Gå til innhold

Benedicte Haugaard


LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Vinterferie skrev (57 minutter siden):

Nei, det er kjøper som bestemmer. Kjøper setter ønske når han byr. Selger må akseptere dato, eller foreslå en annen dato.  
Selger kan takke nei til ny dato. Men da er det også mulig han ikke får kjøpe eiendommen. 
Overtakelsesdato skal være satt når budet aksepteres av selger.  
 

Så overtakelsesdatoen skal være satt når budet aksepteres av selger hvem er det da som bestemmer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunnydays skrev (24 minutter siden):

Så overtakelsesdatoen skal være satt når budet aksepteres av selger hvem er det da som bestemmer? 

 

Screenshot_20221107_225016_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
6 hours ago, Sunnydays said:

Så overtakelsesdatoen skal være satt når budet aksepteres av selger hvem er det da som bestemmer? 

Kjøper. Jeg forstår hva du vil frem til. Begge parter er interessert i å komme til en enighet om dato. Så det er sjelden et problem. Men det er kjøper som setter dato. Selger må forhandle, dersom han ikke aksepterer datoen. 

Men i denne saken var det snakk om kort overtagelse på en hytte. Det er definitivt kjøpers marked på hytter nå. Hytter selges ofte med inventar. Og det står ofte i annonser at hytten ikke vaskes noe mer etter visning. 

Så i praksis kan du overta hytten på et par dager. Som regel trenger kjøper litt tid å ordne lån i bank. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferie skrev (1 time siden):

Kjøper. Jeg forstår hva du vil frem til. Begge parter er interessert i å komme til en enighet om dato. Så det er sjelden et problem. Men det er kjøper som setter dato. Selger må forhandle, dersom han ikke aksepterer datoen. 

Men i denne saken var det snakk om kort overtagelse på en hytte. Det er definitivt kjøpers marked på hytter nå. Hytter selges ofte med inventar. Og det står ofte i annonser at hytten ikke vaskes noe mer etter visning. 

Så i praksis kan du overta hytten på et par dager. Som regel trenger kjøper litt tid å ordne lån i bank. 
 

Men hun påstod samtidig at huset hun hadde kjøpt hadde det gått bare noen få dager fra bud til overtakelse. Da har hun hvertfall vært heldig når hun, alene selvfølgelig, har kjøpt både hus og hytte. Sjeldent man kan overta et hus på bare noen få dager. Men hun får jo til alt, så da stemmer det sikkert. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (13 minutter siden):

Men hun påstod samtidig at huset hun hadde kjøpt hadde det gått bare noen få dager fra bud til overtakelse. Da har hun hvertfall vært heldig når hun, alene selvfølgelig, har kjøpt både hus og hytte. Sjeldent man kan overta et hus på bare noen få dager. Men hun får jo til alt, så da stemmer det sikkert. 

Teknisk sett tar det lengre tid i forhold til banktransaksjoner (nettop solgt leilighet,så dette var hva megler fortalte), men det kan jo hende hun har en muntlig avtale på å få tatt over før det teknisk sett er i orden.Hytta var vel tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
55 minutter siden, Bibbi_ said:

Men hun påstod samtidig at huset hun hadde kjøpt hadde det gått bare noen få dager fra bud til overtakelse. Da har hun hvertfall vært heldig når hun, alene selvfølgelig, har kjøpt både hus og hytte. Sjeldent man kan overta et hus på bare noen få dager. Men hun får jo til alt, så da stemmer det sikkert. 

Jeg kjenner ikke til saken om huset. Dersom det er nybygg som er ferdig. Eller huset er tomt og bare møbelet med visningsmøbler kan du overta på meget kort frist. Da er det som regel kjøpers bank som trenger noen dager.  Dersom hun har pengene på konto og ikke trenger lån kan det gå veldig fort. 
 

Jeg er gift, men har kjøpt både hus , leilighet og hytte uten at mannen var med på visning. Jeg er bare vanlig lønnsmottager.
 

Jeg har også solgt «alene.» Har en mann som reiser mye. 
 

Når vi skulle kjøpe hytte belånte vi huset. Så jeg hadde penger på konto. Mannen var jo ofte borte, så jeg hadde ikke mulighet for å ta lån i hans navn. Jeg var på visning søndagen og hadde overtagelse av hytten torsdagen. 
 

Men dersom du er nyskjerrig. Så er all informasjon om salg/kjøp offentlige opplysninger.  Men du må ha adressen eller Gard/bruksnummer til huset/hytten du er nyskjerrig på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinterferie
8 hours ago, Isola2 said:

Teknisk sett tar det lengre tid i forhold til banktransaksjoner (nettop solgt leilighet,så dette var hva megler fortalte), men det kan jo hende hun har en muntlig avtale på å få tatt over før det teknisk sett er i orden.Hytta var vel tom.

Bankteansaksjoner tar bare 1 dag. Dersom du betaler en regning i dag, så har vedkommende pengene på konto i morgen. 
 

Banker bruker noen dager på å betale ut lån. Men dersom vedkommende har pengene eller har flexilån. Så er jo alt ok på et par dager. 
 

Hytter selges ofte med inventar.
 

 Huset mitt var tomt. Så kom et firma med møbler til visning.  Huset mitt ble solgt en onsdag. Fredag ble møblene hentet. Og jeg tok siste vask i helgen.  Kjøper kunne overtatt om mandagen, dersom det hadde vært ønskelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel hverdag, skjønner noen mener hun må roe ned, og at dama selv synes hverdagen er hektisk 🙈 Og husk hun nå har vært på spa et par dager i tillegg.... Ingen jobber mer og har mer stressende hverdag enn henne (følge henne selv da) .

Screenshot_20221109-100624_Snapchat.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (2 timer siden):

Er ikke hun lengre med Donna og gjengen ? 

Det er så stille plutselig 

Hu er jo på hyttetur med hun ene i Equal nå? Storm i et vannglass..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så delikat og hygienisk å stå sånn med neglene ned i ribba🫶🏻 Hun som har gått kokkefaget og greier kan jo alt om det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er BH? Virker jo som hun har levd i 100 år. Fordypning i slaketerfaget. Utdannet journalist. Det jeg kommer på av utdannelse hun sier hun har, mener hun har sagt no mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er det snakk om en omvisning på et slakteri mens hun utdannet seg til kokk.

Typisk influensere. Overdrive noe ekstremt.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flettfrid skrev (5 timer siden):

Fordypning i slakterfaget? 

Jøss, er det noe nytt de har begynt med på kokkefag? 🙈

 

Det er noe som heter faglig fordypning, og der kan man ta fordypning i slakterfaget. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (1 time siden):

Det er noe som heter faglig fordypning, og der kan man ta fordypning i slakterfaget. 

Det grenser for hvor dypt man får fordype seg i YFF/PTF på yrkesfag, da 😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (13 timer siden):

Det er noe som heter faglig fordypning, og der kan man ta fordypning i slakterfaget. 

Jeg er utdannet innen både kokk og slakterfaget. Den "fordypningen" man får på kokkelinjen er jaggu ikke noe å skryte på seg av. Å parter gris/lam og foredle er langt fra noe ekstraordinært. Er man riktig heldig kan man få ett okselår å partere, men det er heller sjelden. Skolene kjøper som oftest inn en halv gris eller 2 lam. Er grenser for hvor mye en kokkeklasse rekker å gjøre gjennom en dag med praksis på kjøkkenet. 

 

Endret av Flettfrid
La til tekst.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (På 9.11.2022 den 10.45):

Travel hverdag, skjønner noen mener hun må roe ned, og at dama selv synes hverdagen er hektisk 🙈 Og husk hun nå har vært på spa et par dager i tillegg.... Ingen jobber mer og har mer stressende hverdag enn henne (følge henne selv da) .

Screenshot_20221109-100624_Snapchat.jpg

Jeg tror Influencere etterhvert får et virkelighetsfjernt bilde på livet. Da jeg var i jobb (ufør nå pga kreft), jobbet jeg turnus, gift med en mann som også jobbet turnus, 2 barn……rett og slett et (for de fleste) normalt hverdagsliv, så var frisørtime, standup, egenpleie (vipper og bryn har jeg aldri gjort profesjonelt, funker fjell med pinsett og mascara), trening osv noe som gikk under kategorien fritid og ikke jobb

Så når Benedicte, eller en annen influencer, sier at i dag har de en skikkelig travel jobbdag og ramser opp egenpleie, standup, svangerskapskontroll og glycosebelastning (som man forsåvidt har rett til fri fra jobb for å dra på), frisørtime osv så humrer jeg litt for meg selv og lurer på hva de gjør på i fritiden når de ikke er på jobb🤷🏼‍♀️sover? T.o.m lage middag er jo jobb for de fleste siden nesten alle er sponset av Godt Levert eller GoFresh

  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...