Gå til innhold

Gravid - 46 år - beholde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort, så har jeg hatt problemer med å bli gravid. Første barnet kom da jeg var 40 år. Vi ga søskenforsøk 2 år, men ingenting skjedde. Vi ga opp og var fornøyd med 1.

Men nå har jeg funnet ut at jeg er gravid! Jeg blir 47 år innen barnet er født. Det er enda tidlig, er bare uker på vei. Men hva om dette går bra? Jeg føler egentlig at jeg i denne alderen er for gammel til å få barn, men i kunne gi førstemann et søsken hadde vært fantastisk... Burde vi forsøke? beholde barnet? 

Anonymkode: aab91...335

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, ville absolutt beholdt. Søsken er en gave. 

Men ville også tatt diverse tester av fosteret 

Anonymkode: 6205d...fa0

Enig 👍🏻 søsken er flott

Endret av kaleidoskop
  • Liker 17
Skrevet

Det virker som om du ønsker å beholde, ts så da anbefaler jeg deg absolutt til å gjøre det. Søsken er, som andre skriver her en fantastisk gave. Tester kommer du helt sikkert til å bli tilbudt uansett. Og mulig noen idioter vil komme med kommentarer. Bare å heve seg over disse. Gratulerer og lykke til! :)

Anonymkode: e3cc1...86a

• Liker 31
Skrevet

Personlig hadde jeg tatt abort ja, men om denne graviditeten skulle gå bra og barnet være friskt så er det ikke noe problem om du velger å beholde :) 

Anonymkode: 0c44e...7df

• Liker 5
Skrevet

Hva eksakt er du for gammel for? Hvis vi skal se litt enkelt på det så kan vi si at når du blir gravid i din alder så er det fordi kroppen din tåler det. Den sier ifra om den er for "gammel".  Statistikk, som helseråd er basert på, er ikke en fasit.

Anonymkode: f0f66...1b4

• Liker 27
Skrevet

Hvis dere ønsker søsken til barnet, så er jo dette kjempebra! 

Du får nok tett oppfølging og tilbud om fosterdiagnostikk, så det kan være lurt å forberede seg på det. Om du skal takke ja til testen, hvordan dere vil forholde dere til resultatene hvis det dukker opp noe osv.  

Jeg syns ikke du skal ta abort bare pga av alder, så hvis det ikke er noe annet du tenker på, så sier jeg gratulerer og lykke til 😊

• Liker 18
Skrevet

Jeg hadde ikke orket baby i en alder av 46/47. Min yngste er nå 11år og jeg er 45. Å skulle ha 11åring og nærme meg 60år? Åhh nei! Det hadde jeg ikke hatt ork og energi til. Da begynner jeg jo å bli klar for å bli bestemor 😍

Anonymkode: 63042...9af

• Liker 12
Skrevet

Du kan jo nesten ikke spørre på et forum om man skal beholde eller ikke. Jeg personlig ville sagt nei, men så er jeg ikke i stand til å sette meg inn i din livssituasjon fordi jeg er i en helt annet. Hva kjenner du på selv? Er dere i stand til å ta vare på barnet dersom det skulle være skikkelig uflaks mtp sykdommer osv? 

Anonymkode: 047df...94d

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det virker som om du ønsker å beholde, ts så da anbefaler jeg deg absolutt til å gjøre det. Søsken er, som andre skriver her en fantastisk gave. Tester kommer du helt sikkert til å bli tilbudt uansett. Og mulig noen idioter vil komme med kommentarer. Bare å heve seg over disse. Gratulerer og lykke til! :)

Anonymkode: e3cc1...86a

🥰 Takk

Har lyst til å beholde egentlig. Skal helt klart ta test. Sist dro jeg til Danmark for full nipt test. Men har skjønt det har blitt andre regler i Norge nå. Skulle gjerne tatt i Danmark igjen, da det ble testet mer en trisomi. Men tar det jeg eventuelt får tilbud om/lov til her. 

Ts

• Liker 13
Skrevet

Hadde man stilt seg selv spørsmålet om man var for gammel dersom man var en mann? Sånn sett bort i fra de rent fysiske utfordringene man kan støte på gjennom svangerskapet, da.

Anonymkode: abbd2...e0b

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan jo nesten ikke spørre på et forum om man skal beholde eller ikke. Jeg personlig ville sagt nei, men så er jeg ikke i stand til å sette meg inn i din livssituasjon fordi jeg er i en helt annet. Hva kjenner du på selv? Er dere i stand til å ta vare på barnet dersom det skulle være skikkelig uflaks mtp sykdommer osv? 

Anonymkode: 047df...94d

Nei man får "ikke svar" her. Men noen ganger er det greit å kunne lufte tanker med folk man ikke kjenner. Det er så klart vår beslutning, men som du nevner. Hva kan skje, hva om. Ting vi kanskje ikke har tenkt på😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Lang historie kort, så har jeg hatt problemer med å bli gravid. Første barnet kom da jeg var 40 år. Vi ga søskenforsøk 2 år, men ingenting skjedde. Vi ga opp og var fornøyd med 1.

Men nå har jeg funnet ut at jeg er gravid! Jeg blir 47 år innen barnet er født. Det er enda tidlig, er bare uker på vei. Men hva om dette går bra? Jeg føler egentlig at jeg i denne alderen er for gammel til å få barn, men i kunne gi førstemann et søsken hadde vært fantastisk... Burde vi forsøke? beholde barnet? 

Gratulerer :) 
Min mormor ble født da hennes mor var 48 og min mormor har vært veldig frisk på alle plan hele sitt liv inntil sin død (av alderdom). Det høres ut som dette er et barn dere har drømt om men at du bare er skremt av din alder. Jeg ville gått all in.

Anonymkode: 63014...380

• Liker 22
Skrevet

Sent nå og sent første gangen. Men det er uansett opp til deg. 

Anonymkode: 2fd31...ec5

• Liker 6
Skrevet

Gratulerer.  Jeg hadde aldri tatt abort..dere har jo ønsket dere et barn til. Hadde jeg blitt gravid nå, straks 46 hadde jeg blitt sjele glad 

Anonymkode: 6d327...8d8

• Liker 13
Skrevet

Visste ikke at man kunne bli gravid når man var så gammel lol

Anonymkode: 7c54f...8c9

• Liker 4
Skrevet

En angrer vel mest på barna en ikke får, ikke de en får. Tror du ville angret veldig om du velger selvbestemt abort, utifra det du skriver. 
Jeg er selv 44 år, har en straks 10-åring. Ble dessverre ikke gravid igjen og er skilt nå. Drømmen om et søsken til barnet mitt er borte, jeg håpet virkelig han skulle få et søsken. Så gled deg over den lille i magen, håper det går fint ❤️

Anonymkode: 22aed...806

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor abort overhodet er tema her..

Du var ikke ung når du fikk den andre heller, får andre både mer trygghet i fremtiden og selskapet det er i ett søsken.

Anonymkode: 26250...296

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes du skal glede deg over det, du vet best hva du ønsker. Jeg er 48 og min yngste datter er 12. I mitt nabolag var det ikke mange som var eldre enn meg da hun var baby (var 36) men synes det blir mer og mer vanlig. 

Anonymkode: e6739...3bb

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjorde det og har aldri angret en dag. Var også 46. Har alltid vært aktiv så føles ikke stress, og mentalt så omstiller seg mht hvor man er i livet. Og kjekt for førstemann å ha et søsken når vi begynner å bli gamle. Min erfaring er at personlighet og helse trumfer alder. Mange spreke 60-åringer og mange satte 30-åringer.

De som hadde «gamle» foreldre - typ 45 ved fødsel - som virkelig oppførte foreldrene var gamle når i 55-60 års alderen, tror det har med alder å gjøre men så er det ofte personligheten - mange hadde nok følt på at foreldrene var satte og utdaterte også om de var 10 eller 20 år yngre. 

Anonymkode: 8d44f...fb6

• Liker 14
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...