Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse

Wit

Anbefalte innlegg

Travel tid ja! Kjenner til det. Men godt å høre at du er på et godt sted sånn likevel. Satser på nedgang til helga :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk @Luka_S og @Amatariel 💕

Ja, håper på litt mer nedgang enn 200 gram i morgen. Så veldig lovende ut tidligere i uka, men så stoppet det jo totalt opp igjen. Håper virkelig på litt positive tall nå, for det trenger jeg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kroppen min har jo bestemt seg..... Sist uke var det stagnering, og denne uka ned......... joda 200 gram 😜 Jeg vet jeg selv også sier at ned er ned, men dette er bare frustrerende. Trodde virkelig på et litt større hopp denne uka, men det ville ikke kroppen altså.....

OK, da får jeg bare jobbe videre og håpe at det blir litt større nedgang neste uke. Syns egentlig snart det bør komme et skikkelig hopp ned. Trøsten får være at jeg har gått ned noen cm i livvidde (som er den jeg holder øye med), så det er jo litt positivt da.

Ønsker alle god helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feels! Skjønner akkurat hvordan det føles 🤪 Man kan bli ganske frustrert over denne kroppen. Men, vi får satse på at hoppet ned kommer snart :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med 200 gram ned, @Wit 💪 Fra der jeg sitter skjønner jeg ikke hvordan folk får til å gå ned overhode i denne mørketiden, hehe. Håper du får en god uke! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (10 timer siden):

Bra jobba med 200 gram ned, @Wit 💪 Fra der jeg sitter skjønner jeg ikke hvordan folk får til å gå ned overhode i denne mørketiden, hehe. Håper du får en god uke! 

Vel, jo da. 200 gram ned er jo ned 😜 Men syns jo liksom ikke helt det står i stil til innsatsen 😂

MEN, jeg er jo litt sta da, og gir ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gi deg! Tenk, hvis du hadde gått 200 gram opp, måtte du gått 400 gram ned for å få denne ukas vekt neste gang. Så man må bare lære seg å være fornøyd så lenge det peker nedover. 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (Akkurat nå):

Ikke gi deg! Tenk, hvis du hadde gått 200 gram opp, måtte du gått 400 gram ned for å få denne ukas vekt neste gang. Så man må bare lære seg å være fornøyd så lenge det peker nedover. 😅

Joda, ser den altså @Luka_S 😂 Men sånn for motivasjonen sin del hadde det vært greit om det gikk litt raskere. Hadde liksom håpet å se 8-tallet før jul, men i dette tempoet blir det vel nesten påske før jeg kommer dit 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 21.11.2023 den 8.00):

Hadde liksom håpet å se 8-tallet før jul, men i dette tempoet blir det vel nesten påske før jeg kommer dit 😂

You and me both Wit! Hadde også mål om det 8-tallet til jul, men det gåååår så tregt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

You and me both Wit! Hadde også mål om det 8-tallet til jul, men det gåååår så tregt.

Ja, jeg skjønner faktisk ikke helt at det er mulig 😜 Sånn som jeg spiser nå burde jeg gått ned ihvertfall 0,5 kilo i uka. MEN, der er ikke vekta enig......

Håper bare vekta har hengt seg litt opp og plutselig hopper ned noen kilo 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg bare skikkelig frustrert. Har gått OPP 100 gram. Vet at det egentlig er det samme som sist uka altså, men hadde jo håpet på en nedgang på litt mer enn 200 gram som det har vært i det siste. I stedenfor ender jeg opp med å faktisk se et høyere tall.....

Kjenner dette faktisk gjør noe med motivasjon, så jeg får bare bite tenna sammen og ikke gi opp. Det som får være trøsten er at jeg faktisk minker i livvidde. Så hvor de grammene er skjønner ikke jeg.....

God helg etterhvert alle sammen 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger du på i kalorier? Det kan se ut som at du bør justere noe, samt se på aktivitetsnivået ditt. Jeg har ligget der du er lenge..frustrert, ingenting funket. Til slutt bestemte jeg meg for ett tall, 1700 kcal inn, verken mer eller mindre - 7 dager i uken. Stresser mindre med trening, gjør det når jeg får tid/lyst. Minner meg selv på at det er mest maten som teller når man skal ned og så er trening en bonus. En ting av gangen til jeg har fått oversikt. Det løsnet og nå er jeg 7 kg lettere siden august! 

Man må være superstreng og skjerpet og minne seg selv på at det er for en periode og at det er så verdt det til slutt! 

Planlegging er også en viktig nøkkel. Nå er det helg og planen er klar - holde meg til det jeg har bestent meg for, nemlig å gå ned i vekt, for jeg orker faktisk ikke å være overvektig og føle meg ubekvem heele tiden lenger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issey skrev (1 time siden):

Hva ligger du på i kalorier? Det kan se ut som at du bør justere noe, samt se på aktivitetsnivået ditt. Jeg har ligget der du er lenge..frustrert, ingenting funket. Til slutt bestemte jeg meg for ett tall, 1700 kcal inn, verken mer eller mindre - 7 dager i uken. Stresser mindre med trening, gjør det når jeg får tid/lyst. Minner meg selv på at det er mest maten som teller når man skal ned og så er trening en bonus. En ting av gangen til jeg har fått oversikt. Det løsnet og nå er jeg 7 kg lettere siden august! 

Man må være superstreng og skjerpet og minne seg selv på at det er for en periode og at det er så verdt det til slutt! 

Planlegging er også en viktig nøkkel. Nå er det helg og planen er klar - holde meg til det jeg har bestent meg for, nemlig å gå ned i vekt, for jeg orker faktisk ikke å være overvektig og føle meg ubekvem heele tiden lenger! 

Jeg er veldig lav på kalorier 5 dager i uka. Spiser da kun to måltider. De to andre dagene spiser jeg litt mer, men ligger max på 1500 kalorier i snitt pr dag. Lenger ned klarer jeg ikke å gå hvis jeg skal fungere på jobb. Så i forhold til forbrenning burde jeg gå ned. Jeg er veldig flink til planlegging og har holdt meg til planen min lenge, så det er ikke det som er utfordringene mine.

Ellers har jeg allerede gått ned nesten 25 kilo (enda litt mer tidligere, men har gått litt opp igjen for ett år siden), og vet egentlig hva som har fungert for meg. Nå er jeg enda lavere på kalorier enn jeg var sist jeg gikk ned fra der jeg er nå og flere kilo til. Aktivitetsnivået er nesten det samme. Og jeg vet at aktiviteten ikke betyr så mye, men at det er maten som er viktig.

Så jeg føler egentlig selv at jeg gjør alt riktig. Og sånn bare for å si det også, så er det ingen ting jeg spiser som jeg ikke tar med i regnestykket 😉 Jeg spiser ikke mellom måltidene og spiser ikke godteri. Drikker heller ikke kalorier som ikke telles med. Utenom maten i ukedagene er det KUN vann, kaffe (svart) og "Bris" jeg drikker. Til maten drikker jeg enten vann eller et glass med skummet melk.

I helgene (fredag og lørdag) kan jeg spise/drikke litt mer kalorier, men disse er planlagt og med i regnestykket gjennom uka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men 1500 er veldig lite og godt under hvileforbrenning så tror jeg hadde lagt meg litt høyre... Jeg personlig går ikke ned når jeg ligger for lavt. Ha fokus på proteiner er heller ikke dumt. Jeg har selv gått ned 40 + 15 siste 12 åra, så jeg vet hva som funker, men man glemmer det litt innimellom slaga på en måte 🙈

Jeg har fulgt deg lenge og tenkt at vi er litt like på en måte, så ikke misforstå meg - ville bare gi velmente råd :)

Ligger man for lavt så blir intervallene på sprekkene kortere og man får følelsen av å ville gi opp oftere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issey skrev (På 24.11.2023 den 22.35):

Ok, men 1500 er veldig lite og godt under hvileforbrenning så tror jeg hadde lagt meg litt høyre... Jeg personlig går ikke ned når jeg ligger for lavt. Ha fokus på proteiner er heller ikke dumt. Jeg har selv gått ned 40 + 15 siste 12 åra, så jeg vet hva som funker, men man glemmer det litt innimellom slaga på en måte 🙈

Jeg har fulgt deg lenge og tenkt at vi er litt like på en måte, så ikke misforstå meg - ville bare gi velmente råd :)

Ligger man for lavt så blir intervallene på sprekkene kortere og man får følelsen av å ville gi opp oftere... 

Jeg skjønner du vil gi velmente råd altså 😉 men akkurat nå så står det litt stille hos meg. Har prøvd med høyere kalori inntak også uten at det hjalp. Jeg spiser mye proteiner i de kaloriene jeg inntar for å ikke hele tiden være sulten. Det hjelper godt 😊 Og jeg har veldig få "sprekker", eller tanker om at jeg ikke gidder mer. Dette er en "maraton" og ikke en sprint.

Blir bare bittelitt oppgitt når det stopper helt opp. Særlig siden jeg vet at jeg burde gå ned med inntaket i dag siden dette har fungert tidligere på samme antall kilo. Så om det høres ut som at jeg gir opp her, så gjør jeg ikke det 😜 Det er bare litt frustrasjon sånn i øyeblikket. Dagen etter så er det "glemt".

Tror også søvnkvaliteten min spiller litt inn her. Jeg sliter veldig med søvn, og jeg har lest at det ikke akkurat er gunstig for vektnedgang. Så her prøver jeg å gjøre ting for å forbedre den. Så får vi se om det hjelper 👍

Ellers er det nå en ny uke, og motivasjonen er fortsatt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lov å bli oppgitt og frustrert ja Wit nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif Tung følelse når man føler man gjør alt riktig og så skjer det ingenting. Eller enda verre - man går opp i vekt :roll: Nå virker vi å være flere i samme frustrerte båt gitt. Bah, vanskelig tid på året og alt. Men vi får bare holde på og ikke gi opp. Vet liksom ikke hva annet man kan gjøre :vetikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en sniktur på vekta i dag siden jeg forrige uke gikk OPP 100 gram (ny vekt da var 91,1 kg). Og overraskelsen var stor når jeg ser at vekta viste MER enn 100-200 gram ned ;) Ikke mye, men mer sånn som jeg tenkte ihvertfall.

Så da krysser vi fingre for at vekta er snill i morgen også 🙌

Ellers har dette vært en uke med mye jobbing og kaldt vær. Det betyr lite turer i åsen hos meg. Hvis været blir OK i morgen får jeg se om jeg kommer meg ut en tur, men hvis ikke så får det bare være sånn det ble denne uka 😉

Forrige helg fikk jeg to turer, så alt er jo ikke helt ille altså.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da ble det veiedag, og vekta viste 90,7 😉 Det er ned 0,4 kilo fra forrige fredag, og endelig går det i riktig retning 👍 Nå med litt mer enn 0,1 kg......

Håper dette holder seg de siste ukene frem til jul også, for da klarer jeg målet mitt. Litt usikker på om det går, men er ihvertfall på riktig vei.

Har ikke gjort noe annet denne uka enn de forrige. Jeg har holdt meg til matplanen som er ganske lik fra uke til uke. Så får vi se om dette betyr at kroppen endelig har skjønt at den skal nedover i kilo igjen, eller om det bare var et lite hopp som igjen stopper opp.

Denne helga skal jeg kose meg og slappe av. I morgen skal jeg til Oslo med ei venninne og vi skal overnatte til søndag. Morgendagen går med til litt shopping og tur rundt på julemarkedet for å kanskje få litt julestemning 🤶

Om kvelden skal vi på indisk restaurant og spise. Gleder meg til en koselig dag og kveld med litt forsøk på å få på plass julestemningen og nedtellingen til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Superherlig nedgang!! Grattis :klem:

Kos deg masse med Oslotur 🛍️

Ja, var deilig med en positiv veiing nå. Det trengte jeg for å holde motivasjonen oppe 😉

Gleder meg masse til i morgen, selv om det skal bli litt kaldt i Oslo. Får bare ta på varme klær 🤶🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...