Gå til innhold

Idioter og uføre, utblåsning!


TinaChristina

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei. De fleste trygdesnyltere er arbeidere på dagpenger faktisk. 
 

 

 

D8C96949-6885-4B56-9E5F-5EF1E314D487.png

Anonymkode: f326f...a19

Nå blir det jo ikke avdekket mange uføretrygd saker for de er nesten fredet. Siden vi er dobbelt så uføre som sammenlignbare land vil jeg anta at 30-50% av uføre er urett uføre;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan dette ha noe med samfunnet å gjøre? Regjeringen endret jo maksgrensen på AAP for noen år siden, som førte veldig mange flere uavklarte over på uføretrygd. 

Anonymkode: f326f...a19

Rart, i og med at det påstås at dette er blitt mye vanskeligere de siste årene. Hver gang jeg spør etter disse regelendringene får jeg ingen svar...

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ennå mer skremmende med denne sviktende psyken til altfor mange for tiden.

Anonymkode: 4a31c...01d

Ja det skal jeg være enig i, vi har blitt et folkeslag som ikke tåler noe motgang.

Regner med det er stor %andel av uføretrygdede som er psykisk svak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (5 minutter siden):

Man er nokså nain om man tror kun 3 stk mottar uføretrygd på urettmessig grunnlag. Slik er det selvsagt ikke.

Selvsagt ikke? Du vet ikke mere enn NAV faktisk, og har null kilder å vise til. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Man er nokså naiv  om man tror kun 3 stk mottar uføretrygd på urettmessig grunnlag. Slik er det selvsagt ikke.

30-50% vil jeg anta kunne jobbet i, men må huske på at nå trygdes ungdom for alt som:sosial angst, angst, fobi, lei seg osv osv. Rett nok har de nok angst for å jobbe er enig det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Ja det skal jeg være enig i, vi har blitt et folkeslag som ikke tåler noe motgang.

Regner med det er stor %andel av uføretrygdede som er psykisk svak.

Problemet her er at om en gjør det, altså faker psykisk, blir man møtt med silkehansker og grenseløs omsorg. Det er ikke lov å være kritisk til dette i det hele tatt.

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rart, i og med at det påstås at dette er blitt mye vanskeligere de siste årene. Hver gang jeg spør etter disse regelendringene får jeg ingen svar...

Anonymkode: 4a31c...01d

Er vel ikke vanskelig når vi er dobbelt så uføre som sammenlignbare land vil jeg tro;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Danmark har de flex-jobber der du er knyttet til kommunen og får oppgaver etter motivasjon og evne. Mange HAR jo restarbeidsevne og får mye identitet i å være del av et miljø. Burde være et tilbud eller krav her også. 

Anonymkode: fd304...8bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt ikke? Du vet ikke mere enn NAV faktisk, og har null kilder å vise til. 

Anonymkode: f326f...a19

Du forstår hvorfor tallet ikke er høyere?

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje oljen har ødelagt mye,vi er en for rik nasjon,ingen trenger å jobbe hardt for å få endene til å strekke til, finnes unntak der også,Men mye av det er selvforskyldt, vi lever over evne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Ja det skal jeg være enig i, vi har blitt et folkeslag som ikke tåler noe motgang.

Regner med det er stor %andel av uføretrygdede som er psykisk svak.

Kanskje det har noe med alle de psykiatriske pillene man dytter i folk som kommer til legen for hverdagslige plager. De har veldig mye bivirkninger, og blir skrevet ut over en lav sko. Legemiddelindustrien har så mye makt i dag, at 1 av 5 personer i USA går på en psykiatrisk medisin. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv i full jobb, og har heller ikke tid til å pusse opp eller overskudd til å gå på fjelltur... bare så det er sagt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror holdningen blir slik fordi de fleste av oss kjenner noen som er ufør på feil grunnlag. Feks en i min vennegjeng, hun har kun hatt jobb i kort tid (fordi NAV krevde det) i klesbutikk o.l. Nå lever hun på trygd, sover lenge hver dag, er på treningssenter, bruker penger på Restylane og Botox. Hun har ingen skade/traume eller noe sånt. 

Anonymkode: 1ad1e...e77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rart, i og med at det påstås at dette er blitt mye vanskeligere de siste årene. Hver gang jeg spør etter disse regelendringene får jeg ingen svar...

Anonymkode: 4a31c...01d

https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/endringer-i-reglene-for-arbeidsavklaringspenger-aap-fra-1.januar-2018/utdypende-om-aap-endringene-fra-1.januar-2018 
 

De prøvde å få flere ut i jobb, men det endte med at flere ble uføre siden folk ikke var ferdig avklart. 

Anonymkode: f326f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror holdningen blir slik fordi de fleste av oss kjenner noen som er ufør på feil grunnlag. Feks en i min vennegjeng, hun har kun hatt jobb i kort tid (fordi NAV krevde det) i klesbutikk o.l. Nå lever hun på trygd, sover lenge hver dag, er på treningssenter, bruker penger på Restylane og Botox. Hun har ingen skade/traume eller noe sånt. 

Anonymkode: 1ad1e...e77

Hvilken diagnose har hun da? 

Anonymkode: f326f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. En uføretråd som igjen kuppes av selverklærte bedrevitere som sprer sitt stigma og tror at deres inkompetanse er kunnskapens episenter. Gud bedre hva feilaktige påstander og "faktaer" som presenteres i tråden her. Ingen unntak. Går ikke engang an å starte å motsi noe eller noen, fordi det er så mange av dem. 

Hva med å holde seg borte fra slike tråder når man egentlig ikke vet eller skjønner? 

Anonymkode: 1fa0f...e11

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jo, NAV har faktisk en egen instans som man kan melde i fra til. Så er det deres jobb å vurdere saken videre. Har du gjort dette? 

Anonymkode: f326f...a19

...8ee sier at en skal passe sine egne saker.

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokoloko skrev (4 minutter siden):

Jeg er selv i full jobb, og har heller ikke tid til å pusse opp eller overskudd til å gå på fjelltur... bare så det er sagt...

Du jobber 18 timer i døgnet? Imponerende! 
 

Dette manglende overskuddet handler vel mest om dørstokkmila og at sofaen er mest forlokkende tenker jeg. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja. Dette er kommentarer som uføre blir møtt med generelt.  
Bare fordi hele tre personer i året lurer til seg uføretrygd gitt. Disse tre personene var da voldsomt viktige å bruke tid på da. Det rettferdiggjør ikke at flere hundre tusen uføre blir mistenkeliggjort syns jeg. 
 

Å røre på seg bra for helsen, så det burde jo bare bli sett som positivt. 

Anonymkode: f326f...a19

Hva får deg til å si at det er 3 stk som lurer til seg uføretrygd? Det står ingenting om det. Det står at 3 stk på uføretrygd er tatt for økonomisk svindel.

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe. En uføretråd som igjen kuppes av selverklærte bedrevitere som sprer sitt stigma og tror at deres inkompetanse er kunnskapens episenter. Gud bedre hva feilaktige påstander og "faktaer" som presenteres i tråden her. Ingen unntak. Går ikke engang an å starte å motsi noe eller noen, fordi det er så mange av dem. 

Hva med å holde seg borte fra slike tråder når man egentlig ikke vet eller skjønner? 

Anonymkode: 1fa0f...e11

Du tok alle over en kam, du. Like greit.

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...