Gå til innhold

Utfordring: Gå hver dag i 8 uker

Jaymie

Anbefalte innlegg

I dag ble det hvile, rydde og handledag på meg så orket ikke mer enn 10 minutter. Men, jeg fikk da litt frisk luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mye spreke folk 👍  Jeg begynte å gå tur hver dag når pandemien startet i mars, og var kjempeflink frem til kulda kom helt i starten av januar. Etter det har jeg bare gått til bussen... 😒 Har nå prøvd et par dager å psyke meg opp til å komme i gang igjen uten å lykkes. Kanskje denne tråden gir meg den lille dytten jeg trenger, jeg kjenner at jeg har veldig lyst til å komme hit i morgen for å skrive at jeg har vært ute på tur! 😊

:🚶‍♀️:Nikke:

Anonymkode: d2ffc...285

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så mye spreke folk 👍  Jeg begynte å gå tur hver dag når pandemien startet i mars, og var kjempeflink frem til kulda kom helt i starten av januar. Etter det har jeg bare gått til bussen... 😒 Har nå prøvd et par dager å psyke meg opp til å komme i gang igjen uten å lykkes. Kanskje denne tråden gir meg den lille dytten jeg trenger, jeg kjenner at jeg har veldig lyst til å komme hit i morgen for å skrive at jeg har vært ute på tur! 😊

:🚶‍♀️:Nikke:

Anonymkode: d2ffc...285

Ja, bli med her! Jeg kjenner at dørstokkmila ofte kan være sykt lang, men når jeg først har klærne på og er ute så er det jo deilig. Hva med å prøve å legge inn gåingen i forbindelse med noe annet? Tur på butikken eller på vei til/fra bussen? Legg lista lavt og tenk at du kan starte med å bare gå en ekstra runde rundt kvartalet på vei hjem fra bussen. 

Jeg har fått til en time med gåing idag. 👌🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i form, så må vente litt med turer. Men håper formen stiger raskt, savner å gå tur nå når jeg knapt orker å stå på bena. Det er vel ganske typisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går så og hver dag. Bruker «gå10» appen for å sikre at jeg får opp litt fart 😄

Anonymkode: c0b47...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går minst en time hver eneste dag (til og fra jobb/trening/butikk, pluss tur dersom jeg ikke skal gå til jobb). Har gjort dette i flere år, med svært få unntak (type reisedag, sjukdom OL). Trener allerede en god del utenom så for meg er ikke dette først og fremst for treningseffekt/mosjon, men fordi det gir meg veldig mye positivt mentalt, særlig mot tankekjør og angst.

Så hiver meg ikke med på opplegget siden gåing allerede er like naturlig for meg som å pusse tennene, men skriver likevel for å ønske lykke til! Og for å nevne at det virkelig er snakk om å gjøre det til en vanesak.

Anbefaler ellers gode sko, og å variere ruta litt så ofte som mulig (leste om en studie som viste at man fikk mer lykkefølelse av å gå nye steder!). En annen ide, for å finne motivasjon er å spare favoritt-podcastene dine til tur,nslik at du bare får høre dem mens du går. Samme med musikk/favorittlåter. Eller evt gå i stillhet en gang i blandt. Veldig godt det også, særlig om man har støy på jobb eller hjemme :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det frister så lite å gå tur i umåka snø. Men jeg kom meg ut etterhvert. Det var akkurat så tungt som jeg hadde trodd. 😅 Fungerer veldig bra å koble det til andre gjøremål. Ta en laaaang omvei til butikken for eksempel. Det ble til slutt en time idag også. 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg har hjemmekontor prøver jeg å få gått meg en god tur hver dag. I dag ble det i overkant av 1 time

Anonymkode: 31198...917

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge inn i går, da rakk jeg 20 minutter før jeg hentet eldste på skolen. 

Nå når barna har sovnet må jeg ut å måke snø så får jeg tatt en liten runde i nabolaget. Vet ikke enda hvor lenge det blir, men ei lita tur skal jeg få til 😊

"Mari" 

Anonymkode: d3b76...df5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det innetrening. Måtte ut for div ærend og det er slaps og vann i massevis, en skikkelig gåtur ville blitt en kald og våt affære. Må skaffe meg bedre sko. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det reprise av gårsdagen. Ut å måke og en liten runde etterpå. Ikke det helt store, men fortsatt bedre enn ingenting 😊

"Mari" 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en time i dag. Måtte ha noe småtterier på butikken så jeg gikk, takket være denne tråden 😊 Takk for all inspirasjon og motivasjon! 

"Mari" 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...