Antiviruset Skrevet 27. februar 2021 #41 Skrevet 27. februar 2021 Jaconandersen skrev (15 timer siden): Litt av en gjeng vi har på Kvinneguiden... Kvinner får lettere sex-partnere enn menn flest. Når det kommer til forhold, er det noe likere. Men for menn som ikke tør ta kontakt eller ikke er så sosiale, blir det svært vanskelig. Siden kvinner sjeldent tør å ta initiativet med menn. Det er noen få menn her inne som ikke syter hele tiden over at "buuuuuuuuuuuuuu det er så synd på meg som ikke fungerer sammen med kvinner og blir avvist" Gjør noe med det da! Det er alltid personligheten som er årsak til akkurat dette, og det kan endres på. Selvfølgelig blir kvinner avvist, når det kommer til faste forhold tror jeg det er akkurat det sammen. Selvfølgelig er de som er attraktive og har fine personligheter de som sliter aller minst! Det gjelder både kvinner og menn. Det lukter jo av selvmedlidenhet fra tastaturet ditt helt gjennom fiberkabelen til tastaturet mitt Bare halvparten av det tullet der når du kommuniserer med en kvinne? Hun vil ikke ha noe med deg og gjøre, og det er lett å forstår hvorfor. 5
herzeleid Skrevet 27. februar 2021 #42 Skrevet 27. februar 2021 Kvinner blir selvfølgelig også avvist, men antagelig oftere noe senere i relasjonen enn menn. Menn får gjerne en avvisning før noe som helst utvikler seg, mens kvinner oftere virker å få avvisningen når det blir snakk om noe mer enn det rent seksuelle. 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #43 Skrevet 27. februar 2021 herzeleid skrev (1 minutt siden): Kvinner blir selvfølgelig også avvist, men antagelig oftere noe senere i relasjonen enn menn. Menn får gjerne en avvisning før noe som helst utvikler seg, mens kvinner oftere virker å få avvisningen når det blir snakk om noe mer enn det rent seksuelle. Les innlegget mitt lenger opp. Vi blir også avvist med en gang pga utseende etc. Anonymkode: 0e5f3...c8a 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #44 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kvinner får menn etter seg hvor enn de er? De har kontakt med 5-10 menn til enhver tid. De har 300+ match på tinder. Blir de derfor noen gang avvist? Hvis de blir så velger de det selv når de kunne valgt en som var interessert i dem. Anonymkode: 720c3...2af Tror det meste jeg har hatt kontakt med var 4 menn samtidig. Da hadde jeg hverken sex med eller seriøs flørt med noen av dem. Kanskje skrevet halvseriøst med 2 samtidig. Når jeg møtte folk var det noen jeg allerede skreiv med kun dem. Ikke opplevd som voksen å bli avvist som i aldri hatt noen å prate med. Det skal mye til. Men jeg har jo prata med folk som så har avvist meg, ghosta. Eller motsatt opplevd menn som blei nærmest truende da jeg ikke ønska kontakt. Men de fleste er tross alt ok, også om de avviser eller blir avvist. Anonymkode: 55aef...683
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #45 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke den du svarer, men jeg må bare få si at her avslører du hvor ufattelig dobbeltmoralsk hele incelkulturen er og hvor mye den forakter kvinner. Noen kvinner (den du siterer) ønsker seg ikke uforpliktende sex. Noen kvinner vil gjerne ha uforpliktende sex, med menn de er tiltrukket av. Hvilket er nøyaktig det samme som du ønsker deg. Hvorfor skal det være annerledes for oss? Hvorfor skal du påføre kvinner skam for at de har sex med menn de er tiltrukket av? Igjen og igjen oppfører dere som at sex er noe vi kvinner «gir» til menn (som dere mener ikke fortjener det), ikke noe vi har fordi vi har sammen med noen når vi har lyst. Så kommer det påføring av skam og skyld: «Jeg hadde gjort alt for deg, hvorfor gir du meg ikke sex kvinne!!» Og den underliggende logikken er at du på en eller annen måte fortjener det eller har rett på det, og at kvinner på et eller annet nivå skylder deg det. Hør: kvinner er like forskjellige som menn, og har forskjellige preferanser, ønsker og behov. Kvinner har et like rikt følelsesliv som menn, og opplever avvisning, sorg, skam, ensomhet osv. På gruppenivå trives vi lite med å bli behandlet som en handelsvare, eller å bli snakket til med generell forakt. Anonymkode: f678a...9c7 Enig! Anonymkode: 908c6...53a 2
herzeleid Skrevet 27. februar 2021 #46 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Les innlegget mitt lenger opp. Vi blir også avvist med en gang pga utseende etc. Anonymkode: 0e5f3...c8a Ja det hender sikkert også, men jeg tror tendensen jeg beskriver fortsatt er reell. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #47 Skrevet 27. februar 2021 herzeleid skrev (2 minutter siden): Ja det hender sikkert også, men jeg tror tendensen jeg beskriver fortsatt er reell. «Det hender sikkert også»....eh, ja! Er du mann? Ok, ville du vært interessert i alle kvinner i hele Norge? Hvem som helst i aldersspennet rundt din alder? Eller er det noen du IKKE ville vært interessert i, tror du? Anonymkode: 0e5f3...c8a 13
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #48 Skrevet 27. februar 2021 herzeleid skrev (3 minutter siden): Kvinner blir selvfølgelig også avvist, men antagelig oftere noe senere i relasjonen enn menn. Menn får gjerne en avvisning før noe som helst utvikler seg, mens kvinner oftere virker å få avvisningen når det blir snakk om noe mer enn det rent seksuelle. Ja, sex er en ting og forhold noe anna. Vi kan også bli avvist før noe særlig utvikler seg. Ikke så ofte pga utseendet men andre ting. Jeg ble feks blitt avvist av menn fordi de ville ha mer konservativ dame. Mange menn vil ha damer som stemmer Høyre og kan lage all maten hjemme. Også incels og upopulære menn har strenge kriterier på datingapper, der de utelukker feks høye kvinner, kvinner med/uten barn, kvinner som er like gammel/eldre etc. De ville sikkert sagt ja til et ligg irl men. Det er jo lov med kriterier, jeg har også mine og er feks ikke ute etter gammeldagse kjønnsroller. Jeg tror en del menn lett glemmer at de skal passe sammen med dama, ikke bare være tiltrukket fysisk. Men de snevrer gjerne inn mye hvis de først begynner å ønske. Anonymkode: 55aef...683 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #49 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Det hender sikkert også»....eh, ja! Er du mann? Ok, ville du vært interessert i alle kvinner i hele Norge? Hvem som helst i aldersspennet rundt din alder? Eller er det noen du IKKE ville vært interessert i, tror du? Anonymkode: 0e5f3...c8a Jeg tror en del incels tenker at de ikke er kresen fordi de ikke ønsker seg en glamorøs supermodell. Men de søte naturlige jentene har også mange fans. Og den litt rare jenta som er betatt av dem, ser de ikke som "jente". Anonymkode: 55aef...683 10
herzeleid Skrevet 27. februar 2021 #50 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): «Det hender sikkert også»....eh, ja! Er du mann? Ok, ville du vært interessert i alle kvinner i hele Norge? Hvem som helst i aldersspennet rundt din alder? Eller er det noen du IKKE ville vært interessert i, tror du? Anonymkode: 0e5f3...c8a Usikker på hva du mener å svare på her? Jeg har da ikke skrevet noe som skulle tilsi at jeg ville vært interessert i alle kvinner? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, sex er en ting og forhold noe anna. Vi kan også bli avvist før noe særlig utvikler seg. Ikke så ofte pga utseendet men andre ting. Jeg ble feks blitt avvist av menn fordi de ville ha mer konservativ dame. Mange menn vil ha damer som stemmer Høyre og kan lage all maten hjemme. Også incels og upopulære menn har strenge kriterier på datingapper, der de utelukker feks høye kvinner, kvinner med/uten barn, kvinner som er like gammel/eldre etc. De ville sikkert sagt ja til et ligg irl men. Det er jo lov med kriterier, jeg har også mine og er feks ikke ute etter gammeldagse kjønnsroller. Jeg tror en del menn lett glemmer at de skal passe sammen med dama, ikke bare være tiltrukket fysisk. Men de snevrer gjerne inn mye hvis de først begynner å ønske. Anonymkode: 55aef...683 Ja som nevnt tror jeg nok avstanden mellom kriterier for sex og forhold er betraktelig større hos menn enn kvinner. At "incels" har strenger kriterier for sexpartnere har jeg vondt for å tro, og i så fall vil det jo ikke være snakk om noe ufrivillig sølibat, men tvert imot selvvalgt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #51 Skrevet 27. februar 2021 Selvsagt blir kvinner også avvist. Typisk at man dater en fyr i over tre måneder for eksempel, også tar man opp hvor det går, men han ønsker bare noe uforpliktende🙄 Men man var god nok til å henge med, ha sex med, og chatte med hver dag liksom. I min verden handler dating om å se om man passer sammen i et forhold, men det er kanskje bare meg. Anonymkode: 7bd2b...0d5 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #52 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): I realiteten har norske menn blir avvist 2 ganger, også tør de ikke mer 😅 Anonymkode: af390...467 Det blir sånn som meg (som dame). Har tatt initiativ 2 ganger og ble avvist. Den ene var ganske overvektig og den andre hadde blå/lilla store kviser i ansiktet, så har ikke gått for de over egen liga heller. Selv har jeg aldri blitt bedt på date eller vært på date. Er 32 år. Men sex, joda når menn har vært desperate og må tømme seg i noe så har jeg vært bra nok. Litt av et kompliment. Anonymkode: e2695...28e 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #53 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kvinner får menn etter seg hvor enn de er? De har kontakt med 5-10 menn til enhver tid. De har 300+ match på tinder. Blir de derfor noen gang avvist? Hvis de blir så velger de det selv når de kunne valgt en som var interessert i dem. Anonymkode: 720c3...2af Kvinner blir avvist vi også. Har man hørt noe annet er det bare tull. Vi blir ghostet, avvist og menn dukker ikke opp når man har en avtale. En slik adferd er ikke knyttet opp til kjønn men personlighet. Anonymkode: 69701...47e 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #54 Skrevet 27. februar 2021 Selvfølgelig blir kvinner jevnt over avvist langt, langt sjeldnere enn menn. Det vet vel alle Anonymkode: f6295...6db 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #55 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selvfølgelig blir kvinner jevnt over avvist langt, langt sjeldnere enn menn. Det vet vel alle Anonymkode: f6295...6db Det er det menn tror 🙂 Særlig menn som ikke har venninner, og derfor vet null og nada om hvordan det er å være kvinne! Hva vet vel du om kvinner i nabolaget ditt/kollegaer/etc har blitt avvist? Tror du de forteller det til alle og enhver? Nei. Kvinner gjør ikke det. Og slike holdninger som du forfekter her, gjør det enda mer skamfullt å bli avvist som kvinne. Derfor er kvinner ennå mer tause om det. Anonymkode: 0deaf...d5a 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #56 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er det menn tror 🙂 Særlig menn som ikke har venninner, og derfor vet null og nada om hvordan det er å være kvinne! Hva vet vel du om kvinner i nabolaget ditt/kollegaer/etc har blitt avvist? Tror du de forteller det til alle og enhver? Nei. Kvinner gjør ikke det. Og slike holdninger som du forfekter her, gjør det enda mer skamfullt å bli avvist som kvinne. Derfor er kvinner ennå mer tause om det. Anonymkode: 0deaf...d5a Ja!! Selv om kvinner jevnt over ikke så ofte blir avvist for sex (kan skje det også) så er det mange jeg kjenner som synes det er vanskelig å finne kjæreste, og blir avvist en del for det hvis de tar initiativ (ofte møter man på noen som bare vil ha sex). Det er veldiig ignorant om man som mann konkluderer med at kvinner har det lett og at det er uvanlig å bli avvist. Jeg blif oppgitt og synes nesten det er litt sårende å si sånt, for jeg synes ikke selv at dette med å date er så lett. Anonymkode: 908c6...53a 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #57 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har aldri opplevd å ikke kunne få den jeg ville,selvom de har hatt dame, men kanskje bare flaks at de har likt meg også? Får ofte kommentar fra venner, søsknene mine og samboeren min at gutter / menn ofte glaner på meg. Jeg ser og merker at jeg blir sett på men velger å ignorere det. Jeg har nok ganske seksuell utstråling men er ikke noe wow pen. Anonymkode: 141c7...ec7 Kvinne-privilege Anonymkode: 720c3...2af
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #58 Skrevet 27. februar 2021 herzeleid skrev (1 time siden): Ja som nevnt tror jeg nok avstanden mellom kriterier for sex og forhold er betraktelig større hos menn enn kvinner. Ja, og incels er jo ikke annerledes enn andre menn her. De vil ha det de vil ha i en livspartner. Anonymkode: 55aef...683
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #59 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Selvsagt blir kvinner avvist, men det er naturligvis ikke så vanlig som for menn. Menn blir stort sett avvist, kvinner blir stort sett ikke avvist Anonymkode: f6295...6db ALLE jeg kjenner har blitt avvist. Begge kjønn, men like ofte for kvinnene. De går riktignok ikke bort til noen på byen og spør om å pule og «hallooooo er du ute da», som jo gir høyere antall avvisninger. Men ja, det blir de. Og man blir jo også avvist ved å merke at den andre åpenbart ikke er interessert. Anonymkode: 42eab...930 10
herzeleid Skrevet 27. februar 2021 #60 Skrevet 27. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, og incels er jo ikke annerledes enn andre menn her. De vil ha det de vil ha i en livspartner. Anonymkode: 55aef...683 De er vel annerledes i den forstand at de hverken klarer å finne eller oppnå en sex- eller livspartner, derav det ufrivillige sølibatet. Endret 27. februar 2021 av herzeleid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå