Gå til innhold

Babydrøm


Eira2020

Anbefalte innlegg

Ble i overkant en spennende fredag dette ja! Jeg syns strimlene våre er like Eira, kanskje du føler mine er sterkere fordi jeg tok de andre testene også (FR + CB). Gleder meg til å se testene dine i morgen! Bare husk å ikke drikk så mye... det har tydeligvis sååå mye å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Znowie skrev (43 minutter siden):

Helt klart en strek der ja, woop woop 😁🤞tidenes mest spennende fredag inne på kvinneguiden 😅🎉

Åå, blir så glad for å høre andre si det!! Haha, ja har virkelig vært en thriller i dag! :fnise: 

Amatariel skrev (25 minutter siden):

Ble i overkant en spennende fredag dette ja! Jeg syns strimlene våre er like Eira, kanskje du føler mine er sterkere fordi jeg tok de andre testene også (FR + CB). Gleder meg til å se testene dine i morgen! Bare husk å ikke drikk så mye... det har tydeligvis sååå mye å si.

Ja, virkelig - nesten for spennende dette for min del 🙊 Er jo ikke vandt med denne delen i det hele tatt. For ikke mange dagene siden gråt jeg nesten av glede av å få to strek på eggløsningstest for første gang liksom!  Men ja, mulig det var fordi du hadde ulike tester å vise til. Jeg har tidligtest digital cb liggende da, så spørs om jeg ryker på den i tillegg i morgen tidlig. Får prøve å droppe vannglasset ved sengen i natt ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så altfor spennende å komme inn hit igjen! Levner ikke noe tvil når TO tester viser strek... 🤰🏼 Gratulerer så masse, om det er lov å si så tidlig!😭😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7, CD35, 11DPO.

Jeg tror helt ærlig dere har vært mer sikre enn meg de siste dagene, men i dag var det plutselig ingen tvil lengre: jeg er gravid 😭❤️

Det første som skjedde var at jeg våknet til alarm for å tempe til vanlig tid. Da temperaturen slo ut på 36,81(!) klarte jeg ikke bare sovne igjen. Så jeg løp rett på badet for å teste. Resultatet:

68E37FF0-EC22-4D2E-B880-08A40CB527D4.thumb.jpeg.776c0e2de234d595f09c0177ae4ea66a.jpegBE68EA23-CC88-487D-B97A-A1E7A4F5367D.thumb.jpeg.d8f1d449bb036b3e6bd37061690d39ec.jpeg
Sliter enda med å forstå dette helt?! 🎊 Måtte vekke mannen med en gang, som ble veldig glad ❤️ Wow, livet! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! :nordvesta: 

For en herlig nyhet å våkne til! Gratulerer sååå mye med lille spiren i magen! Så fantastisk! 🙌 Tenk da var det kanskje festeblødning du hadde. Nå ble jeg glad på dine vegne. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såååå gøy! hurra.gif.cab4d08170dc46b96341c0d1f0088d16.gifhurra.gif.cab4d08170dc46b96341c0d1f0088d16.gifhurra.gif.cab4d08170dc46b96341c0d1f0088d16.gif Gratulerer så mye kjære Eira! Tenk at vi skulle klare dette, helt samtidig happy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gif Gud så stas å kunne ta følge med deg videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @bittelillebolla @Atticmess @Fioritura @Znowie @nilci og @Amatariel ❤️❤️❤️ Jeg sliter enda med å ta dette inn over meg jeg altså! Dr er vel normalt for en førstegangs-gravid vil jeg tro! 

Det var nok kanskje en festeblødning ja @bittelillebolla? Evt bare spotting som tydeligvis også kan forekomme noe i starten. Har ikke vært antydninger til noe i dag, men i går var det såpass at jeg måtte ha truseinnlegg. Håper det blir mindre av det fremover 🤞🏼

@Amatariel - Det er bare så stas at vi har det helt likt nå 😭❤️ Fint å følge noen på veien sånn!!

Nå melder alle slags spørsmål seg hos meg videre! Hvilken uke/dag er jeg egentlig i nå, når vil ca termin være, hva kan jeg ikke lengre spise, hvor lenge skal vi vente med å fortelle foreldrene våre osv. mye tankeaktivitet i dag 😬😄 Jeg har samtidig i bakhodet at ikke alle spirer sitter, men har bestemt meg for å prøve å tenke positivt frem til det evt skjer noe. I og med at jeg aldri har vært gravid tidligere, har jeg heller aldri  opplevd abort, så jeg velger å leve i håpet og babydrømmen videre ❤️

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 3+4 i dag og termin er 21.01.22 😊 
Fortsett med folat, unngå alkohol, spekemat og myke oster. Kutt ned på kaffen. Ellers er det meste grei skuring. Spis sunt og vær i daglig bevegelse.
Veldig individuelt når man vil fortelle foreldre og andre om graviditeten. Mange venter dog til etter TUL slik at man både vet at det er liv, men også for da har man et bilde å gi de kommende besteforeldrene ♥ Selv fortalte vi ikke før uke 19 (etter OUL) sist svangerskap, men det er heller mer uvanlig 🙈

Du har helt rett i å være positiv! Nyte å være førstegangs og bare ha en spennende og fin tid foran deg. Jeg skal virkelig kjempe for den samme positiviteten :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Vi er 3+4 i dag og termin er 21.01.22 😊 
Fortsett med folat, unngå alkohol, spekemat og myke oster. Kutt ned på kaffen. Ellers er det meste grei skuring. Spis sunt og vær i daglig bevegelse.
Veldig individuelt når man vil fortelle foreldre og andre om graviditeten. Mange venter dog til etter TUL slik at man både vet at det er liv, men også for da har man et bilde å gi de kommende besteforeldrene ♥ Selv fortalte vi ikke før uke 19 (etter OUL) sist svangerskap, men det er heller mer uvanlig 🙈

Du har helt rett i å være positiv! Nyte å være førstegangs og bare ha en spennende og fin tid foran deg. Jeg skal virkelig kjempe for den samme positiviteten :hug:

Hihi, takk for svar her ❤️ Det var akkurat det jeg mente ble riktig terminberegning også. Eller hvertfall antall dager gravid, men har sett alt fra 18-21.01 på ulike utredninger 😅 Har vel ikke så mye å si så tidlig, annet enn at det er greit å vite til beregning av TUL da kanskje. Gynekologen ville gjerne at jeg kom inn til kontroll ca uke 7 dersom jeg ble gravid, så det bør vel bli en av de to første ukene i juli det da i så fall. Så får hun kanskje sjansen til å gi meg et bedre inntrykk også 🙈

Skjønner godt at folk tenker forskjellig rundt det. Nå har jeg jo noen venninner som vet at vi prøver allerede, men jeg ønsker jo egentlig at familien min skal få vite om dette først av alle likevel. Vi holder nok hemmeligheten for oss selv i noen uker hvertfall, før vi deler nyheten med de nærmeste først tenker jeg 🥺❤️
 

Dame1989 skrev (1 time siden):

Gratulerer så mye :)

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (2 minutter siden):

Gynekologen ville gjerne at jeg kom inn til kontroll ca uke 7 dersom jeg ble gravid, så det bør vel bli en av de to første ukene i juli det da i så fall.

Juni mener du ja? Så fint med en plan :) Har det jeg også. Tenker å dra til Medicus på samme tidspunkt som sist, en gang i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Juni mener du ja? Så fint med en plan :) Har det jeg også. Tenker å dra til Medicus på samme tidspunkt som sist, en gang i uke 8.

Ja, juni selvfølgelig ja 😅 Høres lurt ut! Åå, dette er gøy 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12DPO (3 + 5) :nordvesta:

Nå har det gått litt over ett døgn siden jeg for første gang virkelig begynte å tro på at jeg kunne være gravid. Det var temperaturstigningen til 36,81 som gjorde det store utslaget for min del 🎉 I dag var jeg igjen nede på 36,71 - men ble også beroliget etter å ha fått enda tydeligere tester i dag: 

2DDB6430-F91B-41D3-83AB-E29775838297.thumb.jpeg.60a1437cb323f064cd492a9010e2045f.jpeg0F1E197A-E040-4F78-865F-2ADB473CE4EE.thumb.jpeg.0ec19835c87dcbc92d6b6ccef6269801.jpeg

Jeg er jo ikke engang kommet til IKM egentlig, eller det vil si - hva jeg tror ville vært IKM da i det minste 🙄 Neimen ikke lett å vite når jeg egentlig ikke fikk hatt en eneste normal syklus uten å fremkalle mensen selv med Provera i forkant. En ting er hvertfall sikkert og det er at jeg er evig takknemlig for at disse medikamentene finnes. Jeg hadde aldri blitt gravid denne måneden om jeg ikke hadde gått til privat gynekolog både før jul for å få Provera for syklusen og i starten av mars for å få utskrevet Letrozol for eggløsning. Og jeg hadde aldri visst om å spørre om disse medikamentene hadde det ikke vært for KG! :hoppendeglad:

Mannen min har hatt litt uvanlig mye å gjøre på jobb den siste tiden, inkl. nå i helgen. Dette gjør at han ikke helt har kapasitet til å være 100% i dette med meg enda. Så selv om vi selvfølgelig fikk snakket en god del om de positive testene i går, har det også vært fint for meg å ventilere litt her i tillegg :fnise: Satser på at det demrer mer og mer for han etter en stund når han får litt mer ledig plass til dette i hodet. Så tror jeg vi begge var letta over at det ikke var noe i veien med han, vi har jo virkelig fått bekreftet nå at det eneste det stod på for oss var manglende eggløsning hos meg i alle disse månedene. Jeg kjenner meg takknemlig og glad for å ha fått det til "på første reelle forsøk" etter å egentlig ha vært aktiv prøver i snart 9 mnd.

Det er rart å tenke på tiden som har gått. Hvordan vi helt i starten tenkte at jeg skulle holde meg helt borte fra alt av alkohol, og vi lagde unnskyldninger for hvorfor jeg ikke drakk osv. Dette gikk vi bort fra etter en stund, og så har vel tanken for min del snarere vært at jeg nå virkelig skulle nyte god øl og vin, oster og skinker frem til jeg ikke kunne dette mer (vi har hatt mye gode tapas-, pizza- og vinkvelder gjennom vinter/vår). 😅 Så har det jo vært flere begivenheter hvor vi håpte jeg ville være gravid siden det hadde passet spesielt bra å annonsere det (på besøk hos foreldre i høstferie, til jul og nyttår, på ulike bursdager og i påsken). Det har vært i tillegg både vært mengder av graviditetsannonseringer fra venner og bekjente i sosiale medier siden vi begynte å prøve (vi er i den riktige alderen tydeligvis🙈), og for å ikke glemme at flere av våre nærmeste vennepar har blitt gravide "nesten før de hadde bestemt seg for å begynne å prøve". Men nå er vi altså endelig kommet dit vi har drømt om så lenge, vi også ❤️😭 

Jeg vet ikke hvor lenge jeg vil fortsette å skrive her før jeg evt flytter over til en graviditetsdagbok. Det virker enn så lenge litt "drastisk", men om noen har innspill til hva som gjelder for dette - gi meg gjerne en lyd :duskedame:

Endret av Eira2020
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woow for noen tester - de er virkelig sterke! Sterkere enn mine, skjønner godt du er fornøyd med dem ☺️

Og mange av tankene dine kunne vært mine egne. Jeg har også tenkt mye i året som har gått om hvor fint det hadde vært å være gravid, hvor bra det passet, sett for meg annonsering - alt fra positiv test i julestrømpe til mannen til UL-bilde i bursdagsgave til mamma liksom. Men NÅ er det vår tur altså  - og jeg er sikker på at det blir en bra tid fremover og at vi får våre moments. Gleder meg sååå til å følge deg!

Det virker å være veldig individuelt her når det gjelder prøvedagbok vs. graviddagbok. Noen flytter den aldri, og bare fortsetter som før. Andre flytter dagboken over til gravidsiden (be moderator om hjelp), mens noen begynner på ny dagbok. Og når man gjør det er også individuelt. Noen vil være helt sikker på at svangerskapet holder før de flytter. Flytter man for tidlig må man jo flytte dagboken tilbake... en kjip ting, men å oppleve abort er vel generelt kjipt, så jeg tenker at den risikoen tar jeg. For min del så er det så viktig for meg å legge prøvebiten bak meg. Jeg har ventet på neste steg så lenge at jeg nesten ikke kan vente med å opprette ny dagbok for å gå videre. Men jeg venter pittelitt til. Tenker jeg skal se 2-3 på testen først, for å vite at hcg stiger og det ikke bare er en kjemisk graviditet som raskt går til grunne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...