Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022

Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Saschi skrev (1 time siden):

Jeg lo så mye at jeg datt av sofaen når jeg leste denne delen, ser det for meg og jeg kunne og gjort det samme 🙈

Ja, du er idag på CD 1 😁

Gratulerer med mensen for det om den er litt tidlig(?) 🌸

Hahaha, så morsomt å høre! 😂 Han skulle legge sammen pc'en min stad for å rydde bordet til middag (jeg har digital undervisning neste uke) og han la merke til at jeg hadde denne videoen oppe:

https://www.youtube.com/watch?v=7HCbiuS66B8&ab_channel=NurseZabe

"10 Things Your Labor Nurse Does NOT Want You to Pack in Your Hospital Bag" 😂🙈 Da jeg så at han kikket på meg og lo, spurte jeg hva han hadde sett på pc'en min, og da bare kikket han på meg og smilte lurt, og jeg fikk litt småpanikk for at han hadde sett denne dagboken (ikke at det gjør så mye, men allikevel), men da jeg åpnet pc'en igjen så jeg bare at det var videoen han hadde ledd av :P Jeg sa bare "hvaaa, det må vel være lov?" 😁 

Jeg hadde absolutt ikke forventet mensen 3 dager før jeg tar ut p - staven, nei! Så ja, det var veldig overraskende. Nå er jeg egentlig bare mest spent på hvordan syklusen kommer til å være!

Han vet forresten at jeg skriver dagbok på KG, han har til og med fått vite brukernavnet mitt og har saumfart alle tidligere svar i diverse tråder :P spesielt de som omhandlet han for 6 år siden. Vi lo godt av det for noen år siden da han fant ut at jeg henger her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (På 7.2.2021 den 22.38):

Woow! Det er jo spesielt? Og fantastisk? Kanskje kroppen bare skjønner at den skal gjøre seg klar for å bli prøver 😊 Men da har du kanskje hatt EL for et par uker siden også da..? Kanskje legen sier noe om dette når du skal ta ut p-staven.

Ja, jeg følte veldig på at det er spesielt å få mensen nå! Jeg har jo faktisk blødd en del i dag, det har ikke bare vært brunt og spotting, men fullverdig menstruasjon med blod og klumper og det hele :P Jeg har brukt bind siden i dag formiddag. Men så har jeg jo kjent på murringene hele uka, det startet med kjempe ømme pupper for kanskje 8 - 9 dager siden, og så fikk jeg noe spotting, for så å få mensen i dag. Er det normalt å ha PMS så lenge?

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man blir et par hakk mer aktiv når man får prøverstatusen ;) Og da ikke bare rundt EL, men er fint ellers i syklusen også. Noe av det som øker sexlysten mest er å ha sex.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (8 timer siden):

Da skal jeg absolutt inn å lese din dagbok også ❤️ 
For øvrig hoppet den til siste side i din dagbok når jeg var inne for å se, så mulig jeg allerede har lest den 😂 Jeg har bare glemt å legge igjen en beskjed! 

Ja, jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det må være derfor? At p - staven begynner å miste noe av funksjonen, for den skal vel egentlig hemme eggløsning og gjøre livmorhalsen (?) mindre gjennomtrengelig. Jeg har egentlig bare gode ting å si om det å ha p - stav. Det stod mellom det eller hormonspiral, men jeg fikk litt småangst av å tenke på at den skulle dyttes "opp i der", og at det gjorde vondt å sette inn og ta ut. Dessuten har jeg hørt skrekkhistorier om folk som har fått vondt i ryggen, men hva vet vel jeg :P Jeg vet at maaaange har hormonspiral og er fornøyd med det!

Det er veldig koselig at folk legger igjen meldinger til meg, jeg føler nesten som at jeg får en ny venn hver gang jeg ser noen svare her i dagboka. Det er skikkelig hyggelig ❤️ 

Hyggelig at du har vært inne i dagboken min også 😊

Ja, blir spennende å høre om de har noen svar på det når du skal ta den ut, ganske interessant uansett. Man kan jo få bortfallsblødning når man går på p-staven, men hvis du ikke har hatt det tidligere så er det kanskje litt rart å få det nå? 🤔 Jeg og var veldig glad i konseptet ved p-staven. Veldig grei å sette i, ikke særlig stress å ta ut, og det å slippe mensen frista jo veldig! Men ja, synd kroppen ikke var enig x) Jeg begynte å blø konstant i stedet 😅  Jeg og har hørt om noen som får vondt i ryggen av spiralen. Det gjelder virkelig å finne det som passer seg og sin kropp, man reagerer så forskjellig på de ulike.

Er enig med Amatariel om prøvingen og sexlivet. For meg er det beste tipset for å få mer sexlyst å ha mer sex, og prøvingen kan absolutt være en motivasjon for å komme igang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (10 timer siden):

Jeg lo så mye at jeg datt av sofaen når jeg leste denne delen, ser det for meg og jeg kunne og gjort det samme 🙈

Ja, du er idag på CD 1 😁

Gratulerer med mensen for det om den er litt tidlig(?) 🌸

Jeg også leste dette og flirte meg skvett ihjel 😳🙈😂😂 Så for meg meg og min egen samboer på akkurat samme vis 😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er spesielt at du plutselig nå, rett før p-staven skal ut, får mensen. Er det kanskje sånn at den har en beregnet virkning på 3 år og at virkningen har blitt svakere og derfor "slår kroppen igjennom" nå? 🤔 Jeg tenker hvertfall at dette må da være positivt! Litt mindre hormoner som ligger i systemet, og derfor kan det gå litt fortere til første EL om du er klar for at dette skal gå kjapt allikavel 🙈😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (50 minutter siden):

Jeg også leste dette og flirte meg skvett ihjel 😳🙈😂😂 Så for meg meg og min egen samboer på akkurat samme vis 😂😂😂

Jeg og, fortalte det til ham og han bare smilte av meg og sa jeg kunne gjort det samme 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 8.2.2021 den 6.57):

Hyggelig at du har vært inne i dagboken min også 😊

Ja, blir spennende å høre om de har noen svar på det når du skal ta den ut, ganske interessant uansett. Man kan jo få bortfallsblødning når man går på p-staven, men hvis du ikke har hatt det tidligere så er det kanskje litt rart å få det nå? 🤔 Jeg og var veldig glad i konseptet ved p-staven. Veldig grei å sette i, ikke særlig stress å ta ut, og det å slippe mensen frista jo veldig! Men ja, synd kroppen ikke var enig x) Jeg begynte å blø konstant i stedet 😅  Jeg og har hørt om noen som får vondt i ryggen av spiralen. Det gjelder virkelig å finne det som passer seg og sin kropp, man reagerer så forskjellig på de ulike.

Er enig med Amatariel om prøvingen og sexlivet. For meg er det beste tipset for å få mer sexlyst å ha mer sex, og prøvingen kan absolutt være en motivasjon for å komme igang 😊

Nei, jeg har ikke hatt noe bortfallsblødning som jeg har vært klar over. Nå skal jo egentlig p - staven vare fram til høsten i år, men kan godt hende at den har begynt å miste noe av effekten ja. Jeg har fortsatt blødinger i dag, så det må jo være en slags mensen? Litt som en menstruasjon på p - pilla (det gikk jeg på i flere år, men det var deilig å slippe og huske den hver dag) :P Jeg vet at mange reagerer forskjellig også, ei jeg kjenner stoppet ikke å blø og det kom litt hver dag nesten i et halvt år! Så hun måtte ta ut p - stav. Så vet jeg om noen som hadde det i 3 år, som skulle sette inn på nytt og da ble det samme greia med blødinger konstant. Så ja - ganske spesielt egentlig, men alle er forskjellig.

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (40 minutter siden):

Enig at det er spesielt at du plutselig nå, rett før p-staven skal ut, får mensen. Er det kanskje sånn at den har en beregnet virkning på 3 år og at virkningen har blitt svakere og derfor "slår kroppen igjennom" nå? 🤔 Jeg tenker hvertfall at dette må da være positivt! Litt mindre hormoner som ligger i systemet, og derfor kan det gå litt fortere til første EL om du er klar for at dette skal gå kjapt allikavel 🙈😊

Jeg skal høre med legen hva hun sier på onsdag (shit, to dager igjen!). Det er nok som du sier at virkningen blir svakere, i tillegg til at jeg har tenkt enormt mye på baby og graviditet de siste to ukene. Det er jo hjernen som styrer mensen, så kanskje det har en sammenheng? At jeg rett og slett har underbevisst fremprovosert mensen :P Jeg skal oppdatere dere om hva legen sier! 

Jeg vet ikke hva jeg er klar for ennå, for planen er jo egentlig å få 2022 baby på grunn av min eksamen rundt juletider. Men så tenker jeg også at det ikke ville vært verdens undergang å få barn før jul heller. Men så tviler jeg på at det går på første uansett, eller kanskje andre, tredje osv... Jeg ser egentlig for meg at vi får en liten (lang?) prøveperiode, men man vet jo aldri. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare si, at jeg syns det hele er veldig rart. Kommer ikke helt over at jeg fikk mensen tre dager før jeg skal ta ut p - staven 😂 Jeg har også et søtsug uten like, og hadde sikkert gomlet i meg alt jeg hadde kommet over. Viljestyrke - muskelen har virkelig blitt trent i dag! Dessuten skal vi på hyttetur på søndag, som er valentinsdagen OG fastelavn. Altså, det er jo nesten som om sterkere krefter ikke ønsker at jeg skal gå ned i vekt?? 🙄 Får bruke hytteturen som en fin måte å komme litt i gang med prøvingen da 😄 Hvis jeg har normal syklus (noe jeg tviler på) så kanskje har jeg eggløsning på turen?

Jeg har i tillegg lest at overvekt kan bidra til mange komplikasjoner, og ikke minst SA, og jeg har minst 20 kg overvekt på kroppen som burde av. Kjenner jeg er litt motløs i dag, spesielt med tanke på både det sterke søtsuget og info rundt overvekt og graviditet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt en g-test? 🤔 Tenk om du faktisk har blitt gravid tross p-staven? Og blødningen er en svangerskapsblødning. Det er jo veldig vanlig så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Har du tatt en g-test? 🤔 Tenk om du faktisk har blitt gravid tross p-staven? Og blødningen er en svangerskapsblødning. Det er jo veldig vanlig så.

Jeg tok en test da jeg fikk det i posten (altså, for halvannen uke siden kanskje) og den var så blendahvit man får det  😂 men altså, det skader jo ikke å ta en i morgen da. Svangerskapsblødning? Hmm... Eneste som eventuelt kan være et annet alternativ, er kanskje tidlig MA? Jeg aner jo ikke hvordan det føles. Jeg hadde jo faktisk veldig ømme pupper for halvannen uke siden (derav grunnen til hvorfor jeg tok en g - test). 

Tar en i morgen for sikkerhets skyld!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk helt blendahvit test på morgenurin i dag, så gravid er jeg ikke og har heller ikke vært (ved MA vises vel hcg i urin selv en stund etter).

Det må være en kombinasjon av årsaker. Jeg skal spørre legen i morgen 😄 Kanskje jeg rett og slett har vært såpass opphengt i det å få baby at det har trigget en menstruasjon 😂 Men syns det er noe spesielt at jeg ikke har hatt en dråpe blod på flere år, og plutselig, like etter vi har bestemt oss for å prøve, så får jeg fullverdig mensen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (19 minutter siden):

Fikk helt blendahvit test på morgenurin i dag, så gravid er jeg ikke og har heller ikke vært (ved MA vises vel hcg i urin selv en stund etter).

Veldig greit å bare få det avbekreftet i alle fall. Kroppen kan gjøre så mye rart, så man vet liksom aldri hva den finner på.

Blir bra med den legetimen i morgen, og bli kvitt p-staven! 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sånn til å høre hva gynekologen sier om det! Tidenes beste tilfeldighet da 😊 Håper det gjør at syklusen kommer kjapt tilbake til normalen 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har og noen kilo for mye (tør ikke innrømme hvor mye for mye jeg har 🙈), så kjenner på det med søtsuget, får alltid søtsug selv rundt mensen (hvis det er det du har da). Kanskje dere skal feire på søndag med en god land tur i området rundt hytten og ha en piknik sammen med god mat som dere liker og bare ikke bry dere om det med sjokoladen :) Det har vi bestemt, kjenner at jeg vil heller gjøre noe som er bra for meg enn å gjør større skade på kroppen med å hive i meg noe som jeg kommer til å angre på etterpå ;) 

Lykke til hos legen imorgen, kanskje vi finner ut om du har mensen eller ikke? Jepp, jeg har bestemt at VI må finne ut hva som skjer 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel @Atticmess @Snurrepurre Tusen takk! ❤️ Jeg har nettundervisning i hele dag frem til legetimen kl 14, skal oppdatere dere seinere :) 

Måtte le litt av den siste kommentaren du skrev @Saschi 😂 Man føler jo at vi blir en slags "gjeng" her inne, det er utrolig hyggelig og får jo en følelse av tilhørighet. Det hørtes veldig romantisk ut med piknik og tur ❤️ 

Jeg har hatt mensen til og med i dag, så jeg er vel da på CD 4, det er i alle fall det appen "flo" forteller meg, og jeg har hatt minimalt med blod i dag som pleier å være ganske typisk for mine tidligere sykluser. Appen mener fertilitetsvinduet mitt er mellom CD9 og CD19, altså i løpet av den tidsperioden. Nå vet jeg jo ikke hvordan syklusen er etter jeg har tatt ut p - staven, så det blir veldig spennende å se om jeg faktisk får eggløsning. Jeg skal som sagt på hyttetur hele neste uke, så da er vel det rundt siste helga på hyttetur hvis jeg har en "normal" eggløsning. Selvfølgelig kommer familien på hytta den helga, men slik jeg har skjønt det er det flere som har erfaring med å måtte ta hensyn til familie i et fertilitetsvindu? 😂🙄 

Spørsmålet er vel også om jeg bør ta EL - tester nå i starten, eller vente litt? Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt rett på EL-tester denne syklusen her ja. Nå har du både fått mensen og p-staven går ut i dag. Så ville regnet dette som en syklus, og vært superinteressert i når EL kommer! Så jeg hadde startet rundt CD10-12 med tester og testet heeelt til den ble positiv. Jeg er sta :Knegg: Selv om det kan ta tid som ferskt prøver. Men tar man billig strimmel, så blir det ikke kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...