Gå til innhold

Blir kvinner avvist?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja for de mennene er langt over deg og vil ikke binde seg til deg. 

Hvis du vil finne noen som vil binde seg til  deg må du finne en mann som synes du er en catch. Da må ha han ha lavere verdi enn deg. 

Basic samfunnsøkonomi. 

Anonymkode: 720c3...2af

Nei. Basic samfunnsøkonomi ville være at man har lik «verdi».

Anonymkode: 0deaf...d5a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja for de mennene er langt over deg og vil ikke binde seg til deg. 

Hvis du vil finne noen som vil binde seg til  deg må du finne en mann som synes du er en catch. Da må ha han ha lavere verdi enn deg.

Dette må du nesten forklare.

Hvorfor er de "langt over meg"? Hva mener du med "lavere verdi" enn meg?

Anonymkode: 3128f...92f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette må du nesten forklare.

Hvorfor er de "langt over meg"? Hva mener du med "lavere verdi" enn meg?

Ikke lat som om du ikke vet dette. Grunnen til om du avviser noen eller ikke. Det er det som er forskjellen i verdi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Basic samfunnsøkonomi ville være at man har lik «verdi».

Kvinner har andre preferanser enn menn så nei. Demand-kurven til kvinner er helt annerledes. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har blitt avvist adskillige ganger med begrunnelsen at jeg er "for seriøs", dvs. at jeg ønsker å være i forhold.

Hvis jeg skal "sikte lavere" betyr det at jeg skal legge vekk alt av slike ønsker og de følelser jeg har, og bare la menn bruke meg for sex.

Da er jeg heller singel.

Du sikter på menn som synes du er bra nok klokken 02:00 hvis de treffer deg på en bar i bedugget tilstand. Ønsker du forhold må du sikte lavere.

Det er en ærlig sak å heller være singel. Men det er et valg du tar selv og ikke noe å sutre over i så fall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er NOEN som har anlegg for å bedømme andres verdi er det kvinner. 
Dere klarer på sekundet å se om mann er attraktiv. 

Er du mann eller kvinne selv? Hvis du er mann, hvordan vet du dette?

Jeg vil si det er individuelt, og kommer an på hvordan man ser på attraktivitet. For noen handler det mest om visse ansiktstrekk og kropp man liker (man kan også ha forskjellig smak). Eventuelt klesstil osv, men for andre har personlighet mye mer å si. Hvis jeg bedømmer folk utseende før vi blir kjent er det i alle fall ofte ikke helt bevisst. Jeg vet ikke hvordan du kan si at jeg har anlegg for å bedømme det, kun fordi jeg er kvinne. 

Noen ganger har jeg ikke tenkt noe spesielt over utseendet til en person, til jeg har snakket en del med de og så fått helt avsmak på uteseendet grunnet personlighet. Andre ganger har jeg sett noe pent jeg ikke så først, når jeg kjenner personligheten. 

Anonymkode: 908c6...53a

• Liker 5
Skrevet

Hvordan kan jeg avvise noen når ingen viser interesse? Og ja, jeg har blitt avvist selv når jeg har vist interesse. 

Anonymkode: af230...067

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan jeg avvise noen når ingen viser interesse? Og ja, jeg har blitt avvist selv når jeg har vist interesse. 

Anonymkode: af230...067

Ifølge logikken til endel menn i denne tråden så avviser du alle du går forbi på gata dersom du ikke ber dem på date.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvinner har andre preferanser enn menn så nei. Demand-kurven til kvinner er helt annerledes. 

Hva så? Jeg skrev lik «verdi». Ikke at det som utgjør kvinners verdi og menns verdi er det samme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva så? Jeg skrev lik «verdi». Ikke at det som utgjør kvinners verdi og menns verdi er det samme. 

Ja kvinner må senke standarden  sin for få en som er på nivå med dem. Slik det er nå er det veldig få menn som passer i demand-funksjonen til kvinner. Hvis de justeren variabelene kan alle kvinner finne en på nivå med dem og markedet oppnår likevekt.

Tror kvinner virkelig de kan få en kjekk, høy, rik og mektig mann om de ikke er blant de 10% fineste?

Skrevet

Ja hele tiden. 

• Liker 2
Skrevet

Etter jeg ble ufør er jeg blitt avvist av hver eneste mann jeg har vært i kontakt med.

Anonymkode: fa731...dce

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er ikke jeg som sa at de er forskjellige typer. 

Nei, og ikke jeg heller. Men i motsetning til deg forstår jeg at uttrykket "forskjellige typer" i denne sammenhengen verken henspilte på pene/mindre pene, brystfagre7flatbrystede, brunetter/blondiner eller andre rent fysiske attributter.

Anonymkode: f152a...7dd

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke lat som om du ikke vet dette. Grunnen til om du avviser noen eller ikke. Det er det som er forskjellen i verdi. 

Jeg forteller at mange menn har avvist meg fordi jeg ikke bare vil ha uforpliktende sex, men ønsker å bli nærmere kjent. Jeg har også avvist mange menn fordi de kun ville ha uforpliktende sex.

Etter det du skriver, har deres ønske om tilfeldig sex høyere verdi enn mitt ønske om forhold. Men du sier ikke noe om hvorfor dette har høyere verdi, bare at insisterer på det er slik.

Selvfølgelig finnes det menn som ønsker forhold, og disse er som regel i forhold: de er ikke single særlig lenge. Man skal ha en god del flaks for å møte på en av dem mens de er single og alt klaffer mellom dem og en selv.

Men det er jammen meg bra mange andre menn som er besatte etter å ligge med så mange som mulig - og kun dét - og her finnes menn av virkelig alle typer utseende, status, alder osv.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis det er NOEN som har anlegg for å bedømme andres verdi er det kvinner. 
Dere klarer på sekundet å se om mann er attraktiv. 

Jeg klarer fint å se hvilke menn som er attraktive for meg, ja. Meg er stikkordet her. Hvor attraktiv han er for andre bryr jeg meg fint lite om. De gangene jeg har fortalt venninner om en mann jeg har i sikte har reaksjonene vært veldig forskjellige. Noen sier: Å ja, han er så skjønn, han må du satse på. Andre sier: Han? Det hadde jeg aldri trodd. Hva ser du i ham? Man har forskjellig smak og legger vekt på ulike ting. 

Og om det som skal til for å aldri bli avvist igjen er å sette verdi på mennesker som om de var gjenstander som skulle selges på auksjon, så betakker jeg meg. Heller bli avvist og kanskje såret enn å være et dårlig menneske. 

Anonymkode: 11209...1e8

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Niek79 said:

Du sikter på menn som synes du er bra nok klokken 02:00 hvis de treffer deg på en bar i bedugget tilstand. Ønsker du forhold må du sikte lavere.

Det er en ærlig sak å heller være singel. Men det er et valg du tar selv og ikke noe å sutre over i så fall.

Nei dette stemmer ikke, det er sånne typer jeg avviser selv. De jeg har blitt avvist av, har jeg møtt under andre og edruelige omstendigheter.

Jeg sutrer ikke over å være singel, jeg bare sier at jeg heller er singel enn å bli utnyttet. Men det virker absolutt som at mange mener at jeg og andre kvinner skal la oss utnytte for at alle menn skal få pult.

Det skinner igjennom i mange av innleggene her at nettopp ideen om å pule rundt, er Den Store Drømmen til mange menn.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja kvinner må senke standarden  sin for få en som er på nivå med dem. Slik det er nå er det veldig få menn som passer i demand-funksjonen til kvinner. Hvis de justeren variabelene kan alle kvinner finne en på nivå med dem og markedet oppnår likevekt.

Tror kvinner virkelig de kan få en kjekk, høy, rik og mektig mann om de ikke er blant de 10% fineste?

Det er faktisk ingen kvinner jeg kjenner som har funnet seg en kjekk, høy, rik og mektig mann. Tror du virkelig at det kun er slike menn som får seg kjæreste og ektefelle? Se deg rundt! De kvinnene jeg kjenner er veldig forskjellige og det samme er mennene deres.

Anonymkode: 8d59d...628

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei dette stemmer ikke, det er sånne typer jeg avviser selv. De jeg har blitt avvist av, har jeg møtt under andre og edruelige omstendigheter.

Jeg sutrer ikke over å være singel, jeg bare sier at jeg heller er singel enn å bli utnyttet. Men det virker absolutt som at mange mener at jeg og andre kvinner skal la oss utnytte for at alle menn skal få pult.

Det skinner igjennom i mange av innleggene her at nettopp ideen om å pule rundt, er Den Store Drømmen til mange menn.

Min drøm er å pule EN gang. For ja jeg er jomfru og det suger. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, men det er jo masse folk som er jomfru/ singel og ikke har dette fokuset med at de er incel. De har mer den holdninga at det hadde vært hyggelig med dame, men det kommer deres vei til slutt. De er ikke på apper eller stresser. De fokuserer på jobb, hobby og venner. Og en dag har de dame. 

Anonymkode: 55aef...683

Det funka for meg, men gjør neppe det for alle. Er man mann, nærmere 30 og jomfru er det mange som tror det er noe alvorlig galt med deg. Det kan det jo sikkert også være, men typisk er det sånn at man bare ikke har truffet noen der det er gjensidig interesse. Er man sånn passe attraktiv skal det faktisk mye til.

Anonymkode: dba6e...3c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men det er jo masse folk som er jomfru/ singel og ikke har dette fokuset med at de er incel. De har mer den holdninga at det hadde vært hyggelig med dame, men det kommer deres vei til slutt. De er ikke på apper eller stresser. De fokuserer på jobb, hobby og venner. Og en dag har de dame. 

Anonymkode: 55aef...683

Her blir nok igjen spørsmålet hvordan en definerer "incel". Slik jeg forstår det er det snakk om ufrivillig sølibat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...