Gå til innhold

Blir kvinner avvist?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke den du svarer, men jeg må bare få si at her avslører du hvor ufattelig dobbeltmoralsk hele incelkulturen er og hvor mye den forakter kvinner.

Noen kvinner (den du siterer) ønsker seg ikke uforpliktende sex. Noen kvinner vil gjerne ha uforpliktende sex, med menn de er tiltrukket av. Hvilket er nøyaktig det samme som du ønsker deg. Hvorfor skal det være annerledes for oss? Hvorfor skal du påføre kvinner skam for at de har sex med menn de er tiltrukket av?

Igjen og igjen oppfører dere som at sex er noe vi kvinner «gir» til menn (som dere mener ikke fortjener det), ikke noe vi har fordi vi har sammen med noen når vi har lyst. Så kommer det påføring av skam og skyld: «Jeg hadde gjort alt for deg, hvorfor gir du meg ikke sex kvinne!!» Og den underliggende logikken er at du på en eller annen måte fortjener det eller har rett på det, og at kvinner på et eller annet nivå skylder deg det.

Hør: kvinner er like forskjellige som menn, og har forskjellige preferanser, ønsker og behov. Kvinner har et like rikt følelsesliv som menn, og opplever avvisning, sorg, skam, ensomhet osv. På gruppenivå trives vi lite med å bli behandlet som en handelsvare, eller å bli snakket til med generell forakt.

Anonymkode: f678a...9c7

Jeg har mer sjans på kvinner når jeg ikke bryr meg. De vil at jeg skal bruke dem når jeg ikke bryr meg om dem. Men jeg gjør ikke det fordi jeg er ikke en typisk slem alfa.

Jeg vil bare ha sex med kvinner jeg liker og bryr meg om, men de avviser meg alltid.

Jeg synes det er helt forskrudd logikk kvinner har.

Anonymkode: 720c3...2af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært så enkelt å finne seg en mann som kvinne, så hadde det ikke vært noen single kvinner, og knapt nok noen single menn. 

Anonymkode: 4de8f...850

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har mer sjans på kvinner når jeg ikke bryr meg. De vil at jeg skal bruke dem når jeg ikke bryr meg om dem. Men jeg gjør ikke det fordi jeg er ikke en typisk slem alfa.

Jeg vil bare ha sex med kvinner jeg liker og bryr meg om, men de avviser meg alltid.

Men da er det jo ikke de samme kvinnene som avviser deg, som legger seg etter deg. Om du tenker deg litt om, er det kanskje noe som skiller disse to kvinnetypene. Da er det der du finner svarer ditt, og ikke i at kvinner har en «forskrudd logikk».

For du mener vel ikke at en kvinne du svært gjerne har sex med, takker ja til dette om du bare oppfører deg dårlig nok mot henne? 

Anonymkode: 0deaf...d5a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er det jo ikke de samme kvinnene som avviser deg, som legger seg etter deg. Om du tenker deg litt om, er det kanskje noe som skiller disse to kvinnetypene. Da er det der du finner svarer ditt, og ikke i at kvinner har en «forskrudd logikk».

For du mener vel ikke at en kvinne du svært gjerne har sex med, takker ja til dette om du bare oppfører deg dårlig nok mot henne? 

De som avviste meg var ikke noe spessielt penere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De som avviste meg var ikke noe spessielt penere.

Hva har det med saken å gjøre? Kvinner er ikke en vare med innholdsfortegnelse og spesifikasjoner skrevet i panna. 

Anonymkode: f152a...7dd

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre? Kvinner er ikke en vare med innholdsfortegnelse og spesifikasjoner skrevet i panna. 

Du sa de er forskjellige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du hevder de var kloner?

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Les innlegget mitt lenger opp. Vi blir også avvist med en gang pga utseende etc.

Anonymkode: 0e5f3...c8a

Vel, men så får kvinner sjeldnere oppleve avvisning på grunn av utseendet. Man kan kanskje oppleve det i  form av manglende oppmerksomhet, meldinger og matcher. Om man tar initiativ selv så kan man kanskje oppleve det, men de færreste sier eller skriver at "du er for stygg for meg". 

Jeg er ikke noe voldsomt pen, men i en sjekke- eller datingsituasjon har jeg ikke opplevd det. De som har sagt at jeg er stygg er noen tilfeldige menn på byen. 

Endret av TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er tydeligvis veldig vanskelig for deg å forstå at damer består av mer enn utseende.

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke den du svarer, men jeg må bare få si at her avslører du hvor ufattelig dobbeltmoralsk hele incelkulturen er og hvor mye den forakter kvinner.

Noen kvinner (den du siterer) ønsker seg ikke uforpliktende sex. Noen kvinner vil gjerne ha uforpliktende sex, med menn de er tiltrukket av. Hvilket er nøyaktig det samme som du ønsker deg. Hvorfor skal det være annerledes for oss? Hvorfor skal du påføre kvinner skam for at de har sex med menn de er tiltrukket av?

Igjen og igjen oppfører dere som at sex er noe vi kvinner «gir» til menn (som dere mener ikke fortjener det), ikke noe vi har fordi vi har sammen med noen når vi har lyst. Så kommer det påføring av skam og skyld: «Jeg hadde gjort alt for deg, hvorfor gir du meg ikke sex kvinne!!» Og den underliggende logikken er at du på en eller annen måte fortjener det eller har rett på det, og at kvinner på et eller annet nivå skylder deg det.

Hør: kvinner er like forskjellige som menn, og har forskjellige preferanser, ønsker og behov. Kvinner har et like rikt følelsesliv som menn, og opplever avvisning, sorg, skam, ensomhet osv. På gruppenivå trives vi lite med å bli behandlet som en handelsvare, eller å bli snakket til med generell forakt.

Anonymkode: f678a...9c7

Dette er noe av det beste jeg har lest på på KG på lenge. 👏👏👏👏

Denne kjønnskampen mange holder på med er konstruert, helt urimelig, og de som driver med det har et kikketsyn, og kverner på "sannheter" som bare er oppgulp av myter og fordommer som er egnet til å kunne kalle sin situasjon urettferdig, og ikke ta tak i hva de selv kan gjøre for å få det livet de ønsker. 

Vi har, blant annet gjennom KG, en unik mulighet til å lære om mennesker gjennom spørsmål og dialog. Få innsikt i hva som er vanskelig for det andre kjønnet. Lytte, lære og ta til oss at det er mange som strever, av begge kjønn. Få forståelse, utover egen "boble". 

Problemet er at mange ikke vil ha dialog, få forståelse for annet enn det de selv allerede har bestemt seg for, for da må de også innse at situasjonen ikke er svart-hvit, og at de fra det andre kjønnet også er mennesker som ikke skylder dem noe, men trenger at de er noe tilbake. Hvilket igjen innebærer å måtte erkjenne egen rolle og ansvar for sin situasjon. 

Det er det ofte ikke ønske om, for det er lettere å bare skylde på andre enn å ta ansvar. 

Det er både menn og kvinner som gjør dette. Har kikketsyn, vil ikke se annet, og skylder på istedenfor å ville forstå bedre, ta ansvar og utvikle seg. 

Den harde sannheten er at man oftest ikke får noe man ikke selv legger tilrette for å motta, ved å være en det er verdt å gi noe til. Det er ingen som skylder deg sex eller forhold. Man må selv skape det livet man ønsker seg. Ta tak i egne forutsetninger for å komme dit man vil. 

Ikke skylde på andre, for da står man fast i det, siden ingen skylder deg noe, og ingen kommer til å gi deg noe du ikke selv legger tilrette for å være en det er verdt å gi slikt til. 

Glemte å svare på trådspørsmålet. Ja kvinner blir også avvist. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
Skrevet

Hvis du er kvinne og blir avvist så mangler du selvinnsikt. Du sikter for høyt rett og slett.

Skrevet
Niek79 skrev (14 minutter siden):

Hvis du er kvinne og blir avvist så mangler du selvinnsikt. Du sikter for høyt rett og slett.

Kvinner vil bare hoppe til den neste som er bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er tydeligvis veldig vanskelig for deg å forstå at damer består av mer enn utseende.

Det er ikke jeg som sa at de er forskjellige typer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes logikken din her er veldig forskrudd. 

Du setter tusenvis av kvinner du ikke bryr deg om opp mot noen få spesielle du har hatt følelser for. 

Selvfølgelig er det lettere å få sjansen blant alle de mange du ikke bryr deg om, siden det er svært mange slike. Tusenvis. Mot hvor mange du har følt noe spesielt for?

Du sammenligner det å kunne kaste en dartpil, og anse det som treff uansett hvor den havner, mot å sikte mot et lite mål og alt annet enn å treffe rett i dette lille målet er bom. 

Er ikke det en merkelig logikk? 

• Liker 10
Skrevet
herzeleid skrev (2 timer siden):

De er vel annerledes i den forstand at de hverken klarer å finne eller oppnå en sex- eller livspartner, derav det ufrivillige sølibatet. 

Ja, men det er jo masse folk som er jomfru/ singel og ikke har dette fokuset med at de er incel. De har mer den holdninga at det hadde vært hyggelig med dame, men det kommer deres vei til slutt. De er ikke på apper eller stresser. De fokuserer på jobb, hobby og venner. Og en dag har de dame. 

Anonymkode: 55aef...683

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, Niek79 said:

Jeg har blitt avvist adskillige ganger med begrunnelsen at jeg er "for seriøs", dvs. at jeg ønsker å være i forhold.

Hvis jeg skal "sikte lavere" betyr det at jeg skal legge vekk alt av slike ønsker og de følelser jeg har, og bare la menn bruke meg for sex.

Da er jeg heller singel.

Anonymkode: 3128f...92f

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har blitt avvist adskillige ganger med begrunnelsen at jeg er "for seriøs", dvs. at jeg ønsker å være i forhold.

Hvis jeg skal "sikte lavere" betyr det at jeg skal legge vekk alt av slike ønsker og de følelser jeg har, og bare la menn bruke meg for sex.

Da er jeg heller singel.

Anonymkode: 3128f...92f

Ja for de mennene er langt over deg og vil ikke binde seg til deg. 

Hvis du vil finne noen som vil binde seg til  deg må du finne en mann som synes du er en catch. Da må ha han ha lavere verdi enn deg. 

Basic samfunnsøkonomi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du vil finne noen som vil binde seg til  deg må du finne en mann som synes du er en catch. Da må ha han ha lavere verdi enn deg. 

Basic samfunnsøkonomi. 

Lavere verdi? For meg er menneskesyn viktig, så ville ikke funnet meg noen som synes enkelte er mer verdt enn andre. 

Anonymkode: 908c6...53a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Basic samfunnsøkonomi. 

Så du som mann er villig til å ha et seriøst forhold med alle kvinner i hele verden som har høyere verdi enn deg? (For en grusom ting å si, forresten). De spiller ingen rolle om dere har kjemi, felles humor, like verdier, noe å snakke om? Så lenge hun har høyere verdi enn deg så er hun forholdsmateriale? 

Du hører selv hvor rart det blir, ikke sant? Nettopp, at man blir avvist handler om andre ting en hvor høy "verdi" man har. Det dreier seg mye om å ønske det samme og den berømmelige kjemien. 

Anonymkode: 11209...1e8

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lavere verdi? For meg er menneskesyn viktig, så ville ikke funnet meg noen som synes enkelte er mer verdt enn andre. 

Anonymkode: 908c6...53a

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du som mann er villig til å ha et seriøst forhold med alle kvinner i hele verden som har høyere verdi enn deg? (For en grusom ting å si, forresten). De spiller ingen rolle om dere har kjemi, felles humor, like verdier, noe å snakke om? Så lenge hun har høyere verdi enn deg så er hun forholdsmateriale? 

Du hører selv hvor rart det blir, ikke sant? Nettopp, at man blir avvist handler om andre ting en hvor høy "verdi" man har. Det dreier seg mye om å ønske det samme og den berømmelige kjemien. 

Anonymkode: 11209...1e8

Hvis det er NOEN som har anlegg for å bedømme andres verdi er det kvinner. 
Dere klarer på sekundet å se om mann er attraktiv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...