moon_child Skrevet 1. mars 2021 #161 Skrevet 1. mars 2021 In absentia skrev (4 timer siden): Ting som dette skjer mot norske hver eneste dag, men det blir da ikke sak på Dagsrevyen eller politianmeldelse for det. Hvordan vet du at dette er ting som skjer mot "norske" hver eneste dag hvis det ikke blir sak på Dagsrevyen💀 ? 2
Fortauet Skrevet 1. mars 2021 #162 Skrevet 1. mars 2021 (endret) ATLAS6 skrev (1 time siden): 4-8 timer har alle lærere tid til å avse i løpet av et år for å lære seg livreddende førstehjelp. Dette kan skolen arrangere en av arbeidsdagene i ukene før skolestart i august, og kursing er selvsagt lønnet. Hva gjør du om en elev setter noe i halsen? Eller mister bevisstheten? Eller en av dine kollegaer får hjertestans? Dette er alle scenarioer du må kunne håndtere, og det er hårreisende og uforsvarlig at ikke skolen har tatt mer ansvar for at du har fått opplæring, og at du har hatt ansvar for barn og ungdom i 20 år uten å ha nødvendig kursing i grunnlegende førstehjelp Igjen; det er kommunen som bestemmer hva vi skal jobbe med på planleggingsdagene, uten om en av dagene, da bestemmer rektor. Det kan være leselos, ståstedsanalyse, nasjonale prøver, mobbesaker, årsplaner, osv. Dette er ting som brenner under føttene på oss. Så nei, vi har ikke tid til 4-8 timer utenom arbeidstid. Tror du kommunene vil betale overtidsbetaling for 45 lærere (på min skole)? Skolen min hat som sagt aldri tilbudt førstehjelpskurs, dog har vi fått voldskurs opptil flere ganger. Vi utsettes for vold daglig, men førstehjelp har jeg ikke fått bruk for i min 20 år. Du har et svært urealsitisk syn på skolenorge! Endret 1. mars 2021 av Fortauet 7
tirben Skrevet 1. mars 2021 #163 Skrevet 1. mars 2021 Fortauet skrev (1 time siden): Igjen; det er kommunen som bestemmer hva vi skal jobbe med på planleggingsdagene, uten om en av dagene, da bestemmer rektor. Det kan være leselos, ståstedsanalyse, nasjonale prøver, mobbesaker, årsplaner, osv. Dette er ting som brenner under føttene på oss. Så nei, vi har ikke tid til 4-8 timer utenom arbeidstid. Tror du kommunene vil betale overtidsbetaling for 45 lærere (på min skole)? Skolen min hat som sagt aldri tilbudt førstehjelpskurs, dog har vi fått voldskurs opptil flere ganger. Vi utsettes for vold daglig, men førstehjelp har jeg ikke fått bruk for i min 20 år. Du har et svært urealsitisk syn på skolenorge! Synes synd på dere hvis dere aldri fått tilbud om førstehjelpskurs! Det er så lærerikt og viktig! Har også hatt bruk for det, ved ulykker på skidag, fall fra klatrestativ, og ellers bare fall i skolegården. I min nesten 30 års karriere som lærer, har jeg opplevd skade opptil flere ganger. Og har man først lært førstehjelp, har man jo god nytte av det i andre situasjoner også. 1
velociraptor Skrevet 1. mars 2021 #164 Skrevet 1. mars 2021 moon_child skrev (1 time siden): Hvordan vet du at dette er ting som skjer mot "norske" hver eneste dag hvis det ikke blir sak på Dagsrevyen💀 ? Fordi man hører om det fra venner, kollegaer og naboer som selv opplever det, i stedet for via media. 3
Fortauet Skrevet 1. mars 2021 #165 Skrevet 1. mars 2021 tirben skrev (54 minutter siden): Synes synd på dere hvis dere aldri fått tilbud om førstehjelpskurs! Det er så lærerikt og viktig! Har også hatt bruk for det, ved ulykker på skidag, fall fra klatrestativ, og ellers bare fall i skolegården. I min nesten 30 års karriere som lærer, har jeg opplevd skade opptil flere ganger. Og har man først lært førstehjelp, har man jo god nytte av det i andre situasjoner også. Jeg har jo aldri sagt at det ikke er viktig og lærerikt, men min jobb har aldri tilbydt kurs/opplæring 2
Meridian Skrevet 2. mars 2021 #166 Skrevet 2. mars 2021 bonsaijenta skrev (17 timer siden): Vi har ikke fått lærerens versjon av saken. Og forklaringen læreren ga til faren høres så merkelig ut, at jeg tror det må ha vært en misforståelse. Høres veldig rart ut at læreren lurte å hvem som skulle betale regningen. Det er jo bare å ringe 113. Er jo gratis. 6
Vestlandlove Skrevet 2. mars 2021 #167 Skrevet 2. mars 2021 (endret) 20 hours ago, In absentia said: Da er foretaksstraff eller erstatningskrav mot skolen veien å gå. Ja! Det er en av veiene å gå, ja! Det virker som noen her vil få et stort problem dersom de får en saftig erstatning! Hva er problem her? Misunnelse? Sjalusi? God knows! Norge er et fritt land, faren står fritt å politianmelde læren. Det er opptil domstolen å avgjøre evt erstatningskrav. Dersom domstolen bestemmer at de har krav på erstatning, så er det Norsk lov som sier det, « either you like it or not»!! Endret 2. mars 2021 av Vestlandlove 4
Svartfugl Skrevet 2. mars 2021 #168 Skrevet 2. mars 2021 I Grosny skrev (13 timer siden): Når du sender elever med ambulanse eller taxi til legevakt, fyller du rett etterpå ut et slags personskadeskjema? Blir det rapportert? Det skal skrives skademelding på skolen, ja. Men til lærerens forsvar, må man ofte lukte seg fram til slike rutiner selv som lærer. I utdanning og praksis lærer vi mye om fag og prdagogikk, heldigvis, men lite eller ingenting og skolebyråkrati og den slags. 2
Svartfugl Skrevet 2. mars 2021 #169 Skrevet 2. mars 2021 moon_child skrev (12 timer siden): Hvordan vet du at dette er ting som skjer mot "norske" hver eneste dag hvis det ikke blir sak på Dagsrevyen💀 ? Jeg skal love deg at "norske" foreldre er de som skriker høyest om det meste. Hadde dette skjedd med en norsk gutt, hadde det nok også havnet i avisene, og jeg både håper og tror at foreldrene hadde reagert. 1
Hummingbird2 Skrevet 2. mars 2021 #170 Skrevet 2. mars 2021 Det er jo helt SINNSYKT at læreren ikke ringte 113! Gutten kunne fått varige men! Bra at foreldrene anmeldte! Alle oppegående foreldre hadde gjort det samme! 4
Gjest In absentia Skrevet 2. mars 2021 #171 Skrevet 2. mars 2021 Vestlandlove skrev (3 timer siden): Ja! Det er en av veiene å gå, ja! Det virker som noen her vil få et stort problem dersom de får en saftig erstatning! Hva er problem her? Misunnelse? Sjalusi? God knows! Norge er et fritt land, faren står fritt å politianmelde læren. Det er opptil domstolen å avgjøre evt erstatningskrav. Dersom domstolen bestemmer at de har krav på erstatning, så er det Norsk lov som sier det, « either you like it or not»!! Men de har ikke krevd erstatning (enda). De har jo ikke fått påvist noe tap. Det vil eventuelt gjelde senskader som kunne vært unngått. De har politianmeldt læreren, noe som betyr at politiet må vurdere om de vil ta ut tiltale (med fengsel eller bot som konsekvens). Så må i så fall domstolen dømme. Men jeg sjansen for at saken ender i donstolene som straffesak er omtrent lik 0. Politiet kommer ikke til å ta ut tiltale, for det har ikke skjedd noe lovbrudd.
Gjest In absentia Skrevet 2. mars 2021 #172 Skrevet 2. mars 2021 Hummingbird2 skrev (2 timer siden): Det er jo helt SINNSYKT at læreren ikke ringte 113! Gutten kunne fått varige men! Bra at foreldrene anmeldte! Alle oppegående foreldre hadde gjort det samme! Nei, ingen oppegående folk hadde anmeldt dette til politiet. Det læreren gjorde var feil, men ikke et lovbrudd. Politiet er helt på viddene feil organ å klage til.
Gjest In absentia Skrevet 2. mars 2021 #173 Skrevet 2. mars 2021 moon_child skrev (15 timer siden): Hvordan vet du at dette er ting som skjer mot "norske" hver eneste dag hvis det ikke blir sak på Dagsrevyen💀 ? Fordi jeg hører hva venner og kjente forteller, og opplevde dessuten mye rart selv da jeg gikk på skolen.
Vestlandlove Skrevet 2. mars 2021 #174 Skrevet 2. mars 2021 3 minutter siden, In absentia said: Men de har ikke krevd erstatning (enda). De har jo ikke fått påvist noe tap. Det vil eventuelt gjelde senskader som kunne vært unngått. De har politianmeldt læreren, noe som betyr at politiet må vurdere om de vil ta ut tiltale (med fengsel eller bot som konsekvens). Så må i så fall domstolen dømme. Men jeg sjansen for at saken ender i donstolene som straffesak er omtrent lik 0. Politiet kommer ikke til å ta ut tiltale, for det har ikke skjedd noe lovbrudd. Utfallet av anmeldelsen endrer ikke det fakta at faren har sin full rett å politianmelde læren. Skolen, læren og alle som leser saken kanskje kan lære en lekse hvor alvorlig det er og det ikke skal skje igjen med andre. I en slik tilfelle heller en gang for mye enn for lite. En alvorlig hodeskade på en 16 årlig , dersom han endte opp i rullestolen, hvor mye dette vil koste samfunnet, ikke snakk om hans egen lidelse resten av livet og smert dette vil påføre familien. Det er ufattelig noen tenker på hva ambulanse koster, hva politi anmeldes koste! 4
Vestlandlove Skrevet 2. mars 2021 #175 Skrevet 2. mars 2021 12 minutter siden, In absentia said: Nei, ingen oppegående folk hadde anmeldt dette til politiet. Det læreren gjorde var feil, men ikke et lovbrudd. Politiet er helt på viddene feil organ å klage til. Jo, det er nettopp en oppgående folk skal gjøre! Dette viser hvor alvorlig saken er! Utfallet av anmeldelsen er en annen sak. Det er ikke hva mulig utfallet av anmeldelsen er vi diskuterer her. faren til gutten har sin full rett å gjøre det, om du eller andre ikke synes det var en rett vei å gå har null betydning, fullstendig irrelevant. 3
Gjest In absentia Skrevet 2. mars 2021 #176 Skrevet 2. mars 2021 Vestlandlove skrev (3 minutter siden): Utfallet av anmeldelsen endrer ikke det fakta at faren har sin full rett å politianmelde læren. Skolen, læren og alle som leser saken kanskje kan lære en lekse hvor alvorlig det er og det ikke skal skje igjen med andre. I en slik tilfelle heller en gang for mye enn for lite. En alvorlig hodeskade på en 16 årlig , dersom han endte opp i rullestolen, hvor mye dette vil koste samfunnet, ikke snakk om hans egen lidelse resten av livet og smert dette vil påføre familien. Det er ufattelig noen tenker på hva ambulanse koster, hva politi anmeldes koste! Men skaden var jo ikke alvorlig. Han fikk en vanlig hjernerystelse. Ingen havnet i noen rullestol. Politiet er ikke riktig instans, men så klart står faren fritt til å la seg lure trill rundt av advokaten, kaste vekk sine egne penger i advokathonorarer, og atpåtil informere om dette og dermed fremstille seg selv som en idiot for alles skue på Dagsrevyen. De skal liksom «hevne» seg på denne læreren som om det var han selv som kakket til ungen i hodet og med vilje, og ingen hevn er streng nok. I tillegg skal de høste sympati på statskanalen. Hele saken er egentlig helt utrolig.
Gjest In absentia Skrevet 2. mars 2021 #177 Skrevet 2. mars 2021 Vestlandlove skrev (2 minutter siden): Jo, det er nettopp en oppgående folk skal gjøre! Dette viser hvor alvorlig saken er! Utfallet av anmeldelsen er en annen sak. Det er ikke hva mulig utfallet av anmeldelsen er vi diskuterer her. faren til gutten har sin full rett å gjøre det, om du eller andre ikke synes det var en rett vei å gå har null betydning, fullstendig irrelevant. Han må jo være litt dum. Han blir lurt av advokaten, som så klart tjener penger på å kjøre fram ikke-saker. En klage til skolen hadde holdt lenge.
Vestlandlove Skrevet 2. mars 2021 #178 Skrevet 2. mars 2021 2 minutter siden, In absentia said: Men skaden var jo ikke alvorlig. Han fikk en vanlig hjernerystelse. Ingen havnet i noen rullestol. Politiet er ikke riktig instans, men så klart står faren fritt til å la seg lure trill rundt av advokaten, kaste vekk sine egne penger i advokathonorarer, og atpåtil informere om dette og dermed fremstille seg selv som en idiot for alles skue på Dagsrevyen. De skal liksom «hevne» seg på denne læreren som om det var han selv som kakket til ungen i hodet og med vilje, og ingen hevn er streng nok. I tillegg skal de høste sympati på statskanalen. Hele saken er egentlig helt utrolig. Problemet var, ingen visste hvor alvorlig dette kunne ha vært! Legevakten sa at gutten skulle ha blitt sendt med ambulansen. Det var bare at marginen var på gutten sin siden denne gangen. dette skal ikke skje igjen! Heller en gang for mye enn for lite! Ferdig med saken. Hadde det skjedde med mitt barn, uff... da skal læren, skolen , rektoren, politi får høre fra meg! Flertallet her støtter ditt synspunkt eller støtter faren sin anmeldelsen ? Say no more . 4
Vestlandlove Skrevet 2. mars 2021 #179 Skrevet 2. mars 2021 13 minutter siden, In absentia said: Han må jo være litt dum. Han blir lurt av advokaten, som så klart tjener penger på å kjøre fram ikke-saker. En klage til skolen hadde holdt lenge. Det er ikke faren som er dum, det er de som totalt mangle allmennkunnskap er dumme! 2
Gjest In absentia Skrevet 2. mars 2021 #180 Skrevet 2. mars 2021 Vestlandlove skrev (1 minutt siden): Problemet var, ingen visste hvor alvorlig dette kunne ha vært! Legevakten sa at gutten skulle ha blitt sendt med ambulansen. Det var bare at marginen var på gutten sin siden denne gangen. dette skal ikke skje igjen! Heller en gang for mye enn for lite! Ferdig med saken. Hadde det skjedde med mitt barn, uff... da skal læren, skolen , rektoren, politi får høre fra meg! Flertallet her støtter ditt synspunkt eller støtter faren sin anmeldelsen ? Say no more . Det sier vel egentlig mest om brukerne på KG. Jeg kjenner loven og vet at dette ikke er et brudd på straffeloven. Den bestemmelsen de trekker fram er i hvert fall helt irrelevant i dette tilfellet. Det vet forhåpentligvis advokaten også, hvis ikke er han idiot, noe som etter min mening er værre enn å være slu. Hvordan kom denne saken på Dagsrevyen? Det skulle vært interessant å visst. Jeg tror det må være advokaten som står bak. Kanskje han kjenner noen i NRK og utnytter dette for å kjøre seg selv fram, eller kanskje han bare er veldig frampå. Innslaget var veldig rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå