... fair enough, det kan jeg godt gjøre for å være hyggelig. 

Men dersom det er noen jeg ikke kjenner like godt, eller ikke i det hele tatt, og de kommer inn aggressivt og selvrettferdig og krever at jeg SKAL omtale dem som ditten og datten, fordi di mener at deres følelser og selvidentifikasjon skal overstyre mitt verdenssyn og biologiske realiteter... ja da kan de dra rett til helvete og det ville jeg svart dem. 

Hvis en person's selvbilde er i konflikt med alle andres forståelse av den objektive verden, så er det faktisk selvbildet som må ryke, ikke alle andre som må late som at verden ikke er som den er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...