Gå til innhold

Store mageplager/tarmplager, men ingen vet hva som feiler meg.


Line97

Anbefalte innlegg

Jeg leser alt dere skriver, og googler som bare det nå. Er født og oppvokst i norge. er 100% trønder. 😂(bor riktig nok på østlandet da)

Endometriose er noe jeg og leger har pratet om tidligere, de mener det ikke er det da jeg ikke sliter med det samme som de som har det. Men vært og nevne igjen, så skal nevne det. 

Jeg sliter ikke med at jeg ikke blir trodd, og 8/10 leger har vært veldig engasjerte og virkelig prøvd, men jeg er tydeligvis en hard nøtt å knekke. Derfor jeg prøver å skrive alt av undersøkelser og ting jeg har prøvd selv. Legger også til her at jeg har vært hos sånn kostholds rådgiver, der vi fant ut at det var liten til ingen tilknytning til mat. Eneste jeg vet med mat er at jeg ikke kan spise risengrytsgrøt, å om jeg drikker melk og spiser brødskive med nugatti blir jeg dårlig. men kan drikke melk ved brød og f.eks gulost, eller drikke melk å spise sjokolade kake med glasur, og jeg kan spise brødskive med nugatti. MEN akkurat brødskive med nugatti og et glass melk funker ikke.

 

Jeg er som sakt undersøkt på hue og rævva, men der vi har funnet svært lite. Noen mine venner med kroniske sykdommer har jo måttet på flere sykehus og at det har tatt opptil 15 år å funnet ut det, så jeg har ikke gitt opp. Jeg er ikke typen til å gi opp, men jeg er sjukt lei av å være syk. Jeg er jo aktiv og trives i jobb og med høyt tempo, så det er så dritt når kroppen sier stopp. Derfor spør jeg her, i tilfelle noen kommer med tips og evt råd. Ønsker jo ikke å gå på paralgin heller, men det er det eneste som gjør at jeg kan slappe av og ikke ligge å vri meg i smerter i flere timer/dager.

Alt av kosthold har jeg tidligere skrevet opp i en bok, så jeg kunne følge med å finne et mønster, men det var ikke noe system på når magen min klikka å ikke. Eneste jeg har merka er at vis jeg sover dårlig, (mareritt/blir vekt mye ol...) så får jeg en reaksjon. 
Takk for alle svar, setter utrolig stor pris på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan ta opp til 4 dager før man reagerer på noe man har spist. Så det er ikke alltid så lett å se cause and effect her, om man ikke går hardt inn for det. Ofte anbefaler de å ute ut alt annet enn ris og bare spise det en periode, så ser du hvordan du føler deg da, også inkluderer du mer og mer ting. Veit ikke om du har prøvd det. 

Har opplevd at kostholdsveiledere er veldig utålmodig med problemene min selv, så jeg har måttet ta ting i eget tempo og har det mye bedre nå. 

Anonymkode: 7ef20...2eb

Jeg har gått på mange dietter, og har tatt den tiden det tar, men ble egt bare mer syk av å kutte ut diverse mat. Men skjønner va du mener. Har som jeg skrev over her skrevet ned kostholdet mitt i lengre tid i en bok, alt jeg spiste eller drakk kom i den boka. Men det var ikke noe system. Jeg kunne bli syk ut av det blå... Nå har vi et stort sett sunt kosthold og spiser godt, kan være frisk i flere måneder, og så plutselig uten at jeg har endret noe som helst så slår det ut. derfor det er merkelig og litt håpløst å finne svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dragonfly91 skrev (7 minutter siden):

Dette! Jeg ville absolutt kontaktet dem, kan ikke få fullrost de nok! 

det skal jeg sjekke ut :) har ikke hørt om de eller vært i kontakt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker den første legen hadde rett angående UC, jeg... Noen ganger er betennelsen på et sted i tarmen man normalt ikke sjekker på endoskopi. 

Anonymkode: 633e1...f30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenker den første legen hadde rett angående UC, jeg... Noen ganger er betennelsen på et sted i tarmen man normalt ikke sjekker på endoskopi. 

Anonymkode: 633e1...f30

Kan jo være, skal inn å "dobbeltsjekke" det nå i april da. så blir spennende å høre. Men var til en på lovisenberg sykehus som reiser rundt i norden som ekspert på dette (de sa i værtfall så), å han mente det ikke var det. Men nytt sykehus og ny lege, så man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For en vond historie, du er kjempetøff ♥️
Jeg regner med at Crohns er utelukket siden du er så godt utredet? Det er ikke betennelsestilstander i tarmen din.

Det høres ut som ubehandlet Crohns eller ulcerøs colitt, men jeg ser at de var innom uc og deretter har utelukket dette.. 

Har du spesialist som følger deg opp nå? Som du har tillit til? Tror jeg ville prøvd meg i det private helsevesen om det offentlige ikke har «mer å tilby».

Masse lykke til ♥️ Synes det er utrolig flott at du har kommet deg så langt med så store plager! 💪🏼

Anonymkode: c88a7...234

Trivelig med så fine ord, tusen takk. Ja blir videre sendt fra sykehus til sykehus, fordi alle ser at det er noe galt men ingen vet egt hva. Driver å sparer til privat lege, men har vært student, så har liksom ikke blitt så mange kronene. Men det kommer seg selv iløped av året, så jeg håper at jeg i 2022 skal ha lagt opp nok til å dra på privat evt til utland. Crohns er utelukket ja, det var noe av det første de sjekka, og de sjekker det jevnlig ennå (siden jeg blir sendt til alle sykehus i landet haha...). Takk for fine ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff vanskelig. jeg nevnte kosthold tidligere i tråden, men høres nesten ikke ut som om det kan løse særlig.

selv var jeg på balderklinikken den gang jeg fikk hjelp☺️men usikker på om det er stedet for deg. har du sjekket funksjonell helse? de bygger mye på forskning fra de største klinikkene i usa, som mayo og john hopkins. du kan booke en gratis samtale med de. jeg har aldri vært der, men ble litt imponert over det jeg leste. men nå har ikke jeg alvorlig mage tarm sykdom; mer ibs og fatique. litt kvalme og magevondt, men ikke i nærheten av dine problemer. kul utdannelse☺️hadde jeg vært yngre med bedre digitale skills hadde jeg gått for samme!💚💚

Anonymkode: 54e76...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line97 skrev (11 timer siden):

Hei damer, dette er muligens et shot in the dark, og i hvert fall utrolig flaut/vondt å prate om. Dette er litt et siste forsøk før jeg nesten gir opp, og å i hele tatt legge ut noe som dette er langt over min komfortsone, men nå søker jeg tips fra andre som sliter med det samme. Litt info om meg som jeg tror er viktig i forhold til teksten, er lang, tynn (til tider undervektig) og veltrent. Er også aktiv og har ingen andre hindringer i hverdagen enn dette. Jeg driver med hest og eier egen hest. Er i jobb, samtidig som jeg studerer (nå på nett da).

Jeg har da en tarmsykdom, som jeg har slitt med i 10 år, eller vi oppdaget i 2020 at jeg hadde samme plager fra jeg var noen måneder gammel -  3års alderen å, men dette var noe vi fant ut ved å lese i gamle barnebøker, ikke noe en lege oppdaget å sa i fra om. Men når jeg var 14år så fikk jeg utrolig store mage smerter, det kom blod og slim, store luftsmerter, og hver gang jeg var på toalettet så hyl grein jeg. Her mente lege det var forstoppelse, å behandlet det som forstoppelse i 5år. På de 5 årene ble jeg verre, mye mer blod og slim, sterke kramper og smerter. Jeg mista mye av skolen på grunn av dette, var mye hjemme, ble jo litt mobbet på grunn av det å, er jo ikke noe trivelig å ha mye luft i magen og må løpe på do hele tiden.. å hvert fall ikke i den alderen. Vi prøvde også natur behandling i denne perioden, uten at det funket... Etter 5 år med behandling som om det var forstoppelse (og natur behandlingen da) og en tur på sykehuse i Trondheim der de heller ikke fant noe (ble lagt i trommel) ble vi lei, og valgte å bytte fastlege til noen som faktisk tok tak.

Den nye fastlegen sendte meg på sykehuset i Orkdal der jeg hadde 2 runder med koloskopi. Der fikk jeg diagnosen Ulcerøs prokitt (eller kolitt? nedre del av tarm hvert fall) og ble behandlet for det i 3 år. Med medisiner, og utallige dietter for å få den på riktig kjør ble den da ikke bedre. Jeg fikk til slutt paracet og paralgin forte for å kunne håndtere smertene. Her hadde jeg startet utdanning i Oslo, men var jo stort sett ikke på skolen på grunn av magen. Heldigvis så la lærerne ut utdypende dokumenter som jeg kunne se på hjemme. Jeg fullførte nå utdanning og besto med glans. Men når jeg var i Oslo ble jeg henvist til Lovisenberg Diakonale Sykehus der vi gjorde en ny koloskopi undersøkelse og rektoskopi. Der fikk jeg beskjed om at det ikke var ulcerøs prokitt (eller kolitt). Men at det måtte være noe annet, der fikk jeg visiblin som er loppefrø som tydeligvis skal være bra for tarmfloraen og suge opp slim og andre uting, dette funket ikke...

Henvisningen gikk videre til Ullevål Sykehus, å nå er vi på de 2 siste årene til dags dato. Der satt jeg på en røntgen-stol å skulle ha "avføring", ble lagt i en trommel der jeg skulle ligge å klemme ut gele. Gjorde disse undersøkelsene så de skulle få se hvordan det ser ut når jeg er på do. Måtte også svelge noen plastikk kapsler i en uke for å så fra på røntgen å se om det var treghet i systemet (noe det ikke var) samtidig ble det ble utført 2 rektoskopi undersøkelser her. Mener det var en undersøkelse til, men husker faktisk ikke helt hva det var. Her ble det konkludert med at jeg har prolaps/utposninger i tarmen, og at starten på tarmen min har "gnagsår". Her fikk jeg beskjed om at det var en enkel operasjon, men etter 2 måneder ombestemte de seg og ville ikke operere meg. Så da sto jeg å ikke viste hva som var galt med meg igjen. Nå i etterkant har de vært litt av å på med at jeg har "Utposning" eller "prolaps", ny fastlege sa at det sto at jeg hadde en slik plage som ble beskrevet som utposning og prolaps, men at dette var ?difust?, så tydeligvis så har jeg noe bekreftet, men ikke helt bekreftet . Nå i 2021 har jeg tatt gastroskopi på Kongsvinger sykehus for å utelukke at det ikke kommer fra den delen av kroppen. Her så alt fint ut, ble derfor henvist til ny rektoskopi og koloskopi time ved Kongsvinger, å står på venteliste på dette. Rektoskopi blir i mars, å da blir sikkert koloskopi i april.

Jeg har ingen allergier, kan spise alt av mat, men unngår mye melkeprodukter. Eneste jeg vet jeg blir dårlig av, (melkefri og glutenfri har vi også prøvd, men blir dårlig av det å) er risengrynsgrøt. Kan spise is, fløte, smørgrøt osv... uten å bli dårlig, men kan ikke spise mye av det da. Har prøvd lav karbo diett, da ble jeg egt dårligere. Har prøvd lav foodmap, da ble jeg styggdårlig, men med engang jeg slutta på den så ble jeg bra. Har kuttet ut mye mat uten at det har funket. Har også gått til psykolog (i tilfelle det var hode mitt som var problemet), men fant ut at jeg er helt normal der å. Sliter litt med angst nå på grunn av magen, har også dårlig selvbilde på grunn av den. I en vanlig hverdag påvirker magen meg ca 2 ganger i uka (av og til mer, av og til mindre.). Når magen klikker kan det vare fra 1dag til 2 uker i strekk, der jeg kun ligger i senga å har det vondt. Når den klikker får jeg ingen forvarsel, men plutselig får jeg store kramper og smerter, da er det bare å legge seg ned fortest mulig, få på en varmeflaske. Triks jeg bruker som av og til funker og av å til ikke funker er : Varmeflaske, spise/drikke noe varmt (suppe, te), spise blåbær. Dette hjelper av og til. Dette har påvirket meg i at jeg ikke har vært på skole selv om jeg har gått på skole, (så takk gud for at jeg var den generasjonen som ikke hadde fraværsgrena). Jeg har jobbet meste parten av min høyskole utdanning fra sengen, å derfor ikke fått så mye venner eller læringsutbytte som jeg kunne ha fått. I en jobbhverdag er jeg det en arbeidsgiver vil kalle ustabil. Jeg jobber godt og effektivt, lærer fort og gjør en god jobb, MEN jeg er mye syk, så det gjør at jeg ikke er aktuell for mange. Nå har jeg utdannet meg innen et yrke man kan han hjemmekontor da jeg har tenkt på at dette kan være et problem jeg skal leve med livet ut, men siden jeg er nyutdannet har jeg ikke fått jobb i disse koronatider innen mitt fagfelt, og må derfor ta jobber som alltid trenger folk, som barnehage,sykehjem osv...

Så akkurat nå ligger jeg på sofaen, gråter, med store smerter og varmeflaske på magen. Skulle egentlig ha vært på jobb for 2 timer siden, men fikk heldigvis komme senere så jeg kan ta paralgin og at paraginen skal rekke å numme hele kroppen min. Dette er et lite skrik om hjelp, kanskje det finnes en person der ute som sliter med kramper, store smerter både i øvre og nedre del av mage/tarm, blod og slim i avføring, utmattelse på grunn av magesmerter, en person som vet hva som feiler meg eller som har det magiske rådet. Jeg er lei, jeg er trist og jeg er sliten... jeg er 24år og har mistet mye av livet mitt fordi jeg har en mage som bare vil meg vondt... Nå er det eneste som hjelper store mengder paracet og paralgin forte, dette er ikke noe jeg ønsker å gå på, blir jo fjern og uvel av paralgin å, men det er bedre en å ha magevondt....

Det er tatt MR, ultralyd, koloskopi, rektoskopi, gastroskopi, røntgen (på alle muligvis, dostol, plater ol..), lagt i trommel med plater over magen (vet ikke hva alt heter en gang...).

Beklager om dette virker rotete, men det føles ut som det har vært 10 rotete år, men mange ubehagelige undersøkelser og ikke noe svar. I aller værste fall har jeg en sykdom som ikke kan behandles, men da vet jeg hvert fall HVA det er. Har jo dødsangst til tider fordi det gjør så vondt at jeg tror jeg skal dø. Dette livet er jo ikke noe trivelig... heldigvis har jeg god utdanning som jeg sleit meg igjennom, så håpet er en jobb der jeg har mulighet til hjemmekontor, og en "kontroll" over magen så jeg kan være aktiv på fritiden.

Håper noen har tips eller har det samme og kan gi meg svar... jeg vet veldig godt hva som IKKE feiler meg, men jeg skulle helst ha vist hva som faktisk feiler meg.

- Line

Jeg kjenner igjen. Har holdt på slik i 15 år selv. Plaget hele livet, besvimer av smerter + det du har av symptomer. 

Mine beste råd: spise ren mat, lage alt fra bunnen av, små hyppige måltider, drikke vann, lite sukker. Så droppet jeg egg, helt! Det hjalp mest! Så var det mye med magen og hvordan magen fordøyer, magesyre og slikt som egentlig var problemet. Selv om det føltes i 10 år som om det var tarmene. Men tarmene får betennelse når magen ikke klarer å gjøre jobben først. Da kommer blodet, slimet og smertene. 

Også sluttet jeg å fokusere så mye på dette og heller tenke at sånn er jeg. Det er alltid en do i nærheten. Er jeg ekstremt dårlig en plass uten medisiner så hjalp det å legge seg i fosterstilling. Bare fokusere på pusten, vente på å besvime, hente seg inn igjen og gå på do på nytt. Sånn har ligget på mange restaurant gulv. Små toaletter så lå jeg i fosterstilling rundt doen. 

På gå turer har jeg alltid med meg dopapir, tilfellet magen klikker. Det har ført til mange rare historier.. 

Men altså, slikt er leger i Norge utrolig dårlig på. Det meste finner man ut selv, så tar man med seg de beste tips og råd fra enkelte leger. Jeg fant ut av en lege at jeg har diverse matallergi fir pollen - kryssallergi, så jeg følger den listen i tillegg. Alt som er tungt å fordøye for mager flest, holder jeg meg unna. Krydder og sukker kan gjøre meg verre også. 

Så selv om du tror du tåler alt, så er det ganske sikkert at det ikke stemmer. Kutt ut krydder, lag mat fra bunnen av, kutt ut produkter som er vanskelig å fordøye. Jeg fikk råd om å spise fiberrikt, med frø, linser og den slags, da ble jeg bare dårligere. Fikk råd et sted om at eplejuice er bedre enn appelsin, helt feil for meg, blir sur i magen av eple. Holder meg langt unna frukt og grønnsaker i de verste periodene, for det gjør alt verre. 

Anonymkode: f430f...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergimedisin har fungert her og da forsto jeg at jeg spiser mat jeg er allergisk mot. 

Anonymkode: f430f...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line97 skrev (2 timer siden):

det skal jeg sjekke ut :) har ikke hørt om de eller vært i kontakt med de.

Jepp. Ta kontakt med Balderklinikken. Dem tester bedre og mer bredt, og er åpen for mye mer enn det offentlige helsevesenet. Tenker at sjansen er god for at du møter på en lege som har mer erfaring med slike plager som det du har. 

https://balderklinikken.no/

Anonymkode: ac0a2...5c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp. Ta kontakt med Balderklinikken. Dem tester bedre og mer bredt, og er åpen for mye mer enn det offentlige helsevesenet. Tenker at sjansen er god for at du møter på en lege som har mer erfaring med slike plager som det du har. 

https://balderklinikken.no/

Anonymkode: ac0a2...5c0

Det er dog privat klinikk, så det koster. Men kan fort være verdt det, selv om prislappen blir moderat høy. 

Anonymkode: ac0a2...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

selv om du tror du tåler alt, så er det ganske sikkert at det ikke stemmer. Kutt ut krydder, lag mat fra bunnen av, kutt ut produkter som er vanskelig å fordøye. Jeg fikk råd om å spise fiberrikt, med frø, linser og den slags, da ble jeg bare dårligere. Fikk råd et sted om at eplejuice er bedre enn appelsin, helt feil for meg, blir sur i magen av eple. Holder meg langt unna frukt og grønnsaker i de verste periodene, for det gjør alt verre. 

Anonymkode: f430f...003

Jeg er veldig enig i dette. Det blir veldig fokusert på de vanlige tinga man kan reagere på: melk, egg, gluten. Men det kan være veldig mye annet!! Selv tåler jeg veldig dårlig sure ting som eddik, frukt osv. Og magen min synes det er vanskelig med forskjellig type oljer som ikke er kaldpressa.

Jeg lager derfor mat fra bunnen av og har veldig stålkontroll på hva jeg får i meg, og da har jeg ofte ikke problemer. Men jeg er så sensitiv at til å med å vaske henda med en sitrussåpe kan gjøre utslag på magen, så det er ikke enkelt. 

Synes leger er helt håpløse når det kommer til dette. Det er lenge siden jeg kutta de ut. Sier ikke at du skal gjøre det, men ofte så handler det litt om å finne måter å takle kroppen på også. 

Anonymkode: 7ef20...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

uff vanskelig. jeg nevnte kosthold tidligere i tråden, men høres nesten ikke ut som om det kan løse særlig.

selv var jeg på balderklinikken den gang jeg fikk hjelp☺️men usikker på om det er stedet for deg. har du sjekket funksjonell helse? de bygger mye på forskning fra de største klinikkene i usa, som mayo og john hopkins. du kan booke en gratis samtale med de. jeg har aldri vært der, men ble litt imponert over det jeg leste. men nå har ikke jeg alvorlig mage tarm sykdom; mer ibs og fatique. litt kvalme og magevondt, men ikke i nærheten av dine problemer. kul utdannelse☺️hadde jeg vært yngre med bedre digitale skills hadde jeg gått for samme!💚💚

Anonymkode: 54e76...0dc

Aldri for seint å lære noe nytt! takk for tips, skal sjekke ut! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er dog privat klinikk, så det koster. Men kan fort være verdt det, selv om prislappen blir moderat høy. 

Anonymkode: ac0a2...5c0

Litt usikker på om jeg svarer deg 2 ganger nå, men var veldig mange anonyme her. Pris lappen har egt ikke noe å si. helse kommer først, jeg kommer til å spare opp å "koste på meg" å prøve å finne ut av dette. Har også god støtte fra foreldre som sikkert vil hjelpe litt der å. Er så desp på svar og metoder at vi kjøpte noe naturgreier, som man skal smøre under foten hver natt. Det funket dessverre ikke, men vi prøver!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har du hørt on gastroparese? Bare en tanke...

Anonymkode: 2cbbe...534

Hei, nei det har jeg ikke hørt om. men søkte opp nå. Vi har testa fordøyelse systemet mitt og det er ingen treghet. "Symptomer på gastroparese
Fordi magesekken ikke tømmer seg optimalt, er tidlig metthetsfølelse ofte det første tydelige symptomet. Redusert apetitt, kvalme, oppfylthet, brekninger, oppstøt, halsbrann og oppkast er også typiske kjennetegn. Alle disse symptomene kan utvikle seg gradvis. Det er derfor ikke uvanlig å hangle - og utredes for andre sykdommer - i lang tid før man får stilt riktig diagnose."

Jeg sliter ikke så mye med følelsen av oppfylthet, brekninger, oppstøt og halsbrann. sliter ikke med oppkast egt heller, men om magen gjør veldig veldig vondt kan det føles som jeg må spy. Men ja, var en grei sykdom å ha i bakhode. plutselig så er det det, men ja usikker da. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars deg. Har IBS og har vært plaget i mange år nå. Ikke det samme akkurat, har hatt magesmerter, kvalme, forstoppelse, blod men ikke så mye slim. Jeg har begynt å drikke kefir hver dag, og det virker faktisk som om det hjelper litt. Anbefaler deg virkelig å teste det ut! Jeg drikker økologisk kefir. Lykke til. Håper virkelig du finner ut av det. Kanskje du kan undersøke om det er noen spesialister i andre land? Hold ut! Jeg er sikker på at du kommer til å finne ut av det, og at du en dag slipper å la mageproblemene styre livet ditt ❤️ 

Anonymkode: cdc87...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stakkars deg. Har IBS og har vært plaget i mange år nå. Ikke det samme akkurat, har hatt magesmerter, kvalme, forstoppelse, blod men ikke så mye slim. Jeg har begynt å drikke kefir hver dag, og det virker faktisk som om det hjelper litt. Anbefaler deg virkelig å teste det ut! Jeg drikker økologisk kefir. Lykke til. Håper virkelig du finner ut av det. Kanskje du kan undersøke om det er noen spesialister i andre land? Hold ut! Jeg er sikker på at du kommer til å finne ut av det, og at du en dag slipper å la mageproblemene styre livet ditt ❤️ 

Anonymkode: cdc87...db2

jeg har det også sånn😌mange drikker stangsellerijuice før frokost, for å få fart på tarmene. evt varmt vann med sitron.

selv har jeg byttet ut frokost med en grønn smoothie, det utgjorde en enorm forbedring hos meg. ts tar du noen form for pro og prebiotika? kefir er bra for magen!☺️

Anonymkode: 54e76...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line97 skrev (14 timer siden):

Hei, jeg er utdannet grafisk designer, digital innholdsprodusent og snart digital markedsfører. :) skal sjekke opp det ang privatklinikk!

liten digresjon; men hvor utdanner du deg som digital markedsfører?😊siden jeg er syk må jeg ha en jobb jeg kan jobbe med hjemmefra, og har tenkt mye på digital markedsføring.har ikke råd til en lang og dyr utdannelse😬

Anonymkode: 54e76...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

liten digresjon; men hvor utdanner du deg som digital markedsfører?😊siden jeg er syk må jeg ha en jobb jeg kan jobbe med hjemmefra, og har tenkt mye på digital markedsføring.har ikke råd til en lang og dyr utdannelse😬

Anonymkode: 54e76...0dc

Jeg tar den på nett via høyskolen Kristiania :) . Anbefaler deg å sjekke det ut, jeg har tatt alle mine høyere utdanninger der. Dette er første jeg tar på nett og synes det funker utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...