Gå til innhold

Vi blir alle 40 iår, men nesten ingen har barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Greia er at det er jo ikke "hva du vil" du er nødt til å tenke på her, det er "hva du fysisk er i stand til"! Hvert år etter fylte 35 faller muligheten for å få barn drastisk. 

Anonymkode: 027e4...2d9

Det er litt vanskelig da ingen menn er interessert i meg. De tror jeg er så ung, og forstår ikke at jeg er på alder med de. Blir hele tiden sjekket opp av 20-åringer, og det er slitsomt. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet at man kan få barn, men barnet skal følges opp også. Er ikke kult for barnet at mor( og far) er i femtiårene når det begynner på skolen. Eller kanskje i bhg. Det er altfor sent. 

Anonymkode: c0267...e17

Ingen trenger å vite hvor gamle foreldrene er. Dessuten er det mange som har eldre foreldre. 

Anonymkode: 842a8...4a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mange gjør. Er ikke alle som er rynkete med grå hår og har blest ut til alle kanter og har pupper på knærne og flat sofarompe. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Det er ganske langt imellom sofarumpe og det å se ut som en 25-åring som en 40-åring 😂 nei, dere ser ikke ut som dere er 25. Jorden kaller. 

Anonymkode: b5232...411

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dere tror vel at barnløshet ikke rammer dere da? Problemer er bare for alle andre? Det er meg, meg, meg og så meg selv?

Andre kan da ikke svare for at dere ikke har fått barn? Selv er jeg fortsatt et stykke unna førti og har tenåringer.

Anonymkode: 027e4...2d9

Hvem sine ønsker oppfylte du da du fikk egne avkom?

Anonymkode: 669ba...910

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Folk sier det til meg hele tiden. Jeg har også møtt 40-åringer som jeg trodde var 25. Så det skjer. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Jeg pleier også å si til kolleger på 60 at man skulle tro de var 30, men det er egentlig bare et tegn på at du faktisk begynner å se gammel ut 😂

Anonymkode: b5232...411

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare basert på det du skriver her, så virker du veldig ung og ganske naiv. 
Det trenger ikke være pga utseendet folk tror at man er mye yngre.

Anonymkode: 008af...a5c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen trenger å vite hvor gamle foreldrene er. Dessuten er det mange som har eldre foreldre. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Det synes at foreldrene er gamle. Slutt å tro du ser så ung ut. Du virker ikke helt på nett dessverre.

Anonymkode: c0267...e17

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er litt vanskelig da ingen menn er interessert i meg. De tror jeg er så ung, og forstår ikke at jeg er på alder med de. Blir hele tiden sjekket opp av 20-åringer, og det er slitsomt. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Dummeste jeg har lest.

Anonymkode: c0267...e17

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i midten av førtiårene og har fire barn spredt utover tenårene. I 8.-klassen til den yngste er det flere foreldre som har passert 60. Noen er "spreke", men en har en far på 64 som nettopp har fått Parkinsondiagnose og preges av det. En annen hadde mor som døde av brystkreft da ungen gikk i 3. klasse (mora var midt i 50-årene).

Å få barn seint øker risikoen for at barna vil se sine egne foreldre bli alvorlig syke eller dø før de selv blir voksne (eller kommer i puberteten, for den del). Min far døde da jeg var 30 (han var 76), jeg (og ungene) skulle så gjerne hatt ham lenger.

Anonymkode: 8aece...93c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ganske langt imellom sofarumpe og det å se ut som en 25-åring som en 40-åring 😂 nei, dere ser ikke ut som dere er 25. Jorden kaller. 

Anonymkode: b5232...411

Skikkelig kult når de andre barna roper "Petter, bestefaren din er her, du er henta!", i barnehagen. Tro du meg har hørt det selv, og flere eldre foreldre har fortalt det til meg at det svei når det skjedde. Dette er folk i seint 40åra som har barn i barnehagen.

Ene jenta på skolen til sønnen min får spørsmål all the time om mammaen er bestemora. 

Ingen av disse foreldrene ser så fryktelig gamle ut (tror de selv), men barn ser.

Jeg syns pappaen min var hønngammal da jeg vokste opp. Han fikk meg da han var 34 år.

Unner ikke ungene mine det, så jeg fikk de da jeg var 23 og 27. Jeg er i snitt ca. 10 år+ yngre enn foreldrene til mine barns venner. Har alt like mye på stell som de eldre (i de fleste tilfeller mer på stell), og er "bare" 33 selv om sønnen min er 10. Elsker det!

Fatter ikke at noen med viten og vilje vil få barn når de er 50! Ingen har garantier her i livet og det er ikke gitt at man lever til man er 90 eller 100 år. Men skal man ta utgangspunkt i at man blir 80 år, så er man i livet til barnet sitt til det er 30. Hvem på 30 år vil miste foreldrene sine til alderdom? 

Anonymkode: 24fb1...cfb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Høres om som en lokal klikk i et urbant miljø. Vokst opp med serien Friends hvor man selvrealiserer og henger med venner og egentlig lever tenåringslivet til man er 45.

Dette er ikke vanlig..

Anonymkode: a5f4b...9e8

«Hvordan våger dere å leve det gode liv mens vi andre sliter oss ut med barn» 😂

Anonymkode: 10699...4c5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man er 40 år og se ung ut så minker sjansen hvert år for å få barn. Jeg er i 50 årene. Mange jeg kjenner venta og venta på å få barn mest pga jobb eller at man venta på den rette. Dette var da jeg var 40. Nå sitter vi mange uten barn mest pga man venta for lenge, noen hadde ikke særlig med egg igjen. Jeg fikk ikke barn men kjenner til at flere av de andre forstod at de ventet forlenge. Da jeg var 40 var det flere som trodde jeg var rundt 28-30 år. 

Anonymkode: e6849...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syns 40 åringer burde være ferdig med barn..jada, jeg vet at trenden i Norge er å få barn når man er godt voksen, men det betyr ikke at det er til det beste for barnet eller den voksne. Min mening er at man burde være ferdig med graviditeter lenge før man er 35 år..men det er min mening 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ Jeg skjønner selvsagt at ikke alle møter den man ønsker å få barn med i tyveårene - men grunnen for å få barn så sent er ofte en helt annen. Selvrealisering til man blir 40 og får panikk feks. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mange gjør. Er ikke alle som er rynkete med grå hår og har blest ut til alle kanter og har pupper på knærne og flat sofarompe. 

Anonymkode: 842a8...4a3

Nærmer meg 60, har ennå farge i håret(kjøpt), og hverken pupper på knærne eller flat sofarumpe.

Fikk barn då jeg var 18, 32 og 39. Siste svangerskap og fødsel var hardere enn de første. Håper yngste snart flytter ut, da jeg kjenner dette er i seneste laget å ha ungdom i huset. Anbefaler å få barn før 40, av helsemessige årsaker, og fordi man lettere får skadede barn jo eldre man er. Det er tyngre å ta vare på barn jo eldre man blir.

Ang utseende, så er det damene 2 generasjoner før meg, som ble tidlig gamle. Både pga klærne de brukte(forklekjoler), og mangel på pleieprodukter. 

Mange født på 80 tallet innbiller seg de er ungdom mange år etter at deres ungdomstid er over. Det har også jeg lagt merke til. De ser ikke noe annerledes ut enn resten i sin generasjon. De ser ut som 40 åringer, men lever som 20 åringer. Jeg har ofte tenkt at vi har skjemt dem ut. Så kanskje vår feil det da.

Anonymkode: 4917a...815

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir 40 så er barna 21, 16 og 14.

Folk får hakeslepp nå når jeg sier at jeg har en sønn på 18 😉 så det å se ung ut avhenger litt av øyet som ser og forventningene du har til personen du snakker med. At du blir sjekket opp av 20åringer er vel fordi det er i de miljøene du beveger deg, ikke nødvendigvis fordi du ser ung ut. 

(Jeg bor i Oslo, høy utdanning og god lønn, og jeg går på byen med jevne mellomrom (når det er lov da, pre korona)

Anonymkode: 2f107...0d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jo 😅

Anonymkode: 842a8...4a3

Nei , det gjør man ikke. Det er bare trist å sitte der uten barn og tro man er ungdom. Noe man ikke er. Det er snakk om middelaldrende kvinner uten barn. Hva er så stort med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før i tiden så de på rundt 40 eldgammel ut ifht nå? Nei. Det er bare fordi når man blir eldre så synes man selv ikke det er/ser gammelt ut lenger😂

Jeg ville nok gitt opp barn dersom jeg hadde fylt 40 og ikke fått enda. Mye vanskeligere å bli gravid, fare for komplikasjoner og sykdom hos foster. Du er nær 50 når ungen starter på skolen. Du får dårligere helse og utholdenhet. Hele resten av ditt liv må du bruke på barnet når du egentlig kunne levd livet fra nå av. Er jo bare mine tanker da men...du bestemmer jo selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk ikke skjønner her, er at vi uten barn ser mye yngre ut nettopp fordi vi ikke har barn. Jeg har valgt å ikke få barn, er aldri stresset, har mye egentid, kan trene daglig om jeg vil, har glatt hud og ingen grå hår. Folk tror jeg er i 20 årene 😄 

Anonymkode: a174d...7a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo selv velge når man skal ha barn men for min del så kunne jeg aldri tenkt meg å fått første barn når jeg var 40. For meg blir det litt feil. Man skal følge opp barna, har tid og energi og helst puls. Å gå rundt når man er 40 å faktisk tro at man se ut som om man er 25 er trist, hvem faen vil se ut som en 25 åring når en er godt voksen. 

Anonymkode: f820a...8d3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...