Gå til innhold

Babydrøm


Eira2020

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Amatariel skrev (På 19.4.2021 den 15.12):

God innstilling! 😄 
EL kan absolutt komme når som helst. De syklusene jeg har bak meg nå med letrozol så har EL kommet på dag 16, 23, 15, 14, 15 og 16. Blir utrolig spennende og interessant å se når din EL kommer.

Hehe, ja forsøker å holde på den 😅 Nyttig å høre dine erfaringer på dette altså! Her sitter jeg nå på dag 17 uten antydning til eggløsning enda.. Dersom jeg ikke får eggløsning av enkel dose Letrozol kjenner jeg at jeg blir litt matt av å tenke på om jeg må gå enda en ny runde med Provera for å få mensen for såå å ta en ny runde Letrozol. Innen den tid er det vel snart sommer 🙈 Krysser fingrene for at jeg bare krisemaksimerer litt her og at EL dukker opp innen den neste uka 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (20 timer siden):

Håper EL dukker opp ganske snart for det 🤞❤️ så spennede det blir fremover ☺️😄

Dag 17 og enda ingen antydning her 🤷🏼‍♀️ Prøver å holde motet (og tålmodigheten) oppe! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7, CD20.

Den som venter på noe godt... Njaaa, dessverre er håpet om å få i gang eggløsning enda kun bare et håp på dag 20. 

Jeg registrerer at enkelte skriver om erfaringer med sen EL på Letrozol, men dette begynner likevel å tære litt på. Heldigvis kommer (endelig!) min planlagte time hos offentlig gynekolog nå i starten av neste uke. Da skal jeg få tatt celleprøve og forhåpentligvis få ordnet med noe mer kontinuerlig oppfølging. Er det noe jeg har savnet de siste 8-9 månedene så er det å ha en fagperson som følger meg opp fra syklus til syklus. Mest sannsynlig kan vel denne gynekologen si noe om status på egg og livmorslimhinne også. Skal bli spennende å se om de fem Provera-rundene jeg har tatt har gitt noe utslag alt i alt. Har også et håp om å bli fulgt opp videre for å få bekreftet EL på annen måte enn bare hjemmetester/temping, ettersom jeg registrerer at flere her inne går jevnlig for ultralyd for å monitorer egg når de står på Letrozol. Dagens utblåsning herfra, håper jeg kan skrive om noe mer spennende i denne dagboka snart 😅🙈

E1F9FCAF-8BBF-4234-94F2-47FCB61B75C0.jpeg

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27

Åå håper så inderlig at EL vil dukke opp de neste dagene 🤞❤️❤️ 

Så bra du skal til gynekolog. Veldig greit å ta prøver og å få se om alt ser bra ut ☺️ 

Denne mnd fikk jeg ikke positiv EL test selv.. Så vet hvor frustrerende det er 🙄 

Masse lykke til hos gynekolog og med EL testingen videre ❤️🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir bra å få kommet seg til gynekolog! Jeg hadde egentlig ikke noe intensjon om å gå så mye til gyn. som jeg gjør (hver syklus), men det bare ble sånn da jeg ikke får ovitrelle uten å sjekke eggstatus på UL først. Og komboen med den og letrozol skal visst være veldig bra, så da ble det bare sånn. Føles greit da at jeg er i et system og faktisk blir fulgt opp, så skjønner du ser frem til det.

Håper dog du har en eggløsning rett rundt hjørnet! Plutselig kan testen bli sterk 🤞 Det er maange som har EL mellom CD20-30. Og selv om det er kjedelig å vente, så er det bedre med sen EL enn ingen EL. Jeg heier fortsatt på deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (På 23.4.2021 den 17.22):

Åå håper så inderlig at EL vil dukke opp de neste dagene 🤞❤️❤️ 

Så bra du skal til gynekolog. Veldig greit å ta prøver og å få se om alt ser bra ut ☺️ 

Denne mnd fikk jeg ikke positiv EL test selv.. Så vet hvor frustrerende det er 🙄 

Masse lykke til hos gynekolog og med EL testingen videre ❤️🤞🤞

Tusen takk @Unicorn27 ❤️ Ja, veldig glad for at jeg hadde den timen oppsatt nå! Blir spennende å se hva som er status mtp. eventuelt egg i modning og tykkelse på livmorslimhinnen nå etter bruk av Provera i det minste.

Så kjedelig at du heller ikke har fått eggløsning enda! Jeg er på dag 22 nå, men registrerer at EL kan dukke opp senere enn dette også så vet ikke helt jeg altså 🤷🏼‍♀️ Hva blir planen videre for din del nå? Får du oppfølging fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 23.4.2021 den 17.31):

Blir bra å få kommet seg til gynekolog! Jeg hadde egentlig ikke noe intensjon om å gå så mye til gyn. som jeg gjør (hver syklus), men det bare ble sånn da jeg ikke får ovitrelle uten å sjekke eggstatus på UL først. Og komboen med den og letrozol skal visst være veldig bra, så da ble det bare sånn. Føles greit da at jeg er i et system og faktisk blir fulgt opp, så skjønner du ser frem til det.

Håper dog du har en eggløsning rett rundt hjørnet! Plutselig kan testen bli sterk 🤞 Det er maange som har EL mellom CD20-30. Og selv om det er kjedelig å vente, så er det bedre med sen EL enn ingen EL. Jeg heier fortsatt på deg! :klemmer:

Takk for svar @Amatariel ❤️ Hvordan fungerer det med den faste oppfølgingen hos gynekolog? Betaler du like mye hver gang du er i kontakt der siden det er privat?

Veldig spent på hvordan den offentlige gynekologen jeg skal til i morgen stiller seg til de medikamentene jeg allerede har fått utdelt privat. Og ikke minst om det vil bli snakk om noe i tillegg til Letrozol eller om jeg evt bør doble dosen allerede neste syklus. Hadde derimot et litt sterkere utslag på stripsen i dag, så er jo enda lov å håpe 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
Eira2020 skrev (31 minutter siden):

Tusen takk @Unicorn27 ❤️ Ja, veldig glad for at jeg hadde den timen oppsatt nå! Blir spennende å se hva som er status mtp. eventuelt egg i modning og tykkelse på livmorslimhinnen nå etter bruk av Provera i det minste.

Så kjedelig at du heller ikke har fått eggløsning enda! Jeg er på dag 22 nå, men registrerer at EL kan dukke opp senere enn dette også så vet ikke helt jeg altså 🤷🏼‍♀️ Hva blir planen videre for din del nå? Får du oppfølging fast?

Ja det blir veldig spennende for deg 😁❤️ håper det ser bra ut ❤️ masse lykke til ☺️

Ja jeg vet ikke om eggløsning har kommet eller ikke🤷‍♀️ men mensen skal dukke opp når som helst nå så får se hva som skjer 😮

Jeg og mannen skal til gynekolog i morgen for å høre hva vi kan gjøre videre. Tror kanskje det går mot veien til å søke om hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (5 timer siden):

Takk for svar @Amatariel ❤️ Hvordan fungerer det med den faste oppfølgingen hos gynekolog? Betaler du like mye hver gang du er i kontakt der siden det er privat?

Veldig spent på hvordan den offentlige gynekologen jeg skal til i morgen stiller seg til de medikamentene jeg allerede har fått utdelt privat. Og ikke minst om det vil bli snakk om noe i tillegg til Letrozol eller om jeg evt bør doble dosen allerede neste syklus. Hadde derimot et litt sterkere utslag på stripsen i dag, så er jo enda lov å håpe 🤞🏼❤️

Betaler det samme hver gang, men det er bare egenandel ettersom jeg er henvist så det er ikke så mye. Mener det er i underkant av 400 kr for timen jeg betaler, og så henter jeg ut ovitrelle som er ca. det samme. Så betaler litt under en tusenlapp hver måned jeg er innom gynekologen for UL og får medisinen. Det er ikke mye penger - om det bare hadde hjulpet (!). Men sykt irriterende å gjøre dette måned etter måned uten klaff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (På 25.4.2021 den 16.25):

Ja det blir veldig spennende for deg 😁❤️ håper det ser bra ut ❤️ masse lykke til ☺️

Ja jeg vet ikke om eggløsning har kommet eller ikke🤷‍♀️ men mensen skal dukke opp når som helst nå så får se hva som skjer 😮

Jeg og mannen skal til gynekolog i morgen for å høre hva vi kan gjøre videre. Tror kanskje det går mot veien til å søke om hjelp. 

❤️ Sender dere gode tanker ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 timer siden):

Betaler det samme hver gang, men det er bare egenandel ettersom jeg er henvist så det er ikke så mye. Mener det er i underkant av 400 kr for timen jeg betaler, og så henter jeg ut ovitrelle som er ca. det samme. Så betaler litt under en tusenlapp hver måned jeg er innom gynekologen for UL og får medisinen. Det er ikke mye penger - om det bare hadde hjulpet (!). Men sykt irriterende å gjøre dette måned etter måned uten klaff.

Takk for svar! Greit å høre litt om andres erfaringer 😊 Skjønner at det er frustrerende å gå sånn måned etter måned... Etter at jeg selv plasserte meg i kategorien «prøver» så har jeg innsett mer og mer hvor sinnsykt mye vi kvinner går gjennom for å sette barn til verden. Tidligere har jeg kun tenkt at det er stor forskjell på kvinner og menn når det gjelder graviditet og fødsel, men så omfatter det gjerne så mye mer enn «bare» den biten også viser det seg... Heier sånn på dere som har hatt et så stort ønske så lenge ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP7, CD23.

For en emosjonelt svingende dag! Denne gang ikke grunnet ytre hormonstimulering, men reelle hendelser 🙊 Det første først:

Endelig var det duket for timen hos offentlig gynekolog i dag. Ble jo henvist dit tilbake i slutten av januar. Siden jeg syntes det var for lenge å vente 3 mnd på denne avtalen gikk jeg i mellomtiden privat og fikk resept på Letrozol der. Møte med det offentlige i dag ble sånn ca som forventet: faglig dyktig lege, men null utrykk for medmenneskelighet. 😑 Fokus på effektivitet og nedlatende holdning. Utsagn som «det blir når jeg sier det skal være sånn det» på spørsmål fra meg om det kunne hende vi skulle forsøke dobbel dose Letrozol i neste syklus dersom EL ikke skulle dukke opp denne runden er bare et eks.. Som en lydig skattebetaler blir jeg alltid skuffet når man opplever å få fordommene bekreftet mtp privat/offentlig.

Jaja, over til det mer positive:

celleprøve ✔️

beskjed om at «hmm, det kan tenkes at det enda kan være eggløsning på gang her enda ja» under undersøkelsen (viste meg ikke skjermen og forklarte ting der selv om det var ultralyd😑) ✔️

blodprøver for å sjekke status EL tatt i dag ✔️

fikk også beskjed om at mannen bør sjekke seg for sikkerhetsskyld snart ✔️

Så nå håper jeg bare på at denne gynekologen husker på meg videre slik at jeg får vite resultatene på dagens blodprøver (var ikke mulig å logge inn selv for å se prøvesvar noe sted visstnok). Så, til tross for at det ble gjort og sagt viktige ting på undersøkelsen gikk jeg hjemover med en vond følelse av å ikke ha blitt sett i det hele tatt. Var langt inne i en indre dialog om jeg kanskje bare skal fortsette å gå til privat gynekolog da dette prøvesvaret dukket opp på dagens EL-test:

FD22A761-9271-4FE1-9BBB-3CE777ADEB3C.thumb.jpeg.862d5958663326468ebc698fdaac4a11.jpeg

🎉🎊 FØRSTE ANTYDNING! 🎊🎉

Etter å ha tatt totalt 131 tester (ja, jeg har talt🤦🏼‍♀️) siden sensommeren 2020 er dette det nærmeste jeg har kommet en eggløsning. Lover dere, jeg reagerte nesten som om dette var en positiv g-test 😂 Her er testrekka de siste dagene:

CF1540C3-A31D-4B99-9F53-29E749892562.thumb.png.531f7946d6797c69d30f365ec5079069.png

Det har vært antydninger til EL-slim de siste dagene, så jeg har vært håpefull i noen dager allerede. Nå håper jeg bare at dette er reelt og at testene vil fortsatte i riktig retning 🤩 Livet altså, det svinger 🙈

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende EL test i dag! Satser på den blir positiv i morgen eller en av de neste dagene! 🙏 og kjipt at du hadde en slik opplevelse med offentlig gynekolog. Det er nok forskjellige personligheter som velger å bli lege også, der noen har mer empati og medmenneskelighet enn andre. Også er nok dagene på offentlig sykehus myye mer hektiske enn på en privat klinikk, og opplevelsen henger nok (dessverre) ofte sammen med dette 😕 ble det lagt noen plan fra denne gynekologen mtp oppfølging videre da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (18 minutter siden):

Så spennende EL test i dag! Satser på den blir positiv i morgen eller en av de neste dagene! 🙏 og kjipt at du hadde en slik opplevelse med offentlig gynekolog. Det er nok forskjellige personligheter som velger å bli lege også, der noen har mer empati og medmenneskelighet enn andre. Også er nok dagene på offentlig sykehus myye mer hektiske enn på en privat klinikk, og opplevelsen henger nok (dessverre) ofte sammen med dette 😕 ble det lagt noen plan fra denne gynekologen mtp oppfølging videre da? 

Takk @nilci 🥰 Veldig spennende! Nå lurer jeg bare på hvor ofte jeg burde teste de neste dagene for å være sikker her 🙊

Ja, du er nok inne på noe der så absolutt. Kan ha vært en dårlig dag også for alt jeg vet, men det er jo noe påfallende med å være i et sånt yrke hvor en omtrent utelukkende møter mange i en veldig sårbar situasjon og ha en slik kald fremtoning da. Får inntrykk av at dette dessverre ikke er en unik situasjon heller ved å lese litt rundt her på forumet 😕

Men joda, jeg skal følges opp ja, men hun kunne ikke love at det ble flere fysiske møter før etter sommeren (like greit tenkte jeg da😅). Og så hadde hun en bisetning om at det kunne jo tenkes at vi måtte til assistert befruktning/IVF til høsten om det ikke hadde blitt noe. Den tar jeg med en klype salt da, syntes det var litt vel pessimistisk.. Jeg har enda tro på at ting vil ordne seg for oss. 

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå det er jo en positiv test!! Gratulerer!! (Ja, her gratulerer vi når det kommer en etterlengtet EL-test!) Jeg vet akkurat hvordan det føles. Første året første gang jeg var prøver var så og si helt uten EL, så når jeg fikk en positiv EL-test så var det alle festdager på èn gang. Regner med det er sånn du føler det nå. Så herlig!

Utrolig nedtrykkende gyn.time ja. Skjønner hva du mener 😑 Sånn burde det ikke være! Kunne han ikke ta en ordentlig UL av eggstokken og vise deg det klare egget liksom? Godt man klarer å ha kontroll på disse tingene selv gitt... Håper du får svar på blodprøvene ja. Var det progresteron som skulle måles? Den vil vel vise at du ikke har hatt EL, ettersom den er rett rundt hjørnet. Men greit at det blir loggført i systemet, så er det noe som kan hjelpe til på å få f.eks høyere dose letrozol i håp om tidligere EL en annen gang (som vi ikke håper trengs 🤞)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja massevis av tro på at det skal ordne seg! Kroppen din må jo bare slippe det ene lille egget, så vil den nok stabilisere seg etterhvert tenker jeg 😊 blir spennende å følge med her de neste dagene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Åå det er jo en positiv test!! Gratulerer!! (Ja, her gratulerer vi når det kommer en etterlengtet EL-test!) Jeg vet akkurat hvordan det føles. Første året første gang jeg var prøver var så og si helt uten EL, så når jeg fikk en positiv EL-test så var det alle festdager på èn gang. Regner med det er sånn du føler det nå. Så herlig!

Utrolig nedtrykkende gyn.time ja. Skjønner hva du mener 😑 Sånn burde det ikke være! Kunne han ikke ta en ordentlig UL av eggstokken og vise deg det klare egget liksom? Godt man klarer å ha kontroll på disse tingene selv gitt... Håper du får svar på blodprøvene ja. Var det progresteron som skulle måles? Den vil vel vise at du ikke har hatt EL, ettersom den er rett rundt hjørnet. Men greit at det blir loggført i systemet, så er det noe som kan hjelpe til på å få f.eks høyere dose letrozol i håp om tidligere EL en annen gang (som vi ikke håper trengs 🤞)

Jaa, dette var en skikkelig opptur 😄👏🏼 Så nå er jeg bare spent på om det vil bli en enda sterkere topp i morgen 🤞🏼 

Mhmm, ekstremt da 😑 Skjeldent følt meg mer til bry. Kjip følelse når en har venta i flere mnd på time liksom. Priser meg lykkelig over at jeg har tatt meg råd til å gå privat i tillegg da. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ikke fått startet på første runde med Letrozol før i slutten av mai sikkert. Hun var ikke interessert i å hverken vise meg UL-bildet eller forklare meg noe rundt muligheten for sen eggløsning denne syklusen nei 🙄 Hadde det ikke vært for at jeg selv tester hadde jeg jo ikke visst at EL er på vei allerede i dag sånn sett. Blodprøvene var for å se om EL allerede har vært ja, men det vet jeg jo at den ikke har 😅 Hun sa riktignok at det kunne hende hun ville jeg skulle ta nye prøver om noen dager da, så regner med hun tar kontakt etterhvert kanskje. Virka ikke som det var mulig å få høyere dose dersom jeg nå skulle få EL da, på tross av at den da vil være veldig sen.. Jaja, får håpe jeg ikke trenger mer enn enkel dose 🤞🏼

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7, CD24.

Siden i går har jeg testet igjen to ganger, en gang i går kveld og en i dag tidlig, begge ganger med både babyplan strips og rosa digital fra clearblue. Resultatene får meg til å lure på om testen jeg tok sent i går kveld var peak (har selv forandret den til det fra high) og om jeg med det kan ha eggløsning i dag(!) Det kjennes også fysisk ut som det er noe på gang, med stikking på spesielt venstre siden av magen. 

EF26D2DA-D5AC-4184-BCD0-0D19245C20B3.thumb.jpeg.34da0c486b4affabc5bb36b7064e1cb3.jpeg

Test 21:16
EE8E39E8-A139-4857-89E7-A2F58775D69C.thumb.jpeg.685235b2d9dfb5fd55d1a3cb67e66bd0.jpeg

Test 07:12BA03CFA8-9602-44B0-B9EE-E92234FD4DC0.thumb.jpeg.b1c04f93db8c6c41a1f0b4195a2efbdf.jpeg

Graf over temping (blå) og EL-test (rød):

297CBA1D-0A47-4308-B6CC-50DA310855D5.thumb.jpeg.e11d0896ea2614e21550cd909c7a9703.jpeg

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...