Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

6+0

Endelig ny uke. Føles som en stor seier for hver uke som går 🥰 Det nærmer seg ultralyd. Mannen fikk ikke fri fra jobb neste fredag, så vi har utsatt ultralyden til mandag kveld uka etter. Da er jeg (7+3) 🤞🏻Blir så spennende!! Håper vi får sett en liten baby med bankende hjerte ❤️ 

Formen min varierer veldig. Noen dager føler jeg meg uggen og kvalm, trøtt og sliten, og har murringer i både mage og rygg. Andre dager føler jeg meg bare sliten og trøtt. Den skikkelige kvalmen har ikke dukket opp. Kunne selvfølgelig ønske at det skjedde, da jeg har hørt det kan være et godt tegn. Den kan fortsatt komme 🤞🏻

Onsdag og torsdag denne uken har jeg hatt intense murringer, samtidig som at de andre symptomene (ømme bryster, kvalme og lignende) ble betydelig mindre. Det stresset meg enormt. Leste på nett om SA og MA, og ble enda mer stresset. Det er fint å ha informasjon tilgjengelig, men i en slik situasjon kan man virkelig bli bekymret av det man leser. I går brøt jeg ut i skikkelig gråt foran mannen. Jeg var så redd…. Sist jeg mistet la jeg merke til at symptomene forsvant, så hver gang de er mildere i styrke, er jeg tilbake til det som skjedde da. Jeg er sikker på at vi mister og prøver å forberede meg på det, selv om jeg vet det ikke går 😅  Jeg har ikke hatt blødning og i dag er murringene helt borte. På morgenen i dag hadde kvalmen skrudd seg opp et hakk og jeg føler meg sliten. Er det normalt å ha intense murringer tidlig i svangerskapet, eller burde jeg være bekymret?

Til tross for bekymringer, er jeg veldig takknemlig for at jeg har blitt gravid igjen!! Det er ikke en selvfølgelig og gir meg håp for at vi en gang blir foreldre ❤️ Gleder meg over hver dag jeg kan få lov å gå gravid, og håper det blir en stund til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med 6 uker! :klemmer: Helt klart en milepæl å komme til hver nye uke. Personlig syns jeg det er deilig å se, for de to gangene jeg har opplevd tidlig SA så har det vært før 6+0, så blir så glad for folk kommer hit ☺️

Veldig normalt med intense murringer. Husker ikke når mine stoppet, men det tok laang tid. Tror jeg var rundt uke 16 før de stoppet og jeg kunne slutte å løpe på do for å sjekke (var såå sikker på at mensen kom). Og de svangerskapene jeg har hatt minst symptomer har for øvrig vært av de suksessfulle typene. Så virkelig ikke noe fasit i at symptomene blir svake/borte = dårlig utfall. Vet det er vanskelig, men om kvalme o.l blir borte så forsøk å nyt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 6! :hoppendeglad: Jeg kjenner meg så mye igjen i alle de tankene du har, og det er så rart at man går rundt og ønsker kvalmen velkommen 😅 Håper tiden frem til ultralyden går fort for deg og at dere får se en liten en med bankende hjerte! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny uke! Alltid deilig å komme inn i ny uke! Og mindre sjanse for at ting går galt for hver dag og hver uke, husk🥰

så fint at dere har bestilt ultralyd! Skjønner du er spent! ❤️ 
 

jeg har MYE erfaringer med murringer, hadde det nå sist og forrige svangerskap helt ifra positiv test, begge gangene så hadde jeg syke menssmerter bak ryggen noen ganger og var sikker på at jeg mistet, i uke 4-6 var verst. Skal sies at det ikke hadde noe med MAen å gjøre sist da dette var flere uker før pluss at hadde det samme i svangerskapet med jenta mi😊 Det er livmoren som strekker seg så er egentlig bare positivt!🥰 men skjønner du blir bekymret over det, var bekymret nå sist jeg også selv om jeg visste at jeg hadde det helt likt i svangerskapet med jenta mi, Men i første ukene så blir man jo bekymret for alt egentlig 😬 er veldig slitsomt å gå å være bekymret! Vet jeg så godt om! Håper du får til å slappe av litt å nyte også, for du er jo gravid! Og det er mye større sjanse for at dette går bra enn det motsatte!

Så er det og veldig normalt at symptomene kommer og går, det gjorde det også med jenta mi, blir noe annet hvis man går en hel uke uten noen symptomer😊 når det er sagt så trenger ikke kvalme å bety at ting går bra, så du må ikke bekymre deg over at du ikke er kvalm nok. Jeg var sinnsykt kvalm fra uke 5 sist og det gikk jo galt🤷‍♀️ Og samtidig så gikk venninen min gravid og var 3 uker bak meg som var så bekymret for hun var ikke noe kvalm og hun er jo gravid enda og halvveis, så selv om jeg var kvalm og hun ikke så ble det jo sånn at jeg mistet. Så tror ikke du skal tenke så mye på det.🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å komme over i ny uke, føles ut som en ny milepæl hver gang! 😍

Vet ikke helt hvordan murringene dine oppfører seg, men jeg hadde så kraftige ligamentsmerter i uke 4-6 at jeg lå og vred meg i smerte. Kanskje det er ligamentene du kjenner på også?

Stas med TUL! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (3 minutter siden):

Så godt å komme over i ny uke, føles ut som en ny milepæl hver gang! 😍

Vet ikke helt hvordan murringene dine oppfører seg, men jeg hadde så kraftige ligamentsmerter i uke 4-6 at jeg lå og vred meg i smerte. Kanskje det er ligamentene du kjenner på også?

Stas med TUL! ❤️

Hvordan merker du forskjell? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (2 timer siden):

Gratulerer med 6 uker! :klemmer: Helt klart en milepæl å komme til hver nye uke. Personlig syns jeg det er deilig å se, for de to gangene jeg har opplevd tidlig SA så har det vært før 6+0, så blir så glad for folk kommer hit ☺️

Veldig normalt med intense murringer. Husker ikke når mine stoppet, men det tok laang tid. Tror jeg var rundt uke 16 før de stoppet og jeg kunne slutte å løpe på do for å sjekke (var såå sikker på at mensen kom). Og de svangerskapene jeg har hatt minst symptomer har for øvrig vært av de suksessfulle typene. Så virkelig ikke noe fasit i at symptomene blir svake/borte = dårlig utfall. Vet det er vanskelig, men om kvalme o.l blir borte så forsøk å nyt det.

Tusen takk!! 💛 Åå, så bra. Nå ble jeg lettet. Godt å høre at du også har slitt med murringer og løpt på do for å sjekke. Håper det er et godt tegn 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (1 time siden):

Hurra for uke 6! :hoppendeglad: Jeg kjenner meg så mye igjen i alle de tankene du har, og det er så rart at man går rundt og ønsker kvalmen velkommen 😅 Håper tiden frem til ultralyden går fort for deg og at dere får se en liten en med bankende hjerte! ❤️

❤️ Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (1 time siden):

Gratulerer med ny uke! Alltid deilig å komme inn i ny uke! Og mindre sjanse for at ting går galt for hver dag og hver uke, husk🥰

så fint at dere har bestilt ultralyd! Skjønner du er spent! ❤️ 
 

jeg har MYE erfaringer med murringer, hadde det nå sist og forrige svangerskap helt ifra positiv test, begge gangene så hadde jeg syke menssmerter bak ryggen noen ganger og var sikker på at jeg mistet, i uke 4-6 var verst. Skal sies at det ikke hadde noe med MAen å gjøre sist da dette var flere uker før pluss at hadde det samme i svangerskapet med jenta mi😊 Det er livmoren som strekker seg så er egentlig bare positivt!🥰 men skjønner du blir bekymret over det, var bekymret nå sist jeg også selv om jeg visste at jeg hadde det helt likt i svangerskapet med jenta mi, Men i første ukene så blir man jo bekymret for alt egentlig 😬 er veldig slitsomt å gå å være bekymret! Vet jeg så godt om! Håper du får til å slappe av litt å nyte også, for du er jo gravid! Og det er mye større sjanse for at dette går bra enn det motsatte!

Så er det og veldig normalt at symptomene kommer og går, det gjorde det også med jenta mi, blir noe annet hvis man går en hel uke uten noen symptomer😊 når det er sagt så trenger ikke kvalme å bety at ting går bra, så du må ikke bekymre deg over at du ikke er kvalm nok. Jeg var sinnsykt kvalm fra uke 5 sist og det gikk jo galt🤷‍♀️ Og samtidig så gikk venninen min gravid og var 3 uker bak meg som var så bekymret for hun var ikke noe kvalm og hun er jo gravid enda og halvveis, så selv om jeg var kvalm og hun ikke så ble det jo sånn at jeg mistet. Så tror ikke du skal tenke så mye på det.🥰

Takk for at du deler erfaringene dine knyttet til murringer og symptomer som kommer og går. Det roer meg ned ❤️ I utgangspunktet er jo ikke symptomer = vellykket svangerskap, men det er vel det lille konkrete man har å forholde seg til, så lett å henge seg opp i det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Prøver2021 said:

Hvordan merker du forskjell? 😄

Jeg visste ikke det helt selv før jeg tok det opp med legen 🙈 men ligamentsmerter strammer på en måte, og fester seg i lysken, så det kjennes som det strekker og drar. Det kommer litt sånn takvis nesten som mensmurring. Kunne vare alt fra 5-30 min omtrent med disse kraftige takene, skikkelig vondt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny uke! 🥳 Det er alltid stas med ny uke, og se prosentene i disse appene stige gradvis, sammen med håpet😇 

Da har vi TUL på samme dag også, det blir spennende! Nå er det bare å telle ned dager, føles fortsatt som en evighet til🥲 

Jeg har som deg også tidvis ganske sterke murringer, som kjennes som mensmurringer. Men det er ikke såå vondt at jeg vrir meg i smerte, det er liksom bare som ved vanlig mensen🤷🏽‍♀️ Er vel ganske heldig med at jeg har lite smerter i forbindelse med det, jeg sliter mer med oppblåsthet og ekstremt stooor mage til tider😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (36 minutter siden):

Jeg visste ikke det helt selv før jeg tok det opp med legen 🙈 men ligamentsmerter strammer på en måte, og fester seg i lysken, så det kjennes som det strekker og drar. Det kommer litt sånn takvis nesten som mensmurring. Kunne vare alt fra 5-30 min omtrent med disse kraftige takene, skikkelig vondt! 

Det er nok det samme jeg kjenner på. Kjennes ut som murringer som jeg har før mensen, bare mindre. Sikkert lett å tenke at det er murringer siden det er min eneste referanse. Satser på at det er tegn på at fosteret og livmoren utvider seg 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (6 minutter siden):

Hurra for ny uke! 🥳 Det er alltid stas med ny uke, og se prosentene i disse appene stige gradvis, sammen med håpet😇 

Da har vi TUL på samme dag også, det blir spennende! Nå er det bare å telle ned dager, føles fortsatt som en evighet til🥲 

Jeg har som deg også tidvis ganske sterke murringer, som kjennes som mensmurringer. Men det er ikke såå vondt at jeg vrir meg i smerte, det er liksom bare som ved vanlig mensen🤷🏽‍♀️ Er vel ganske heldig med at jeg har lite smerter i forbindelse med det, jeg sliter mer med oppblåsthet og ekstremt stooor mage til tider😅 

Helt sant!! Det blir veldig spennende med TUL ❤️ Håper vi begge får sett et utviklet foster med et bankende hjerte! Godt å høre at du også har sterke murringer. Da kan jeg vel konkludere med at det er normalt så lenge ikke det dukker opp blødninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+3 

Dagene går sakte, men sikkert fremover. Symptomene kommer og går, men er fortsatt tilstede. Ømme bryster, morgenkvalme, tretthet, murringer, utflod og jevnlig tissing. Er klar for å legge meg kl. 20.30 for tiden 😂 Helt vilt!! Jeg tenker fortsatt at det er stor sjanse for at dette ikke går, men tror det har sammenheng med opplevelsen jeg hadde i fjor sommer.
 

Jeg er SÅ i tvil om jeg skal endre dato for TUL. På den ene siden har jeg lyst til å beholde datoen (7+3) for å se om det er et foster der, om det har utviklet seg riktig og om hjertet banker. På den andre siden hadde jeg nok vært mer tryggere i etterkant hvis jeg hadde sett det samme en eller to (8+3/9+3) uker etter fordi da er sjansen for abort mye mindre. På NHN står det at sjansen er 2 % hvis man ser et levende foster i uke 8 (og er under 30 år). Hvis fosteret ikke utvikler seg riktig, kan jeg potensielt få SA i løpet av disse ukene (noe jeg absolutt heller foretrekker enn å ta medisinsk abort slik jeg måtte sist), MEN det vil være tyngre psykisk for da har jeg gått lengre og trodd at jeg var gravid. Jeg er i tvil om det er frykten min for å gå på ultralyd som gjør at jeg vil utsette.. Er jo veldig redd for samme opplevelse som sist. Jeg er klar over at jeg er pessimistisk og forstår at det er kjedelig lesing, men kjenner jeg bare må få det ut et sted. 

What to do? Har dere noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (41 minutter siden):

6+3 

Dagene går sakte, men sikkert fremover. Symptomene kommer og går, men er fortsatt tilstede. Ømme bryster, morgenkvalme, tretthet, murringer, utflod og jevnlig tissing. Er klar for å legge meg kl. 20.30 for tiden 😂 Helt vilt!! Jeg tenker fortsatt at det er stor sjanse for at dette ikke går, men tror det har sammenheng med opplevelsen jeg hadde i fjor sommer.
 

Jeg er SÅ i tvil om jeg skal endre dato for TUL. På den ene siden har jeg lyst til å beholde datoen (7+3) for å se om det er et foster der, om det har utviklet seg riktig og om hjertet banker. På den andre siden hadde jeg nok vært mer tryggere i etterkant hvis jeg hadde sett det samme en eller to (8+3/9+3) uker etter fordi da er sjansen for abort mye mindre. På NHN står det at sjansen er 2 % hvis man ser et levende foster i uke 8 (og er under 30 år). Hvis fosteret ikke utvikler seg riktig, kan jeg potensielt få SA i løpet av disse ukene (noe jeg absolutt heller foretrekker enn å ta medisinsk abort slik jeg måtte sist), MEN det vil være tyngre psykisk for da har jeg gått lengre og trodd at jeg var gravid. Jeg er i tvil om det er frykten min for å gå på ultralyd som gjør at jeg vil utsette.. Er jo veldig redd for samme opplevelse som sist. Jeg er klar over at jeg er pessimistisk og forstår at det er kjedelig lesing, men kjenner jeg bare må få det ut et sted. 

What to do? Har dere noen innspill?

Jeg sliter nok litt med det samme som du, uten at jeg har de samme erfaringene i bunnen. Det jeg valgte å gjøre var å ta en TUL både da jeg var 6+4, og tar en ny en igjen nå til uka, 9+4. Ja, det koster litt ekstra, men det er verdt hver krone for min del som trenger den betryggelsen av å se utvikling og at ting går riktig vei. Jeg har en irrasjonell frykt i meg som ikke slipper taket, og som har bygget seg sakte men sikkert opp igjen siden forrige TUL og jeg kjenner at det vil gjøre meg 10kg lettere å (forhåpentligvis) se at ting går som det skal. Hvis det ikke går som det skal vil jeg heller få vite det så fort som mulig, men det er meg.

Det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er riktig å gjøre for deg, det må du bare kjenne på selv. Når det er sagt så er det en enorm lettelse å se det bankende hjertet, og hadde jeg vært du hadde jeg nok tatt den timen og heller bestilt meg en til om et par uker. 🧡 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (37 minutter siden):

6+3 

Dagene går sakte, men sikkert fremover. Symptomene kommer og går, men er fortsatt tilstede. Ømme bryster, morgenkvalme, tretthet, murringer, utflod og jevnlig tissing. Er klar for å legge meg kl. 20.30 for tiden 😂 Helt vilt!! Jeg tenker fortsatt at det er stor sjanse for at dette ikke går, men tror det har sammenheng med opplevelsen jeg hadde i fjor sommer.
 

Jeg er SÅ i tvil om jeg skal endre dato for TUL. På den ene siden har jeg lyst til å beholde datoen (7+3) for å se om det er et foster der, om det har utviklet seg riktig og om hjertet banker. På den andre siden hadde jeg nok vært mer tryggere i etterkant hvis jeg hadde sett det samme en eller to (8+3/9+3) uker etter fordi da er sjansen for abort mye mindre. På NHN står det at sjansen er 2 % hvis man ser et levende foster i uke 8 (og er under 30 år). Hvis fosteret ikke utvikler seg riktig, kan jeg potensielt få SA i løpet av disse ukene (noe jeg absolutt heller foretrekker enn å ta medisinsk abort slik jeg måtte sist), MEN det vil være tyngre psykisk for da har jeg gått lengre og trodd at jeg var gravid. Jeg er i tvil om det er frykten min for å gå på ultralyd som gjør at jeg vil utsette.. Er jo veldig redd for samme opplevelse som sist. Jeg er klar over at jeg er pessimistisk og forstår at det er kjedelig lesing, men kjenner jeg bare må få det ut et sted. 

What to do? Har dere noen innspill?

Så fint at du har så mange symptomer! Hehe de fleste vil vel ikke ønske seg det men når du har mistet før er det jo betryggende! 

Det er jo større sjanse for at alt er helt fint, så du kan sikkert bare hoppe i det ❤ ul-angst er skikkelig ekkelt! Hva med et kompromiss på helt i slutten av uke 7 om de har time til deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan bare snakke for meg selv...

Jeg har tatt flere UL i uke 6/7 fordi jeg var så spent på å se den lille klumpen, og syns det var en fin opplevelse. Men etter at jeg opplevde selv at embryoet ikke levde mer i uke 8 og lest meg opp på at det er det mest vanlige tidspunktet for MA så har jeg i alle svangerskap etter dette droppet de veldige tidlige ultralydene. Og rett og slett ventet til uke 9. Vært lettere for psyken å tro på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du må gjøre det du synes er best selv ang ultralyd🥰 men en uke eller to lengre er ikke så mye, og hvis du ikke har noe spesielt endringen i symptomer eller ser noe blod så hadde jeg også ville ventet til uke 8/9 ikke bare er det mye mindre sjsnse for å miste etter man har sett at alt er greit da men også så er den litt sørre å den rører på seg irundt den tiden også, noe som er mer hyggeligere å se enn en liten reke i uke 7😅 mye som skjer og endrer seg på kort tid i den tiden! Som sagt når jeg blir gravid igjen så tror jeg at jeg venter til uke 9/10 😊 men du må kjenne på selv hva du selv synes er best❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2022 at 11:16 AM, Prøver2021 said:

6+3 

Dagene går sakte, men sikkert fremover. Symptomene kommer og går, men er fortsatt tilstede. Ømme bryster, morgenkvalme, tretthet, murringer, utflod og jevnlig tissing. Er klar for å legge meg kl. 20.30 for tiden 😂 Helt vilt!! Jeg tenker fortsatt at det er stor sjanse for at dette ikke går, men tror det har sammenheng med opplevelsen jeg hadde i fjor sommer.
 

Jeg er SÅ i tvil om jeg skal endre dato for TUL. På den ene siden har jeg lyst til å beholde datoen (7+3) for å se om det er et foster der, om det har utviklet seg riktig og om hjertet banker. På den andre siden hadde jeg nok vært mer tryggere i etterkant hvis jeg hadde sett det samme en eller to (8+3/9+3) uker etter fordi da er sjansen for abort mye mindre. På NHN står det at sjansen er 2 % hvis man ser et levende foster i uke 8 (og er under 30 år). Hvis fosteret ikke utvikler seg riktig, kan jeg potensielt få SA i løpet av disse ukene (noe jeg absolutt heller foretrekker enn å ta medisinsk abort slik jeg måtte sist), MEN det vil være tyngre psykisk for da har jeg gått lengre og trodd at jeg var gravid. Jeg er i tvil om det er frykten min for å gå på ultralyd som gjør at jeg vil utsette.. Er jo veldig redd for samme opplevelse som sist. Jeg er klar over at jeg er pessimistisk og forstår at det er kjedelig lesing, men kjenner jeg bare må få det ut et sted. 

What to do? Har dere noen innspill?

Høres ut som du har sterke, fine symptomer på at den lille spiren din vokser hvertfall! 😍

Jeg lurer nesten på om jeg hadde endret til uke 8, sånn jeg forstår deg vil du nok fremdeles være usikker og bekymret selv etter TUL om du ikke har en viss trygghet på at dette kommer til å gå veien? 

Må være leit å sitte med en sånn erfaring som setter en sånn støkk, heldigvis går jo de fleste svangerskap bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6 

De siste dagene har jeg vært så i tvil om hva jeg skal gjøre, så jeg bestemte meg rett og slett for å ta kontakt med jordmor. Jeg var hos henne en gang i forbindelse med sist svangerskap og syntes hun var fin å prate med. Fikk time allerede i dag på morgenen og det var så fint!! Følte meg veldig lettet etterpå 😊 Vi snakket om min tidligere opplevelse, hvordan den påvirker tanker og følelser i dette svangerskapet, og laget en plan for tiden fremover. 
 

Det føles VILT, men planen er som følger: Jeg skal utsette ultralyd til 9+6 (10+5 i følge menstermin) !!! 😵💫 Hvis det er en frisk baby som utvikler seg i magen min, vil den ha kommet seg gjennom de mest kritiske fasene i utviklingen på dette tidspunktet. Sannsynligheten er da stor for at det kan gå bra! Hvis babyen ikke utvikler seg på riktig måte, kan forhåpentligvis kroppen min innse det selv før denne tiden og støte det ut. Det var veldig tøft å gjennomgå medisinsk abort, så om jeg kan unngå det (hvis det verste tenkelige skjer), gjør jeg det. Hvis det oppstår blødning eller jeg mister symptomene (som sist), kan jeg ta kontakt og få ultralyd tidligere. Hvis ikke, anbefalte hun meg å tenke at dette svangerskapet går bra til det motsatte er bevist. Så lenge symptomene er der, er det et godt tegn. 
 

Hvis vi er så heldige at vi ser et bankende hjerte på ultralyd om et par uker, skal jeg til jordmor uken etter. Da er planen å fylle ut helsekort og utforme henvisning til OUL. Hun spurte om vi skulle gjøre det i dag, men det orker jeg ikke gjøre enda siden det var så vondt å kaste og avbestille sist. 
 

Igjen - det føles helt VILT at jeg utsetter dette frivillig. Det er faktisk 3 uker til jeg skal få svar om det er et lite, voksende mirakel inni meg. Samtidig føles det som den beste avgjørelsen jeg har tatt. Jeg er gravid, men har ikke kontrollen over utfallet. Det må jeg bare forholde meg til og jeg tror jeg gjør det lettere for meg selv hvis jeg venter litt til. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...