Gå til innhold

Vi blir alle 40 iår, men nesten ingen har barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg forstår ikke dette opphenget i at TS mener hun ser langt yngre enn sin egentlige alder. Dette var en digresjon i innlegget hennes, dere skjønte det ikke sant? 

Jeg er selv en dame på 40 som også ser langt yngre ut enn min faktisk alder og det finnes ikke artig i det heletatt. Jeg har alltid sett ut som en drittunge, også da jeg faktisk var en. Min unge fremtoning har skapt en rekke kleine situasjoner i jobb- og datingsammenheng som jeg gjerne skulle vært foruten. Som noen skriver over her kan det godt være at jeg kler meg feil, jeg er nemlig ikke interessert i shopping i det heletatt. Dessuten er jeg fullt innforstått med at fruktbarheten min direkte er knyttet til alderen min; eggene mine er 40 år akkurat som meg. Det spiller ingen rolle at jeg fremdeles har langt hår, ikke bruker briller og holder meg slank. 

Flere av dere virker jo direkte sinte at at alderen vises forskjellig på oss. 

Anonymkode: e4fb1...c39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk en kollega som har barn og er 44 år som ikke ser ut som om hun er en dag over 30. Jeg er 30 år selv og husker jeg var sikker på at vi var like gamle da jeg startet der. Kan nok garantere at jeg ikke kommer til å holde meg like bra 😛 

Anonymkode: 2bdce...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du er 40 og stadig blir tatt for å være 25, så ville jeg tatt det som et hint om at du overhodet ikke kan kle deg. Det betyr antakelig at du kler deg som en student i stedet for som en elegant voksen dame med en karriere. 

Anonymkode: 2173c...a1a

Det er vel mange 40-åringer som verken er spesielt elegante eller har "karriere". Kun vanlige jobber, og avslappet klesstil. Ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NoDiablo
AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 8.03):

Nei, man ser ikke ut som 25 når man har passert 40 😂😂 

Anonymkode: 806f9...dce

Gjennomsnittet gjør nok ikke det. Men det går faktisk an (uten operasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoDiablo skrev (9 timer siden):

Gjennomsnittet gjør nok ikke det. Men det går faktisk an (uten operasjon).

Heh, nei, i allefall ikke med klærne av.

Kom gjerne med eksempler, hverdagsbilder.

Anonymkode: be8c7...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2021 at 8:07 AM, AnonymBruker said:

Nei, det går fint å få barn så lenge man får det før 50.

Anonymkode: 842a8...4a3

Har ikke du lært noe om kvinners fertilitet? Hvis du er mann så klarer du å produsere barn frem til du er pensjonist og langt over det, men for kvinner er det ikke så enkelt og det er sjeldent at kvinner på over 45 får barn. Kvinners fertilitet avtar fra ca 35 år, og den akselerer fort negativt.

Anonymkode: 95b33...760

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 7.38):

Jeg blir 40 om 3 mnd og er singel og barnløs. Det er også flere jeg kjenner på min alder. Og de som har samboer har heller ikke barn. Det er kun noen få som har barn, og de har 2 barn hver. 

Jeg stresser ikke med det heller, og tar det som det kommer. Sånn er det med de fleste. Vi har god helse og holder oss bra. Blir sjokkert over hvor unge mange ser ut. Er ikke sånn som før istiden da man så eldgammel ut. Nå ser man ut som 25! 

Så tenker jeg, hva skjer? Hvorfor er det så utrolig mange på min alder som ikke har barn? Svært mange er single også! Er det noe spesielt med den generasjonen som er født etter 1980?

Anonymkode: 842a8...4a3

Dårligere økonomi hos mange, økende fattigdom , samt økt fokus på selvrealisering er noen årsaker til det. 

Anonymkode: 168e6...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heh, nei, i allefall ikke med klærne av.

Kom gjerne med eksempler, hverdagsbilder.

Anonymkode: be8c7...ced

Jeg har ofte blitt tatt for å være langt yngre enn jeg er, og har blitt spurt om legitimasjon flere ganger etter fylte 40. Men alltid med klærne på, ja.🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...