Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Jeg heier på deg :duskedame:
Heldigvis har ikke troen noe med om man blir gravid eller ikke å gjøre :klemmer: Jeg har blitt gravid ganger jeg har trodd det som minst, så alt kan skje! Blir kjempespennende å følge deg i dpo-land utover i julen her 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende med dpo-land! Selv om det er gått mange måneder kan spiren plutselig sitte, så det er bare å holde håpet oppe! :duskedame:

Jeg drikker nesten ikke alkohol, så har ikke vært noen særlig problemstilling. Har kanskje kunnet ta et glass helt tidlig i dpo-land, men unngått det senere. Men folk sier jo at man skal leve som normalt frem til positiv test :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO

Tusen takk for all støtte. Dere er så gode! ❤️ Det er så godt å ha et sted hvor man kan sette ord på hvordan man har det i denne prosessen og lese andres erfaringer. Man føler seg ikke like alene. 
 

I dag endret FF eggløsning til fredag. Det mener jeg er mer riktig, så ble egentlig lettet og glad! Det vil si at jeg er 3 DPO og ventetiden har for alvor startet. Merker ingenting foreløpig. Hadde ikke sett for meg noe annet. Tenker ikke teste før 10 DPO, tror jeg… Det var da jeg fikk utslag sist jeg var gravid. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO

Dagene er litt delte. På den ene siden går de raskt fordi de fylles med hyggelige aktiviteter, på den andre siden føles det lenge til dagen jeg kan teste. Tenker å teste 29.12 (12 DPO) fordi vi drar på tur med svigers fra 27.12 (10 DPO). Mulig jeg tester før turen hvis jeg merker symptomer. 
 

Foreløpig merker jeg ingenting. Det eneste er at det føles stramt rundt venstre lyske, men det tenker jeg er fordi det var der egget slapp. I tillegg har jeg kjent noen stikk i brystet, men det tenker jeg er forårsaket av progesteron. Blir spennende å følge med fremover!! 😊 Mange på forumet har jo fått positiv test i det siste, så håper jeg kan være like heldig. Jeg har gått gjennom nok måneder til å forstå at symptomene jeg merker like gjerne kan være relatert til hormoner. 
 

Føler meg i overraskende godt humør for tiden. Kanskje på grunn av jul og ferie. Det gode humøret gjør også at jeg blir mer optimistisk og klarer å tenke langsiktig. Føles godt å ha fri fra de vonde tankene rundt det å ikke lykkes med å bli gravid, men de dukker nok raskt opp igjen hvis ikke vi lykkes denne måneden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skjønner så godt hva du mener med at dagene går både fort og sakte på en gang, en merkelig følelse! Blir spennende å se om du merker noe i løpet av dagene som kommer!

Godt å se at humøret er bra, det har så mye å si for å kunne slappe av og få dagene til å gå 😊 Fingrene krysset for spennende dager, julemagi og positive tester fremover! 😍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 DPO

Dagene går sakte, men sikkert fremover. I dag gikk temperaturen til sitt høyeste så langt i syklusen. Den var 37.02. Når det er sagt, er det vel rundt 7-8 DPO temperaturen pleier å være på sitt høyeste. Håper den fortsetter å holde seg høy! Jakten på symptomer har startet de siste dagene. Hadde håp om at jeg slapp det denne måneden, men den gang ei. Jeg føler meg annerledes, men det kan så klart være andre årsaker til det, for eksempel hormoner. 

Skriver de ned i tilfelle det skulle vise seg å være tegn på graviditet. For to dager siden fikk jeg akutt vondt på venstre side. Det varte i ca. 10 min. Samme som sist jeg ble gravid. Jeg tenkte ikke noe mer på det fordi det var jo altfor tidlig at egget skulle feste seg. Begynte å tenke mer på det i dag når jeg testet med hurtigtest for da begynte jeg å blø litt neseblod. Det har jeg bare gjort en gang tidligere og det var sist jeg var gravid (et av de tidligste tegnene). Jeg er litt snufsen, så kan være forårsaket av det, men føler meg ikke syk. Jeg har også metallsmak i munnen og kjenner det strekker litt i begge lyskene. Ingen tegn til ømme pupper eller smerter i korsryggen (tegn jeg hadde sist), så det er nok bare meg som overtolker siden ønsket er så stort 🙈 

Lenge til jeg kan teste, så enn så lenge må jeg bare være tålmodig og håpe. Håper det snart er vår tur igjen. 6 måneder siden MA nå 😳 Skal prøve å kose meg så mye jeg klarer. 
 

Ønsker alle en god jul ❤️🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å ikke lete etter symptomer! Skjønner deg godt! Tror nok symptomer kan variere en hel del, også fra svangerskap til svangerskap så selv om det oppleves annerledes nå, kan det likevel være en liten spire der inne! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO

I går kveld kom smerten i korsryggen og den har vedvart gjennom dagen. Merker også at det strekker i lyskene. I dag smakte pinnekjøttet rart.  Symptomjakten er hvertfall i gang!!! Ble nok litt for optimistisk da smerten i korsryggen kom, da det var det tydeligste tegnet sist, så prøver å roe meg ned. Det kan være tegn på at mensen kommer også.
 

Bare to dager til jeg kan teste hvis jeg bestemmer meg for å gjøre det på mandag når jeg er 10DPO. Tror ikke jeg klarer å vente til torsdag hvis jeg fortsetter å ha smerter i korsryggen og høy temperatur. La tiden gå fort!! 🎄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 DPO

Smerten i korsryggen er fortsatt tilstede og tempen holder seg høy. Tok test i dag på morgenen som var negativ. Litt skuffende siden jeg hadde strek 10 DPO sist jeg var gravid (dog på ettermiddagen). Håpet mitt er selvfølgelig mindre, men velger å tenke at jeg fortsatt kan slå ut i dagene fremover. Det er akkurat som jeg har på følelsen at jeg er gravid og klarer å være litt mer optimistisk, men det kan jo dukke opp mange følelser i denne prosessen som ikke stemmer 😅

Endret av Prøver2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo er fortsatt tidlig så det er godt mulig den blir positiv de neste dagene. Krysser fingrene for deg, og lykke til 🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at streken dukker opp snart 🤞 Har lest om såå mange her som har fått negativ test 10 dpo og så kom den svake streken til syne dagen etterpå/litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du ser en positiv test ikevld eller imorgen❤️🤞🏻 Hadde vært en fin start inn mot det nye året hos deg nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ❤️ Dere er gode! Tror nok ikke dette går veien. Merker murringer. Satser på at det er et godt tegn, men tviler… Prøver å tenke langsiktig, men i dag har vært en vanskelig dag. Har grått et par ganger fordi jeg føler meg så mislykket. Hvorfor klarer vi ikke det som går så raskt og naturlig for så mange andre… 😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode klemmer til deg❤️ Skjønner godt det føles surt og tungt når man forventer en positiv test 10 dpo, noe jeg vet jeg gjør selv om jeg er gravid 😔 kjenner meg veldig igjen der du er nå sist jeg var på 10 dpo, man blir veldig lei seg, og spesielt når det ikke går etter en MA. Føles ti ganger verre hver syklus enn før man mistet😔 håper håper det bare er for tidlig enda denne syklusen🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (51 minutter siden):

Takk ❤️ Dere er gode! Tror nok ikke dette går veien. Merker murringer. Satser på at det er et godt tegn, men tviler… Prøver å tenke langsiktig, men i dag har vært en vanskelig dag. Har grått et par ganger fordi jeg føler meg så mislykket. Hvorfor klarer vi ikke det som går så raskt og naturlig for så mange andre… 😭 

Hei, jeg kom over dagboka di nå. Du ligger ganske likt an i syklusen som meg🙂jeg regner med at jeg er på 9DPO idag. Jeg prøver på egen hånd og gjorde inseminasjon med donorsæd 17/12. jeg prøvde meg på en tidlig test i dag fordi jeg hadde tatt Ovitrelle dagen før insem. Og den skal i hvertfall nå være ute av kroppen, slik at symptomer som merkes nå i hvertfall ikke skal være på grunn av den🤷🏼‍♀️🙃testen var negativ, da. Og det er jo litt tidlig. Jeg forventer å få mensen mellom fredag og søndag (har sykluser på 28-30 dager). Men tar jo også Crinone foreløpig, og det kan utsette mensen (jeg må innrømme at jeg ikke har lest alle innleggene dine, så jeg er usikker på om du har erfaring med akkurat det🙂).
 

Men jeg kjenner meg i hvert fall veldig igjen i symptomene du kjenner på og all grublingen om hva det skyldes, hva som er hva osv. Sånn har det vært for meg å se alle disse dagene. Det er så vanskelig å bli klok på, og så slitsomt! Jeg vet at jeg ikke innbiller meg symptomer, men det er klart at jeg sikkert kjenner bedre etter nå enn ellers🙈 jeg har ikke prøvd så lenge, men jeg tror uansett at det er verdt å holde ut. Tror man er veldig glad for at man ikke ga opp når man forhåpentligvis en dag får det barnet man ønsker seg❤️ Og så vet vi at veldig mange strever med dette, det kan man jo lese her også. Du er ikke alene om å føle at det er tungt. Sender deg en digital klem ❤️🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...