Gå til innhold

Gravid - 46 år - beholde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer 🥰 Håper alt går bra!
 

Jeg personlig ville ikke fått barn når jeg blir 46, men nå er jeg i en helt annen situasjon enn deg. Fikk mitt barn da jeg var 26 og jeg blir nå 28. Fikk beskjed jeg ikke kunne få barn på egenhånd så sluttet bare på prevensjon og 2 mnd etterpå var jeg gravid med samboer. Går derfor på p piller i tilfelle selvom det sikkert var et mirakel, men skal slutte når jeg er 30 igjen og håpe på en til ☺️ Men som sagt, vi er i to forskjellige situasjoner og i ditt tilfelle ville jeg beholdt. Mest for deres allerede fødte barn, kjempe fint at hen har søsken å støtte seg på fordi dere er i alderen dere er og dere blir jo bare eldre når de vokser opp. Kjempe fin ting for barnet dere allerede har! Ønsker dere all lykke. 

Anonymkode: b581f...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten ❤️ Skjønner det er en vanskelig problemstilling. Men du er ikke den første som har fått barn i denne alderen. Husk mannfolk blir ofte fedre i den alderen. At barnet ditt får vokse opp og ha søsken er gull verdt. Hvis du ønsker barnet og føler dette er noe som blir fint for dere så gå for det. 
Alderen din har lite å si tenker jeg da. Du er 65 når barnet er 70 når barnet er 23 år. 

Anonymkode: e816e...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (54 minutter siden):

Innspill til dere som synes at det er flaut med gamle foreldre: Mine foreldre fikk meg da de var 24 år. Jeg synes de var eldgamle gjennom hele barne og ungdomsskole. I tillegg ble pappa grå I håret da han var 25. Snakk om gammel gubbe. Poenget med dette er at de fleste synes sine egne foreldre er gamle og senile. 

Nå er vi i 40 årene. Kjæresten min sine foreldre er i 80 årene. Altså fikk de han når de var rundt 40. Det er fine, friske oppegående mennesker. Ja, de er helt klart voksne, klarer ikke alt de gjerne vil. Men sånn er livet. I tillegg kjenner jeg på at om mine egne foreldre skulle dø nå hadde jeg klart meg, jeg er voksen. Det hadde vært utrolig trist, men... 

Jeg er en av de som syntes det var flaut med gamle foreldre. Folk gikk stadig vekk ut fra at de var besteforeldrene mine. Opplevde du det med de eldgamle foreldrene dine?

Anonymkode: b513b...e66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts, du behøver ikke dra utenlands for nipt-test, når man er over 44 og gravid får du utvidet test-tilbud i Norge. Lykke til ❤️

Anonymkode: 8d44f...fb6

Ja, du får tilbud i Norge, men Nipt testene du tar fra utlandet kan avdekke langt flere sykdommer enn de tester for i Norge. I Norge tester de stort sett bare for trisomiene. I tillegg kan man ta Vistara testen i tillegg til Nipt (bestille hjemmekit fra Danmark) som avslører hele 30 vanlige kromosonfeil.

Anonymkode: 0643a...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuith skrev (7 timer siden):

Altså, du kommer jo antagelig til å dø fra barnet før det blir 50! Nå må du tenke deg godt om altså. Unner du virkelig oldebarna dine å vokse opp uten en oldemor?

/KG-mode

🤪 Mora mi ble foreldreløs da hun var 70, hun taklet det ganske greit

Anonymkode: 6e828...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mitt søsken ble født når mamma var i førtiåra. Kjenner meg ikke igjen i alt pratet her om å være flau over foreldres alder. Mamma var eldst, og oppegående til jeg var 40. Hun var da blitt enke. Vi var heldig og fikk beholde henne til hun var 90. 
Hun fikk oppleve alle barnebarna sine, yngste var tre da hun døde, eldste 20. 

Dette går mest sannsynlig fint. Ingen grunn til å ta abort. Det er en mening i at du har blitt gravid. Kanskje at barna skal ha hverandre.

Hilsen ei som fikk siste når hun var 45. Men test deg. Du bør kanskje tenke på hva dere gjør om resultatet av testen viser sykdom hos barnet. Her tenker jeg på det barnet dere allerede har. Men de fleste barna av eldre mødre blir i dag født friske!

Anonymkode: 12b60...6ed

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk altså mitt barn rett før jeg fylte 35 år. Mange synes nok det også er/var gammelt. Men, her vi bor er vi mange på samme alder som har barn i samme klasse etc. Så jeg tenker i disse dager at det er ganske normalt å få barn etter fylte 35 år. Ja, TS er enda eldre og trodde ikke de kunne få flere barn. Er TS og mannen spreke og ønsker barnet ville jeg beholdt og tenkt at det eldste barnet da vil ha et yngre søsken - de vil være to - selv om foreldrene skulle falle fra tidligere enn om foreldrene hadde fått barn da de var i 20 årene. Livet kommer uten garantier, ingen lovnader om helse eller at en skal «slippe unna» alt vondt. 
Denne babyen virker å være en velsignelse, jada - en kan alltid snakke om hva en skulle og burde gjort annerledes, men det er nå engang nå TS er blitt gravid på nytt. Ønsker dere bare masse lykke til - kos dere med lille i magen og håper inderlig det går fint ❤️

Anonymkode: 22aed...806

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vel da kan du velge , ikke alle kan det

Anonymkode: c0483...bf4

Ts kan jo også velge, eller hva tenkte du?

Anonymkode: 61a2b...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som syntes det var flaut med gamle foreldre. Folk gikk stadig vekk ut fra at de var besteforeldrene mine. Opplevde du det med de eldgamle foreldrene dine?

Anonymkode: b513b...e66

Ja for pappa hadde grått hår, til tross for at han var under 30 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er en av de som syntes det var flaut med gamle foreldre. Folk gikk stadig vekk ut fra at de var besteforeldrene mine. Opplevde du det med de eldgamle foreldrene dine?

Anonymkode: b513b...e66

Jeg opplevde det ofte som barn og ungdom: hvorfor kommer besteforeldrene dine på foreldresamtale på skolen? Åå, det er foreldrene dine ja.... Og på avslutningsdagen på folkehøgskolen var alle foreldre der, men ikke mine. Mamma måtte være hjemme med min demente far, og jeg var egentlig bare glad til. Følelsen av å være annerledes var veldig stor.

Anonymkode: 61a2b...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med en ung og en forelder noen her inne ville kalt gammel. Absolutt ingen problemer med det å ha en eldre forelder enn de andre. Han var den yngste av alle, når det kom til lekenhet, påfunn, lek med oss barn osv. Han var den alle mine venner ville skulle være med oss på turer osv, helt til vi alle ble voksne. Hvilket jeg nok var mindre glad for da. Han var jo tross alt min far, og jeg ville jo som de andre veldig gjerne slippe unna mine foreldre av og til. Det var mange av de andre som hadde foreldre som både oppførte seg og så mer gammelmodige ut enn min far. Til tross for at de var unge av år.  

Anonymkode: f5380...c5b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja for dette handler selvfølgelig utelukkende om alder på mor. Man har selvsagt de aller beste forutsetningene om man er født av en 18-årig skole-dropout som går på NAV, trenger hjelp av egne foreldre for å klare omsorg for barnet, røyker og drikker og lever et gjennomgående usunt liv. Og barnefar er selvsagt ute av bildet forlengst. Hvis det i det hele tatt er kjent hvem det er... 

 

Anonymkode: c9ab0...c5d

Nettopp! Mannen min har gamle foreldre, de var nærmere 50 da de fikk ham. Men de er fremdeles friske og spreke den dag i dag. Så dette kan gå alle veier. TS skal gjøre det som er rett for seg og sin familie, ikke det som ville vært rett for alle andre her i denne tråden. 

Anonymkode: 5e1ee...0c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver18 skrev (16 timer siden):

Nei gud nei. Føler at når man skal ta avgjørelse om et barn, så skal du tenke på barnet i magen, ikke søster eller dere selv. altså du er 60 år når ungen er 14....pappa er 61, jeg er 26, har søsken på 23,28,30 og 40. Husk at barnet gjerne vil ha forelder i livet.. og ikke at du dør når hun er 20. Nei jeg hadde tatt abort altså. 

Du har ingen rett til å be en fremmed person om å ta abort. 

Anonymkode: 5e1ee...0c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg aldri beholdt. Er like gammel som deg og blir utslitt etter noen timer med barnebarna. 

Anonymkode: 66df9...da7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ønsker deg et barn til, bør du jo beholde? Ikke ta abort fordi noen tullinger på kvinneguiden synes du er for gammel, i alle fall. Du er vel så pass voksen nå at du vet at du må gjøre det som er bra for deg og dine, og ikke bry deg så mye om hva "alle andre" tenker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (15 timer siden):

Innspill til dere som synes at det er flaut med gamle foreldre: Mine foreldre fikk meg da de var 24 år. Jeg synes de var eldgamle gjennom hele barne og ungdomsskole. I tillegg ble pappa grå I håret da han var 25. Snakk om gammel gubbe. Poenget med dette er at de fleste synes sine egne foreldre er gamle og senile. 

Nå er vi i 40 årene. Kjæresten min sine foreldre er i 80 årene. Altså fikk de han når de var rundt 40. Det er fine, friske oppegående mennesker. Ja, de er helt klart voksne, klarer ikke alt de gjerne vil. Men sånn er livet. I tillegg kjenner jeg på at om mine egne foreldre skulle dø nå hadde jeg klart meg, jeg er voksen. Det hadde vært utrolig trist, men... 

Nettopp. Mine foreldre fikk meg i midten av 20-åra, min far døde dessverre som 60-åring, så man har ingen garantier uansett.

Anonymkode: 0ccac...70f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (44 minutter siden):

Hvis du ønsker deg et barn til, bør du jo beholde? Ikke ta abort fordi noen tullinger på kvinneguiden synes du er for gammel, i alle fall. Du er vel så pass voksen nå at du vet at du må gjøre det som er bra for deg og dine, og ikke bry deg så mye om hva "alle andre" tenker.

Kanskje du mangler vitaminer. Ta en sjekk hos lege.

Anonymkode: 520e5...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Personlig hadde jeg tatt abort ja, men om denne graviditeten skulle gå bra og barnet være friskt så er det ikke noe problem om du velger å beholde :) 

Anonymkode: 0c44e...7df

Hvordan i alle dager kan man vite om graviditeten går bra, og om barnet er frisk, på forhånd? Teiteste kommentaren jeg har lest. Det vet man vel strengt talt ikke før det er overstått 🤣

Anonymkode: 228c3...9d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...