Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022

Annabel

Anbefalte innlegg

bittelillebolla skrev (1 minutt siden):

Kjenner godt igjen den følelsen av at man ikke prøver, men samtidig innerst inne håper litt likevel. Samtidig er jo litt godt å kunne glede seg til da det virkelig blir spennende. :) Kjempe fin lengde på lutealfasen din også. Blir veldig spennende når du setter i gang prøvingen for fullt. :) 

Ja, ikke sant! Du har kjent den følelsen du også?🙊Prøver å ikke tenke som en prøver enda, men merker jo at jeg dessverre gjør det. Det blir liksom noen av de samme typen forhåpningene som bygger seg opp i løpet av DPO, men uten den reelle sjansen i bunn. Det er jo en kobo som ikke kan gi så mye annet enn skuffelser. Skulle ønske jeg klarte å holde hodet kaldt, men jeg har nok viklet meg litt for dypt inn i bobla til at jeg klarer det. Lurer på hvordan det skal gå når prøvingen virkelig starter... 

Det blir veldig spennende å følge med deg også i prøvingen, og også tiden fremover mot prøvestart!🥰 Det er virkelig en spennende periode av livet dette her, som virkelig setter følelser (og ikke minst tålmodighet) i sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annabel skrev (5 minutter siden):

Ja, ikke sant! Du har kjent den følelsen du også?🙊Prøver å ikke tenke som en prøver enda, men merker jo at jeg dessverre gjør det. Det blir liksom noen av de samme typen forhåpningene som bygger seg opp i løpet av DPO, men uten den reelle sjansen i bunn. Det er jo en kobo som ikke kan gi så mye annet enn skuffelser. Skulle ønske jeg klarte å holde hodet kaldt, men jeg har nok viklet meg litt for dypt inn i bobla til at jeg klarer det. Lurer på hvordan det skal gå når prøvingen virkelig starter... 

Det blir veldig spennende å følge med deg også i prøvingen, og også tiden fremover mot prøvestart!🥰 Det er virkelig en spennende periode av livet dette her, som virkelig setter følelser (og ikke minst tålmodighet) i sving.

Ja, jeg kjenner det veldig godt igjen! :) En gang hadde jeg kryss (med beskyttelse) på dagen før eggløsning, og på 7 DPO fikk jeg en kjempe dipp. Da kjente jeg at jeg ble litt forventningsfull altså, men jeg visste jo egentlig at det skulle mye til at det ble noe. Dette er virkelig spennende! Føles ut som en drøm som forhåpentligvis snart skal blir virkelighet! 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være skuffet, men samtidig er det jo, som du sier, godt å lære mer om kroppen sin 😊 Da er du forhåpentligvis bedre rustet når du står midt i prøvingen og hvis noe lignende skulle skje igjen (men jeg håper du slipper det)! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla Oi, ja det kan jeg tro satte forhåpningene i svign! 😮 Utrolig spennende, selv om det som du sier er mye som skal til for at det faktisk bli klaff! Ååhh ja, gleder meg såå❤️

@Lykkee Det er veldig sant! Håper det i hvert fall kan hjelpe litt på å være forberedt ja, selv om det nok er vanskelig å tenke rasjonelt når man står i det 😄 takk, det samme til deg 😍

CD 2

AO, mensen kom i går og fikk meg passe sengeliggende i går kveld. I dag går det bedre, men kjenner jeg er glad for at det er hjemmekontor disse dagene. Jeg blør heldigvis i en kort periode, men det kan være fryktelig intenst når det står på. I dag kommer jeg meg forhåpentligvis på trening (måtte droppe det i går), det pleier også å hjelpe på både humør og menssmerter.

Har bestemt meg for å EL-teste denne syklusen også, selv om jeg var litt i tvil etter å ha testet det forrige syklus. Tenker jeg begynner litt senere denne gangen, og forhåpentligvis kommer EL litt tidligere slik at det ikke blir såå mange dager å teste (testet vel totalt en hel uke sist, 2-3 ganger om dagen - det blir fort dyrt🙊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (20 minutter siden):

Tenker jeg begynner litt senere denne gangen, og forhåpentligvis kommer EL litt tidligere slik at det ikke blir såå mange dager å teste (testet vel totalt en hel uke sist, 2-3 ganger om dagen - det blir fort dyrt🙊)

Høres fornuftig ut. Men uansett så trenger du ikke teste 2-3 ganger om dagen! Å holde seg til èn test på ettermiddagen skal være nok. Jeg gjør alltid det, og tester kun på morgenen i tillegg dersom testen øker markant i styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Høres fornuftig ut. Men uansett så trenger du ikke teste 2-3 ganger om dagen! Å holde seg til èn test på ettermiddagen skal være nok. Jeg gjør alltid det, og tester kun på morgenen i tillegg dersom testen øker markant i styrke.

Uff, jeg vet det egentlig... 🙈 Jeg startet med en test til dagen, men så bare ballet det på seg etter hvert, ble så redd for å misse EL-toppen🙄 Sist syklus holdt den seg positiv i 2 dager, så tror nok også det skal holde med en test til dagen!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så synd at mensen dukket opp. :troest: Forstår godt at det er lett å la seg rive litt med i jakten på EL, men tror du kan være ganske trygg på at du finner LH stigningen selv om du bare tester en gang om dagen. 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (14 timer siden):

Åh, så synd at mensen dukket opp. :troest: Forstår godt at det er lett å la seg rive litt med i jakten på EL, men tror du kan være ganske trygg på at du finner LH stigningen selv om du bare tester en gang om dagen. 🌷

Ja, jeg er ganske sikker på det jeg også, så skal ikke la meg rive med sååå mye denne gangen🙈 Gleder meg til å kunne starte testingen igjen da, føler liksom at det er noe som skjer da, haha.

CD 4

Lite som skjer her i denne fasen av syklusen. Går kun i venting på å kunne teste etter EL, egentlig. Har riktignok lagt merke til en positiv ting så langt i denne syklusen: Temperaturene mine så langt er unormalt jevne til å være meg! Håper ikke jeg har jinxet det nå, og at de flyr opp og ned fra nå av 🙊

F5361BF2-45A5-44D1-BD19-9F9A128705CE.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

CD 15, PP1 (:hoppendeglad:)

Hei dere! ❤️ 

Siden sist har det ikke skjedd så mye her syklusmessig, til tross for at jeg er på CD 15 og er godt i gang med EL-testingen. Forrige syklus var det på CD 15 at testen ble tilnærmet positiv, og EL fant sted på CD 17. Dette var den seneste eggløsningen jeg har hatt siden første gang jeg tempet, som var i februar 2020... 

Jeg hadde derfor forventet at EL inntraff mer som vanlig denne syklusen, altså mellom CD 13 og CD 15. Den gang ei! Kan neste virke som om den blir enda senere denne syklusen om det ikke blir litt futt i disse testene altså! EL-slimet, som meldte sin ankomst CD 15 forrige syklus, har jeg heller ikke sett noe til foreløpig. 

Uansett - det er bare min egen utålmodighet som ønsker å mane frem EL så raskt som mulig. Jeg vet jo at kroppen min frem til nå har fungert som den skal, så det er jo ingenting som tilsier at hele systemet nå bare skulle sviktet. Eller?!🤡

Neida.

Men altså, denne syklusen her PRØVER vi faktisk! For en utrolig følelse det er. Det vil si, det eneste vi egentlig gjør annerledes nå er jo at han ikke trekker seg ut. Likevel kan noe så banalt føles så spennende og stort. Tenk - dette kan teoretisk sett føre til at vi skaper et helt nytt liv?! Jeg er sikker på at dere andre prøvere forstår hva jeg mener. Stemningen hjemme er liksom litt annerledes også, akkurat som om vi ikke lenger bare er et samboerpar, men et par som nå forsøker å bli foreldre sammen. En slags nyforelsket, tussete følelse, på en måte.

Jeg forsøker å holde forventningene mine heeelt lave, nede i null, fordi jeg vet jo så godt at det er langt større sjanse for at det IKKE klaffer første gangen enn at det faktisk gjør det. Jeg vet likevel at skuffelsen kommer til å bli stor dersom dette ikke går, fordi følelsene ikke nødvendigvis lar seg kontrollere av fornuften. 

Først mål her må uansett bli å finne eggløsningen...🙊

Forrige syklus’ tester så slik ut (ja, jeg tok virkelig helt av testingen da den begynte å bli positiv haha), med en generelt jevn stigning av LH frem til positiv test:

BA5A31AD-6ABA-4A1F-A5FD-F68F25CAB11D.thumb.png.c1851a1b64a79020bdac46b69dc4892b.png

Denne syklusen har LH tydeligvis vært en berg- og dalbane, med nesten positiv test (og foreløpig peak) på CD 12, før det sank brått igjen. Litt frustrerende, men håper det skjer noe i kveld eller i morgen:

B914B3CC-9FD1-4385-9BF2-24688DD633D1.thumb.png.0e5c67dbd1921b558286764650cd8d8f.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

Men altså, denne syklusen her PRØVER vi faktisk! For en utrolig følelse det er. Det vil si, det eneste vi egentlig gjør annerledes nå er jo at han ikke trekker seg ut. Likevel kan noe så banalt føles så spennende og stort. Tenk - dette kan teoretisk sett føre til at vi skaper et helt nytt liv?! Jeg er sikker på at dere andre prøvere forstår hva jeg mener. Stemningen hjemme er liksom litt annerledes også, akkurat som om vi ikke lenger bare er et samboerpar, men et par som nå forsøker å bli foreldre sammen. En slags nyforelsket, tussete følelse, på en måte.

Sååå koselig å høre!! ❤️ Vi er nok absolutt mange som kan kjenne oss igjen i dette. Og det er jo spesielt i starten man kjenner på dette. Første gang som prøver, eller på et nytt barn... det er spesielt. Nyt det!! (når det går litt tid er det ikke like stas lenger :(

Hvordan ser tempecharten din ut nå? Premom mener visst at testen din på CD12 er positiv, eller? Er det ikke det peak betyr? (kan ikke premom, men jeg trodde det). Den ser jo veldig sterk ut. Og når alle testene etter det igjen er negative så kan det jo tyde på at toppen er over? Derfor jeg lurte på om tempen din er på vei oppover 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Sååå koselig å høre!! ❤️ Vi er nok absolutt mange som kan kjenne oss igjen i dette. Og det er jo spesielt i starten man kjenner på dette. Første gang som prøver, eller på et nytt barn... det er spesielt. Nyt det!! (når det går litt tid er det ikke like stas lenger :(

Hvordan ser tempecharten din ut nå? Premom mener visst at testen din på CD12 er positiv, eller? Er det ikke det peak betyr? (kan ikke premom, men jeg trodde det). Den ser jo veldig sterk ut. Og når alle testene etter det igjen er negative så kan det jo tyde på at toppen er over? Derfor jeg lurte på om tempen din er på vei oppover 🤗

Uff, nei, kan tenke denne følelsen her er en typisk "ny prøver"-følelse som lett kan bikke over i frustrasjon heller... 😕 Takk, skal virkelig prøve å nyte denne følelsen så lenge den er her ❤️ 

Du, jeg tenkte faktisk akkurat det samme da dette skjedde CD 12. Hadde i tillegg litt mer fruktbart cm, så hadde nesten sett for meg at det ble en temp-stigning i dagene etterpå. Dette skjedde altså ikke, og jeg har siden da ikke hatt noen "spennende" temper eller cm... Nesten så jeg tror at jo mer jeg fokuserer på og tenker på EL, jo mer blir den utsatt 🙊

Premom merker forresten den sterkeste testen den aktuelle syklusen som peak, så lenge den er over et visst LH-nivå. Det vil si at om jeg nå får en sterkere test, vil den i følge Premom bli ansett som ny peak. Det er i hvert fall slik jeg har forstått det. Men litt merkelig at den plutselig ble så sterk som den ble for så å falle helt... Kan hende kroppen gikk inn for en EL men ombestemte seg i siste liten🙄

Her er link til charten min, som jeg håper det snaart kan komme et kryss i: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja her viser tempingen hvor god den kan være å ha. Da er nok kroppen på vei til å prøve, men at det tar noen dager. Jeg hadde en sånn i høst. Testen var neesten positiv, så jeg var bombesikker på at den skulle bli det hvert øyeblikk (hos meg økte det alltid jevnt), men testene var svake igjen etterpå, før den ble positiv en god stund senere. Det er nok tvilsomt sånn at EL "plager oss med vilje" og blir sen fordi vi prøver. Men jeg tenker det har noe med at det betyr så mye for oss nå, at man blir ekstra frustrert. Hadde vi ikke vært prøver hadde vi jo ikke tenkt på, eller brydd oss, om EL kom på CD14 eller 20 liksom. Nå føles det som det betyr alt.

Blir veldig spennende å følge EL-testingen din videre her nå da! Vil anbefale å vurdere å ta den på ettermiddagen i stedet for på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Ah ja her viser tempingen hvor god den kan være å ha. Da er nok kroppen på vei til å prøve, men at det tar noen dager. Jeg hadde en sånn i høst. Testen var neesten positiv, så jeg var bombesikker på at den skulle bli det hvert øyeblikk (hos meg økte det alltid jevnt), men testene var svake igjen etterpå, før den ble positiv en god stund senere. Det er nok tvilsomt sånn at EL "plager oss med vilje" og blir sen fordi vi prøver. Men jeg tenker det har noe med at det betyr så mye for oss nå, at man blir ekstra frustrert. Hadde vi ikke vært prøver hadde vi jo ikke tenkt på, eller brydd oss, om EL kom på CD14 eller 20 liksom. Nå føles det som det betyr alt.

Blir veldig spennende å følge EL-testingen din videre her nå da! Vil anbefale å vurdere å ta den på ettermiddagen i stedet for på morgenen.

Ja, er veldig glad for at jeg har tempingen nå, altså! Hvis ikke hadde jeg nok vært rimelig sikker på at EL allerede hadde vært. Det er virkelig et godt hjelpemiddel å ha nå. 

Åh så irriterende at kroppen finner å stulle sånn når man virkelig ikke trenger at den gjør det... Høres ut som den du hadde i høst er sånn min EL oppfører seg denne syklusen. Hvor lenge etter nesten positiv test fikk du ordentlig positiv test igjen? 

Det er nok som du sier, at det kun er helt tilfeldig at EL er forsinken når man fokuserer på det som mest, fordi man er så fryktelig oppmerksom på hvert minste tegn. Hadde aldri trodd jeg kom til å løpe på do ørten ganger gjennom arbeidsdagen for å sjekke hvordan utfloden min utvikler seg, liksom :fnise: Så ja - det føles virkelig ut som om EL betyr alt nå om dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (16 minutter siden):

Hvor lenge etter nesten positiv test fikk du ordentlig positiv test igjen? 

Jeg mener det tok nesten en uke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du er i PP1!!😍 jeg må nok vente en pp eller to til. Aaahr! blir spennende å følge med deg videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første prøveperiode! :nordvesta: Så utrolig spennende!!
Gleder meg til å følge deg fremover, og forhåpentligvis blir ikke prøvedagboken din så lang. Gleder meg stort på dine vegne. Så fantastisk moro det må være å skulle begynne prøvingen for aller første gang. Håper jeg ikke kommer lenge etter, men enn så lenge må jeg nok leve litt igjennom deg. :fnise:  Krysser fingrene for at eggløsningen kommer snart. Det ser hvert fall ut som kroppen din har god peiling, og vet hvordan den skal gjøre dette. Så fine og jevne sykluser som du har hatt tidligere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ME97 skrev (16 timer siden):

Så spennende at du er i PP1!!😍 jeg må nok vente en pp eller to til. Aaahr! blir spennende å følge med deg videre !

bittelillebolla skrev (12 timer siden):

Gratulerer med første prøveperiode! :nordvesta: Så utrolig spennende!!
Gleder meg til å følge deg fremover, og forhåpentligvis blir ikke prøvedagboken din så lang. Gleder meg stort på dine vegne. Så fantastisk moro det må være å skulle begynne prøvingen for aller første gang. Håper jeg ikke kommer lenge etter, men enn så lenge må jeg nok leve litt igjennom deg. :fnise:  Krysser fingrene for at eggløsningen kommer snart. Det ser hvert fall ut som kroppen din har god peiling, og vet hvordan den skal gjøre dette. Så fine og jevne sykluser som du har hatt tidligere. :) 

Tusen takk dere! 😍 Dette blir fryktelig spennende altså. Dere kommer vel like etter på prøvingen nå snart, begge to!  :duskedame:Jeg vet hvor lang den tiden der kan føles, selv om det kun er snakk om måneder... Bare en syklus i "før-prøving-land" føles jo ut som et halvt år! Selv om jeg opprettet denne dagboken her i mars, føler jeg at jeg har hatt en i en evighet allerede haha. Og enig - jeg har også levd veldig gjennom andre her inne den perioden her:fnise: Typ "9 dpo ja, nå er det vel snart tid for testing her, må følge med " og "lurer på om Xxx fant eggløsningen til slutt?" osv.

Hååååper heller ikke prøvedagboken blir så lang, men er forberedt på at den kan bli det, og da er jeg veldig glad for at jeg fant veien inn hit og faktisk opprettet dagbok - det er så mange fine folk her! ❤️ 

CD 16, PP1

Kroppen min vet egentlig veldig godt hvordan den lager eggløsninger, for jeg har, som du sier, hatt stabile sykluser hvor sene eggløsninger etc. ikke har vært et tema. Akkurat her har jeg følt meg veldig heldig, for jeg vet at dette på ingen måte er noen selvfølge. Likevel, det ser helt ærlig ut som om den gir litt F i det akkurat denne syklusen her, hvor jeg trenger at den faktisk presterer og lager disse eggløsningene... 🙃

Eggløsningstestene fra i går kveld og i dag tidlig er tilnærmet like på styrke. Tempen har steget bittelitt i dag, men jeg vet at det ikke kan være starten på lutealfasen på grunn av svake EL-tester. Normalt sett pleier jeg å ha ganske tydelige temp-dipper like før EL, hvor det tydeligvis skilles ut østrogen for å stimulere til EL, men tempene frem til nå har vært unormalt flate. Akkurat det synes jeg er litt demotiverende. 

Jeg har dessuten en liten confession to make, som jeg nesten skammer meg litt over🙊 I starten på denne syklusen gikk jeg til innkjøp av salvie-te, fordi dette kunne bidra til å stimulere til tidligere EL. Jeg har egentlig ikke tro denne typen helsekost-"preparater", men i mitt ønske om å legge best mulig til rette for denne PPen leste jeg noen kjerringråd for nettopp dette. Det kan jo ikke skade? tenkte jeg. Jeg har derfor knasket gulrøtter (nok et råd) og drukket salvie-te til den store gullmedaljen, samtidig som jeg har hellet nedpå vann med grapefruktkjerneekstrakt. Det er kanskje på grunn av mine så iherdige (og faktisk litt kostbare) forsøk på å optimalisere denne syklusen at jeg synes det er litt vel ironisk at den blir det totalt motsatte av optimal haha. 

Uanett, dette er grafen min så langt, og eggløsningstesten min for i dag (skal ta en ny i en i ettermiddag/kveld):

F049286F-B542-4199-BFF7-CCF88F1D286D.thumb.png.85cbc2e2703e51d09f282921c8408373.png

71282B29-2624-4F53-ACF0-63A0B65B95DD.thumb.jpeg.648d60ab6f0ca109fa987b929b5984c2.jpeg

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med første prøveperiode! Jeg har sniklest i dagboken din hele veien, men nå når dere faktisk er i gang blir det utrolig spennende å følge med her altså! 😍 Du er så heldig som har stålkontroll på syklusene dine allerede! Men er det ikke typisk da at akkurat denne syklusen skal oppføre seg litt annerledes? 😅 jeg krysser fingrene for at du ser to like sterke streker i ettermiddag eller en av de neste dagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen på at eggløsningen er rett rundt hjørnet ja. Plutselig kan EL-testen bli knall positiv! Krysser fingrene for at det skjer asap! 🤞 Og her inne er det ikke noe å skamme seg over at man prøver ut forskjellige ting for å optimalisere! Vi er maaange som har vært der flere ganger, med alt mulig rart ;)  Og te og slike ting skader ikke nei. Det er bare typisk at EL lar vente på seg nå, men er ikke teens skyld liksom. Venter spent på EL-test i ettermiddag! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 time siden):

Så spennende med første prøveperiode! Jeg har sniklest i dagboken din hele veien, men nå når dere faktisk er i gang blir det utrolig spennende å følge med her altså! 😍 Du er så heldig som har stålkontroll på syklusene dine allerede! Men er det ikke typisk da at akkurat denne syklusen skal oppføre seg litt annerledes? 😅 jeg krysser fingrene for at du ser to like sterke streker i ettermiddag eller en av de neste dagene! 

Såå koselig at du følger med @nilci😍 Jeg er inne og snikleser i din dagbok også, men er dessverre ikke alltid så flink til å kommentere når jeg er innom... Håper virkelig at du og samboeren din har rett når dere har bestemt at det sitter nå i denne PPen! Jeg krysser også fingrene for at det blir denne syklusen du får se to rosa streker ❤️ Gleder meg til å følge med hos deg fremover 🤗  

Haha, ja det er faktisk helt utrolig typsik! I hvert fall når jeg denne ene gangen nærmest har drukket heksebrygg for å skulle få en tiiiidlig EL (var så utålmodig på å komme igang helt i starten av syklusen), så skjer det totalt motsatte. Tror jeg tar hintet om at jeg bare skal leve som normalt i syklusene fremover🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...