Gå til innhold

Babydrøm


Eira2020

Anbefalte innlegg

Jeg tenker det blir interessant hvordan testen din er i ettermiddag, at det blir den som gjelder. Hvis den også er negativ så vil jeg gjette at du har EL i dag ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering:

72A3CB23-C578-49FA-91AD-5B1B72475638.jpeg.2a47630d88be6173f565c225867542ca.jpeg

+ en ny negativ digital test 🙌🏼 Har i tillegg merket tydelig på kroppen at det har skjedd ting i hele dag. Da regner jeg med denne som den første eggløsningen etter å ha vært uten p-piller i totalt 8. mnd! 🎊 Endelig skjer det noe!

Så regner jeg med at når svaret på blodprøvene kommer så vil jeg kanskje bli kalt inn til en ny prøve for å bekreftet at EL har vært. Får hvertfall håpe på det 🤞🏼

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Hurra! Og så moro at vi har EL samme dag 😁

Det er veldig gøy! Da kan jeg følge ekstra med på deg som er så dreven når det gjelder både temping og testing og alt 😅🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7, 1DPO(!?)

Ettersom både EL-tester og fysiske symptomer tyder på at eggløsning har skjedd i løpet av det siste døgnet så beregner jeg dette nå som 1DPO 🙌🏼Temperaturen har kun økt en desimal enn så lenge, men slik jeg har skjønt det vil temperaturøkningen bli stadig større etterhvert de neste dagene, dersom jeg har hatt eggløsning nå.

Prøvesvarene fra blodprøvene hos gynekologen har kommet og de viser ikke tegn til eggløsning. Disse prøvene ble tatt samme dag som jeg fikk smilefjes på clearblue EL-test. Jeg tenker i mitt stille sinn at prøvene muligens kun fanger opp om EL har vært, ikke om den er på vei. Det var ingen mulighet for å kommunisere tilbake til legen dette med positiv test og symptomer, men hun skrev i meldingen at hun ville jeg skulle gå å ta nye prøver i neste uke igjen for å sjekke på nytt. Blir litt forvirret av hele opplegget, for jeg sitter jo selv med en følelse av at EL virkelig har vært! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den blodprøven ble nok dessverre tatt aaakkurat for tidlig. Hadde jeg vært deg så ville jeg kontaktet gynekologen og sagt at du ønsker å ta en ny prøve i neste uke. ca. 1 uke etter EL bør man ta denne. Bare sånn at hun får det svart på hvitt at du faktisk har hatt EL, bare senere enn den gjennomsnittlige dagen.

Blir spennende å følge med på tempeøkning fremover 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Ja den blodprøven ble nok dessverre tatt aaakkurat for tidlig. Hadde jeg vært deg så ville jeg kontaktet gynekologen og sagt at du ønsker å ta en ny prøve i neste uke. ca. 1 uke etter EL bør man ta denne. Bare sånn at hun får det svart på hvitt at du faktisk har hatt EL, bare senere enn den gjennomsnittlige dagen.

Blir spennende å følge med på tempeøkning fremover 😄

Takk for svar @Amatariel, du er blitt litt min guru i dette gamet nå 🙌🏼😅 Med det  høres det ut som dette med blodprøvene fungerer slik jeg mistenkte det ville være 😊 Hun skrev at hun ønsket jeg tok en ny prøve igjen på mandag, som da vil være 6 dager etter det jeg mener er dagen for eggløsning. Tenker du det vil være tilstrekkelig?

Angående temping så har temperaturen min økt fra 36,42 i går til 36,61 i dag hvertfall 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (3 minutter siden):

Hun skrev at hun ønsket jeg tok en ny prøve igjen på mandag, som da vil være 6 dager etter det jeg mener er dagen for eggløsning. Tenker du det vil være tilstrekkelig?

Ja det er bra! Helt innafor det. På den tiden har det rukket å produsere progesteron, og dette vil da slå ut på blodprøven :) Jeg har opplevd å ta en blodprøve for tidlig selv, men var ikke like flink som deg til å teste og tempe, så jeg stolte på legen. Fikk telefon om at jeg ikke hadde hatt eggløsning. Du kan tro sjokket var STORT da jeg ikke så lenge etterpå sto med en positiv g-test i hånden. Det var den rareste telefonen jeg har tatt... til kontordamene ehh - tror jeg har hatt EL likevel. Viste seg jo at den blodprøven ble tatt for tidlig.

Har du forresten link til charten din? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Ja det er bra! Helt innafor det. På den tiden har det rukket å produsere progesteron, og dette vil da slå ut på blodprøven :) Jeg har opplevd å ta en blodprøve for tidlig selv, men var ikke like flink som deg til å teste og tempe, så jeg stolte på legen. Fikk telefon om at jeg ikke hadde hatt eggløsning. Du kan tro sjokket var STORT da jeg ikke så lenge etterpå sto med en positiv g-test i hånden. Det var den rareste telefonen jeg har tatt... til kontordamene ehh - tror jeg har hatt EL likevel. Viste seg jo at den blodprøven ble tatt for tidlig.

Har du forresten link til charten din? 😊

Så bra! Det blir fint å kunne få det bekreftet, selv om alle ting nå tyder på at det er det som har skjedd. Jeg har egentlig hatt smerter de siste tre dagene også. Kan det hende at eggløsningen blir ekstra vond siden det er den første på så lenge tro? 🤔 Fint å høre om dine lignende erfaringer også, det viser jo bare hvor viktig det er for oss å få litt økt kunnskap rundt egen kropp 🤭

Jeg har ikke laget link fordi jeg ikke har laget meg bruker på FF enda 😊 Ser jo at det ser veldig oversiktlig og fint ut, så kanskje jeg burde det. Fungerer gratisversjonen greit der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke laget link fordi jeg ikke har laget meg bruker på FF enda 😊 Ser jo at det ser veldig oversiktlig og fint ut, så kanskje jeg burde det. Fungerer gratisversjonen greit der?

Ja den fungerer veldig bra! Trenger absolutt ikke ha premium for å kunne bruke verktøyet godt der, men tror man får 30 dager gratis premium når man registrerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Da har jeg brukt den siste timen på jobb (🤭) til å plotte inn diverse info på FF 🎊 Mulig det er noe jeg har glemt av siden det er litt stress å etterfylle all infoen. Ser at jeg er avhengig av en stigning videre for at FF mener eggløsning har skjedd.

59AF550F-59FC-41E6-B848-0877460E8A8D.thumb.png.402af0859547b5a835c3cda5183aa8d1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! 👏 Kjempefint med flere FF-jenter. Dette blir interessant å følge med på. Morgendagens temp vil avgjøre om du får kryss eller ikke tenker jeg. Samme som meg! Som ikke er rart ettersom vi begge høyst antagelig hadde EL på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Se der ja! 👏 Kjempefint med flere FF-jenter. Dette blir interessant å følge med på. Morgendagens temp vil avgjøre om du får kryss eller ikke tenker jeg. Samme som meg! Som ikke er rart ettersom vi begge høyst antagelig hadde EL på tirsdag.

Ahaa, spennende 🤩 Da får vi begge krysse fingrene for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP7, DPO 5

Dagene snegler seg avgårde. Det eneste jeg kan gjøre utenom venting nå er temping om morgenen. Stigningen har vært fin frem til nå, men i dag målte jeg et lite dropp i temperatur. Siden dette er første syklus med både temping og eggløsning vet jeg ikke helt hva som forventes og ikke. Tar gjerne innspill? ☺️

496B7232-F589-409C-817E-84159BB159EF.thumb.png.04c4aad10aa92296ab87cc2e83572a13.png

I morgen skal jeg ta nye blodprøver for å bekrefte at eggløsning har skjedd til gynekologen. Greit med alt som kan gjøres! Dersom jeg får bekreftet eggløsning av prøvene, og denne syklusen ender med mensen er jeg litt redd for at jeg bare får beskjed om å fortsette på enkel dose (=sen eggløsning) videre også... Dette fordi hun virket veldig bastant da jeg spurte om dobling. Men men, jeg skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er et såpass lite dropp at det er en enkelttemperatur som ikke kan tolkes :) Fortsatt høyt oppi der, så det er bra! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):Det der er et såpass lite dropp at det er en enkelttemperatur som ikke kan tolkes :) Fortsatt høyt oppi der, så det er bra! 🤗

Fint å høre 💛 Blir spennende den neste uka for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende med første eggløsning siden pilleslutt, og med tempingen! Charten din ser jo kjempebra ut:duskedame:

Gleder meg til å følge deg videre ut i DPO-land, med kun en liiten dag foran deg! Krysser fingrene for positive resultater for oss begge (og @Amatarielsom vel ligger helt likt som deg?🤩) i slutten av denne uken🤞 ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen gikk det med blodprøvene? 😁

Herregud så deilig at en endelig har dukket opp. Håper det klaffer kjapt for dere nå 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (23 timer siden):

Så spennende med første eggløsning siden pilleslutt, og med tempingen! Charten din ser jo kjempebra ut:duskedame:

Gleder meg til å følge deg videre ut i DPO-land, med kun en liiten dag foran deg! Krysser fingrene for positive resultater for oss begge (og @Amatarielsom vel ligger helt likt som deg?🤩) i slutten av denne uken🤞 ❤️ 

Jaa, veldig! Endelig med i «gjengen» 😍 Den har ligget jevnt mellom 36,60-36,70 nå siden 2 DPO, spent på hvordan det utvikler seg den neste uka! 

Jeg er like bak deg ja, samme dag som @Amatariel 😄 Kjenner testetrangen begynner å bli vanskelig å motstå nå 🙊 Kommer nok til å ta første i morgen på 8 DPO 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (4 timer siden):

Åssen gikk det med blodprøvene? 😁

Herregud så deilig at en endelig har dukket opp. Håper det klaffer kjapt for dere nå 😊🤞

Har ikke fått svar enda, så venter spent 😬🤞🏼 Så vet jeg ikke helt hva de kan se på disse prøvene heller. Om de kun ser på progesteron-nivåene, eller om de også kunne vært tegn der på en eventuell graviditet 🤭

Tenker at det er for sykt om det klaffer på første eggløsning da, men samtidig leser man jo om andre som opplever nettopp dette. Jeg er hvertfall veldig klar og kan mer om eggløsninger, temperatur og graviditet enn de fleste andre venninnene mine som er gravide virker det som 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...