Gå til innhold

Idioter og uføre, utblåsning!


TinaChristina

Anbefalte innlegg

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Selvsagt. 

Jaja. Takk for skuffelsen. Hadde jo håpet at du hadde en bedre grunn til anslaget enn " hva folk sier"  Jeg ble jo nysgjerrig her.

Men svelger skuffelsen etter ett sekund. Og ser etter noen med gode argumenter.... 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En god samfunnsborger har faktisk ikke noe som helst med årsaken til at jeg eller noen som helst andre er blitt uføretrygdet! Det er mellom mine spesialister, nav og meg, og ikke noe «mannen i gaten» har noe som helst med! Om det beste for meg er å gå på tur hver eneste dag, ja, da er det det jeg skal gjøre, og det uten at noen bedrevitende skal blande seg! Om jeg pusser opp så skal du bare blåse i det! Det er mitt valg og ikke minst mitt liv! Jeg har fått uføretrygd og da kan jeg bruke dagene som jeg vil!

Anonymkode: 16761...d0e

Alle har noe med hvordan det offentlige disponerer sine midler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (35 minutter siden):

Hvor enkelt er det egentlig å svindle til seg uføretrygd? Man må blant annet ha diagnose(r), og alle mulige tiltak blir prøvd. Når beviselig kronisk syke bruker 15 år på å få innvilget uføretrygd, hvor enkelt er det da for én som ikke er syk? Og hvem ønsker å leve på fattigdomsgrensa resten av livet, om de ikke må? 

I følge NAV skjer svindelen hovedsaklig fra "enslige" mødre, og arbeidsledige som ikke oppgir hvor mye de faktisk jobber og tjener ved siden av dagpengene. 

Kan jo alltid få ME. 

Anonymkode: 3728e...eb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Selvsagt finansieres statens utgifter av skatteinntekter. At man også henter noe fra avkastningen til SPU endrer ikke det.

Et beløp i henhold til handlingsregelen for Avkastning av fondet blir tilført statsbudsjettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Jaja. Takk for skuffelsen. Hadde jo håpet at du hadde en bedre grunn til anslaget enn " hva folk sier"  Jeg ble jo nysgjerrig her.

Men svelger skuffelsen etter ett sekund. Og det etter noen med gode argumenter.... 

Svar fikk du jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En god samfunnsborger har faktisk ikke noe som helst med årsaken til at jeg eller noen som helst andre er blitt uføretrygdet! Det er mellom mine spesialister, nav og meg, og ikke noe «mannen i gaten» har noe som helst med! Om det beste for meg er å gå på tur hver eneste dag, ja, da er det det jeg skal gjøre, og det uten at noen bedrevitende skal blande seg! Om jeg pusser opp så skal du bare blåse i det! Det er mitt valg og ikke minst mitt liv! Jeg har fått uføretrygd og da kan jeg bruke dagene som jeg vil!

Anonymkode: 16761...d0e

Det vil si at om du har svindlet til deg trygden og lykkes med det, skal vi la deg være fint i fred?

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

En som har 12000 i mnd betaler ikke i nærheten av like mange prpsent i skatt som en som har 35000 i mnd.

Du skjønte hva jeg mente.. Og the fact of the matter er at du helt tydelig ikke vet hva du snakker om i forhold til utbetalinger og skatter i trygdeverden. Det skal du og være veldig glad for at du aldri har vært nødt å sette deg inn i da det betyr at du ikke er trygdet..  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Et beløp i henhold til handlingsregelen for Avkastning av fondet blir tilført statsbudsjettet. 

Korrekt. Det vil ikke si at skatteinntekter ikke finansierer bl.a. trygd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 minutter siden):

Problemet er at du nekter for at det er noen som snylter. Det er hvert år folk som dømmes for trygdesvindel (også rettmessig), så det er beviselig noen som snylter.

Økonomisk svindel er kriminelt. Jeg benekter ikke at det finnes kriminelle, men det er likevel ikke riktig å beskylde alle uføre for å være kriminelle bare fordi noen er det. Vi vet også at det finnes voldsutøvere, drapsmenn og overgripere - men vi beskylder ikke alle vi ser og spekulerer i om de begår sedelighetsforbrytelser. Det har bare blitt "sosialt akseptert" å beskylde uføre for å være kriminelle, og det er trist. Om det hadde blitt opprettet hundrevis av tråder med folk som beskyldte alle de traff for å være voldsutøvere eller overgripere, så hadde det blitt ramaskrik, og med god grunn. Men bare fordi folk er uføre så skal det være greit å beskylde de for kriminalitet??

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B87C skrev (Akkurat nå):

Du skjønte hva jeg mente.. Og the fact of the matter er at du helt tydelig ikke vet hva du snakker om i forhold til utbetalinger og skatter i trygdeverden. Det skal du og være veldig glad for at du aldri har vært nødt å sette deg inn i da det betyr at du ikke er trygdet..  

Jeg vil si det var nok du som ble satt på plass her.

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B87C skrev (Akkurat nå):

Du skjønte hva jeg mente.. Og the fact of the matter er at du helt tydelig ikke vet hva du snakker om i forhold til utbetalinger og skatter i trygdeverden. Det skal du og være veldig glad for at du aldri har vært nødt å sette deg inn i da det betyr at du ikke er trygdet..  

Jeg skjønte hva du mente. Det du mente er imidlertid feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (1 minutt siden):

Økonomisk svindel er kriminelt. Jeg benekter ikke at det finnes kriminelle, men det er likevel ikke riktig å beskylde alle uføre for å være kriminelle bare fordi noen er det. Vi vet også at det finnes voldsutøvere, drapsmenn og overgripere - men vi beskylder ikke alle vi ser og spekulerer i om de begår sedelighetsforbrytelser. Det har bare blitt "sosialt akseptert" å beskylde uføre for å være kriminelle, og det er trist. Om det hadde blitt opprettet hundrevis av tråder med folk som beskyldte alle de traff for å være voldsutøvere eller overgripere, så hadde det blitt ramaskrik, og med god grunn. Men bare fordi folk er uføre så skal det være greit å beskylde de for kriminalitet??

 

 

Er det noen her som beskylder alle uføretrygdede for å være kriminelle da? NEI.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

Økonomisk svindel er kriminelt. Jeg benekter ikke at det finnes kriminelle, men det er likevel ikke riktig å beskylde alle uføre for å være kriminelle bare fordi noen er det. Vi vet også at det finnes voldsutøvere, drapsmenn og overgripere - men vi beskylder ikke alle vi ser og spekulerer i om de begår sedelighetsforbrytelser. Det har bare blitt "sosialt akseptert" å beskylde uføre for å være kriminelle, og det er trist. Om det hadde blitt opprettet hundrevis av tråder med folk som beskyldte alle de traff for å være voldsutøvere eller overgripere, så hadde det blitt ramaskrik, og med god grunn. Men bare fordi folk er uføre så skal det være greit å beskylde de for kriminalitet??

 

 

Men hvem har noensinne beskyldt alle uføre for å være kriminelle? Du kommer med de samme argumentene stort sett hver gang, og lar deretter være å svare.

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønte hva du mente. Det du mente er imidlertid feil.

Ok.. du har helt rett, bøyer meg i støvet for din mektige kunnskap 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B87C skrev (Akkurat nå):

Ok.. du har helt rett, bøyer meg i støvet for din mektige kunnskap 🙄

Det skulle da bare mangle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Er det noen her som beskylder alle uføretrygdede for å være kriminelle da? NEI.

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvem har noensinne beskyldt alle uføre for å være kriminelle? Du kommer med de samme argumentene stort sett hver gang, og lar deretter være å svare.

Anonymkode: 4a31c...01d

Det er jo en haug som oppretter tråder der de mener at den og den i omgangskretsen snylter fordi de er på fjelltur, café eller sydentur?

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (5 minutter siden):

Korrekt. Det vil ikke si at skatteinntekter ikke finansierer bl.a. trygd.

Enig det er akurat det skatt gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

 

Det er jo en haug som oppretter tråder der de mener at den og den i omgangskretsen snylter fordi de er på fjelltur, café eller sydentur?

 

Noen gjør det, men ingen skriver "ALLE".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

 

Det er jo en haug som oppretter tråder der de mener at den og den i omgangskretsen snylter fordi de er på fjelltur, café eller sydentur?

 

Jeg spør igjen: Når har noensinne noen ment at alle uføretrygdede er kriminelle?

Det var det som var din påstand.

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Alle har noe med hvordan det offentlige disponerer sine midler.

Ikke når det gjelder uføretrygdete sine midler! Ja, de kommer fra det offentlige, men i det pengene er på kontoen til den som er uføretrygdet så er ikke det noe andre skal blande seg inn i!

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vil si at om du har svindlet til deg trygden og lykkes med det, skal vi la deg være fint i fred?

Anonymkode: 4a31c...01d

Det er en annen sak!

Anonymkode: 16761...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...