Prøver2021 Skrevet 22. mai 2021 Forfatter #41 Del Skrevet 22. mai 2021 3+5 Tankene går i spinn etter jeg fikk positiv graviditetstest i går. Siden jeg tok testen på jobb, måtte jeg vente med å si noe til mannen kom for å hente meg. Jeg klarte ikke vente, så med en gang jeg kom inn i bilen, tok jeg opp testen. Han ble såå glad!! 😊 Samtidig er vi begge klar over at det fortsatt er tidlig og tør ikke la gleden ta helt overhånd enda. I dag våknet jeg 07.30. Jeg pleier alltid være en som sover lenge, men i dag måtte jeg stå opp for å tisse. Uvant! Fikk ikke sove igjen.. Tok ny test i dag som ser ut til å ha økning. Det var veldig gøy å se. Et par dager etter eggløsning fikk jeg vage smerter i ryggen på høyre side. Disse har gjort at jeg mistenkte graviditeten, da jeg hadde samme smerte da jeg testet positivt sist. Jeg har prøvd å lese meg opp og angivelig har det sammenheng med at jeg har bakoverlent livmor. I går forsvant smertene og jeg ble litt stresset. Det var derfor godt å se økningen i dag!! Smertene har forøvrig kommet tilbake. Det er ikke direkte vondt, men jeg merker at noe skjer i kroppen min. Blir spennende å se hva de neste dagene bringer. Jeg skal ha mensen i morgen eller mandag. Slo ut på LH 08.05, så hadde angivelig eggløsning 09.05 eller 10.05. Håper virkelig ikke den kommer! Foreløpig er det ingen tegn til det. Jeg pleier vanligvis å få ganske sterke mensensmerter noen dager før, samt kviser, men dette har ikke dukket opp enda. Det eneste jeg har merket er at jeg er trøttere enn vanlig, må tisse oftere, litt murringer og smerte på høyre side og FETT hår.... Er det en greie under svangerskap? Det blir fett samme dagen som jeg har dusjet. Her er testen fra i dag samt sammenligning med de andre jeg tok (10, 11 dpo) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. mai 2021 #42 Del Skrevet 22. mai 2021 Så gøy at du fortalte mannen med èn gang du så han i går! 😁 Og testene dine er såå fine altså. Absolutt sterk til å være før IKM. Interessant at du opplever mange symptomer også da! Jeg har ingenting annet enn ømme bryst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 23. mai 2021 #43 Del Skrevet 23. mai 2021 Wow, gratulerer så mye!! Så utrolig gøy og omveltende det er å få slike tester 😍 Ikke mer et noen uker siden jeg var der du er nå, det er virkelig så spennende! Dine var jo i tillegg kjempetydelige - det er gøy 🎊 Jeg har ikke begynt å merke noe særlig til symptomer før nå i uke 5 egentlig (først tisse oftere og nå veldig trøtt i flere omganger i løpet av dagen), men det er jo veldig interessant at dette er så forskjellig for alle 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #44 Del Skrevet 23. mai 2021 Amatariel skrev (19 timer siden): Så gøy at du fortalte mannen med èn gang du så han i går! 😁 Og testene dine er såå fine altså. Absolutt sterk til å være før IKM. Interessant at du opplever mange symptomer også da! Jeg har ingenting annet enn ømme bryst. Siden jeg er førstegangsfødende, kan det nok være at jeg leter litt etter symptomer også. På en måte virker det godt å ikke ha annet enn ømme bryster for da blir man ikke så bekymret om ryggsmertene varierer i grader og lignende. Ømme bryster er det eneste symptomet mitt som er tilstede hele tiden, så kan godt være det bare er det som er reelt. Blir spennende å følge med på utviklingen! Håper blødningene dine har sluttet og at du er i ellers fin form, @Amatariel 🧡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #45 Del Skrevet 23. mai 2021 Eira2020 skrev (4 minutter siden): Wow, gratulerer så mye!! Så utrolig gøy og omveltende det er å få slike tester 😍 Ikke mer et noen uker siden jeg var der du er nå, det er virkelig så spennende! Dine var jo i tillegg kjempetydelige - det er gøy 🎊 Jeg har ikke begynt å merke noe særlig til symptomer før nå i uke 5 egentlig (først tisse oftere og nå veldig trøtt i flere omganger i løpet av dagen), men det er jo veldig interessant at dette er så forskjellig for alle 😊 Tusen takk!! 💛 Og gratulerer så mye til deg også ✨ Veldig stas, men føles også uvirkelig. Det med symptomer er interessant. Mulig jeg leter litt etter symptomer også. Det eneste symptomet som har vært der hele tiden er ømme bryster, så mulig det bare er det jeg har foreløpig. Du er heldig som har kommet noen uker frem i tid! Det blir jo tryggere og tryggere, og sikkert mer virkelig, jo mer tiden går. Gleder meg til å følge deg, @Eira2020 🧡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #46 Del Skrevet 23. mai 2021 (endret) 3 + 6 Jeg fortsetter å våkne tidlig, til tross for at jeg egentlig pleier å sove lenge. Det er nok en kombinasjon av at jeg må tisse og er spent på å ta ny test. Jeg har bestemt meg for at jeg bruker opp testene jeg har og deretter forholder meg til digital. Neste digital planlegger jeg å ta til fredag og da håper jeg på 2-3 uker. Jeg leser en del om graviditet og lignende om dagen (naturlig nok), men merker det stresser meg. De neste to ukene virker å ha stor betydning for om graviditeten fortsetter og det gjør meg nervøs. Det føles rart å ikke ha kontrollen... Skal prøve å unngå og lese i dagene fremover samt tenke at det er stor sjans for at det kan gå bra også, men er skummelt. Bekymrer dere andre dere mye? Og har dere noen tips til å unngå det? Testen i dag var ganske lik den i går, men ser ut til å være hakket sterkere. Rart hvordan en strek kan ha så stor betydning!! Endret 23. mai 2021 av Prøver2021 Fikk ikke med filene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #47 Del Skrevet 23. mai 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #48 Del Skrevet 23. mai 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. mai 2021 #49 Del Skrevet 23. mai 2021 Prøver2021 skrev (12 timer siden): Bekymrer dere andre dere mye? Og har dere noen tips til å unngå det? Konstant bekymret - ikke så mange tips å komme med 😶 Men ja altså, det gjelder å ta èn dag om gangen. Å ha datoer å se frem til som ikke er så langt frem i tid hjelper mest. Du har riktig start når det gjelder det mest testene. Ta èn digital i uken frem til 3+ som er max. Da er man 'plutselig' over 5 uker. Bestill en tidlig UL slik at man har en dato å se frem til. Og en til dersom man ønsker det. Dette har i alle fall hjulpet meg. Om man skal vente på uke 12, ordinær ultralyd o.l allerede nå så blir ventetiden laaang. Og man rekker å bekymre seg mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #50 Del Skrevet 24. mai 2021 Amatariel skrev (11 timer siden): Konstant bekymret - ikke så mange tips å komme med 😶 Men ja altså, det gjelder å ta èn dag om gangen. Å ha datoer å se frem til som ikke er så langt frem i tid hjelper mest. Du har riktig start når det gjelder det mest testene. Ta èn digital i uken frem til 3+ som er max. Da er man 'plutselig' over 5 uker. Bestill en tidlig UL slik at man har en dato å se frem til. Og en til dersom man ønsker det. Dette har i alle fall hjulpet meg. Om man skal vente på uke 12, ordinær ultralyd o.l allerede nå så blir ventetiden laaang. Og man rekker å bekymre seg mye. Takk for gode tips!! Tror jeg må bestille tidlig UL. Du som har vært gjennom det før. Når anbefaler du å bestille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #51 Del Skrevet 24. mai 2021 4+0 I dag var det gøy å gå inn på appene og se at det var ny uke med ny informasjon. Jeg og mannen satt oss ned sammen og leste den. Begge ble helt overveldet over alt som skal utvikles de neste to ukene og kan nesten ikke forstå at det skal være mulig at det lykkes. Vi håper selvfølgelig veldig!! De siste dagene har jeg hatt noe mindre symptomer, så var nok bare kroppen min som ble veldig overveldet da den møtte HCG for første gang. Jeg har fortsatt ømme bryster og tar det som et godt tegn. Dagens test var like sterk som i går, eller kanskje litt svakere, men ikke betydelig svakere. Jeg velger å tenke at det var fordi jeg drakk en hel Bris i løpet av kvelden i går 😅 Tror nok jeg snart må slutte å teste fordi det stresser meg når fargen varierer, men det lettere sagt enn gjort. Jeg vil gjerne ha kontroll, men må vel bare innse at jeg ikke får det uansett. I dag skal jeg egentlig ha mensen ut i fra egne beregninger. Håper den uteblir!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. mai 2021 #52 Del Skrevet 24. mai 2021 Prøver2021 skrev (1 time siden): Takk for gode tips!! Tror jeg må bestille tidlig UL. Du som har vært gjennom det før. Når anbefaler du å bestille? Det kommer litt an på hva du er interessert i å få ut av timen... og hvor mange egenbetalte UL du er villig til å ta. Om du kun skal dra på én så anbefaler jeg uke 12-13. Da får man se en minibaby og sjekket en god del organer. Om du skal på to så anbefaler jeg uke 8 i tillegg. Da slipper man å vente såå lenge, og man kan få bekreftet liv+antall. Altså senket skuldrene litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #53 Del Skrevet 24. mai 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Det kommer litt an på hva du er interessert i å få ut av timen... og hvor mange egenbetalte UL du er villig til å ta. Om du kun skal dra på én så anbefaler jeg uke 12-13. Da får man se en minibaby og sjekket en god del organer. Om du skal på to så anbefaler jeg uke 8 i tillegg. Da slipper man å vente såå lenge, og man kan få bekreftet liv+antall. Altså senket skuldrene litt. Jeg tenker kanskje jeg drar på to siden det er første gang. Takk for alle tips du deler her inne 🧡 Godt med noen som har en del erfaring 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 24. mai 2021 #54 Del Skrevet 24. mai 2021 Prøver2021 skrev (På 23.5.2021 den 11.07): Tusen takk!! 💛 Og gratulerer så mye til deg også ✨ Veldig stas, men føles også uvirkelig. Det med symptomer er interessant. Mulig jeg leter litt etter symptomer også. Det eneste symptomet som har vært der hele tiden er ømme bryster, så mulig det bare er det jeg har foreløpig. Du er heldig som har kommet noen uker frem i tid! Det blir jo tryggere og tryggere, og sikkert mer virkelig, jo mer tiden går. Gleder meg til å følge deg, @Eira2020 🧡 Tusen takk for det! 💗 Den uvirkelighetsfølelsen du nevner har jeg egentlig hatt helt siden jeg først oppdaget det også. Lurer på om den vil gli over i noe annet først etter første ultralyd kanskje. Det er rart å tenke på hvor mye som skjer inne i kroppen, som hverken synes eller man kan merke noe til så tidlig. Jeg har ikke hatt ømme bryster i det hele tatt enda, men har kjent meg mer sliten, trøtt og andpusten i bakker feks. Det er sant som du sier, hver dag hjelper jo når det gjelder tryggheten 💛 Likevel føles det litt som tiden står stille hos meg for tiden 😅 Angående tidlig ultralyd som det snakkes om her så skal jeg både på en i uke 7 og så en ny i uke 11. At det ble akkurat de ukene er litt tilfeldig ut fra andre ting som skjer hos oss. Hvis du har mulighet til det ville jeg absolutt ha bestilt noe tidlig så du har noe å se frem til om ikke så alt for lenge ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #55 Del Skrevet 25. mai 2021 Eira2020 skrev (14 timer siden): Tusen takk for det! 💗 Den uvirkelighetsfølelsen du nevner har jeg egentlig hatt helt siden jeg først oppdaget det også. Lurer på om den vil gli over i noe annet først etter første ultralyd kanskje. Det er rart å tenke på hvor mye som skjer inne i kroppen, som hverken synes eller man kan merke noe til så tidlig. Jeg har ikke hatt ømme bryster i det hele tatt enda, men har kjent meg mer sliten, trøtt og andpusten i bakker feks. Det er sant som du sier, hver dag hjelper jo når det gjelder tryggheten 💛 Likevel føles det litt som tiden står stille hos meg for tiden 😅 Angående tidlig ultralyd som det snakkes om her så skal jeg både på en i uke 7 og så en ny i uke 11. At det ble akkurat de ukene er litt tilfeldig ut fra andre ting som skjer hos oss. Hvis du har mulighet til det ville jeg absolutt ha bestilt noe tidlig så du har noe å se frem til om ikke så alt for lenge ☺️ Helt enig i at det er rart med alt som skjer på innsiden uten at det er synlig.. Tiden går fryktelig sent, men merker det hjelper å fylle dagene med noe. Da går tiden fortere 🙂 Høres perfekt ut med en ultralyd i uke 7-8 og en annen i uke 11-12. Det nærmer seg vel din første? Blir spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #56 Del Skrevet 25. mai 2021 4+1 Hadde egentlig blitt enig med meg selv om at jeg ikke skulle teste før digital test til fredag, men klarte ikke la være når det lå en strimmel igjen på badet. Sett i ettertid er jeg glad for at jeg tok den, da testen var mye sterkere i dag! Håper stigningen fortsetter og at jeg får 2-3 uker på fredag (da er det en uke siden jeg slo ut på digital for første gang). De siste dagene har jeg følt meg ok i formen. Ikke noe mer trøtt enn vanlig. Det eneste jeg merker er ømme bryster og milde mensmurringer som kommer av og til. Murringene bekymrer meg så klart litt siden jeg egentlig skulle hatt mensen i disse dager, men foreløpig har jeg ikke hatt blødninger. Håper det holder seg slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #57 Del Skrevet 25. mai 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. mai 2021 #58 Del Skrevet 25. mai 2021 Kjempefin test!! Blir bra med digital på fredag - jeg er sikker på at du får 2-3 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 25. mai 2021 #59 Del Skrevet 25. mai 2021 Prøver2021 skrev (1 time siden): Helt enig i at det er rart med alt som skjer på innsiden uten at det er synlig.. Tiden går fryktelig sent, men merker det hjelper å fylle dagene med noe. Da går tiden fortere 🙂 Høres perfekt ut med en ultralyd i uke 7-8 og en annen i uke 11-12. Det nærmer seg vel din første? Blir spennende!! Er 6+0 i dag så skal ha første om akkurat en uke 🙊🎊 Veldig spent! Kjempefin test med tydelig strek 😍 Jeg er også sikker på at du vil få 2-3 på fredag 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #60 Del Skrevet 26. mai 2021 4+2 I dag er første dagen jeg ikke har tatt test. Føles veldig rart! Dessuten er de fleste symptomene jeg kjente på de dagene jeg fant ut at jeg var gravid borte. Har fortsatt ømme bryster, men ellers har mensmurringer og trøttheten avtatt helt. Det stresser meg litt og på den måten hadde det vært behagelig å ta en ny test. Frister egentlig å ta digital i morgen, men tror jeg burde vente til fredag. Det er ikke lett å være tålmodig i denne prosessen 🙈 Det eneste jeg har merket de siste dagene er at jeg er hormonell. Jeg tenker og føler mer, og kjenner meg mer usikker. Kan være tilfeldig, men veldig rart. Føles ut som jeg er tilbake til usikkerheten jeg hadde på ungdomsskolen. Håper det gir seg, men at spiren holder seg fast og vokser seg stor og sterk. Hadde vært så utrolig stas om det gikk veien!! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå