Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Hurraaa:nordvesta: var det jeg viste da jeg så de strimlene 🤩🎊 du er gravid og fikk nyttårs spiren din! 🎊🎊 dette beviser jo også at man får positiv test i forskjellige tider fra graviditet til graviditet😃 gratulerer så mye :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med fine tester 🤩🤩 vi ligger faktisk helt likt i løypa, jeg er også 13 dpo idag, og fikk positiv test tidligere i uken😄 Krysser fingrene for at spirene våre klamrer seg fast🤞🏽🤞🏽 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Tusenfryd skrev (35 minutter siden):

Så fine tester! Gratulerer så mye 🥳🥰

Tusen takk! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (34 minutter siden):

Var absolutt ikke vanskelig å se strekene på stimlene! Ingen tvil om at det ikke er skyggestreker, for dem klarer man ikke fange på bilde. Og CB er gode tester, så veldig bra du tok det! :nordvesta:  Kjipt å være usikker, men nå trenger du ikke det lenger. Gratulerer!!!

Og ja, når man tester positivt så bør man absolutt slutte å tempe. Gravidhormoner kan krølle tempingen til, og skape bekymringer som er unødvendige. En gang tempet jeg til 20 dpo og tempen bare sank og sank. Men graviditeten gikk helt fint likevel! Så ville lagt det bort om jeg var deg - nyte tiden som nygravid :klemmer:

Tusen takk!! 🥰 Da slutter jeg å tempe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! 🥳🥳 Skjønner veldig godt at du er mer avventende denne gangen, det er veldig naturlig etter å ha opplevd et tap, tenker jeg 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (10 timer siden):

13 DPO

Sov overraskende godt i natt, men drømte at jeg fikk nok en positiv test. Jeg var veldig spent da jeg sto opp. Bestemte meg for å ta Babyplan først. Den var veldig svak, så jeg tenkte at det var skyggestreker på testene fra i går. Siden vi skal dra på fjellet med venner i dag, bestemte jeg meg for å ta Clearblue for å dobbeltsjekke. Der var det et svakt, men godt synlig kryss. Veldig rart at den var så synlig når jeg nesten ikke kunne se streken på Babyplan… Den var på 10 ml og de to andre på 25 ml. 

Til slutt tok jeg en råsjans og tok digital. «Gravid 1-2 uker». Jeg er gravid!!! 🥰🥰 På en måte føles det som en seier fordi vi har klart det igjen. Kroppen min har kommet seg etter MA og vi klarer å befrukte. På en annen måte er jeg stresset over de svake strekene på strimmeltestene. Tenker at det er i ferd med å bli en kjemisk…. I morgen skal jeg få mensen. Håper ikke den kommer og at spiren klamrer seg fast 🤞🏻
 

Hvis det er en ting jeg har lært etter MA, så er det at jeg ikke har kontroll over denne prosessen. Jeg må bare ta det som det kommer, men jeg kommer nok til å være mer avventende fremover. 

Åå, gratulerer så langt!! Skjønner at du er redd pga tidligere MA… Men håper det går bra for deg denne gangen og at du etterhvert klarer å glede deg mer over graviditeten 🥰💕🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (8 timer siden):

Hurra!! Endelig!! Fantastisk :bolledeig:

Ja, endelig!! Håper den holder 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (3 timer siden):

Hurra!! 🥳🥳 Skjønner veldig godt at du er mer avventende denne gangen, det er veldig naturlig etter å ha opplevd et tap, tenker jeg 💜

Ja, det føles ut som det er større sjanse for å mislykkes enn at det går bra siden jeg har den erfaringen. Håper det går denne gangen. Det er du et bevis på 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (1 time siden):

Åå, gratulerer så langt!! Skjønner at du er redd pga tidligere MA… Men håper det går bra for deg denne gangen og at du etterhvert klarer å glede deg mer over graviditeten 🥰💕🤗

Krysser fingrene!! 🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye kjære deg ❤️ For en koselig avslutning på 2021 og start på det nye året! Håper bekymringene legger seg litt i bakgrunnen og ikke tar all oppmerksomhet fremover 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 DPO

Det murrer og murrer. Mild murring, men likevel. Føler mensen kommer hele tiden, så går og sjekker stadig vekk. Tok ny strimmeltest i dag. Den er sterkere. Nå kan man se den uten å myse eller redigere. Er ikke helt fornøyd med styrken med tanke på at jeg er 14 DPO, men er relativt sikker på at egget ikke festet seg før 10 DPO. Hadde tydelige sterke mensenssmerter i ti min, så tenker at det egentlig ikke er så verst. Testet 10 DPO og 11 DPO uten å få utslag, så en svak strek 12 DPO og 13 DPO. Krysser fingrene for stigning i dagene fremover og at mensen ikke kommer i dag 🤞🏻Dette er for godt til å være sant… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (7 minutter siden):

14 DPO

Det murrer og murrer. Mild murring, men likevel. Føler mensen kommer hele tiden, så går og sjekker stadig vekk. Tok ny strimmeltest i dag. Den er sterkere. Nå kan man se den uten å myse eller redigere. Er ikke helt fornøyd med styrken med tanke på at jeg er 14 DPO, men er relativt sikker på at egget ikke festet seg før 10 DPO. Hadde tydelige sterke mensenssmerter i ti min, så tenker at det egentlig ikke er så verst. Testet 10 DPO og 11 DPO uten å få utslag, så en svak strek 12 DPO og 13 DPO. Krysser fingrene for stigning i dagene fremover og at mensen ikke kommer i dag 🤞🏻Dette er for godt til å være sant… 

Ettersom du går med disse bekymringene kan du vurdere å kontakte legen for å ta HCG-måling med et par dagers mellomrom for å se på stigningen 🧡 Jeg tenker at så lenge testene blir sterkere virker alt til å være bra, er jo som du sier veldig varierende når egget fester seg, så har det festet seg sent tar det jo lengre tid før testene blir sterke. Gi det noen dager så tenker jeg du har fine, sterke tester 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du blir bekymret ettersom du har fått positiv test tidligere enn denne gangen og at den sikkert var sterkere på dette tidspunkte sist. Men har hørt om og lest om SÅ mange som ikke får positiv test før 12-14 dpo, noen må tilome vente til etter IKM før de ser en svak strek, så jeg tenker at du må gå utifra at den muligens har festet seg senere enn sist og dermed ikke gir like sterke streker som på samme tid som sist, at du forholder deg til hvordan den øker fra igår og til idag, og du skriver den er økende så da ville jeg tenkt at den øker og det er jo veldig bra, tenker på sist jeg fikk en sånn svak strek så gikk det jo noen dager før den økte på skikkelig, tar gjerne litt tid før styrken på streken blir vesentlig sterkere, så du må jo gå utifra styrken fra dag til dag og ikke på hvilken dag du er på, etter et par dager nå så hadde jeg ville bare hoppet på clear blue digital om en ukes tid igjen, for jeg følte ikke mine strimler sist økte noe spesielt etter noen dager, så mye bedre å kutte de helt etterhvert for å så bare følge med økningen på clear blue digital 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne murring, jeg hadde MYE murringer sist jeg var gravid også så.  Helt i begynnelsen! Er veldig normalt, har hørt det er et godt tegn da livmoren utvider seg🥰 men skjønner igjen det bekymrer seg, vedder på at keg blir bekymret om igjen for det selv om jeg vet hvorfor. Man blir jo bekymret for alt man kjenner og ikke de første ukene egentlig😅 er noen veldig slitsomme uker også, håper du klarer å slappe litt av og får en fin nyttårsfeiring🥰

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (58 minutter siden):

Ettersom du går med disse bekymringene kan du vurdere å kontakte legen for å ta HCG-måling med et par dagers mellomrom for å se på stigningen 🧡 Jeg tenker at så lenge testene blir sterkere virker alt til å være bra, er jo som du sier veldig varierende når egget fester seg, så har det festet seg sent tar det jo lengre tid før testene blir sterke. Gi det noen dager så tenker jeg du har fine, sterke tester 🥰

Ja, det er absolutt en mulighet. Får vurdere det etterhvert hvis testene ikke stiger. Ser nå at det er en del forskjell mellom i går og i dag, så velger å tenke at det vil stige etterhvert som du nevner. Da jeg hadde MA, hadde jeg veldig sterke tester tidlig i svangerskapet og testene steg raskt. Det gikk jo dårlig, så velger å tenke at det ikke nødvendigvis er dårlig at det er annerledes nå 🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Love90 skrev (19 minutter siden):

Skjønner du blir bekymret ettersom du har fått positiv test tidligere enn denne gangen og at den sikkert var sterkere på dette tidspunkte sist. Men har hørt om og lest om SÅ mange som ikke får positiv test før 12-14 dpo, noen må tilome vente til etter IKM før de ser en svak strek, så jeg tenker at du må gå utifra at den muligens har festet seg senere enn sist og dermed ikke gir like sterke streker som på samme tid som sist, at du forholder deg til hvordan den øker fra igår og til idag, og du skriver den er økende så da ville jeg tenkt at den øker og det er jo veldig bra, tenker på sist jeg fikk en sånn svak strek så gikk det jo noen dager før den økte på skikkelig, tar gjerne litt tid før styrken på streken blir vesentlig sterkere, så du må jo gå utifra styrken fra dag til dag og ikke på hvilken dag du er på, etter et par dager nå så hadde jeg ville bare hoppet på clear blue digital om en ukes tid igjen, for jeg følte ikke mine strimler sist økte noe spesielt etter noen dager, så mye bedre å kutte de helt etterhvert for å så bare følge med økningen på clear blue digital 🥰

Takk for at du minner meg på det. Det er jo faktisk en del som ikke får strek før IKM. Ei venninne er gravid i uke 13. Hennes strek var relativt svak to dager etter IKM, men det har jo gått fint 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (17 minutter siden):

Glemte å nevne murring, jeg hadde MYE murringer sist jeg var gravid også så.  Helt i begynnelsen! Er veldig normalt, har hørt det er et godt tegn da livmoren utvider seg🥰 men skjønner igjen det bekymrer seg, vedder på at keg blir bekymret om igjen for det selv om jeg vet hvorfor. Man blir jo bekymret for alt man kjenner og ikke de første ukene egentlig😅 er noen veldig slitsomme uker også, håper du klarer å slappe litt av og får en fin nyttårsfeiring🥰

Godt å høre!! Håper det er det som skjer. Har fått masse utflod også, så satser på det er et godt tegn. Krysser fingrene for at mensen uteblir i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen bekymringer om treg økning på strimmeltestene. Jeg synes mine så nesten helt like ut i 3 dager i strekk, før den plutselig ble megasterk over natten! Kan være det samme skjer hos deg, det blir spennende å se! Krysser fingrene for det, og at mensen uteblir hos oss begge🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 DPO 

Mensen kom ikke i går. Hurra! 😍 Det var ganske krevende å skjule at jeg ikke drakk alkohol, men tror det gikk fint. Jeg føler meg litt uggen i dag. Det kan være fordi jeg sover så urolig for tiden. Er sikkert fordi jeg tester på morgenen og er spent på økningen. Når det gjelder økning, er jeg ikke helt begeistret enda. Den doblet seg fra 12 DPO til 14 DPO. I dag var den ca. lik som i går. Håper på dobling i morgen!! 😍 Jeg er kanskje pessimistisk, men innstiller meg på kjemisk eller tidlig SA. Føler det er et dårlig tegn at stigningen er så svak. Når det er sagt, virker det jo som den dobler seg annenhver dag, og det er jo det den skal. Jeg får bare se. Hadde vært VELDIG gøy om dette gikk, men holder litt igjen foreløpig. Merker lite symptomer, annet enn at jeg er uggen (litt kvalm) og har mensmurringer sporadisk i løpet av dagen. Kjære spire, hold deg fast! 🤞🏻

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...