AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #21 Skrevet 18. februar 2021 Du får tilbud om diverse tester og oppfølging. Sannsynligheten for at barnet er frisk er større enn det motsatte 🤗 dersom far er 46 år er det ikke mange øyebryn som heves, nettopp fordi det ikke er så uvanlig. Er bare fordi naturen oftere setter en stopper for oss damer i 40-åra. Håper alt går bra, lykke til! Anonymkode: 38f10...da9 7
baldrian Skrevet 18. februar 2021 #22 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Burde vi forsøke? beholde barnet? Selvfølgelig, når det er det dere har lyst til og det øvrige (helse, plass, økonomi) ligger til rett for det. Jeg hadde aldri aldri tatt abort bare fordi noen andre (som trolig har fått alle de barna de ønsker seg uten problemer og derfor ikke aner hva dette handler om) mente jeg var for gammel. Men jeg hadde tatt imot tilbudene om fosterdiagnostikk. Jeg hadde også forsøkt å ikke la verden gå under om jeg mistet, noe det dessverre er høyere risiko for enn for at det skal være noe galt med fosteret. Vi strevde i sin tid med å få barn nr. to og spontanaborterte én gang underveis. Mange mente det var noe feil med både alderen min og avstanden mellom de to, da vi endelig klarte det. Men dem om det. 7
Cer3s Skrevet 18. februar 2021 #23 Skrevet 18. februar 2021 Kjør på sier jeg! Gratulerer så mye! 🥰 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #24 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): 🥰 Takk Har lyst til å beholde egentlig. Skal helt klart ta test. Sist dro jeg til Danmark for full nipt test. Men har skjønt det har blitt andre regler i Norge nå. Skulle gjerne tatt i Danmark igjen, da det ble testet mer en trisomi. Men tar det jeg eventuelt får tilbud om/lov til her. Ts Anonymkode: aab91...335 Vil du beholde så beholder du ❤️ Anonymkode: 5e1ee...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #25 Skrevet 18. februar 2021 Hadde hent klart beholdt Anonymkode: c0483...bf4
Trolltunge Skrevet 18. februar 2021 #26 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 🥰 Takk Har lyst til å beholde egentlig. Skal helt klart ta test. Sist dro jeg til Danmark for full nipt test. Men har skjønt det har blitt andre regler i Norge nå. Skulle gjerne tatt i Danmark igjen, da det ble testet mer en trisomi. Men tar det jeg eventuelt får tilbud om/lov til her. Ts Anonymkode: aab91...335 Har du lyst til å beholde så gjør du det. Stolt, glad og strålende trygg på at dette er en gave, og ikke feil på noen måte, selv om noen skulle si noe negativt. Antar det er noe du tenker litt på, siden du selv gir mest uttrykk for å ønske å beholde. Ikke bry deg det minste om hva andre måtte si. Ta avgjørelsen fra hjertet. Det er ditt liv! Ikke la andre påvirke ditt valg og dine ønsker! ♥️ 3
Karene Skrevet 18. februar 2021 #27 Skrevet 18. februar 2021 Kjære deg. Min første tanke er at du ikke hadde spurt her inne dersom du var bestemt på å ta det bort... Jeg er så enkelt satt sammen at jeg mener at alt har sin mening. Hvis du er frisk og ved god helse og ekteskapet er godt, så hadde jeg beholdt det. Masse lykke til med valget ❤️ 8
Pinkee Skrevet 18. februar 2021 #28 Skrevet 18. februar 2021 Tenker det er enda viktigere med nr 2 når dere er så "gamle" Fint at det er to om å ivareta foreldrene, når dere virkelig blir gamle. Selvsagt er det en viss risiko for både spontanabort og problemer med barnet i den alderen, men det kan skje uansett. Så jeg mener du bare skal ta imot den gaven, men vær forberedt på at ting kan skje. Diskuter gjennom hva dere gjør hvis det blir gjort funn på tester. Lykke til, håper alt går flott💞 10
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #29 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 🥰 Takk Har lyst til å beholde egentlig. Skal helt klart ta test. Sist dro jeg til Danmark for full nipt test. Men har skjønt det har blitt andre regler i Norge nå. Skulle gjerne tatt i Danmark igjen, da det ble testet mer en trisomi. Men tar det jeg eventuelt får tilbud om/lov til her. Ts Anonymkode: aab91...335 Du kan bestille nipt testkit fra ultralydklinikken.dk og ta blodprøven her hjemme. Du kan også bestille deg Vistara testen som gir deg svar på ennå flere sykdommer (30 stk). Det bestilles også som hjemmekit. Du trenger ikke dra til Danmark lengre. Eneste du trenger er noen som jobber innen helse som er villig til å ta blodprøven av deg (fastlegen kan si nei). Anonymkode: 0643a...5b9 3
Nuith Skrevet 18. februar 2021 #30 Skrevet 18. februar 2021 Altså, du kommer jo antagelig til å dø fra barnet før det blir 50! Nå må du tenke deg godt om altså. Unner du virkelig oldebarna dine å vokse opp uten en oldemor? /KG-mode 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #31 Skrevet 18. februar 2021 Jeg var 47 da siste ble født. Trodde jeg hadde kommet i overgangsalderen , men det hadde jeg altså ikke. Fikk veldig tett oppfølging. Men hadde et lett og komplikasjonsfritt svangerskap. Var mye sprekere enn 20-åringene jeg gikk på svangerskapskurs med. Noe de lo godt av. Fødte et friskt og flott barn. Vi valgte å ikke ta noen tester , da vi visste at vi kom til å beholde barnet uansett. Anonymkode: f5380...c5b 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #32 Skrevet 18. februar 2021 Mamma var 40 når hun fikk meg, og jeg syns det var sent. En ting at man føler jeg ung og sprek nå, men husker alltid jeg syns det var så flaut å ha foreldre som var så mye eldre enn vennene mines foreldre. Så er det selvfølgelig noe høyere risiko for at noe går galt. Jeg har også et barn som er kronisk syk, og det et tøft nok selv om man er "ung". Og dessverre er det mange andre (også verre) tilstander som et barn kan bli født med enn downs syndrom - mye blir heller ikke oppdaget før etter fødsel. Håper dere finner ut av det! Dere må finne ut hva som blir riktig for dere ❤ Anonymkode: 2f7e2...fa2 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #33 Skrevet 18. februar 2021 Min foreldre var 41 da de fikk meg. Grusomt pinlig hele barne og ungdomstiden. Hadde «et par friår, så begynte sykdommene til mine foreldre og jeg måtte ta mye ansvar. Jeg synes de var egoistiske som fikk barn i så voksen alder. Jeg er nå 36 og har en veldig sliten mor og en far på sykehjem. Blir jeg gravid om 5 år så er valget enkelt. Om 10 år? Galskap Anonymkode: 2369b...79f 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #34 Skrevet 18. februar 2021 Nuith skrev (34 minutter siden): Altså, du kommer jo antagelig til å dø fra barnet før det blir 50! Nå må du tenke deg godt om altså. Unner du virkelig oldebarna dine å vokse opp uten en oldemor? /KG-mode Og søskenene vil ha hverandre til de blir gamle. Jeg ville beholdt. Gratulerer! Anonymkode: 520e5...653 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #35 Skrevet 18. februar 2021 Jeg tenker også som flere sier her at søsken blir enda viktigere når man har «gamle» foreldre. De kommer til å skulle passe på dere tidligere enn de fleste andre, og de kommer til å miste dere tidligere enn andre. Det at de har hverandre da og kan dele på oppgaven må være den lureste beslutningen ever. Så jeg synes absolutt du skal beholde! Anonymkode: 9dad1...eb2 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #36 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, ville absolutt beholdt. Søsken er en gave. Men ville også tatt diverse tester av fosteret Anonymkode: 6205d...fa0 Søsken er en gave? Men er det en gave for en 16-åring å ha en mor som snart er pensjonist? Nei. Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å få barn i den alderen. Barn fortjener de beste forutsetningene, og det er ikke å ha en mor som er på alderen med de fleste bestemødre. Anonymkode: c7d8e...db3 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #37 Skrevet 18. februar 2021 Min erfaring: Jeg ble født da min mor nærmet seg 47 år. Uansett hvordan du ser på det, så er det gammelt. Pappa var flere år eldre, og da jeg gikk på ungdomsskolen var han allerede begynt å bli dement. Den skammen jeg følte gjennom ungdomsårene fordi mine foreldre ikke hadde helse, overskudd og krefter, gjorde at jeg flyttet hjemmefra som 15-åring. Følte jeg hadde bedre forutsetninger for å takle livet på egen hånd. I tillegg har det vært en stor belastning å ha omsorg for min gamle mor (far døde tidlig pga demens) frem til hun døde. Det ansvaret tok mye krefter. Jeg hadde fått mine tre barn før fylte 30, og det var god grunn til det. Anonymkode: 61a2b...9bf 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #38 Skrevet 18. februar 2021 Siden du ble mamma så sent så er det jo dessverre en høyere sjanse for at barnet du har vil miste deg i relativt ung alder. Man vet jo aldri hva som skjer, og mange lever jo veldig lenge, så jeg håper du skjønner hva jeg mente med det. Da tenker jeg det vil være gull verdt å ha søsken. Jeg har en i nær familie som var attpåklatten født da foreldrene var i 40-50 årene. Han mistet begge sine foreldre mens han enda var i tenårene. Heldigvis hadde han flere eldre søsken som stod klare til å ta vare på han, men hvis han hadde vært helt alene så vet jeg ikke hvor han skulle vendt seg. Det er mtp denne erfaringen jeg ville anbefalt å ikke tenke så mye på alder, men beholde barnet ettersom det virker som du har veldig lyst til det. Anonymkode: 40273...76a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #39 Skrevet 18. februar 2021 Jeg fikk nr 6 da jeg var 45 år. Krysser fingrene for at det går bra for deg. Svangerskap, fødsel og babytiden er fantastisk enten man er i tyveårene eller førtiårene. Anonymkode: 45430...9d5 2
Cer3s Skrevet 18. februar 2021 #40 Skrevet 18. februar 2021 Nuith skrev (2 timer siden): Altså, du kommer jo antagelig til å dø fra barnet før det blir 50! Nå må du tenke deg godt om altså. Unner du virkelig oldebarna dine å vokse opp uten en oldemor? /KG-mode Altså hva i alle dager beit deg i ræva? 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå