Gå til innhold

Vi blir alle 40 iår, men nesten ingen har barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange gjør. Er ikke alle som er rynkete med grå hår og har blest ut til alle kanter og har pupper på knærne og flat sofarompe. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Du kan umulig vite hvordan en vanlig 25-åring ser ut

Anonymkode: e0471...edf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er midt i førtiåra,og jeg kjenner mange som ikke har barn. Mange av dem har aldri ønsket barn og er åpne om det, mens de som synes det er litt sårt nok ikke snakker så mye om det. Personlig har jeg også inntrykk av at det er mange flere i førtiåra som er barnløse enn det var før, men i følge statistikken er det visst nesten likemange som får barn, de får bare færre barn hver. (https://agendamagasin.no/kommentarer/barn-og-penger/)

Og når det gjelder alder, jeg synes også at folk på min alder ser ut som de er 25. Det er bare det at de som faktisk er 25 ser ut som de er 18 😃

 

Anonymkode: a4b7d...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange gjør. Er ikke alle som er rynkete med grå hår og har blest ut til alle kanter og har pupper på knærne og flat sofarompe. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Ingen jeg kjenner på rundt 40 ser ut som det du beskriver her, men man ser allikevel at de ikke er 25. Jeg har så å si aldri møtt noen jeg har blitt sjokkert over alderen til. I mitt hodet har det aldri vært mange år pluss/minus fra fasiten. Det er heller ikke bare rynker og grått hår som avgjør hvor gammel en person ser ut. Man får noen trekki ansiktet som røper alder. F.eks er min svigermor veldig rynkete fordi hun elsker røyk og sol. Hun er i midten av 50-årene, og ser ut som en rynkete 55-åring, ikke som en vanlig 65-åring. Man kan fortsatt se at hun er under 60, selv om mange 60-åringer har langt færre rynker.

For å kommentere HI. Jeg bor i en liten by og fyller 30 i år. Nesten alle jeg kjenner har 1-2 barn. De fleste fikk barn i midten og slutten av 20-årene, etter endt utdannelse og boligkjøp. Selv har jeg mastergrad, fast jobb, enebolig og er gift med en mann jeg ble sammen med da jeg var 20. Foreløpig har vi ett barn som blir 2 år i år. Der jeg bor er det ikke så vanlig å være 40 og både singel og barnløs. 

Anonymkode: b6711...574

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41, har ny partner og har lyst på barn med han. Men jeg blir ikke gravid. Har barn fra tidligere forhold, og det skremmer meg litt å skulle få barn nå så sent.. Men så har jeg lyst allikevel. Men ser ut som det er for sent for kroppen min. Måtte sikkert hatt hjelp, og vet ikke om jeg skal gjøre det eller ta et hint og innse at jeg er for gammel...

Anonymkode: 5edaf...e5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vennegjengen min er det også ca. halvparten med barn og halvparten uten. Vi nærmer oss 40. Vi holder oss godt altså, men vi ser ikke ut som vi gjorde da vi var 25. Å tro det er bare komisk og viser en virkelighetsfjernhet som gjør at jeg skjønner dere er single og barnløse 😄

Anonymkode: f36ad...d8c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk sier det til meg hele tiden. Jeg har også møtt 40-åringer som jeg trodde var 25. Så det skjer. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Fordi du oppfatter det slik, trenger det ikke være sannhet.

Anonymkode: b794f...c6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange gjør. Er ikke alle som er rynkete med grå hår og har blest ut til alle kanter og har pupper på knærne og flat sofarompe. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Grunnen til at du bommer på alderen til folk er jo åpenbart at du har et veldig urealistisk bilde av hvordan 40-åringer normalt ser ut. Her beskriver du karakteristikker som hører til aldersgruppa 70+ Mora mi har rundet 60 og ser fortsatt ikke slik ut. Jeg er rett over 40 og ser bra ut sammenlignet med jevnaldrende, men aldri i verden om jeg ser ut som jeg er 25, og det er ti år siden de slutta å spørre om leg. 

Anonymkode: 7eff5...153

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skikkelig kult når de andre barna roper "Petter, bestefaren din er her, du er henta!", i barnehagen. Tro du meg har hørt det selv, og flere eldre foreldre har fortalt det til meg at det svei når det skjedde. Dette er folk i seint 40åra som har barn i barnehagen.

Ene jenta på skolen til sønnen min får spørsmål all the time om mammaen er bestemora. 

Ingen av disse foreldrene ser så fryktelig gamle ut (tror de selv), men barn ser.

Jeg syns pappaen min var hønngammal da jeg vokste opp. Han fikk meg da han var 34 år.

Unner ikke ungene mine det, så jeg fikk de da jeg var 23 og 27. Jeg er i snitt ca. 10 år+ yngre enn foreldrene til mine barns venner. Har alt like mye på stell som de eldre (i de fleste tilfeller mer på stell), og er "bare" 33 selv om sønnen min er 10. Elsker det!

Fatter ikke at noen med viten og vilje vil få barn når de er 50! Ingen har garantier her i livet og det er ikke gitt at man lever til man er 90 eller 100 år. Men skal man ta utgangspunkt i at man blir 80 år, så er man i livet til barnet sitt til det er 30. Hvem på 30 år vil miste foreldrene sine til alderdom? 

Anonymkode: 24fb1...cfb

Det er i alle fall ikke noe stress. Om folk hadde hatt slike automatiske fordommer, og ikke vett nok til å holde det for seg selv, ville det gått i "Petter, broren din er her for å hente" om du er under 30. 

Men forstår det er annerledes på bygda. Både i forhold til fordommer, og det å ikke lære barna sine at folk er ulike. 

Anonymkode: c64c4...f71

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ca 40. Noen har barn, noen ikke. De fleste har partner. Veldig få fikk barn før ca 35 års alder.

Alle forstår jo at det er mindre sannsynlig at det skjer om man venter for lenge, og de som virkelig har lyst tok nok tak tidlig. 

Men det er ikke noe stress. For egen del føles det i alle fall rett. Liker å leve egolivet, om man velger å kalle det for det. Bare ha meg, og oss, og friheten. 

Anonymkode: c64c4...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det folk ikke skjønner her, er at vi uten barn ser mye yngre ut nettopp fordi vi ikke har barn. Jeg har valgt å ikke få barn, er aldri stresset, har mye egentid, kan trene daglig om jeg vil, har glatt hud og ingen grå hår. Folk tror jeg er i 20 årene 😄 

Anonymkode: a174d...7a1

Jeg tror du er litt aldersblind. :)

Jeg er 41, og kjenner veldig mange på min alder. Med og uten barn. Mange av dem holder seg godt, og er flottere nå enn da de var 25. Men de ser på ingen måte ut som 25åringer. Jeg har aldri noen sikke møtt en 40åring som ser ut som en 25åring, og siden du beskriver både deg selv og de rundt deg på denne måten, tyder det på at du/dere har et forstyrret bilde på alder. 

Vil derfor utfordre deg til å finne ett eneste, uretusjert bilde, av en person (mann eller kvinne) som er 40 og ser ut som 25. Hvem som helst. Kjendis eller ikke. Betyr ingen ting. Ett eneste menneske. 

Anonymkode: 94e71...0ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det folk ikke skjønner her, er at vi uten barn ser mye yngre ut nettopp fordi vi ikke har barn. Jeg har valgt å ikke få barn, er aldri stresset, har mye egentid, kan trene daglig om jeg vil, har glatt hud og ingen grå hår. Folk tror jeg er i 20 årene 😄 

Anonymkode: a174d...7a1

Grå hår har vel ikke så veldig mye med om man har barn eller ikke å gjøre, det er vel mye gener tenker jeg. 

Jeg er 40 og har tre barn. Jeg lever helt greit med at jeg sikkert ser ut som jeg er 40. Det er jo selvsagt sant at mange barnløse har plenty av egentid (og nok av tid til å nyte sin egen ungdommelighet i speilet). Så jeg tror også du har rett i at de uten barn ofte ser yngre ut enn de med flere barn. 
Vi har ulike prioriteringer- og det er vel greit. Jeg tar vare på huden min og farger mine grå hår, men for meg har det vært viktigere å få barn enn å se ut som jeg er 20 i 40-årene. Om folk ser ut som de er 20 når de er 40 er heller ikke noe jeg vektlegger som egenskap hos andre. 

Anonymkode: 03516...965

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det folk ikke skjønner her, er at vi uten barn ser mye yngre ut nettopp fordi vi ikke har barn. Jeg har valgt å ikke få barn, er aldri stresset, har mye egentid, kan trene daglig om jeg vil, har glatt hud og ingen grå hår. Folk tror jeg er i 20 årene 😄 

Anonymkode: a174d...7a1

Haha, de som er barnløse ser kanskje yngre ut, men dere ser ikke ut som om dere er 25 når dere er 40! 😂😂

Selvbedrag er ofte ens beste venn... 😂

Anonymkode: 0a1f6...33b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen over 40 uten barn, uansett hva slags utdannelse de har. 

Anonymkode: e81d6...537

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, men vi skal ikke ha (menneske)barn da, så mannen har sterilisert seg 😄 Vi har to pelsdotter!
Ser ingen grunn til å få barn, føler det blir for egoistisk. "å ha lyst" er ikke en god nok grunn for våres del, men folk er forskjellig heldigvis! ❤️

Anonymkode: a84d2...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er heldigvis ikke et "krav" eller status slik det var før. Nå er man mer bevisst på miljø og livskvalitet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir 40 år i år og ønsker deg barn, da må du få ræva i gir. Fruktbarheten er allerede på hell. 
For ikke å snakke om hvilken påkjenning det vil være for en dame på over 40 år å gå gravid, føde og ha spedbarn. Det er forskjell på en 25 åring og en 40 åring, samme hva du måtte mene. 
 

Helt greit å være 40, singel og barnløs, og helt greit å ikke ønske seg barn. Men er du 40 og ønsker deg barn da er du sent ute, det er et faktum de fleste forstår. 

Jeg er blir 38 i år, har to barn på 11 og 7, og føler meg for gammel til å få flere nå. Å gjennomgå svangerskap, fødsel og barseltid var tøft nok for 11 år siden, og da var jeg mye yngre. Hjelper ikke om man ser ti-femten år yngre ut enn sin alder, har ingenting med saken å gjøre. 

Anonymkode: 3aa19...d98

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mange gjør. Er ikke alle som er rynkete med grå hår og har blest ut til alle kanter og har pupper på knærne og flat sofarompe. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Jeg er 42, ingen grå hår, kun rynker når jeg smiler. Veltrent og fint kledd. Men som flere påpeker så ser INGEN 40 åringer ut som de er 25 🙄 ikkr jeg heller, og jeg holder meg BRA! 

Anonymkode: 515ae...c7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 år og har ett barn (17 år). Jeg ser forskjell på de som er like gamle som meg og som har flere enn ett barn. Jeg sier ikke at jeg ser ut som jeg er i tjueårene men at jeg ser bittelitt yngre ut enn enn de på min alder som har hatt flere runder med nattevåk og alt det som fører med å ha barn, det kan jeg se. Det er jo helt naturlig.  
Men, at 40 åringer ser ut som de er 25 år i da, det stemmer absolutt ikke. 

Anonymkode: d8128...dc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 40 år og ønsker barn må du rett og slett sette inn embryo sporenstraks eller gi opp babydrømmen. Hvis du velger å vente velger du i realiteten bort potensielle barn. Du kan ende opp med å møte en mann og bli gravid når du er 44 for eksempel, men det er ikke spesielt sannsynlig. Ikke er det særlig ideelt å skulle føde som 44 åring heller. Nei. Kjør på nå, eller aldri.

Anonymkode: abddf...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er litt vanskelig da ingen menn er interessert i meg. De tror jeg er så ung, og forstår ikke at jeg er på alder med de. Blir hele tiden sjekket opp av 20-åringer, og det er slitsomt. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Fordi de vil ha en erfaren, eldre kvinne som er ferdig med barn. 

Anonymkode: acf46...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...