Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Når du skrev det du gjorde, @Amatariel, måtte jeg bare teste. 2-3 uker. Wehoooo!!!   Enn så lenge stiger HCG som det skal. Føles godt ❤️ 
 

Hadde egentlig blitt enig med meg selv om at jeg ikke skulle teste så mye hvis jeg ble gravid igjen. Dette fordi jeg hadde rask stigning sist, til tross for at fosteret ikke utviklet seg. Lettere sagt enn gjort. Det er jo det eneste «håndfaste» i denne prosessen, enn så lenge. Nå skal jeg hvertfall vente en uke til neste gang!! Håper jeg får 3+ i løpet av neste uke. Da skal jeg bestille TUL ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Måtte bare ta en strimmel i ettermiddag også. Holdt meg i fire timer 🙈 Alt man gjør for disse testene altså. Når det er sagt, har den økt siden sist og det var gøy! Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal dyppe den digitale. 

8B1B6C63-FF93-435A-B333-7BF58DFC0CEA.jpeg

Så gøy for deg, det må være deilig å se den overbevisende streken! 🥰 satser på at dette går veien for deg nå🤗🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå for en fin økning på babyplan testen, å hurraaa for digital 2-3🎊🎊🎊 uten tvil at hcg stiger som den skal, så du trenger ikke å bekymre deg lenger om stigningen er riktig 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der - var så sterk strimmel at var egentlig ikke i tvil 😊
Vi er vel mange her som kan forstå det ønsket om å teste mye... er jo vanskelig å tro på, og man ønsker så gjerne å se stigning. Du har vært heldig og får den stigningen da, er ikke alle som får det så tydelig på strimler etter IKM (selv om det går bra). Men er nok helt klart lurt å vente èn uke nå for å få 3+. Så du får fylle ventetiden med noe hyggelig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med så fine tester! Krysser alt jeg har for at det går bra hele veien ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4 

I dag var første dagen jeg ikke tok test. Litt rart, men samtidig godt å slippe 😄 Tenker å ta digital tirsdag eller onsdag neste uke. Kanskje en strimmeltest før det. Symptomene varierer fra dag til dag. I dag har jeg hatt verking i korsryggen, men ellers følt meg fin. Litt trøttere enn vanlig, men det kan også skyldes oppstart på jobb etter lang ferie. Magen min tåler ikke hormonene så godt. Det gjorde den ikke sist gang heller. Må nok spørre om råd når jeg skal til legen. Som jeg forøvrig har tenkt å utsette så lenge som mulig. Har nettopp fått vite at fastlegen min skal slutte og at det er en vikar jeg ikke kan fordra som tar over. Hvis svangerskapet går sin gang, tenker jeg å forholde meg mest til jordmor på grunn av dette. Ellers føles det veldig rart at noe vokser inni meg. Tok meg selv i å søke på litt babyting i dag. Selv om jeg vet at sannsynligheten fortsatt er stor for å miste, er det koselig å se litt og glede seg over det som forhåpentligvis kommer ❤️ En gang må det vel være vår tur!! 💫  Dagene snegler seg avgårde. Håper tiden fremover går fortere!! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at det går bra er jo mye større enn at det går dårlig, så selv om det er såå mye lettere sagt enn gjort er det lov å fokusere litt på det også å kose seg med og kikke på babyting 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (9 timer siden):

Sannsynligheten for at det går bra er jo mye større enn at det går dårlig, så selv om det er såå mye lettere sagt enn gjort er det lov å fokusere litt på det også å kose seg med og kikke på babyting 🧡

Det er helt sant 🧡 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten er størst for at det går bra! 😄❤️ Så kjedelig med vikar da! Det samme skjedde meg faktisk, men vikaren er verdens søteste, og det var nesten litt godt å kunne ta svangerskap med henne da fastlegen min kjenner meg litt for godt etter en del år med noe kronisk 🙈 kan jo være verdt et forsøk, hvertfall ikke være redd for å prøve hvis du skulle få behov for en prat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 5.1.2022 den 10.31):

Sannsynligheten er størst for at det går bra! 😄❤️ Så kjedelig med vikar da! Det samme skjedde meg faktisk, men vikaren er verdens søteste, og det var nesten litt godt å kunne ta svangerskap med henne da fastlegen min kjenner meg litt for godt etter en del år med noe kronisk 🙈 kan jo være verdt et forsøk, hvertfall ikke være redd for å prøve hvis du skulle få behov for en prat! 

Det er helt sant ❤️ Jeg tok kontakt med fastlegen og de sa jeg kunne få en kvinnelig lege i svangerskapet. Hun spurte om jeg ville ha time, men takket nei. Orker ikke bestille noe jeg potensielt må avlyse. Venter litt til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+0 

Endelig i gang med ny uke. Nå er det en uke siden jeg skulle hatt mensen. Håper ikke den kommer tilbake med det første 🤞🏻 Nå begynner den virkelig spennende tiden. Denne uken skal hjertet forhåpentligvis begynne å slå og andre viktige organer utvikles. Håper den lille spiren vår utvikler seg riktig og at den til slutt blir en frisk, liten baby ❤️ De siste dagene har jeg tisset ofte, hatt sporadiske murringer i underliv og korsryggen, og ømme bryster. Føler meg kanskje litt mer sliten, men ikke trøtt som jeg var sist. Tror kanskje det er for tidlig enda. Kan merke at jeg er litt små uggen før jeg får spist frokost, men føler meg ikke kvalm. Håper kvalmen dukker opp snart, da jeg har hørt det er et godt tegn 😂 Symptomene så langt er ganske annerledes enn sist og det er jeg glad for. Sist svangerskap var jo ikke vellykket. 

Veksler mellom å glede meg og bekymre meg. De siste dagene har jeg slått meg til ro med at jeg ikke har kontroll uansett. Håper jeg klarer det videre også! Har vært innom for å se på datoer til TUL, men får meg ikke til å bestille enda. Den vonde opplevelsen sist har satt spor og jeg er rett og slett LIVREDD for å oppleve noe lignende igjen. Ser for meg at jeg kommer på ultralyd og at det er tom fostersekk eller at fosteret har sluttet å utvikle seg. Håper så inderlig at jeg får gode nyheter når jeg kommer til det punktet at jeg tør å gå på TUL. Kjenner jeg meg selv rett, er det nok ikke lenge til jeg bestiller. Det må bare gå noen dager til!! 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil være skummelt å gå på TUL når man har opplevd kjipe nyheter der før ja. Jeg trodde jeg skulle besvime, omkomme, ja alt på en gang sist nå i sommer. Ville ikke inn, samtidig som jeg jo ville vite at alt var bra. Følelsesmessig konflikt! Men er nok lurt av deg å bare få bestilt timen iallefall. Plutselig kan det være ganske fullt og problemer med kapasiteten akkurat dit du vil og i den uken du vil. Og selv om man gruer seg så hjelper det litt å ha en dato å forholde seg til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid godt å komme over i en ny uke🥰 og nå er du en hel uke lengre fra IKM, så den dukker jo ikke opp nå😄 og veldig positivt at du kjenner det annerledes enn sist du var gravid! Lover veldig bra! Skjønner godt at du er bekymret for TUL, men er som Amatariel skriver at det også er fint selv ommdet er skummelt, for man vil jo vite uansett hva! Og forhåpentligvis og mest sannsynlig så vil du få en helt annerledes opplevelse enn sist❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt med ny uke! Skjønner godt du gleder deg til kvalme - er skikkelig tveegget sverd det der; skikkelig fælt å være kvalm, men samtidig veldig godt å kjenne at man er gravid 😂

Enig med de andre her, det er nok lurt å bestille TUL så du får booket en time når det passer for dere 🧡 Skjønner veldig godt at du kvier deg for TUL, men sannsynligheten for at alt står bra til er tross alt størst 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Vil være skummelt å gå på TUL når man har opplevd kjipe nyheter der før ja. Jeg trodde jeg skulle besvime, omkomme, ja alt på en gang sist nå i sommer. Ville ikke inn, samtidig som jeg jo ville vite at alt var bra. Følelsesmessig konflikt! Men er nok lurt av deg å bare få bestilt timen iallefall. Plutselig kan det være ganske fullt og problemer med kapasiteten akkurat dit du vil og i den uken du vil. Og selv om man gruer seg så hjelper det litt å ha en dato å forholde seg til. 

Det er akkurat det - det er en følelsesmessig konflikt!! Burde kanskje bare bestille ja. Har du fått dekket TUL etter MA? Eller gått privat? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (4 timer siden):

Alltid godt å komme over i en ny uke🥰 og nå er du en hel uke lengre fra IKM, så den dukker jo ikke opp nå😄 og veldig positivt at du kjenner det annerledes enn sist du var gravid! Lover veldig bra! Skjønner godt at du er bekymret for TUL, men er som Amatariel skriver at det også er fint selv ommdet er skummelt, for man vil jo vite uansett hva! Og forhåpentligvis og mest sannsynlig så vil du få en helt annerledes opplevelse enn sist❤️

Ja, må jo få vite det en gang uansett. Av en eller annen grunn tenker jeg at jo lengre det går, jo bedre, men det stemmer jo ikke helt.. Får bestille til uken 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (1 time siden):

Så godt med ny uke! Skjønner godt du gleder deg til kvalme - er skikkelig tveegget sverd det der; skikkelig fælt å være kvalm, men samtidig veldig godt å kjenne at man er gravid 😂

Enig med de andre her, det er nok lurt å bestille TUL så du får booket en time når det passer for dere 🧡 Skjønner veldig godt at du kvier deg for TUL, men sannsynligheten for at alt står bra til er tross alt størst 🥰

Helt sant! Er skikkelig tveegget sverd. Hvertfall når man står i det sikkert 😄 Ja, må kanskje bare bestille. Håper det går bra denne gangen ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...