Gå til innhold

Vi blir alle 40 iår, men nesten ingen har barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er 42, ingen grå hår, kun rynker når jeg smiler. Veltrent og fint kledd. Men som flere påpeker så ser INGEN 40 åringer ut som de er 25 🙄 ikkr jeg heller, og jeg holder meg BRA! 

Anonymkode: 515ae...c7f

Det er veldig sant.

Jeg er 39, og blir veldig ofte om leg på polet. Men i det jeg smiler, og sier "selvfølgelig", så ser de alderen med en gang, og beklager seg 😅 (de har heller ikke lov til å trekke tilbake spørsmålet når det først er stilt) 

Anonymkode: c64c4...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, AnonymBruker said:

Men mange av oss av høye utdannelser og har problem med å møte de rette. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Mange med høye utdannelser har problemer med å møte de rette fordi de er så vanvittig kresne. De som får barn tidlig i 20-årene går ikke på hundrevis av kaffedater der mannen blir avvist fordi han har feil pastellfarge på skjorta eller ikke har fått nok forfremmelser. Med årene blir de bare særere også.

Kjenner også tidligere partyjenter som har lagt på seg 20-30 kg (men fortsatt påstår de ser ut som de er 20), og vil ikke "ta til takke" med en mann på samme alder med litt pappakropp.

Anonymkode: 5d20a...e6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skikkelig kult når de andre barna roper "Petter, bestefaren din er her, du er henta!", i barnehagen. Tro du meg har hørt det selv, og flere eldre foreldre har fortalt det til meg at det svei når det skjedde. Dette er folk i seint 40åra som har barn i barnehagen.

Ene jenta på skolen til sønnen min får spørsmål all the time om mammaen er bestemora. 

Ingen av disse foreldrene ser så fryktelig gamle ut (tror de selv), men barn ser.

Jeg syns pappaen min var hønngammal da jeg vokste opp. Han fikk meg da han var 34 år.

Unner ikke ungene mine det, så jeg fikk de da jeg var 23 og 27. Jeg er i snitt ca. 10 år+ yngre enn foreldrene til mine barns venner. Har alt like mye på stell som de eldre (i de fleste tilfeller mer på stell), og er "bare" 33 selv om sønnen min er 10. Elsker det!

Fatter ikke at noen med viten og vilje vil få barn når de er 50! Ingen har garantier her i livet og det er ikke gitt at man lever til man er 90 eller 100 år. Men skal man ta utgangspunkt i at man blir 80 år, så er man i livet til barnet sitt til det er 30. Hvem på 30 år vil miste foreldrene sine til alderdom? 

Anonymkode: 24fb1...cfb

Ser du ikke at slike holdninger endrer seg? Se til kjendisverdenen og alder på foreldre. Kan nevne i fleng oppegående, ressurssterke folk som får barn mellom 40-50. 
På lik linje med at barn i barnehagen får høre at pappaene dine er her feks...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det går fint å få barn så lenge man får det før 50.

Anonymkode: 842a8...4a3

 Få kvinner kan få barn når de f.eks er 49, og man får heller ikke bistand til kunstig befruktning når man er så gammel.  I tillegg øker sjansen for å få barn med trisomi.  Det vil også være belastende for en 30 åring å ha 80 år gamle foreldre. 

Anonymkode: 0215a...dc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (7 timer siden):

Nei , det gjør man ikke. Det er bare trist å sitte der uten barn og tro man er ungdom. Noe man ikke er. Det er snakk om middelaldrende kvinner uten barn. Hva er så stort med det?

For noen stygge holdninger du har. Og flere i denne tråden. Blir helt sjokkert jeg 😮 Du/flere andre sier indirekte at hvis man er over 40 og barnløs, så er man verdiløs. Skal man bare ta selvmord da eller? Det er ikke lov å oppfordre til det her på forumet, så TENK LITT før dere skriver så stygge ting til folk. 

Anonymkode: e8291...82e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Greia er at det er jo ikke "hva du vil" du er nødt til å tenke på her, det er "hva du fysisk er i stand til"! Hvert år etter fylte 35 faller muligheten for å få barn drastisk. 

Anonymkode: 027e4...2d9

Jeg hadde ingen mulighet til å få barn før, og nå som jeg er 40 har ting forandret seg. Må bare møte den rette først. 

Anonymkode: 842a8...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, man ser ikke ut som 25 når man har passert 40 😂😂 

Anonymkode: 806f9...dce

Jeg skjønner hva ts mener. Jeg synes også folk ser yngre ut enn hva de gjorde før. Om 25 år kanskje er litt overdret. Eller så er det bare jeg som har et feilaktig bilde av hvordan førtiåringer så ut før i tiden. 

Anonymkode: 40e60...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare basert på det du skriver her, så virker du veldig ung og ganske naiv. 
Det trenger ikke være pga utseendet folk tror at man er mye yngre.

Anonymkode: 008af...a5c

Jo, de sier til meg at det er pga utseende. Jeg sier at det kan jeg ikke forstå, men de sier at jeg har en plettfri hud, ingen rynker eller flekker. Sikkert fordi jeg spiser glutenfritt og melkefritt, og spiser mye frukt og grønt. 

Anonymkode: 842a8...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan umulig vite hvordan en vanlig 25-åring ser ut

Anonymkode: e0471...edf

En vanlig 25 åring ser ut som 18 år. 

Anonymkode: 842a8...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette skulle dere tenkt på for 15 år siden

Anonymkode: e0471...edf

For 15 år siden, da jeg var 25, hadde jeg ikke hatt en kjæreste engang og lurte på Hva jeg skulle bli mens jeg bodde i kollektiv. 

Anonymkode: 842a8...4a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg pleier også å si til kolleger på 60 at man skulle tro de var 30, men det er egentlig bare et tegn på at du faktisk begynner å se gammel ut 😂

Anonymkode: b5232...411

De tror faktisk at jeg er 25... Det må være fordi jeg har babyface eller noe. Jeg har ingen rynker heller og har fast og fin hud. Som sagt, jeg spiser veldig sunt. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg blir 40 om 3 mnd og er singel og barnløs. Det er også flere jeg kjenner på min alder. Og de som har samboer har heller ikke barn. Det er kun noen få som har barn, og de har 2 barn hver. 

Jeg stresser ikke med det heller, og tar det som det kommer. Sånn er det med de fleste. Vi har god helse og holder oss bra. Blir sjokkert over hvor unge mange ser ut. Er ikke sånn som før istiden da man så eldgammel ut. Nå ser man ut som 25! 

Så tenker jeg, hva skjer? Hvorfor er det så utrolig mange på min alder som ikke har barn? Svært mange er single også! Er det noe spesielt med den generasjonen som er født etter 1980?

Anonymkode: 842a8...4a3

Mange kommer i overgangsalderen rundt 48-52, men noen kommer dit tidlig, som meg. Jeg er 39. Har en venninne som kom dit som 38. Er ikke tykk og lever sunt. 

Vil duvikke ha barn så greit nok, men tenker du i de baner så er ikke muligheten der til evig tid. 

Anonymkode: a66ca...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange kommer i overgangsalderen rundt 48-52, men noen kommer dit tidlig, som meg. Jeg er 39. Har en venninne som kom dit som 38. Er ikke tykk og lever sunt. 

Vil duvikke ha barn så greit nok, men tenker du i de baner så er ikke muligheten der til evig tid. 

Anonymkode: a66ca...09f

Hvordan merket du at du kom i overgangsalderen? 

Anonymkode: 842a8...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er i midten av førtiårene og har fire barn spredt utover tenårene. I 8.-klassen til den yngste er det flere foreldre som har passert 60. Noen er "spreke", men en har en far på 64 som nettopp har fått Parkinsondiagnose og preges av det. En annen hadde mor som døde av brystkreft da ungen gikk i 3. klasse (mora var midt i 50-årene).

Å få barn seint øker risikoen for at barna vil se sine egne foreldre bli alvorlig syke eller dø før de selv blir voksne (eller kommer i puberteten, for den del). Min far døde da jeg var 30 (han var 76), jeg (og ungene) skulle så gjerne hatt ham lenger.

Anonymkode: 8aece...93c

Det ønsker man jo alltid uansett hvor gammel man er når foreldrene dør.... 

Anonymkode: aaf75...664

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi er i midten av førtiårene og har fire barn spredt utover tenårene. I 8.-klassen til den yngste er det flere foreldre som har passert 60. Noen er "spreke", men en har en far på 64 som nettopp har fått Parkinsondiagnose og preges av det. En annen hadde mor som døde av brystkreft da ungen gikk i 3. klasse (mora var midt i 50-årene).

Å få barn seint øker risikoen for at barna vil se sine egne foreldre bli alvorlig syke eller dø før de selv blir voksne (eller kommer i puberteten, for den del). Min far døde da jeg var 30 (han var 76), jeg (og ungene) skulle så gjerne hatt ham lenger.

Anonymkode: 8aece...93c

Jeg var 20 år da faren min døde, han var 50. Mamma er snart 70 og ser veldig ung ut og har mye energi. 

Anonymkode: 842a8...4a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan merket du at du kom i overgangsalderen? 

Anonymkode: 842a8...4a3

Ustabile sykluser (har alltid vært presis), depressiv, ingen sexlyst, livet gir ikke mening, hetetokter (typ gjennomvåt av svette), ++

Anonymkode: a66ca...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før prevensjon så fikk kvinner barn frem til overgangsalderen. Noen får barn tidlig og noen sent. 
min mamma var 38 og min pappa 45 når de fikk meg. Var ikke plaget av det i det hele tatt som barn. Selv er jeg 37 og prøver på første- hvilket tar tiiiid for meg. Hadde det tatt meg et forsøk så hadde jeg allerede hatt 2-3 barn men nå håper jeg på et barn i hvertfall og jeg vil ikke gi opp før jeg er i overgangsalderen, om den så kommer neste år eller når jeg er 50. 

Anonymkode: aaf75...664

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan merket du at du kom i overgangsalderen? 

Anonymkode: 842a8...4a3

Jeg er 47 og har det siste året hatt to perioder på ca 14 dager hver med hetetokter på dag og natt.  Tok blodprøve hos legen, østrogennivået var ikke lavt med det ble påvist fordi de målte to andre stoffer.  Har ikke hatt noen andre symptomer. 

Anonymkode: 0215a...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er midt i førtiåra,og jeg kjenner mange som ikke har barn. Mange av dem har aldri ønsket barn og er åpne om det, mens de som synes det er litt sårt nok ikke snakker så mye om det. Personlig har jeg også inntrykk av at det er mange flere i førtiåra som er barnløse enn det var før, men i følge statistikken er det visst nesten likemange som får barn, de får bare færre barn hver. (https://agendamagasin.no/kommentarer/barn-og-penger/)

Og når det gjelder alder, jeg synes også at folk på min alder ser ut som de er 25. Det er bare det at de som faktisk er 25 ser ut som de er 18 😃

 

Anonymkode: a4b7d...ae9

Det er akkurat dette jeg mener. Tidene forandrer seg. Vi holder oss bedre og har tid til å ta vare på oss selv.

De jeg kjenner på min alder som har barn, har 2 barn. Noen få har 3 barn. 

Så har jeg mange barnløse. Noen er åpne om at det er frivillig, mens andre sier ingenting om det. Tror det er for sårt å prate om. 

Selv er jeg lei meg for at jeg ikke har klart å møte noen og at jeg ikke har barn. Jeg har nok alltid hatt dårlig selvtillit og syns jeg er verdiløs og ikke verdt noe. 

Anonymkode: 842a8...4a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er øyeblikk 40 selv, og kan ganske sikkert konstatere at ingen i min omgangskrets på samme alder ser ut som de er 25 lenger. Noen holder seg bedre enn andre og eller er mer velpleide, men de ser fortsatt ikke ut som de er 25. Ser ikke forskjell på de som har barn eller ikke. 

Anonymkode: 5e998...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...