Trolltunge Skrevet 27. februar 2021 #101 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er NOEN som har anlegg for å bedømme andres verdi er det kvinner. Dere klarer på sekundet å se om mann er attraktiv. Anonymkode: 720c3...2af Rent utseendemessig, klart det. Det kan da menn akkurat like fort. Man kan også også ganske kjapt se om en person utstråler selvtillit, positivitet, åpenhet /tilbakeholdenhet/uinteressert i dialog, godhet/bitterhet/, medmenneskelighet/hardhet, og også ofte få et inntrykk av innstilling til følelse av egenverdi og interesse for hvordan man presenterer seg selv ovenfor andre gjennom bekledning, hygiene og hår/tenner/skjegg. Hjernen vår er skapt for å analysere andre kjapt, og det går fort og automatisk. Helt uten at vi trenger å forholde oss bevisst til det analyserer vi konstant våre omgivelser og menneskene rundt oss. Dette er en automatisk analyse som er essensiell for vår eksistens og selvopprettholdelse. Det skjer absolutt ikke bare for å registrere om noen er attraktive, men også for å ikke sette oss i fare. Hjernen kategoriserer automatisk folk i kategoriene uvesentlig, fiende, potensiell venn og potensiell partner. Angående automatisk analyse av mennesker er dette til og med tallfestet. Jeg har hørt tallene mange ganger, gjennom en har en jobb hvor forståelse for dette er vesentlig, men akkurat nå husker jeg ikke de nøyaktige tallene likevel, annet enn at denne automatiske analysen kategoriserer over 80 % av mennesker som uvesentlige, og svært få som fiende, potensiell venn og partner. Poenget er uansett at dette skjer automatisk hos begge kjønn. Det er absolutt ikke noe unikt for kvinner. Det er rett og slett slik evolusjonen har utviklet vår hjerne, så vi kan ferdes rundt, med ukjente mennesker rundt oss, uten å bruke mye energi på å bevisst ta stilling til om de er uvesentlige for oss, fiende, potensiell venn eller potensiell partner. Vi hadde rett og slett kollapset og ikke hatt kapasitet til å gjøre annet dersom vi bevisst skulle vurdere alle mennesker i nærheten av oss. Siden analysen av mennesker skjer automatisk og konstant er den naturligvis forenklet til å ha et register av faktorer /sjekkpunkter som er standard, og som ikke tar hensyn til alt et menneske er og kan være. Det er nødvendig, men det er jo her man kan si at denne scanningen også kan være urettferdig. Mennesker kan ha trekk denne analysen kategoriserer som uvesentlig/uinteressant eller fiende/fare, uten at det faktisk er korrekt. Kvinner kategoriserer også litt kjappere flere trekk ved menn som potensiell fiende /fare enn det menn gjør motsatt, antagelig fordi kvinner opp gjennom evolusjonen har hatt mer å frykte fra fremmede menn enn det menn har hatt å frykte fra fremmede kvinner. Menn har det oftere med å kategorisere andre menn som fiende /fare enn de gjør ovenfor kvinner. Egentlig logisk. Det er forsket en del på hvilke trekk mennesker automatisk liker eller misliker, og du finner mye om dette på nettet, om du faktisk er interessert i temaet, og ikke bare i å si at kvinner er urettferdig. Også det at å være innehaver av trekk som blir automatisk analysert som positive eller negative blir selvforsterkende angående adferd til den som har trekkene. Altså at en som har det vår automatiske analyse tolker som positive trekk møtes så positivt generelt at vedkommende blir mer positiv, og at en med trekk som automatisk tolkes negativt møtes med så mye avvisning at vedkommende blir mer negativ. Logisk det også. Dette er et spennende tema egentlig, og det er mye å lære og kunne utvikle seg selv ut fra, om man bare ikke går inn i den blindveien det er å si at det motsatte kjønn er urimelig, ulogisk og urettferdig. Vår automatiske analyse av omgivelser og mennesker er ikke perfekt, men den har vært og er nødvendig. Den er forenklet fordi annet ville vært umulig, og derfor kanskje urettferdig også. Likevel er den nødvendig, og man kan faktisk bruke kunnskap om dette til å bli et menneske som tolkes mer positivt. Det vil si, man kan bedre sin sjanse til å kategoriseres som potensiell venn eller potensiell partner, som gir bedre muligheter for begge deler, men derfra og ut må man jo også levere på at man faktisk er en venn eller har kvaliteter som partner. 1
Gjest Niek79 Skrevet 27. februar 2021 #102 Skrevet 27. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei dette stemmer ikke, det er sånne typer jeg avviser selv. De jeg har blitt avvist av, har jeg møtt under andre og edruelige omstendigheter. Jeg sutrer ikke over å være singel, jeg bare sier at jeg heller er singel enn å bli utnyttet. Men det virker absolutt som at mange mener at jeg og andre kvinner skal la oss utnytte for at alle menn skal få pult. Det skinner igjennom i mange av innleggene her at nettopp ideen om å pule rundt, er Den Store Drømmen til mange menn. Anonymkode: 3128f...92f Jeg tror du overdriver betydningen av sex. De gangene jeg har vært singel har jeg dratt med meg noen som var bra nok til det for å ha sex innimellom, men det var jo aldri en drøm i seg selv. Drømmen for de fleste menn er å treffe en super kvinne man kan tilbringe livet sammen med.
Gjest TheCatLady Skrevet 27. februar 2021 #103 Skrevet 27. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min drøm er å pule EN gang. For ja jeg er jomfru og det suger. Anonymkode: 720c3...2af Da burde du kanskje legge fra deg tankegangen om at alle kvinner bare ønsker seg en type mann som er uoppnåelig for mange menn å bli som. Det hjelper ingen å tenke slik, men det er kanskje lett å bruke det som en unnskyldning? De fleste kvinner er ikke sammen med slike menn som du beskriver så jeg lurer på hvor du tar det fra at alle kvinner både ønsker seg det og finner seg det? De fleste kvinner jeg kjenner og vet om er sammen med menn med vanlig jobb og ganske forskjellig utseende. Jeg har lest den påstanden mange ganger og jeg lurer på om jeg lever i en alternativ virkelighet eller noe sånt hver gang jeg leser det. Endret 27. februar 2021 av TheCatLady
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #104 Skrevet 27. februar 2021 Vet ikke hvem som har fortalt deg av kvinner har kontakt med 5-10 menn av gangen. Ingen jeg kjenner som holder på,sånn. Anonymkode: 557a6...413 5
jokke1 Skrevet 27. februar 2021 #105 Skrevet 27. februar 2021 Jeg avviser desverre kvinner på tinder på samme måte som kvinner avviser meg. Eller.. Avviser ikke, bare svarer ikke vedkommende slik det også går andre veien hvis jeg egentlig føler at jeg ikke var så tiltrukket etter matchen. 1
OCB Skrevet 27. februar 2021 #106 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 19.53): Menn sjekker ikke opp damer ute lengre. Det er fakta. #metoo fikk de mennene som var litt interessante til å slutte å sjekke. Nå er det bare ekle utlendinger med null selvinnsikt og full playere som holder på, og de holder jeg meg langt unna. Heldigvis er jeg gift, men da vi var ute på byen (før korona) var det stor forandring etter #metoo. De #metoo bevegelsen gjaldt for fortsetter, så det hjalp ikke. Anonymkode: 5e00d...4bd Hei. Mye sant i det du skriver. Denne kampanjen har faktisk blitt en bjørnetjeneste, som da i praksis har utviklet seg slik at mange ordentlige personer ikke tør å ta initiativ. Og da blir selvsagt markedet på byen relativt skjevt. Personlig tenker jeg det beste for ærlige og ordentlige folk, er å benytte seg av seriøse nettsider og være ærlig på hva som er intensjonen.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #107 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vet ikke hvem som har fortalt deg av kvinner har kontakt med 5-10 menn av gangen. Ingen jeg kjenner som holder på,sånn. Anonymkode: 557a6...413 les litt på forumet her så ser du fort at mange damer gjør det Anonymkode: 53b55...920
Gjest TheCatLady Skrevet 27. februar 2021 #108 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): les litt på forumet her så ser du fort at mange damer gjør det Anonymkode: 53b55...920 Tror ikke vi er på samme forum jeg. At det skjer i enkelttilfeller betyr ikke at det er typisk for kvinner å ha en hel haug med menn de chatter og dater til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #109 Skrevet 28. februar 2021 herzeleid skrev (16 timer siden): Her blir nok igjen spørsmålet hvordan en definerer "incel". Slik jeg forstår det er det snakk om ufrivillig sølibat. Ja. Det er en god del menn som har ingen eller lite seksuell erfaring før de får seg kjæreste i 30-årene. Som ikke akkurat ser på seg selv som flink i forhold eller flink med damer. Men de trenger bare gå sammen med 1 dame. Anonymkode: 55aef...683
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #110 Skrevet 28. februar 2021 TheCatLady skrev (15 timer siden): Da burde du kanskje legge fra deg tankegangen om at alle kvinner bare ønsker seg en type mann som er uoppnåelig for mange menn å bli som. Det hjelper ingen å tenke slik, men det er kanskje lett å bruke det som en unnskyldning? De fleste kvinner er ikke sammen med slike menn som du beskriver så jeg lurer på hvor du tar det fra at alle kvinner både ønsker seg det og finner seg det? De fleste kvinner jeg kjenner og vet om er sammen med menn med vanlig jobb og ganske forskjellig utseende. Jeg har lest den påstanden mange ganger og jeg lurer på om jeg lever i en alternativ virkelighet eller noe sånt hver gang jeg leser det. Tror de blander sammen kvinners kriterier for ons og forhold. For ja, ihvertfall for et planlagt ons går damer gjerne for høy og mørk med seksuell erfaring. Men for et forhold går damer for de vi er blitt forelska i. Og det kan jo være så mye. Anonymkode: 55aef...683 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #111 Skrevet 28. februar 2021 On 2/26/2021 at 8:58 PM, AnonymBruker said: Jeg har ei venninne. Oppegående, bra jobb,godt humør, søt, sprek, bittelitt overvektig. Hun har vært singel i 15 år!! Ikke fordi hun vil det, men fordi det aldri blir mer enn litt chatting, evt snakk om å møtes... så fisler det ut. Er så lei av å lese om at det er et manneproblem å bli avvist 🤯🤯🤯 Anonymkode: 58b2b...2dc Hvor mange trollekommentarer klarer du å produsere på en dag? Anonymkode: eff91...c65
PetterKanin Skrevet 28. februar 2021 #112 Skrevet 28. februar 2021 Selvsagt. Men kvinner blir selvsagt sjeldnere avvist enn menn blir. 1
Gjest Minesveiper Skrevet 28. februar 2021 #113 Skrevet 28. februar 2021 (endret) On 2/27/2021 at 12:27 AM, TheCatLady said: Jeg synes også det at menn skriver at de ønsker at kvinner skal ta kontakt, men hvorfor er det da slik at kvinner opplever at menn ikke er så interessert om man gjør det? Tar menn kontakt først så er de alltid mer interesserte og samtalen varer lenger og de ønsker å møtes. Kun fåtall av de gangene jeg har tatt kontakt så virker de interesserte. Så da er det jo lettere å vente på at menn tar kontakt siden kvinner kan gjøre det. Tenk på det slik. Hvis du ser en mann du synes er attraktiv, ønsker du at han skal ta kontakt? I så fall hvorfor? Jo fordi det er skummelt å gå bort til noen man ikke kjenner, si hei osv, og risikere en avvisning. Dette er ikke noe annerledes for oss enn for dere. Premisset for at du ønsker at noen skal ta kontakt er at du er interessert i vedkommende selv. Jeg er med på at noen menn ønsker å jakte, men ofte når dere tar initiativ til en mann, og han ikke responderer, så er det fordi han ikke er interessert. Det er akkurat det samme som skjer når vi tar initiativ og blir avvist. Det har ikke noe med fremgangsmåten å gjøre, man hadde bare ikke noe sjanse i utgangpunktet. Jeg er helt enig med deg i at tinder ikke er så bra for kvinner som mange menn her inne skal ha det til. Årsaken er som du påpeker at man opplever at mange av mennene man matcher med ikke er særlig interessert. Det er fordi menn liker 60% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt. Jeg vet fra kompiser at de liker mange damer (fanger med garn) og sorterer matcher etterpå. "Det er ikke noe vits å bruke tid på å sjekke profilen til damene fordi man får mest sannsynlig ikke match uansett". Det er tangegangen, og ut av matchene som kommer inn, sendes det meldinger til de damene mennene er mest interessert i. Jeg støtter helt klart din strategi med å være avventende når det kommer til menn på datingapper. Det er en fin måte å sørge for at de man kommer i kontakt med faktisk har en viss interesse. Som en normal mann på datingapp kan du ikke være passiv på samme måte fordi det er så få som sender melding først at man skal opp i del matcher før man opplever at noen gjør det. Hva er problemet til normale menn på datingapper? Få matcher. Det er en kombinasjon av konkurransen, og tinderalgoritmen som gjør det. Det er derfor de fleste av oss råder menn her inne til å rette fokus mot sosiale arenaer hvor konkurransevilkårene er bedre. Det er urettferdig av menn å ta frustrasjonen med datingapper ut på kvinner helt klart. Det er ikke deres feil at det er overvekt med menn på appene, og at konkurransen for menn er for tøff. Samtidig burde dere klare å se at menn ikke har samme mulighet til å navigere datingapper slik dere kan. Man ikke være passiv (fordi man opplever for sjeldent at kvinner sender melding først), og man kan heller ikke gjøre et utsilingsprosess på matchene i samme grad fordi menn får for få matcher om de ikke er blant de kjekkeste, eller av en eller annen grunn har en profil som slår an. Endret 28. februar 2021 av Minesveiper
Gjest TheCatLady Skrevet 28. februar 2021 #114 Skrevet 28. februar 2021 Minesveiper skrev (8 minutter siden): Tenk på det slik. Hvis du ser en mann du synes er attraktiv, ønsker du at han skal ta kontakt? I så fall hvorfor? Jo fordi det er skummelt å gå bort til noen man ikke kjenner, si hei osv, og risikere en avvisning. Dette er ikke noe annerledes for oss enn for dere. Premisset for at du ønsker at noen skal ta kontakt er at du er interessert i vedkommende selv. Jeg er med på at noen menn ønsker å jakte, men ofte når dere tar initiativ til en mann, og han ikke responderer, så er det fordi han ikke er interessert. Det er akkurat det samme som skjer når vi tar initiativ og blir avvist. Det har ikke noe med fremgangsmåten å gjøre, man hadde bare ikke noe sjanse i utgangpunktet. Jeg er helt enig med deg i at tinder ikke er så bra for kvinner som mange menn her inne skal ha det til. Årsaken er som du påpeker at man opplever at mange av mennene man matcher med ikke er særlig interessert. Det er fordi menn liker 60% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt. Jeg vet fra kompiser at de liker mange damer (fanger med garn) og sorterer matcher etterpå. "Det er ikke noe vits å bruke tid på å sjekke profilen til damene fordi man får mest sannsynlig ikke match uansett". Det er tangegangen, og ut av matchene som kommer inn, sendes det meldinger til de damene mennene er mest interessert i. Jeg støtter helt klart din strategi med å være avventende når det kommer til menn på datingapper. Det er en fin måte å sørge for at de man kommer i kontakt med faktisk har en viss interesse. Som en normal mann på datingapp kan du ikke være passiv på samme måte fordi det er så få som sender melding først at man skal opp i del matcher før man opplever at noen gjør det. Hva er problemet til normale menn på datingapper? Få matcher. Det er en kombinasjon av konkurransen, og tinderalgoritmen som gjør det. Det er derfor de fleste av oss råder menn her inne til å rette fokus mot sosiale arenaer hvor konkurransevilkårene er bedre. Det er urettferdig av menn å ta frustrasjonen med datingapper ut på kvinner helt klart. Det er ikke deres feil at det er overvekt med menn på appene, og at konkurransen for menn er for tøff. Samtidig burde dere klare å se at menn ikke har samme mulighet til å navigere datingapper slik dere kan. Man ikke være passiv (fordi man opplever for sjeldent at kvinner sender melding først), og man kan heller ikke gjøre et utsilingsprosess på matchene i samme grad fordi menn får for få matcher om de ikke er blant de kjekkeste, eller av en eller annen grunn har en profil som slår an. Ok, kanskje teit av meg å tenke at alle som matcher med meg er interessert. Jeg vet jo egentlig at ikke alle er det, men man håper jo på det. Det er bare sånn som det fremstilles her så kan kvinner ta kontakt med hvem som helst og blir ikke avvist,men slik er det jo ikke. På en måte misliker jeg Tinder, men på en annen måte så er det der jeg har funnet flest interessante menn. Allikevel er det jo helt klart urettferdig for mange der, men som kvinne kan jeg være passiv i større grad enn det menn kan.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #115 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): les litt på forumet her så ser du fort at mange damer gjør det Anonymkode: 53b55...920 Ingen damer på dette forumet skriver at de har fem menn etter seg til enhver tid. Dette er det MENN som skriver. Gang på gang. Anonymkode: 0deaf...d5a 1
Gjest Minesveiper Skrevet 28. februar 2021 #116 Skrevet 28. februar 2021 (endret) 1 hour ago, TheCatLady said: Ok, kanskje teit av meg å tenke at alle som matcher med meg er interessert. Jeg vet jo egentlig at ikke alle er det, men man håper jo på det. Jeg synes ikke det er teit, det var jo sånn det i utgangspunktet var lagt opp til å fungere. 1 hour ago, TheCatLady said: På en måte misliker jeg Tinder, men på en annen måte så er det der jeg har funnet flest interessante menn. Allikevel er det jo helt klart urettferdig for mange der, men som kvinne kan jeg være passiv i større grad enn det menn kan. Det er menn her inne som har skrevet at de har kunne truffet damer på nettdatingsider. Det har vært et bra tilskudd for dem fordi de slipper den fasen der de fysisk må gå opp til noen, og si hei. Jeg har hatt mer hell i virkeligheten, og tenker at som mann har man alt å vinne på å kultivere ferdighetene som gjør at man kan lykkes på sosiale arenaer. Klarer man å få det til å fungere på sosiale arenaer, og på nettdaingsider/datingapper har man et veldig bra utgangspunkt. Endret 28. februar 2021 av Minesveiper
Ludovica- Skrevet 28. februar 2021 #117 Skrevet 28. februar 2021 Minesveiper skrev (8 minutter siden): Jeg synes ikke det er teit, det var jo sånn det i utgangspunktet var lagt opp til å fungere. Det er menn her inne som har skrevet at de har kunne truffet damer på nettdatingsider. Det har vært et bra tilskudd for dem fordi de slipper den fasen der de fysisk må gå opp til noen, og si hei. Jeg har hatt mer hell i virkeligheten, og tenker at som mann har man alt å vinne på å kultivere ferdighetene som gjør at man kan lykkes på sosiale arenaer. Klarer man å få det til å fungere på sosiale arenaer, og på nettdaingsider/datingapper har man et veldig bra utgangspunkt. Jeg skulle ønske flere turte å ta initativ i det virkelige liv. Jeg opplever at det er veldig mye lettere å bli sjarmert av noen når jeg kan høre stemme, se ansiktsmimikk osv. Ikke bare bilder. Det gir meg lite inntrykk. Har forøvrig selv vært den som tar kontakt med folk ute men aldri med hell. Så det er ikke helt lett 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #118 Skrevet 28. februar 2021 Selvsagt blir kvinner avvist. Jeg har blitt avvist flere ganger. Hjelper ikke å få en "haug" med menn jeg ikke er interessert i. Anonymkode: 60326...971 1
Gjest Minesveiper Skrevet 28. februar 2021 #119 Skrevet 28. februar 2021 7 minutter siden, Ludovica- said: Jeg skulle ønske flere turte å ta initativ i det virkelige liv. Jeg opplever at det er veldig mye lettere å bli sjarmert av noen når jeg kan høre stemme, se ansiktsmimikk osv. Ikke bare bilder. Det gir meg lite inntrykk. Har forøvrig selv vært den som tar kontakt med folk ute men aldri med hell. Så det er ikke helt lett Det er slik for oss også. Hvis man tar kontakt med en dame uten at hun har signalisert interesse på forhånd, og spør henne ut går det veien 5-15% av gangene. Det er ikke veldig gode odds, men jeg synes det er viktig at spesielt unge gutter forstår at det er slik det er. Det er informasjon jeg skulle ønske jeg fikk når jeg var ung. Man kan ikke få hvem man vil fordi til siste er det en annen person som også skal gjøre et valg i dette, og den personen kan man ikke kontrollere. Det finnes ikke noen magisk formel for å få den personen interessert. Man kan gjøre et forsøk, og presentere seg selv så godt man kan. Blir man avvist da har man ikke gjort noe galt, den andre personen var bare ikke interessert.
Gjest TheCatLady Skrevet 28. februar 2021 #120 Skrevet 28. februar 2021 Minesveiper skrev (57 minutter siden): Jeg synes ikke det er teit, det var jo sånn det i utgangspunktet var lagt opp til å fungere. Det er menn her inne som har skrevet at de har kunne truffet damer på nettdatingsider. Det har vært et bra tilskudd for dem fordi de slipper den fasen der de fysisk må gå opp til noen, og si hei. Jeg har hatt mer hell i virkeligheten, og tenker at som mann har man alt å vinne på å kultivere ferdighetene som gjør at man kan lykkes på sosiale arenaer. Klarer man å få det til å fungere på sosiale arenaer, og på nettdaingsider/datingapper har man et veldig bra utgangspunkt. Ja, men jeg vet jo etter å ha vært på Tinder en stund at det ikke er sånn. Det er både positive og negative ting med datingsider akkurat som med virkeligheten. I virkeligheten kan nok være vanskelig siden det ikke er alltid at alle er åpne for kontakt alle steder, men forstår at mange synes det er vanskelig. Det synes jeg også, men sikkert på andre måter enn det menn gjør. Jeg har best erfaring med virkeligheten siden man presenterer seg litt annerledes, men det er nok en fordel å være på flere plattformer om man får noe ut av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå