Gå til innhold

Gravid - 46 år - beholde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 16 år med prøving fikk min farmor min far i en alder av 46 år. Gikk veldig fint. Hun levde til hun ble over 90 år. Han hadde en fin oppvekst. (Far var 10 år yngre) 

Anonymkode: 493a0...04c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 13.02):

Nei det hadde jeg aldri beholdt. Er like gammel som deg og blir utslitt etter noen timer med barnebarna. 

Anonymkode: 66df9...da7

Oi du burde kanskje trimme litt. Min far på 71 passer mitt barn på 3 når det skal være, og holder det gående med han en hel arbeidsdag. 

Anonymkode: 6e828...af9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 14.42):

Skjønner ikke hvorfor abort overhodet er tema her..

Du var ikke ung når du fikk den andre heller, får andre både mer trygghet i fremtiden og selskapet det er i ett søsken.

Anonymkode: 26250...296

Risikoen for misdannelser øker jo betraktelig med alderen.

Anonymkode: 71298...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! Barnet er jo egentlig ønsket, er det ikke? Jeg støtter forslaget om å ta tester for å utelukke sykdommer, men dette kan jo bli en stor gave til både foreldre og, så langt, enebarnet. 46 er bare et tall, det er du selv som kjenner på hvor gammel du føler deg, hvor mye overskudd du har, og hva du egentlig vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Risikoen for misdannelser øker jo betraktelig med alderen.

Anonymkode: 71298...998

risikoen for trisomi øker litt, til ca 2 prosent basert på alder alene. Det er den eneste risikoen som er aldersavhengig fortalte min lege  meg da jeg var gravid 40+. Det overveldende sannsynlige er at det går helt fint.

Anonymkode: 1435d...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som hadde tenåringsforeldre. De var 18 år da min venninne ble født. Mine egne foreldre var over 30 da de fikk meg og jeg.  

I dag er vi 42 år og begge foreldrene hennes er døde av sykdom. Så msn har ingen garanti for noe i livet, uansett hvor unge foreldre man har. 

Anonymkode: c9ab0...c5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har en venninne som hadde tenåringsforeldre. De var 18 år da min venninne ble født. Mine egne foreldre var over 30 da de fikk meg og jeg.  

I dag er vi 42 år og begge foreldrene hennes er døde av sykdom. Så msn har ingen garanti for noe i livet, uansett hvor unge foreldre man har. 

Anonymkode: c9ab0...c5d

sant det. Jeg hadde to venninner som begge mistet far i hjerteinfarkt da de var 22. Den ene faren var 42, den andre 82.  Man kan ikke planlegge vekk døden.

Anonymkode: 1435d...9e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Risikoen for misdannelser øker jo betraktelig med alderen.

Anonymkode: 71298...998

En mangedobling av et bitte lite tall er fortsatt et lite tall. Dessuten får man tilbud om tester.

Den absolutt største risikoen er for spontanabort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn sent, riktignok ikke 46 men nært opp mot 40. Jeg hadde imidlertid prøvd å få barn siden jeg var 28, hatt flere spontanaborter osv. 

Ikke alle har et valg. Skulle gjerne fått barn før, men sånn ble det ikke. Jeg er evig takknemlig for de to jeg fikk, og gjør alt jeg kan for å holde meg friskest mulig lengst mulig. 
Du får to barn, da er det en detalj at du er over 40, og i alle fall ikke noe grunn til å ta abort. 
masse lykke til!

Anonymkode: 0a7dc...8d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2021 at 7:45 PM, AnonymBruker said:

sant det. Jeg hadde to venninner som begge mistet far i hjerteinfarkt da de var 22. Den ene faren var 42, den andre 82.  Man kan ikke planlegge vekk døden.

Anonymkode: 1435d...9e9

Et godt poeng mange glemmer. Man vet aldri hvor gammel man blir, og hvor sprek man er som 60- 70- og 80-åring. Men en del kan man faktisk forebygge gjennom mosjon og riktig kosthold.

Mamma og pappa er i dag 60 år begge to, men det er stor forskjell på deres form. Pappa har trent jevnt hele livet og er mer ute enn inne på fritiden. Mamma har dessverre sunket godt ned i sofaen for mange år siden. Jeg forventer ikke at hun orker langvarig lek med barnebarn om jeg får barn en dag.

Og de fikk meg som 30-åringer, så de var helt på gjennomsnittet.

Anonymkode: c9056...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd, den er så positivt ladet. :) Gir meg på 39 en følelse av at det er mulig enda, selv om det ikke føles sånn. Jeg trenger noen år til også, og er uten partner, så tja hvem vet hva som vil skje. Tror i alle fall at på at evne setter mer preg enn alder. Et barn skal få bli en blomst, ikke ugress. 

Anonymkode: c6376...2ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde beholdt. Oldemoren min og mormoren min fikk begge barn sent, langt opp i 40-årene. Det gikk bra, og de ble gamle damer begge to. 
 

Lykke til ts 

Anonymkode: 2cb8c...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behold barnet! Dette blir fantastisk for dere begge og ikke minst store bror/søster. Noen tøffe år men så er det over. Du er jo også i din beste alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M Mads skrev (5 timer siden):

Behold barnet! Dette blir fantastisk for dere begge og ikke minst store bror/søster. Noen tøffe år men så er det over. Du er jo også i din beste alder.

det er sant. Hensynet til å gi sitt barn et søsken er kjempeviktig. 

Anonymkode: 1435d...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 14.27):

Hadde man stilt seg selv spørsmålet om man var for gammel dersom man var en mann? Sånn sett bort i fra de rent fysiske utfordringene man kan støte på gjennom svangerskapet, da.

Anonymkode: abbd2...e0b

Pluss at kvinner som oftest lever lenger👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere som synes det var flaut med gamle foreldre: verden har endret seg. Det er blitt mer vanlig å få barn sent nå. Snittalder for førstegangsgravid i Norge er rundt 29-31 år fordelt etter by. Dere som har eldre foreldre, dere er jo i 20-30 årene. Dvs, dere ble født på 80-90-tallet. Var ikke akkurat vanlig å være førstegangsfødende i 30-40 årene på den tiden. Jeg tror i fremtiden så vil vi se mange gråhårede og eldre foreldre på foreldremøter osv. at man klarer å bli gravid i midten av 40 årene vil jeg si er en velsignelse. 
 

lykke til ts! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hvordan gikk det med dere? Fikk du barn og alt er bra?

Anonymkode: edf0d...aa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...