Gå til innhold

Idioter og uføre, utblåsning!


TinaChristina

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ettersom det er ordningen med minst svindel er det kanskje dags for å finne noen andre å henge ut?

Hva med å heller gå løs på mislykkede musikere som rasker til seg koronastøtte? Dagsaktuelt og greier.

Anonymkode: f35e4...9eb

Hva baserer du det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Faktum, uansett hvordan man vrir og vender på det, er at det er jævlig mange uføre i Norge. Og det bare øker. Vi har langt flere uføre enn noen annen nasjon.

Det gir grunn til å stille spørsmål. Det gir grunn til å være kritisk. Og det gir grunn til å være bekymret.

Anonymkode: 9b8ae...1ad

For noen gode uker siden ble det anslått at Corona ville føre til en økning på minst 10% uføre. Altså opp ca 36000. Dette utelukkende pga senskader og problem Corona ville gi fysisk.

Men dette var før bølgen vi nå ser av psykiske vansker som har oppstått. Om de nå om et par nye mnd skal beregne dette tallet på nytt...vel, jeg er oppriktig bekymret.

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ettersom det er ordningen med minst svindel er det kanskje dags for å finne noen andre å henge ut?

Hva med å heller gå løs på mislykkede musikere som rasker til seg koronastøtte? Dagsaktuelt og greier.

Anonymkode: f35e4...9eb

Igjen, det er de som snylter folk er irritert på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (6 minutter siden):

Jeg har da ingen ting i mot uføre, kommenterte bare på att skatt av trygd  er jo bare en vits og fordi systemet er bygget opp slik

Vi som mottar trygd har jo også ulike utbetalinger og ulik formue ellers, så det er ikke meningsløst å måtte skatte av trygd. 

Anonymkode: 11a11...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (5 minutter siden):

I Norge tror jeg det dreier seg om et sted mellom 100000 og 500000. Det er hva jeg tror. Det kan være flere og det kan være færre.

Hva bygger du de tallene på da? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i. Trygdene, på lik linje med alle andre, skatter ulikt på samme inntekter avhengig av andre forhold.

Men de ‘’skatter ‘’ jo av penger de har fått av fellesskapet forstår du virkelig ikke at det er 0 verdiskapning og bare for syns skyld?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uatskillelig skrev (2 minutter siden):

Problemet er at historier om anonyme mennesker fra anonyme brukere er svært lite troverdige. Bare fordi en anonym person har sett en ufør på kafé eller hyttetur betyr det ikke at personen snylter. Det blir så subjektivt og teit at det ikke åpner opp for noe god diskusjon.

 

Problemet er at du nekter for at det er noen som snylter. Det er hvert år folk som dømmes for trygdesvindel (også rettmessig), så det er beviselig noen som snylter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Men de ‘’skatter ‘’ jo av penger de har fått av fellesskapet forstår du virkelig ikke at det er 0 verdiskapning og bare for syns skyld?

Det er av skattetekniske hensyn, ikke bare for syns skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Men de ‘’skatter ‘’ jo av penger de har fått av fellesskapet forstår du virkelig ikke at det er 0 verdiskapning og bare for syns skyld?

Ja, men det endrer ikke det faktum at de skal skatte ulikt av ytelsene de har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Av penger som kommer fra andres skattepenger, ja. Ikke for at du jobbet for dem.

Anonymkode: 4a31c...01d

Er så lei av alle som påstår de betaler for trygdede.   Nei dere gjør ikke det.  Trygd og pensjon kommer fra Statens Pensjonsfond Utland (oljefondet) og dit har ingen skattebetaler betalt inn en krone.  Ingenting legges nemlig til dette fondet annet enn hva det genererer selv.

Nå må dere holde opp!  Dere betaler ikke for trygdede og pensjonister.  Hvordan og hvorfor tror dere det?  Forferdelig irriterende!!!

Anonymkode: 37070...908

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Da tjener du også det samme som da du var i jobb.

På ingen måte..  Men % betalt i skatt er like mye, du skjønner jo at en med 35tusen i mnd som betaler la oss si 30% skatt og en som har 12tusen i mnd og betaler 30% i skatt betaler ikke lik sum, men like mange % av det de har utbetalt... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (6 minutter siden):

Tja, den som setter seg ned å regner på dette blir jo ganske skremt. Samlet skatte- og avgiftstrykk er ekstremt høyt. Du bør lese deg opp på skatt av arbeidene kapital, altså penger som er investert men som ikke finnes som kontanter. De skal også beskattes. Det er bare i Norge over 100% skatt eksisterer som en realistisk problemstilling.

Hva hadde dette med saken om hva jeg kommenterte å gjøre? Eller var det bare noe du ville si, og fant ut at det kunne passe LITT under min kommentar? Hm 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er så lei av alle som påstår de betaler for trygdede.   Nei dere gjør ikke det.  Trygd og pensjon kommer fra Statens Pensjonsfond Utland (oljefondet) og dit har ingen skattebetaler betalt inn en krone.  Ingenting legges nemlig til dette fondet annet enn hva det genererer selv.

Nå må dere holde opp!  Dere betaler ikke for trygdede og pensjonister.  Hvordan og hvorfor tror dere det?  Forferdelig irriterende!!!

Anonymkode: 37070...908

Opplyst tydelig vis, morsom også😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B87C skrev (1 minutt siden):

På ingen måte..  Men % betalt i skatt er like mye, du skjønner jo at en med 35tusen i mnd som betaler la oss si 30% skatt og en som har 12tusen i mnd og betaler 30% i skatt betaler ikke lik sum, men like mange % av det de har utbetalt... 

En som har 12000 i mnd betaler ikke i nærheten av like mange prpsent i skatt som en som har 35000 i mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

A-hunter skrev (38 minutter siden):

Blås i vei, men en god samfunnsborger stiller alltid kritiske spørsmål til at mennesker som lever av andres skattepenger er på fjelltur, pusser opp eller er ute med venner. Det er en skattebetalers fulle rett å forvente at folk yter etter evne. Å betale folk for å være hjemme slik at de har overskudd til å gå på fjelltur er ganske fjernt fra den solidariteten som ligger bak velferdsstaten.

Velferdsstaten har som formål at folk som absolutt ikke kan sulter ihjel eller må bo i skur. At de skal pusse opp, gå på fjelltur eller leve utelivet med venner er ikke innenfor et slikt basisbehov.

Du må gjerne hevde at dokumentasjonskravet nå er såpass stort at ikke alle "som vil" blir uføre og det er nok riktig. Men slik har det ikke akkurat alltid vært. Vi har dessuten en stor innvandrerbefolkning som gladelig skriver det som er nødvendig for at klanmedlemmer skal oppnå uføretrygd.

Jeg registrerer mitt egne totale skatte- og avgiftstrykk for alle timene på jobb, for alle ettermiddagstimene for å få gjort jobben, vurderingen av å ta enda mer ekstra arbeid for å kanskje få litt mer å rutte med.

Jeg har nemlig også lyst til å pusse opp og gå på tur, men må jobbe for å kunne betale all skatten. Det er for mange som lever av den til at jeg kan vase rundt på tur.

En god samfunnsborger har faktisk ikke noe som helst med årsaken til at jeg eller noen som helst andre er blitt uføretrygdet! Det er mellom mine spesialister, nav og meg, og ikke noe «mannen i gaten» har noe som helst med! Om det beste for meg er å gå på tur hver eneste dag, ja, da er det det jeg skal gjøre, og det uten at noen bedrevitende skal blande seg! Om jeg pusser opp så skal du bare blåse i det! Det er mitt valg og ikke minst mitt liv! Jeg har fått uføretrygd og da kan jeg bruke dagene som jeg vil!

Anonymkode: 16761...d0e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er så lei av alle som påstår de betaler for trygdede.   Nei dere gjør ikke det.  Trygd og pensjon kommer fra Statens Pensjonsfond Utland (oljefondet) og dit har ingen skattebetaler betalt inn en krone.  Ingenting legges nemlig til dette fondet annet enn hva det genererer selv.

Nå må dere holde opp!  Dere betaler ikke for trygdede og pensjonister.  Hvordan og hvorfor tror dere det?  Forferdelig irriterende!!!

Anonymkode: 37070...908

Selvsagt finansieres statens utgifter av skatteinntekter. At man også henter noe fra avkastningen til SPU endrer ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (4 minutter siden):

Det er av skattetekniske hensyn, ikke bare for syns skyld.

Selvfølgelig og for å kunne beregne alderspensjon og ta høyde for fomuer osv. poenget var at noen av de som er trygdede tror skatten av trygden er å bidra, skjønner hvorfor de er trygdede da om ikke annet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...