Gå til innhold

Utfordring: Gå hver dag i 8 uker


Jaymie

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å sette meg som mål at jeg skal gå utendørs hver dag fra og med 06.02.21 til 03.04.21 (8 uker) for å komme i litt bedre form. Sliter mye med energi så det å komme over dørstokkmila har vært veldig vanskelig de siste månedene. Har ikke noe fast tid eller distanse jeg skal gå, men håper på 30-60 minutter. Blir det kortere noen dager er jeg glad om jeg bare kommer meg ut. Har også en tendens til å gå i timesvis på gode dager så et gjennomsnitt på 30 minutter er kanskje et passe mål.

Er det noen som vil hive seg på for litt støtte?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hiver meg på!  Den dørstokkmila er ikke særlig grei, så kan være bra å ha litt motivasjon her! :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden november gått en mil daglig 😊 Da treningssenteret stengte, forpliktet jeg meg til dette. 
 

jeg anbefaler deg følgende. En app som teller skritt. Mål for uken. Veldig gode sko! Jeg har kjøpt to gode par, men har noen gnagsår. En belønning når du har nådd målet for uken. Og ikke minst, masse ros til deg selv for hvert eneste skritt du tar. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (25 minutter siden):

Jeg har siden november gått en mil daglig 😊 Da treningssenteret stengte, forpliktet jeg meg til dette. 
 

jeg anbefaler deg følgende. En app som teller skritt. Mål for uken. Veldig gode sko! Jeg har kjøpt to gode par, men har noen gnagsår. En belønning når du har nådd målet for uken. Og ikke minst, masse ros til deg selv for hvert eneste skritt du tar. 

Wow, så flink du er. En mil hver dag er mitt ultimate mål. Tusen takk for gode tips, jeg har en Apple Watch jeg bruker for å holde på statistikk og motivasjon, sko sparer jeg til så foreløpig får Nike holde og jeg får heldigvis sjelden gnagsår 😅. Gjerne bli med i tråden selv om du allerede har mestret dette en stund ❤️

Frida skrev (30 minutter siden):

Jeg hiver meg på!  Den dørstokkmila er ikke særlig grei, så kan være bra å ha litt motivasjon her! :) 

Så bra 🙌🏻. Dette får vi til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å gå 10  000 skritt per dag. Ikke alle dager jeg rekker, men har som mål å ha det i gjennomsnitt, så går lengre andre dager. Hører ofte på podcast eller lydbok, da er det lettere å gå synes jeg! 

Anonymkode: 29869...95b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg prøver å gå 10  000 skritt per dag. Ikke alle dager jeg rekker, men har som mål å ha det i gjennomsnitt, så går lengre andre dager. Hører ofte på podcast eller lydbok, da er det lettere å gå synes jeg! 

Anonymkode: 29869...95b

Høre på noe var en god ide! Starter med musikk jeg, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaymie skrev (13 minutter siden):

 

Så bra 🙌🏻. Dette får vi til!

Ja, det tror jeg. Har gått en del i perioder, men så synker motivasjonen. Satser på at med drahjelp her, så blir det en permanent vane! 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette startet jo bedre enn håpet. Sto opp og ble litt skuffa av snøstormen jeg så, men skal man gå hver dag må alt vær være innafor. Ble drøye to timer, 1 mil og 15 000 skritt. I morgen blir det nok kortere pga stølhet, men må få inn litt yoga også for tøying. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte denne tråden nå!

Gikk 15 turer i januar, og planen er og var mer i februar. Orker egentlig ikke tur i dag, men jaggu fikk jeg den lille boosten jeg trengte for å ut likevel. 👏🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wahaj skrev (19 minutter siden):

Jeg trengte denne tråden nå!

Gikk 15 turer i januar, og planen er og var mer i februar. Orker egentlig ikke tur i dag, men jaggu fikk jeg den lille boosten jeg trengte for å ut likevel. 👏🏻

Så bra! 👏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (1 time siden):

Dette startet jo bedre enn håpet. Sto opp og ble litt skuffa av snøstormen jeg så, men skal man gå hver dag må alt vær være innafor. Ble drøye to timer, 1 mil og 15 000 skritt. I morgen blir det nok kortere pga stølhet, men må få inn litt yoga også for tøying. 

Så bra, ikke dårlig å gå lang tur i snøstorm! Det var en knallstart må jeg si 😃 

Jeg gikk ikke lange turen, det var skikkelig kaldt, særlig på bena. Men tur er tur likevel 😄 Nå har jeg funnet frem skikkelig varme vintersko til i morgen, så satser på at det blir flere km i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (16 minutter siden):

Så bra, ikke dårlig å gå lang tur i snøstorm! Det var en knallstart må jeg si 😃 

Jeg gikk ikke lange turen, det var skikkelig kaldt, særlig på bena. Men tur er tur likevel 😄 Nå har jeg funnet frem skikkelig varme vintersko til i morgen, så satser på at det blir flere km i morgen.

Så flink 👏🏻. Tur er tur uansett lengde. Jeg er ofte litt alt eller ingenting så når jeg først kommer meg ut i frisk luft så holder jeg på en stund 🙈 blir nok kortere i morgen. 

Vintersko er smart, er jo iskaldt og dårlig brøyting på fortauene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (16 minutter siden):

Så flink 👏🏻. Tur er tur uansett lengde. Jeg er ofte litt alt eller ingenting så når jeg først kommer meg ut i frisk luft så holder jeg på en stund 🙈 blir nok kortere i morgen. 

Vintersko er smart, er jo iskaldt og dårlig brøyting på fortauene. 

Ja, joggesko selv med ullsokker var litt overoptimistisk 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir opp værmelding, i dag skulle det være opphold og det som møter meg er snøstorm så kraftig at hunden med jakke ville hjem etter 10 min 😂. Ble 3 km på meg da, etter at hunden fikk gå hjem. Er fornøyd med det, også fikk jeg bestilt meg en turbukse i går som skal hjelpe litt mot snøen. Solbriller hjalp litt på sikten også, siden jeg alltid ender opp med å gå i motvind. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på denne 😁 Hadde en god periode etter sommerferien også vet jeg ikke helt hva som skjedde. Nå tror jeg målet i første omgang bare får være å komme meg ut for å gå, hverken mer eller mindre. Jeg syns det er ekstremt tiltak å gå ut etter barna har lagt seg. Da vil jeg helst bare legge meg ned på sofaen under teppe. Har dere noen gode tips? 

"Mari" 

Anonymkode: d3b76...df5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hiver meg på denne 😁 Hadde en god periode etter sommerferien også vet jeg ikke helt hva som skjedde. Nå tror jeg målet i første omgang bare får være å komme meg ut for å gå, hverken mer eller mindre. Jeg syns det er ekstremt tiltak å gå ut etter barna har lagt seg. Da vil jeg helst bare legge meg ned på sofaen under teppe. Har dere noen gode tips? 

"Mari" 

Anonymkode: d3b76...df5

Så bra 🙌🏻. Jeg hadde en ekstremt god sommerferie, men når det ble mørkere har jeg slitt. Mitt mål er også bare å gå, uansett hvor langt eller lenge det blir. Jeg går alltid mens det er lyst rett etter lunsj fordi jeg har den muligheten. Mitt eneste tips er egentlig; Ta på deg skoene 5 min før tidspunktet du har planlagt å gå. Er skoene på så er terskelen for å gå ut mye lavere, og ikke ha høye forventninger. 10 minutter er så mye bedre enn ingenting. Jeg har dager hvor jeg går i 2-3 timer og dager hvor 15 minutter holder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal forsøke å bli med på dette, men jeg tror at det viktigste for meg er at jeg heller går mest mulig i stedet for å love meg en daglig tur. Jeg vet av erfaring at jeg fort blir skuffet og gir helt opp når jeg ikke klarer målet, så for å unngå å gi opp så blir mitt mål å gå så mye jeg vil de neste åtte ukene :)

Oppdatering på:

https://slankesfra110.blogspot.com/

Anonymkode: e5f54...46c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal forsøke å bli med på dette, men jeg tror at det viktigste for meg er at jeg heller går mest mulig i stedet for å love meg en daglig tur. Jeg vet av erfaring at jeg fort blir skuffet og gir helt opp når jeg ikke klarer målet, så for å unngå å gi opp så blir mitt mål å gå så mye jeg vil de neste åtte ukene :)

Oppdatering på:

https://slankesfra110.blogspot.com/

Anonymkode: e5f54...46c

Koselig at du vil være med. Alle må bare tilpasse det som passer for seg, hovedmålet er å gå mer. Gjerne oppdater her inne også :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (10 minutter siden):

Så bra 🙌🏻. Jeg hadde en ekstremt god sommerferie, men når det ble mørkere har jeg slitt. Mitt mål er også bare å gå, uansett hvor langt eller lenge det blir. Jeg går alltid mens det er lyst rett etter lunsj fordi jeg har den muligheten. Mitt eneste tips er egentlig; Ta på deg skoene 5 min før tidspunktet du har planlagt å gå. Er skoene på så er terskelen for å gå ut mye lavere, og ikke ha høye forventninger. 10 minutter er så mye bedre enn ingenting. Jeg har dager hvor jeg går i 2-3 timer og dager hvor 15 minutter holder. 

Takk for tips. Jeg tror det siste du skriver blir viktig for meg. Blir det et kvarter rundt i nabolaget så er det helt klart bedre enn et kvarter på sofaen. 

"Mari" 

Anonymkode: d3b76...df5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (7 minutter siden):

Koselig at du vil være med. Alle må bare tilpasse det som passer for seg, hovedmålet er å gå mer. Gjerne oppdater her inne også :) 

Det skal jeg prøve å huske på :)

Anonymkode: e5f54...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...