Gå til innhold

Gravid - 46 år - beholde

Fremhevede innlegg

Skrevet
Just now, Cer3s said:

Altså hva i alle dager beit deg i ræva? 

Jeg prøvde å være morsom, ser at ingen tok det som en spøk nei...

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Lang historie kort, så har jeg hatt problemer med å bli gravid. Første barnet kom da jeg var 40 år. Vi ga søskenforsøk 2 år, men ingenting skjedde. Vi ga opp og var fornøyd med 1.

Men nå har jeg funnet ut at jeg er gravid! Jeg blir 47 år innen barnet er født. Det er enda tidlig, er bare uker på vei. Men hva om dette går bra? Jeg føler egentlig at jeg i denne alderen er for gammel til å få barn, men i kunne gi førstemann et søsken hadde vært fantastisk... Burde vi forsøke? beholde barnet? 

Anonymkode: aab91...335

Gratulerer ❤️❤️❤️

Anonymkode: 178ed...4e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søsken er en gave? Men er det en gave for en 16-åring å ha en mor som snart er pensjonist? Nei. Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å få barn i den alderen. Barn fortjener de beste forutsetningene, og det er ikke å ha en mor som er på alderen med de fleste bestemødre. 

Anonymkode: c7d8e...db3

Ja for dette handler selvfølgelig utelukkende om alder på mor. Man har selvsagt de aller beste forutsetningene om man er født av en 18-årig skole-dropout som går på NAV, trenger hjelp av egne foreldre for å klare omsorg for barnet, røyker og drikker og lever et gjennomgående usunt liv. Og barnefar er selvsagt ute av bildet forlengst. Hvis det i det hele tatt er kjent hvem det er... 

Anonymkode: c9ab0...c5d

• Liker 10
Skrevet

Gratulerer så mye ts ❤️
Håper du beholder. Et barn er en stor gave 😊

Anonymkode: c9ab0...c5d

• Liker 3
Skrevet

Foreldrene mine var 40-41 da de fikk meg. Jeg husker godt at jeg på barneskolen var flau over pappa som allerede var grå i håret🤣 men værre var det ikke. I dag er jeg 33 og de er 73/74, de er spreke og oppegående🤗

Anonymkode: 09dd7...2d2

• Liker 8
Skrevet
Nuith skrev (1 time siden):

Ugh nei jeg gjorde ikke det, ts fikk en del veldig lite koselige kommenterer her så det hadde ikke overraska. Men godt det var en spøk 😁

Skrevet

Nei gud nei. Føler at når man skal ta avgjørelse om et barn, så skal du tenke på barnet i magen, ikke søster eller dere selv. altså du er 60 år når ungen er 14....pappa er 61, jeg er 26, har søsken på 23,28,30 og 40. Husk at barnet gjerne vil ha forelder i livet.. og ikke at du dør når hun er 20. Nei jeg hadde tatt abort altså. 

• Liker 2
Skrevet
Nuith skrev (4 timer siden):

Altså, du kommer jo antagelig til å dø fra barnet før det blir 50! Nå må du tenke deg godt om altså. Unner du virkelig oldebarna dine å vokse opp uten en oldemor?

/KG-mode

Min mor døde fra meg før den tid. Hun var 27 da hun fikk meg. Livet har aldri noen garanti, men gleden av å ha søsken er stor, spesielt nå som det bare er oss ungene igjen.  

Anonymkode: 01e07...a3f

• Liker 10
Skrevet
Prøver18 skrev (7 minutter siden):

Nei gud nei. Føler at når man skal ta avgjørelse om et barn, så skal du tenke på barnet i magen, ikke søster eller dere selv. altså du er 60 år når ungen er 14....pappa er 61, jeg er 26, har søsken på 23,28,30 og 40. Husk at barnet gjerne vil ha forelder i livet.. og ikke at du dør når hun er 20. Nei jeg hadde tatt abort altså. 

Når barnet er 20 er det voksent. Kanskje flyttet til andre siden av jordkloden. Barnet vil uansett ha sitt søsken. Så frekt uansett å oppfordre andre om å ta abort!

Anonymkode: 520e5...653

• Liker 7
Skrevet

Før prevensjon så ble det  født barn uansett alder så lenge mor var fruktbar. Det gikk helt fint det og.. stå på ts ikke tenk på alle surmaga mennesker. Dette kan være unge kvinner som ikke ser eller har opplevd akkurat det du har. Din historie er din historie ingen andre sin 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du får tilbud om diverse tester og oppfølging. Sannsynligheten for at barnet er frisk er større enn det motsatte 🤗 dersom far er 46 år er det ikke mange øyebryn som heves, nettopp fordi det ikke er så uvanlig. Er bare fordi naturen oftere setter en stopper for oss damer i 40-åra.

Håper alt går bra, lykke til!

Anonymkode: 38f10...da9

Dette! Folk har jo ikke peiling, de oppfører seg som om barn av eldre mødre nærmest er garantert å bli syke. Men at risikoen er høyere enn for yngre betyr ikke at den er høy totalt sett. Det er mest sannsynlig at barn av eldre mødre fødes friske.

Anonymkode: afcca...193

• Liker 10
Skrevet

Søsken er en gave? Men er det en gave for en 16-åring å ha en mor som snart er pensjonist? Nei. Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å få barn i den alderen. Barn fortjener de beste forutsetningene, og det er ikke å ha en mor som er på alderen med de fleste bestemødre. 

Anonymkode: c7d8e...db3

Er det ikke godt man er forskjellig 

Anonymkode: c0483...bf4

Skrevet
Nuith skrev (1 time siden):

Jeg tok den

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring:

Jeg ble født da min mor nærmet seg 47 år. Uansett hvordan du ser på det, så er det gammelt. Pappa var flere år eldre, og da jeg gikk på ungdomsskolen var han allerede begynt å bli dement. Den skammen jeg følte gjennom ungdomsårene fordi mine foreldre ikke hadde helse, overskudd og krefter, gjorde at jeg flyttet hjemmefra som 15-åring. Følte jeg hadde bedre forutsetninger for å takle livet på egen hånd. I tillegg har det vært en stor belastning å ha omsorg for min gamle mor (far døde tidlig pga demens) frem til hun døde. Det ansvaret tok mye krefter. 

Jeg hadde fått mine tre barn før fylte 30, og det var god grunn til det. 

Anonymkode: 61a2b...9bf

Vel da kan du velge , ikke alle kan det

• Liker 2
Skrevet

Ts, du behøver ikke dra utenlands for nipt-test, når man er over 44 og gravid får du utvidet test-tilbud i Norge. Lykke til ❤️

Anonymkode: 8d44f...fb6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sjansen for å abortere er heldigvis meget høy i den alderen, så mest sannsynlig ordner kroppen opp og du slipper å ta stilling til dette. 

Anonymkode: ffd9b...e2f

🙄 I det hun fikk blå strek på pinnen var sjansen for at barnet ble værende 70%. En uke senere er den økt til 80%. En uke etter det er sjansen 90%. I uke tolv er det 98% sannsynlig at det ikke skjer en abort. Det som er meget høyt er sjansen for at det går fint. 

Anonymkode: afcca...193

• Liker 1
Skrevet

Innspill til dere som synes at det er flaut med gamle foreldre: Mine foreldre fikk meg da de var 24 år. Jeg synes de var eldgamle gjennom hele barne og ungdomsskole. I tillegg ble pappa grå I håret da han var 25. Snakk om gammel gubbe. Poenget med dette er at de fleste synes sine egne foreldre er gamle og senile. 

Nå er vi i 40 årene. Kjæresten min sine foreldre er i 80 årene. Altså fikk de han når de var rundt 40. Det er fine, friske oppegående mennesker. Ja, de er helt klart voksne, klarer ikke alt de gjerne vil. Men sånn er livet. I tillegg kjenner jeg på at om mine egne foreldre skulle dø nå hadde jeg klart meg, jeg er voksen. Det hadde vært utrolig trist, men... 

• Liker 9
Skrevet
Nuith skrev (5 timer siden):

Altså, du kommer jo antagelig til å dø fra barnet før det blir 50! Nå må du tenke deg godt om altså. Unner du virkelig oldebarna dine å vokse opp uten en oldemor?

/KG-mode

Oldemor? Hjelpes.

Anonymkode: 07820...153

• Liker 1
Skrevet

GRATULERER! ❤️ Jeg håper virkelig at du beholder. Jeg selv ville aldri tatt abort. Nå er det jo et lite liv inni der, og et liv som tydelig er både etterlengtet og ønsket ❤️

Jeg er veldig for at barn får vokse opp med søsken, sånn at de har hverandre gjennom livets opp- og nedturer. Alle ferieturene med noen å være med og leke med. Jeg tenker bare på hvor kjedelig det hadde vært uten mine søsken. Også tenker jeg bare på så forferdelig det hadde vært å gå igjennom noen av livets vanskeligste hendelser uten søsken som støtte, som f.eks. sine egne foreldres død og begravelser - å være alene om alt, uten noen som hadde gått igjennom AKKURAT det samme som meg...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...