Gå til innhold

Utfordring: Gå hver dag i 8 uker


Jaymie

Anbefalte innlegg

Jaymie skrev (1 minutt siden):

Så bra. Har du noen tips for dårlige dager eller generelt? ☺️

Så flink. 👏🏻 Jeg har også slitt med hodepine/ mild migrene i dag og sleit litt med å komme meg ut, men gikk bra når jeg først fikk på meg skoene. Tenker de neste dagene blir de tøffeste mtp stølhet og motivasjon så har det i bakhodet. 

Mitt tips er å komme seg over dørstokken. Den lille lista krever så ufattelig mye innimellom, men når man først kommer seg over så går det lett merkelig nok. 

Selv på tunge slitne dager er en tur ute ofte et positivt grep i hverdagen. Bare det å gå en runde eller to rundt huset kan være bra og godt. Det er mye bedre enn å bare droppe ut for å sitte i sofaen. Klarer man det så har man brutt et mønster og lagt grunnlaget for å lettere å komme seg ut senere. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså...jeg holdt på å gi meg allerede idag. 😅 Først var senga alt for god i dag tidlig, så klarte jeg ikke komme meg ut i lunsjen, så ble det mørkt ute... Men så kom jeg på denne tråden også kom jeg meg ut og gikk en hel time likevel. 👏🏻🏆Fornøyd med det. I morgen er målet å komme meg ut mens det er dagslys. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg en time. Liker å gå til en benk hvor jeg kan drikke varm kakao mens jeg beundrer solnedgangen. Ser ut som Soria Moria. 

1200px-Theodor_Kittelsen,_Soria_Moria.jp

Endret av SVK
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig surt i dag. Ble en 20 minutters tid rundt i nabolaget. Men som jeg skrev her for noen dager siden, det viktigste for meg er å få gjort litt. 20 minutter ute å gå er bedre enn 20 minutter på sofaen 😅

"Mari" 

Anonymkode: d3b76...df5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele 10 minutter i dag. Skal egentlig hvile et par dager pga en liten skade, men hadde blitt så skuffa om jeg ikke kom meg over dørstokken så fikk da tatt 10 minutter 😅. Jeg får prøve å være fornøyd selv om jeg skulle ønske jeg kunne gå litt mer.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 1 time i dag. Drakk kakao og beundret solnedgangen. Nydelig rød himmel i dag.  

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det litt mildere ute så jeg kunne ta med minstemann ut en tur på dagen. Vi trillet i 65 minutter i nydelig sol ☀️

"Mari" 

Anonymkode: d3b76...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på for å støtte deg 👏  Jeg går turer så og si hver dag, 6 km.Med rask gange og litt jogging. Hjelper ikke på vekta men bra for helsa 👍 Men har en kronisk sykdom som klusser det til. Å gå i naturen, sommer som vinter er rekreasjon. 

Anonymkode: 97a96...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med korsryggen, så i går tok jeg en hviledag. 

I dag ble det gåtur (og rask jogging den gitte distanse), 41min, 4707 skritt, 345 kcal.

Fikk veldig vondt i korsryggen etter jogginga, og har vondt nå, så aner ikke hva jeg gjør galt. Prøvde hardere jogging med lengre steg i dag, men hjalp tydeligvis ikke. Hmm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wahaj skrev (50 minutter siden):

Sliter med korsryggen, så i går tok jeg en hviledag. 

I dag ble det gåtur (og rask jogging den gitte distanse), 41min, 4707 skritt, 345 kcal.

Fikk veldig vondt i korsryggen etter jogginga, og har vondt nå, så aner ikke hva jeg gjør galt. Prøvde hardere jogging med lengre steg i dag, men hjalp tydeligvis ikke. Hmm...

Jeg får vondt i korsryggen hvis jeg glemmer å stramme magen. Passer du på å ha god holdning og stramme magen mens du går? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaymie skrev (6 minutter siden):

Jeg får vondt i korsryggen hvis jeg glemmer å stramme magen. Passer du på å ha god holdning og stramme magen mens du går? ☺️

Ja, føler det selv når jeg går. Var etter jeg begynte med jogging det starta, så tror det er noe der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, wahaj said:

Sliter med korsryggen, så i går tok jeg en hviledag. 

I dag ble det gåtur (og rask jogging den gitte distanse), 41min, 4707 skritt, 345 kcal.

Fikk veldig vondt i korsryggen etter jogginga, og har vondt nå, så aner ikke hva jeg gjør galt. Prøvde hardere jogging med lengre steg i dag, men hjalp tydeligvis ikke. Hmm...

Har du snakket med fastlegen, fysioterapeut  eller kiropraktor? Ikke lurt å presse seg selv om det medfører at man får enda vondere i ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thildamor skrev (2 timer siden):

Jeg slenger meg på! Start i morgen!

Jeg også, men starter ikveld 😊 gikk ned 5 kilo før nyttår. Gått opp 7 etter nyttår. Nå må jeg ta meg sammen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...