Gå til innhold

Babydrøm


Eira2020

Anbefalte innlegg

Hurra for flotte tester! :strix: Tenk at dere fikk klaff på aller første eggløsning, det er det ikke mange som får! Husker du var så glad for at du endelig fikk en positiv eggløsningstest for bare litt siden, og nå er du GRAVID! Tenk det! Gleder meg til å følge deg fremover, enten det blir her eller i en annen dagbok. Masse lykkeønsker for graviditeten videre. :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye igjen 💞 Fant igjen dagboken din og har lest litt av den nå. Så utrolig hyggelig med positive tester 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen 😁 Så herlig at den endelig satt  og så kjapt etter el endelig kom i gang  det er så utrolig bra det!

Jeg har hørt at de spådde babyboom under koronaen, litt samme som at etterspørselen etter valper og kattunger har skytet til værs (Er litt gale Mathias der ute 🙈). Så jeg mistenker at det kanskje stemmer at det er blitt babyboom, i tillegg til at man legger ekstra godt merke til de som blir gravide når man selv prøver 😅 Men det er jo deilig da etter prøvingen å tre inn i rekkene blant gravide og småbarnsforeldre 😁

Selv valgte jeg å opprette egen graviditetsdagbok etter 3+ testen. Enig i det Amatariel skriver, føltes veldig verdt det å opprette den selv om det var tidlig 😊 Hadde et stort behov for å skrive ned det som skjedde med kroppen og hodet, og da føltes det riktig å ta dette i en egen dagbok under graviditetsdagbøkene. Men her må man nesten bare kjenne etter hva som blir rett for seg tenker jeg 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! For noen tester! :strix:🥰  Også så utrolig gøy at vi er helt likt! Gratulerer så mye! :strix:Håper dette blir en gledens tid for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg..? Hvordan føles det med en IKM der mensen faktisk ikke kom? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4+0 🌱

Aller først; takk for så mange fine kommentarer her !!

 @Amatariel, @bittelillebolla, @MissB, @Atticmess, @Lakrisen, @Fhuzzy:klem:

Fint med svar angående eventuell overflytting til gravidtråden @Amatarielog @Atticmess - skal tygge litt på hva jeg velger å gjøre her i løpet av de neste dagene tenker jeg 😊

 Vet du, jeg klarer enda ikke helt å skjønne dette @bittelillebolla! Som du sier er det ikke lenge siden jeg var overlykkelig av en positiv eggløsningstest, det kunne egentlig ha holdt for meg denne syklusen det 🙊 Føler meg så uendelig heldig nå som det først har klaffet!

Liker også refleksjonene dine rundt babyboom @Atticmess - tror mye av det stemmer jeg :fnise: 

Så må jeg også kommentere til deg @Fhuzzy - utrolig stas at vi plutselig var flere på en gang her ❤️ 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så over til litt oppdateringer:

Jeg "forsvant" kanskje litt ut fra forumet her etter de intense dagene i helgen. Det har vært godt å bare ta seg litt tid til å la nyheten virkelig synke inn... Eller, egentlig forstår jeg det vel ikke helt enda heller! Mannen har hvertfall definitivt ikke forstått det 😅 Jeg tar meg selv i å komme på det flere ganger om dagen, spesielt på jobb når man blir opptatt med andre ting en stund - og så slår det meg plutselig på nytt og på nytt - "jeg er gravid?!!" 🙈 

Jeg har vært i kontakt med både min fastlege og offentlig gynekolog. Litt morsomt med sistnevnte hvor jeg fikk en ganske sen tilbakemelding like før helgen på at blodprøve nr. 2 hadde vist at jeg hadde hatt eggløsning, hvor jeg på det tidspunktet egentlig også var rimelig sikker på at allerede var gravid. At jeg hadde hatt eggløsning var jeg også 100% sikker på, både fra EL-tester, temping og ikke minst fysiske symptomer. Forbløffende hvor mye man kan finne ut av selv i 2021! 😎 Uansett, jeg har fått time hos fastlege allerede i neste uke og tidlig ultralyd hos gynekologen i uke 7 :duskedame: Så tenker jeg å ta kontakt med jordmor i kommunen etter jeg har vært hos fastlegen. 

Ellers så har vi begynt å lure veldig på når vi skal fortelle foreldrene våre om den lille, store hemmeligheten. Jeg er klar over at det er veeldig tidlig enda, men samtidig kjenner jeg veldig på at jeg har et skikkelig behov for å snakke med spesielt min mamma om alt det dette innebærer. Pappa også forsåvidt. Kan begynne å gråte av bare å tenke på dette, de blir verdens beste besteforeldre 😭 Første barnebarn på begge sider også, så vil bli en heftig nyhet! Nå har det seg sånn at vi ikke bor i samme by som mine foreldre, men jeg skal uansett hjem en tur om noen uker (uten mannen). Jeg vet jeg blir nødt til å fortelle nyheten da, både fordi jeg ikke vil dele det over telefon, men også fordi jeg og mamma alltid koser oss med rødvin når jeg er på besøk 😅 I tillegg vil jeg jo også at de skal vite om dette hvis det ikke skulle gå veien... Jeg ser for meg at noe sånt er mye tyngre å skulle dele i etterkant. Så, skal jeg gjøre noe ut av dette? Eller blir det litt tullete å lage en "big deal" ut av det når det likevel er så tidlig? Har jo alltid tenkt det ser så koselig ut med sånne kopper med "Mormor" på eller å gi en annen type symbolsk gave. Og så vet jeg ikke om jeg klarer å si setningen "jeg er gravid" høyt, uten at det høres helt kunstig ut 😆 Dette besøket vil hvertfall være mot slutten av uke 6, et par dager før jeg da skal på første ultralyd. Setter veldig pris på det om dere kloke damer har noen innspill til meg ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Hvordan går det med deg..? Hvordan føles det med en IKM der mensen faktisk ikke kom? 😊

Helt fantastisk! 😁 Nå skal jeg inn og oppdatere meg litt hos deg også her! Håper alt står bra til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (11 timer siden):

Og så vet jeg ikke om jeg klarer å si setningen "jeg er gravid" høyt, uten at det høres helt kunstig ut 😆

Det klarte ikke jeg heller!! Syns det er en fryktelig vanskelig setning 🙊 Så første gang jeg skulle fortelle mamma (altså med nr.1) så sa jeg bare at jeg måtte fortelle henne noe, og det brast ut av meg (sammen med masse gråt) "du skal bli mormor!".
Og til søsteren min nå i helga sa jeg at "jeg vet det er tidlig ennå, men jeg har en gave til babyen din - et søskenbarn!". Når jeg skal fortelle det på jobb så regner jeg med det blir noe sånt som "ser ut som jeg må ha 9 mnd permisjon til neste år" :Knegg: Så er noen veier å unngå de ordene ja.

Forsto ikke helt om du skal på UL i uke 7 før du skal besøke foreldrene dine. For hvis du skal det så kan du jo ta med bilde til dem, si at du har en tidlig julegave. Så skjønner de jo alt når de får bildet foran seg ❤️

Utenom dette har jeg ikke så mange råd. Jeg er nok ikke rette personen... med tanke på hva jeg har vært gjennom før. Og folk er forskjellige. Mamma vet f.eks den dag i dag ikke om MA'en jeg hadde i fjor i uke 9. Føler riktig for meg, men kanskje andre ville ha fortalt. Og sist fullgåtte svangerskap fikk ingen vite før etter OUL. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så veldig igjen i dagboken din, jeg bare bobler over og har lyst til å fortelle hele verden! :yvonne: Samtidig har det ikke helt gått opp for meg heller enda. Føles surrealistisk, og særlig når man ikke har symptomer! Jeg er også som deg, har fått første time hos jordmor på helsetasjon, bestilt TUL og skal til fastlegen om 14 dager for å ta noen blodprøver :rodmer:

Vi skal fortelle svigerforeldre og svoger til helgen. Vi er invitert på middag der på lørdag. Vi skal kjøpe inn ei flaske med spruddel og si at vi bare ville prøve en ny type, helle opp i 5 glass og gjøre klar til en skål, men så skal jeg si "Men *navnet til svigermor* jeg kan jo ikke drikke alkohol når jeg er gravid!" 🤭 Mamma og pappa skal reise bort fra og med i ettermiddag, så de får vite i neste uke. Da skal de få hver sin kopp med "verdens beste mormor/morfar" på 🥰 + en digital test som skal ligge under koppene 😍 Tror nesten samboer gleder seg mer enn meg til å fortelle til svigers, de har mast om barnebarn i mange år!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 timer siden):

Det klarte ikke jeg heller!! Syns det er en fryktelig vanskelig setning 🙊 Så første gang jeg skulle fortelle mamma (altså med nr.1) så sa jeg bare at jeg måtte fortelle henne noe, og det brast ut av meg (sammen med masse gråt) "du skal bli mormor!".
Og til søsteren min nå i helga sa jeg at "jeg vet det er tidlig ennå, men jeg har en gave til babyen din - et søskenbarn!". Når jeg skal fortelle det på jobb så regner jeg med det blir noe sånt som "ser ut som jeg må ha 9 mnd permisjon til neste år" :Knegg: Så er noen veier å unngå de ordene ja.

Forsto ikke helt om du skal på UL i uke 7 før du skal besøke foreldrene dine. For hvis du skal det så kan du jo ta med bilde til dem, si at du har en tidlig julegave. Så skjønner de jo alt når de får bildet foran seg ❤️

Utenom dette har jeg ikke så mange råd. Jeg er nok ikke rette personen... med tanke på hva jeg har vært gjennom før. Og folk er forskjellige. Mamma vet f.eks den dag i dag ikke om MA'en jeg hadde i fjor i uke 9. Føler riktig for meg, men kanskje andre ville ha fortalt. Og sist fullgåtte svangerskap fikk ingen vite før etter OUL. 

 

Hehe, fint å høre at det ikke bare er meg :fnise:  Jeg tror derfor vi har landet på at vi vil gi de nærmeste en gave som symboliserer det som skal skje isteden for å måtte si det. 

Jeg vil være hjemme helgen hvor jeg er 6+3 til og med 6+5, så blir TUL to dager etter det igjen. Så dessverre har jeg ikke noe bilde enda på det tidspunktet. Så tror jeg må ut å finne noen kopper med «verdens beste mormor/morfar» på feks til dem 🥰 

Skjønner godt hvorfor du er mer avventende med å dele nyheten. Det er jo en litt vanskelig greie dette med hvor mye en skal juble over noe så tidlig, dersom det gjør alt mer sårbart om det ikke skulle gå veien. Krysser fingrene for oss begge to ❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (22 timer siden):

Jeg kjenner meg så veldig igjen i dagboken din, jeg bare bobler over og har lyst til å fortelle hele verden! :yvonne: Samtidig har det ikke helt gått opp for meg heller enda. Føles surrealistisk, og særlig når man ikke har symptomer! Jeg er også som deg, har fått første time hos jordmor på helsetasjon, bestilt TUL og skal til fastlegen om 14 dager for å ta noen blodprøver :rodmer:

Vi skal fortelle svigerforeldre og svoger til helgen. Vi er invitert på middag der på lørdag. Vi skal kjøpe inn ei flaske med spruddel og si at vi bare ville prøve en ny type, helle opp i 5 glass og gjøre klar til en skål, men så skal jeg si "Men *navnet til svigermor* jeg kan jo ikke drikke alkohol når jeg er gravid!" 🤭 Mamma og pappa skal reise bort fra og med i ettermiddag, så de får vite i neste uke. Da skal de få hver sin kopp med "verdens beste mormor/morfar" på 🥰 + en digital test som skal ligge under koppene 😍 Tror nesten samboer gleder seg mer enn meg til å fortelle til svigers, de har mast om barnebarn i mange år!

Jaaa, akkurat sånn føles det!! :yvonne: Har det på akkurat samme måte. Derfor jeg føler at jeg snart blir nødt å dele det med noen andre enn bare mannen. Føles enda helt uvirkelig også, tar meg selv i å nesten glemme det tidvis. Holdt på å spørre mannen om jeg kunne få en smak av en ny øl han hadde kjøpt her i går feks, og så kommer jeg på deeet går jo ikke 🙈 Så gøy at du også har ordnet deg med timer! Eneste jeg venter på nå er svar fra jordmor, sendte mail dit i går 🥰

Ååå, jeg ble veldig glad av å høre at dere skal fortelle det nå allerede! Blir spennende å høre om hvordan det går i kveld da 😍👏🏼 Hvor har du kjøpt koppene? Har tenkt på å gjøre det samme nemlig 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (2 timer siden):

Skjønner godt hvorfor du er mer avventende med å dele nyheten. Det er jo en litt vanskelig greie dette med hvor mye en skal juble over noe så tidlig, dersom det gjør alt mer sårbart om det ikke skulle gå veien. Krysser fingrene for oss begge to ❤️🤞🏼

Ja det er jo litt ekstra spesielt denne gangen, for hvis jeg skulle miste denne så er det ikke bare å prøve på nytt liksom. Da er vi ferdige med prøving, flere barn og alt. Utrolig skummel følelse! Men - som du sier, vi må bare håpe på det beste og krysse fingrene for at alt går bra! For alle oss gravide her :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eira2020 skrev (7 timer siden):

Jaaa, akkurat sånn føles det!! :yvonne: Har det på akkurat samme måte. Derfor jeg føler at jeg snart blir nødt å dele det med noen andre enn bare mannen. Føles enda helt uvirkelig også, tar meg selv i å nesten glemme det tidvis. Holdt på å spørre mannen om jeg kunne få en smak av en ny øl han hadde kjøpt her i går feks, og så kommer jeg på deeet går jo ikke 🙈 Så gøy at du også har ordnet deg med timer! Eneste jeg venter på nå er svar fra jordmor, sendte mail dit i går 🥰

Ååå, jeg ble veldig glad av å høre at dere skal fortelle det nå allerede! Blir spennende å høre om hvordan det går i kveld da 😍👏🏼 Hvor har du kjøpt koppene? Har tenkt på å gjøre det samme nemlig 🥳

Hehe, det er veldig gøy å høre at man ikke er den eneste som har det sånn 🥰🤭 Jeg er selv veldig glad i øl, så akkurat den blir nok ikke så lett på sikt. Nå i starten er det greit, men det blir jo lenge å gå uten en god øl 😲 Jeg skal teste ut et par alkoholfrie alternativer for å se om det kan duge!

Av praktiske årsaker har jeg måttet fortelle en kollega at jeg er gravid også, i tillegg har min aller kjæreste barndomsvennine fått vite det. Men ja, jeg er superspent på å dele med både svigers og mine egne foreldre 😅:yvonne: Måtte kjøpe fra to forskjellige nettbutikker, ville så gjerne kjøpe til svigers også. Kjøpte farmor- og mormorkopp herfra og farfar- og morfarkopp herfra 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 timer siden):

Ja det er jo litt ekstra spesielt denne gangen, for hvis jeg skulle miste denne så er det ikke bare å prøve på nytt liksom. Da er vi ferdige med prøving, flere barn og alt. Utrolig skummel følelse! Men - som du sier, vi må bare håpe på det beste og krysse fingrene for at alt går bra! For alle oss gravide her :hug:

Skjønner at det gjør ting litt ekstra skummelt ja 😔 Men så har du jo også opplevd tre fullgåtte svangerskap, så mulighetene for at dette går veien er jo heldigvis store ❤️ Krysser fingrene for oss alle ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unicorn27 skrev (18 timer siden):

Gratulerer såå mye 😍😍

Tusen takk ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (16 timer siden):

Hehe, det er veldig gøy å høre at man ikke er den eneste som har det sånn 🥰🤭 Jeg er selv veldig glad i øl, så akkurat den blir nok ikke så lett på sikt. Nå i starten er det greit, men det blir jo lenge å gå uten en god øl 😲 Jeg skal teste ut et par alkoholfrie alternativer for å se om det kan duge!

Av praktiske årsaker har jeg måttet fortelle en kollega at jeg er gravid også, i tillegg har min aller kjæreste barndomsvennine fått vite det. Men ja, jeg er superspent på å dele med både svigers og mine egne foreldre 😅:yvonne: Måtte kjøpe fra to forskjellige nettbutikker, ville så gjerne kjøpe til svigers også. Kjøpte farmor- og mormorkopp herfra og farfar- og morfarkopp herfra 🥰

Kjenner meg altså så igjen i deg 😂 Jeg har allerede testet ut et par stk faktisk, vi får oppdatere hverandre om vi finner noen gode alternativ 🙆🏼‍♀️

Koselig! Jeg har hatt så lyst å dele det med flere venner, men har klart å unngå det frem til nå. Vi har tenkt at foreldrene våre «fortjener» å få vite det først 🥰 Åå, jeg gleder meg til å høre om reaksjonene deres når du har fått fortalt! 😍 Såå gøy med sånne kopper, tror vi skal gjøre noe lignende altså!

 :hjerter_rundt:

Endret av Eira2020
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 + 3 ☀️

Dagene virkelig snegler seg avgårde for tiden! Kan ikke tro at det bare er 1 uke siden jeg satt på jobb og ikke klarte konsentrere meg en hel dag fordi strimmelen jeg hadde tatt samme morgen hadde vist en antydning til to streker. Nå begynner jeg å forstå hvorfor gravide venninner har snakket om at tiden nærmest står stille første trimester 🙈 

Vi har som jeg nevnte i forrige dagboknotat her bestemt oss for at mine foreldre får vite nyheten når jeg skal hjem om noen uker (:rodmer:) og vi har derfor bestemt oss for at vi venter med å fortelle hans familie (som bor i samme by som oss) til den samme uken. Litt fordi jeg er litt opptatt av at ikke hans familie skal få alle fordelene av at vi har bosatt oss i min manns hjemby.

Det som derimot litt uforutsett skjedde for et par dager siden var at vi noe impulsivt havnet på grillmiddag hos min svoger, med foreldrene og en kompis av svoger. Her så jeg meg nødt til å gjøre et nummer ut av at jeg hadde hodepine som gjorde at jeg ikke ville ha alkohol (veldig utypisk meg når jeg i tillegg skulle ha fri dagen etter...). Spurte til og med om en Paracet som jeg bare latet som jeg tok 🙈 Jeg dro i tillegg hjem først av alle. Så forteller mannen at det i det jeg dro ble sagt noe sånn som at «altså, hun er jo gravid?» av frittalende kompis av svoger 😅 Mannen mener han veldig fint klarte å snakke det vekk, men han var ikke akkurat helt edru på det tidspunktet, så vet nå ikke jeg 🙊 Så vanskelig dette skal være! Jeg er egentlig glad vi har bestemt oss for å være åpne med både familie og nære venner om bare et par uker kjenner jeg 😑 Så får vi legge noen smarte planer fremover for å villede folk litt igjen tror jeg. Grunnen til at jeg egentlig synes dette et litt kjipt er jo i bunn og grunn at jeg tenker det tar vekk overraskelsesmomentet 😅

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (9 minutter siden):

Dagene virkelig snegler seg avgårde for tiden! Kan ikke tro at det bare er 1 uke siden jeg satt på jobb og ikke klarte konsentrere meg en hel dag fordi strimmelen jeg hadde tatt samme morgen hadde vist en antydning til to streker.

Ja det er jo helt sykt! For en fredag det var :icon_lol: Og at det egentlig er så kort tid siden... godt vi er flere som kan forstå hverandre på akkurat hvordan det er! Får håpe at de neste ukene går liiitt raskere enn denne. Jeg syns i alle fall det hjelper på at det skal skje litt mer fremover. 17.mai, litt besøk og sånt.

Ojj tenk at du allerede har kommet i en sånn sosial setting-knipe i svangerskapet da 😳 det var tidlig! Men folk er jo helt ville på å dra opp gravidkortet om man ikke drikker en gang... irriterende at samfunnet er sånn.
Akkurat nå sånn tidlig i svangerskap er jeg glad for at vi bor langt unna all familie. Bra det også kan være en fordel :Knegg: Vi traff ikke våre foreldre før uke 19 sist. Denne gangen skal jeg treffe mamma rundt samme tidspunkt. Svigers noe tidligere, men de er jeg ikke like nære, så sliter ikke så mye med å holde ting skjult for dem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...