Wit Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #421 Del Skrevet 14. januar 2022 Tusen takk @Bokdamen og @vinterskog 😊 Ja, det er utrolig deilig å se at vekta faktisk går nedover. Og at den gjorde det i jula også. Skjønner det ikke helt selv, men det kommer nok snart et nytt platå 🤪 Jeg trodde faktisk oppriktig at jeg hadde gått opp 200 gram når jeg gikk på vekta i dag, og tenkte at det var dritt....... MEN, så måtte jeg jo se litt nøyere etter og så at det var 800 gram ned 😅 Bittelitt trøtt i hue og tryne under morgenveiingen tror jeg 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 14. januar 2022 #422 Del Skrevet 14. januar 2022 Dette her er helt rått å se! Snart 30kg, det er vanvittig mye det😄 Den operasjonen burde du få ja, og jeg fortsetter å krysse fingrene for deg🤞🏼 Tenker ofte på at jeg håper du slipper de anfallene og ikke plages med dem hyppigere enn nødvendig før operasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #423 Del Skrevet 14. januar 2022 Takk @frustrert_student 😊 Vekta veksla litt mellom 82,9 og 83,0 i dag tidlig men valgte å si 83,0. Så det er vel sånn ca 30 kg ned nå. Helt utrolig syns jeg selv. Hadde aldri trodd jeg skulle klare dette. Jeg har aldri gått ned så mye tidligere, hver gang jeg har prøvd så har jeg gitt opp etter 5 kg........ Men denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg skal komme helt i mål. Ja, jeg håper også at denne operasjonen blir gjennomført ganske raskt. Har heldigvis gått bra nå etter jul, men plutselig kommer det et nytt anfall og det er innmari vondt og slitsomt når det står på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #424 Del Skrevet 14. januar 2022 Fikk meg en tur ut på glattisen i lunsjen i dag også. Jeg bor i en ås, så uansett hvor jeg går så har jeg bratte oppoverbakker en av veiene. Det var godt å komme seg ut i frisk luft og ikke minst i sol 😎 Det gjør noe med humøret og energien å få litt dagslys etter lange dager på hjemmekontor. Så denne uka har jeg faktisk vært i aktivitet 5 av 5 dager til nå 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 14. januar 2022 #425 Del Skrevet 14. januar 2022 Utrolig bra jobba @Wit! 30 kg er mye, kan tenke meg det merkes godt på hverdagslige ting🤗 Riktig god helg 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #426 Del Skrevet 17. januar 2022 Takk @Bolla! 😊 Jo, det merkes veldig godt på det meste egentlig 😉 Forrige uke klarte jeg å være i aktivitet 7 av 7 dager 💪👍 Lørdag gikk jeg litt over en time i skogen på veldig glatte stier, men pigger gjorde det mulig å gjennomføre. I går hadde datteren min lyst til at jeg skulle være med henne på treningssenteret. Vel, å trene litt med en 18-åring er ganske hardt 😂 Hun utfordret meg på nye øvelser som jeg virkelig kjente i kroppen. Jeg fikk også løpt litt på tredemølla, og merker at jeg ikke lenger blir så sliten når jeg jogger. MEN, jeg syns det er ganske kjedelig, så kanskje jeg får kommet i gang med litt mer jogging når vinteren er over ute. Sånn for å få opp tempoet og pulsen enda litt mer. På lørdag var vi hos gode venner og spiste middag, så det ble litt utskeielse. Allikevel helt innenfor det jeg hadde kalkulert med. Spent på hvordan vekta går denne uka. Normalt sett stopper det litt når jeg har gått ned noen uker, så vi får se hvor lang tid det tar meg å komme under 80 kilo nå. Håper det går raskt sånn at jeg ser målet mitt nærme seg. Jeg må kjøpe meg ny turbukse også. Den jeg har nå begynner å bli ganske stor. Så jeg må nok ut og handle enda litt mer. Syns egentlig det er greit å ha klær som faktisk passer når jeg er ute på turene mine. Så den nye buksa blir nok 2 størrelser mindre enn den jeg har nå. Helt utrolig faktisk at jeg da bruker en bukse i str. 40 👌 Trodde ikke at jeg ville komme dit igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 17. januar 2022 #427 Del Skrevet 17. januar 2022 Wow 🤩 30 kg ned må føles utrolig bra, det er jo kjempebra jobba. Ser også at du klarer å være aktiv hver dag og det er et mål jeg ønsker å få til også 💪🏻. Også må jeg innrømme at det er veldig gøy å handle klær etter man har gått ned så unn deg en kleshandling 😁❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #428 Del Skrevet 18. januar 2022 *blueberry* skrev (9 timer siden): Wow 🤩 30 kg ned må føles utrolig bra, det er jo kjempebra jobba. Ser også at du klarer å være aktiv hver dag og det er et mål jeg ønsker å få til også 💪🏻. Også må jeg innrømme at det er veldig gøy å handle klær etter man har gått ned så unn deg en kleshandling 😁❤️ Takk 😊 Ja, det føles deilig på kroppen og slippe så mange ekstra kilo. Jeg kommer nok ikke til å klare aktivitet hver dag fremover, men tenkte å få til en liten "kick-start". Målet er minimum 3 ganger i uka, og alt over er en bonus. Jeg har allerede handlet mye nytt siden jeg startet dette. Har gått ned ganske mange størrelser, så de gamle klærne mine har jeg gitt til Fretex. De passer IKKE lenger 😂 Dette er den andre turbuksa jeg har kjøpt, og må nå ned 2 størrelser til 🤪 Siden jeg ikke er helt i mål vil jeg jo ikke kjøpe for mye heller, men jeg må jo ha klær som passer. Er ikke særlig behagelig å gå turer i en alt for stor bukse, eller i det hele tatt bruke klær som ikke sitter som de skal fordi de er alt for store (det trodde jeg ALDRI jeg skulle komme til å si 😅). Gikk en tur langs veier og fortauer i går kveld. Det var kun is over alt, så uten pigger hadde dette blitt en veldig slitsom tur. Håper det snart blir litt stabilt underlag å gå på, for det krever litt å kun ha is som underlag. Når våren kommer og det blir bart igjen har jeg tenkt å prøve meg på litt jogging igjen også. Jeg vet at jeg klarer mer av dette nå enn tidligere, så for å få litt variasjon i aktiviteten min tenkte jeg å prøve meg litt. Det er ganske mange år siden sist 🤪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 18. januar 2022 #429 Del Skrevet 18. januar 2022 Så utrolig godt jobba! 👏👏 Vil anbefale turbuksa til Vikafjell som er på salg ut uka på Sport Outlet til 295,- Knallgod og 15 000 vannsøyle! Galbillig 😱 Håper det blir isfritt og lysere snart 😅🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 18. januar 2022 #430 Del Skrevet 18. januar 2022 Bithiah skrev (8 minutter siden): Vil anbefale turbuksa til Vikafjell som er på salg ut uka Reservert i butikk, takk for tips! Jeg har lenge lurt på å kjøpe meg ny turbukse, men med alle restriksjoner er det litt slitsomt å gå i butikker å prøve... Men til 295 tør jeg å kjøpe på nett, spesielt når den blir varmt anbefalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #431 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg fant ikke den buksa @Bithiah? Har du en lenke? Jeg liker også Twentyfour sine bukser og fra turbukse.no. Disse har jeg prøvd og syns er veldig gode på. Jeg trenger ikke vanntett bukse. Vil heller ha en tynn og fin bukse med stretch som jeg kan bruke ullundertøy under om vinteren. Men vil gjerne se alternativer 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 18. januar 2022 #432 Del Skrevet 18. januar 2022 Ja, da er det ikke det du er ute etter. Denne er vanntett og vindtett. https://sportoutlet.no/product/61278 Håper du finner en du liker! Mye kjekkere å være ute i gode klær 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #433 Del Skrevet 18. januar 2022 Nei, jeg tenker mer på en sånn Turbukse MoveOn Har en sånn fra før (ikke i denne fargen da 😉) som er kjempegod på og veldig lett. Disse er ikke veldig lange i beina heller noe som passer meg perfekt. Men den jeg kjøpte i sommer er nå alt for stor, så derfor tenkte jeg på en ny bukse i samme stil. Her bruker jeg ullundertøy under på vinteren, og det går veldig bra. Jeg går ikke så mye ute i regnvær, så jeg blir egentlig ikke våt 🤪 Den jeg har fra før er i str. 44, men må nok nå heller satse på str. 40. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 18. januar 2022 #434 Del Skrevet 18. januar 2022 3 ganger trening i uka er jo et veldig bra mål å ha 😁👏🏻. Da får man jo også ekstra mestring de gangene man klarer en ekstra (jeg er i alle fall sånn). Piggsko/ brodder har jeg aldri prøvd og om jeg fortsatt hadde bodd på Østlandet hadde jeg nok investert i det, men nå bor jeg så langt sør at vi har null is og snø og det er så deilig. Har blitt mer glad i gåturer om vinteren her for det er som høst it januar og i feb minner det om vår 😍. Lykke til med jogging, det blir spennende. Når det gjelder turbukser liker jeg og Twentyfour siden de er litt fleksible i midjen og dermed holder selv om man går ned en størrelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #435 Del Skrevet 20. januar 2022 I dag fikk jeg meg en morgentur i skogen 💪 Jeg kan som jeg tidligere har skrevet, trene en time i uka i arbeidstiden dersom arbeidet tillater det. I dag var det et strålende vær, og jeg har mange møter etter lunsj. Hva passet vel bedre da enn å ta på seg piggsko og treningstøy og komme seg ut i skogen klokka 9 når sola hadde stått opp? Var en fantastisk fin tur. Veldig isete, men gode sko gjør at det går helt fint. Fikk en jobbtelefon på turen, men heldigvis var ikke det i de bratteste stigningene, så jeg slapp å puste og pese mens jeg snakket 😅 Så da fikk jeg en fin tur med god trening og masse dagslys som jeg var ferdig med kl 10 😎 Mannen min sa også til meg i går at ny turbukse er en del av bursdagsgaven min fra han (har bursdag i februar). Så da bestilte jeg meg like godt en ny bukse på nettet i går 👍 Jeg prøvde tilsvarende bukse i en sportsbutikk i går, men de hadde ikke de fargene og typene som jeg ville ha. Uansett, så fant jeg at riktig størrelse nå er str. 40 😁 Ikke rart at buksa i str. 44 føles litt stor 🙄 Da venter jeg bare på at den skal komme i posten, så får jeg ny fin bukse når jeg skal gå tur. Og ja, det ble en "MoveOn" bukse 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 20. januar 2022 #436 Del Skrevet 20. januar 2022 Herlighet for en deilig start på dagen, og for en god ordning på jobb! Ta den gode energien med deg inn i resten av dagen ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #437 Del Skrevet 21. januar 2022 Det går opp og ned hele tiden. Regnet med en liten oppgang denne uka, for kroppen har føltes litt oppblåst. Men noen hundre gram opp og ned må jeg jo nesten regne med 🙄 Så etter jul og ukene etterpå med nedgang gikk det nå litt opp igjen. Håper på bedre tall neste uke 👍 Det skal ikke være enkelt å bikke 30 kg ned 🤪 Startvekt 112,9 kg (februar 2021) Siste veiing før jul: 17.12.2021 - 85,2 kg 2022: 07.01.2022 - 83,8 kg (- 1,4 kg) 14.01.2022 - 83,0 kg (- 0,8 kg) 21.01.2022 - 83,3 kg (+ 0,3 kg) Totalt ned så langt 29,6 kg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #438 Del Skrevet 21. januar 2022 Idag er det jobbing for fullt på dagtid med mye møter, MEN jeg håper på en tur ut i skogen før det blir mørkt. Må få opp antallet turer i uka kjenner jeg. Har vært en del stress denne uka på kveldstid med 18-åringen som snart skal kjøre opp og trenger all den kjøretreninga hun kan få før dette. I tillegg skjer det noe hele tiden føler jeg. Har også hatt 2 runder med anfall i galleblæra. Skikkelig pyton, og gjør at jeg blir sliten og litt uttafor. Tror ikke akkurat det hjelper på kroppen at jeg må stappe i meg sterke smertestillende når disse anfallene kommer heller......... MEN, i dag satser jeg på en fin dag. Har så langt holdt meg til det jeg skal spise, og satser på at det fortsetter slik. Skal på besøk til noen venner i helga med overnatting, og da blir det nok en liten utskeielse, men det tåler jeg. Sånn er livet liksom 😊 Venter også på den nye turbuksa mi som er på vei i posten. Deilig å få nye klær som passer ny kropp. I går fikk jeg ut mye klær av klesskapet som er alt for stort. Det gis bort til Fretex, og så fylles skapet sakte men sikkert opp igjen med klær som passer og som jeg føler meg vel i 👍 Har funnet tilbake gleden med å gå på shopping. Trenger ikke lenger slite inni prøverommet for å finne klær som passer. Tar fortsatt for store klær med inn først, men har nå lært meg å ta med et plagg i den størrelsen jeg selv tror jeg må ha, og så samme plagget i en størrelse mindre. Som regel ender jeg opp med den minste størrelsen 😉 Det er utrolig deilig å kjenne at klærne passer igjen, altså at jeg ikke må presse meg inn i trange bukser, og at genserne ikke ser pene ut på. Bluser brukte jeg ikke tidligere, for jeg fant aldri noe som så pent ut på. Det er anderledes nå. Når dagene føles litt tunge så tar jeg frem målbåndet for å se hvor mye større jeg faktisk var før. Det hjelper veldig godt på selvfølelsen 😊 Og det hjelper hodet mitt å skjønne at jeg faktisk har gått ned mye i vekt. Ønsker alle som leser dette en riktig fin helg 😎 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #439 Del Skrevet 24. januar 2022 I helga har jeg droppet litt tanker på vektnedgang. Var på besøk hos venner og spiste god mat og drakk god vin til. Det ble en tur ut på lørdag for å røre seg litt, men ellers har det vært en litt sløv helg. Så da får jeg bare ta meg sammen og komme i gang igjen denne uka 👍 Sendte en "morgenlevering" til mamma i dag som jeg håper hun setter pris på. Frokost levert på døra med litt god mat. Hun sliter litt med å få i seg mat på grunn av medisiner hun tar for kreften, så jeg håper litt ekstra god frokost hjelper litt på det 😊 Den er levert, men hun er nok ikke våken enda, så jeg håper hun finner den etterhvert 😊 Ellers blir det en normal uke fremover, så fokuset på mat og bevegelse vil være der. Så får vi se hva helga gjorde med vekta 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 24. januar 2022 #440 Del Skrevet 24. januar 2022 Så deilig å bare droppe vektnedgangstankene en helg. Jeg tror det er litt sunt jeg, spesielt det sosiale også ❤️. Så koselig med morgenlevering til mor, sender gode tanker til dere og håper det hjelper ❤️. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå