AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #41 Skrevet 28. januar 2021 Høyt utdannet = mere penger ofte. Kvinner som er golddiggere bryr seg om penger. De som ikke er det ser på helt andre kvaliteter. Gi meg heller ei jordnær, morsom dame uten masse utdanning. De er mye mere morsomme å være rundt og er ikke like grå og kjedelig. Prøvd begge deler og har dårligst erfaring med de som har høyere utdanning. Jeg lever for fritiden min først og fremst samt reiser, natur og friluftsliv og familiekos. Syns jeg selv jobber alt for mye, så vil heller ha ei jeg trives med og som kan gjøre at jeg klarer å koble ut jobb når jeg kommer hjem. Anonymkode: b3740...25b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #42 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blir så sinnsvakt sliten av at så mange drar paralleller mellom utdannelse og intellekt. Og spesielt de som tar det som en selvfølge (at det stemmer i 100% av tilfellene) Det er virkelig ikke slik at alle intelligente mennesker jager etter status/prestisje via Akademika (at alle ønsker å bli leger, forskere, jurister, IT utviklere osv) Noen av oss foretrekker faktisk håndarbeid, jeg finner det jeg driver med terapeutisk og avslappende i en hverdag hvor livet stort sett er et jag. Holdt på med en psykologutdannelse da jeg har stor interesse innenfor feltet. Men ble skolelei, lei av mine medstudenter og lei hele den pompøse kvalme holdningen som ofte følger med det å ha høy utdannelse, "kan bare menge meg med mine egne, folk med fagbrev er dumme" Driver nå og tar fagbrev som kokk og stoooortrives med det. Har for øvrig en IQ på 139 og ligger derfor i 99.2percentilen. Målt av Mensa med en sensor som pusta meg i nakken. Tar dette som anonym så jeg slipper å bli beskyldt for selvskryt. Anonymkode: a02a0...cc5 Akademika er en butikk som selger bøker osv. Du mener kanskje akademia? Anonymkode: cfa8c...2fd 8
norw Skrevet 29. januar 2021 #43 Skrevet 29. januar 2021 (endret) Egentlig: nei, det er ikke viktig. I praksis: ja, viktig for mange, og så får du velge om du vil involvere deg med noen som har litt irrasjonelle preferanser. For ordens skyld har jeg høyere utdanning, men synes ikke at det gir mye mening å nærmest ha dette som et krav. Endret 29. januar 2021 av norw
norw Skrevet 29. januar 2021 #44 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høyt utdannet = mere penger ofte. Kvinner som er golddiggere bryr seg om penger. De som ikke er det ser på helt andre kvaliteter. Gi meg heller ei jordnær, morsom dame uten masse utdanning. De er mye mere morsomme å være rundt og er ikke like grå og kjedelig. Prøvd begge deler og har dårligst erfaring med de som har høyere utdanning. Jeg lever for fritiden min først og fremst samt reiser, natur og friluftsliv og familiekos. Syns jeg selv jobber alt for mye, så vil heller ha ei jeg trives med og som kan gjøre at jeg klarer å koble ut jobb når jeg kommer hjem. Anonymkode: b3740...25b Hvis du er mann, så er det jo ikke rart om du ikke er særlig opptatt av at damer må ha høy utdanning.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #45 Skrevet 29. januar 2021 Smart mann er sexy. Spiller ingen rolle hvor lang eller hvilken utdannelse han har. Anonymkode: 7cdd1...753
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #46 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Akademika er en butikk som selger bøker osv. Du mener kanskje akademia? Anonymkode: cfa8c...2fd Ja, 😂 gikk litt raskt og man kan ikke redigere ett innlegg man skriver som anonym Anonymkode: a02a0...cc5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #47 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Blir så sinnsvakt sliten av at så mange drar paralleller mellom utdannelse og intellekt. Og spesielt de som tar det som en selvfølge (at det stemmer i 100% av tilfellene) Det er virkelig ikke slik at alle intelligente mennesker jager etter status/prestisje via Akademika (at alle ønsker å bli leger, forskere, jurister, IT utviklere osv) Noen av oss foretrekker faktisk håndarbeid, jeg finner det jeg driver med terapeutisk og avslappende i en hverdag hvor livet stort sett er et jag. Holdt på med en psykologutdannelse da jeg har stor interesse innenfor feltet. Men ble skolelei, lei av mine medstudenter og lei hele den pompøse kvalme holdningen som ofte følger med det å ha høy utdannelse, "kan bare menge meg med mine egne, folk med fagbrev er dumme" Driver nå og tar fagbrev som kokk og stoooortrives med det. Har for øvrig en IQ på 139 og ligger derfor i 99.2percentilen. Målt av Mensa med en sensor som pusta meg i nakken. Tar dette som anonym så jeg slipper å bli beskyldt for selvskryt. Anonymkode: a02a0...cc5 Tenkte akkurat det samme. Så ble glad da jeg så du hadde skrevet det. Ikke nok med det, men det finnes mange som har opplevd mye vanskelig som blir hengende etter på skolen, selv om de egentlig er intelligente. Det er jo ikke sånn at høy utdannelse automatisk henger sammen med intelligens, fordi det er flere faktorer som spiller inn. Jeg hadde feks selv (beklager her også hvis noen tar det som selvskryt) veldig gode karakterer gjennom skolen frem til 3 klasse på videregående. Jeg ble veldig syk av spiseforstyrrelser og mye annet psykisk som kom til overflaten, hadde heller ingen gode familiemedlemmer som støtte, og falt da utenfor. Har fått tatt en bachelor i senere tid, men kunne nok ha gjort mye mer hvis ting hadde vært annerledes. Har prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen. Det er nok mange som har liknende erfaring, så det er trist når jeg leser at noen mener høy utdannelse er et krav. Selv om jeg forstår man kan ha preferanser, men tror enkelte da kan gå glipp av mye bra. Anonymkode: d8ffe...56d
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. januar 2021 #48 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vel, har aldri møtt dummere og mer ufyselige menn enn de med fagbrev, så for min del er det et kvalitetsstempel at mannen har studert ved høgskole i minimum tre år eller helst universitet i 5+ år. Aldri møtt dumme ekle menn med universitetsutdannelse. Men fagbrev-gutta...æsj. Anonymkode: e2af3...027 Mens jeg elsker håndverkere og menn med fagbrev. Finnes ikke bedre menn, de er enkle å være sammen med, fikser opp i alt og løser problemer enkelt og greit. Mens menn med høyere utdannelse, lager problemer. Så æsj til dem.
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. januar 2021 #49 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Høyt utdannet = mere penger ofte. Kvinner som er golddiggere bryr seg om penger. De som ikke er det ser på helt andre kvaliteter. Gi meg heller ei jordnær, morsom dame uten masse utdanning. De er mye mere morsomme å være rundt og er ikke like grå og kjedelig. Prøvd begge deler og har dårligst erfaring med de som har høyere utdanning. Jeg lever for fritiden min først og fremst samt reiser, natur og friluftsliv og familiekos. Syns jeg selv jobber alt for mye, så vil heller ha ei jeg trives med og som kan gjøre at jeg klarer å koble ut jobb når jeg kommer hjem. Anonymkode: b3740...25b Akkurat samme inntrykk har jeg også, både av damer og menn. Selv har jeg fullført ungdomsskolen og stoppet der. Men jeg driver eget firma og tar ut svært god lønn. Det betyr ikke at jeg bryr meg om penger, det er bare deilig å ha nok. Jobber heldigvis lite, så jeg har mye fritid. Og ingenting er bedre enn de enkle gledene, natur og friluftsliv er gull! Humor og latter også, jo enklere livet er, jo bedre er det å leve! Grå og kjedelige mennesker er ofte høyt utdannet og de kjeder jeg meg sammen med.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #50 Skrevet 29. januar 2021 Dævendøtte skrev (2 minutter siden): Akkurat samme inntrykk har jeg også, både av damer og menn. Selv har jeg fullført ungdomsskolen og stoppet der. Men jeg driver eget firma og tar ut svært god lønn. Det betyr ikke at jeg bryr meg om penger, det er bare deilig å ha nok. Jobber heldigvis lite, så jeg har mye fritid. Og ingenting er bedre enn de enkle gledene, natur og friluftsliv er gull! Humor og latter også, jo enklere livet er, jo bedre er det å leve! Grå og kjedelige mennesker er ofte høyt utdannet og de kjeder jeg meg sammen med. Trygda og tafatte folk er ofte lavt utdannet. Så takke meg til grå og kjedelig høyt utdannet. Anonymkode: b5c7c...e38 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. januar 2021 #51 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trygda og tafatte folk er ofte lavt utdannet. Så takke meg til grå og kjedelig høyt utdannet. Anonymkode: b5c7c...e38 Trygda og tafatte folk, hvor kom de inn i diskusjonen her?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #52 Skrevet 29. januar 2021 Nerine_ skrev (23 timer siden): Ikke viktig. Eneskaper som ikke er relatert til utdannels er mye viktigere. Ser at rettskrivning ikke er et stort fokus for deg ihvertfall. Anonymkode: 3ef06...e01 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #53 Skrevet 29. januar 2021 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Trygda og tafatte folk, hvor kom de inn i diskusjonen her? Jeg siterte en person som sa at folk med utdanning ofte var grå og kjedelige. Da påpekte jeg at hos folk med lav utdanning er det en opphoping av trygda og tafatte folk. Anonymkode: b5c7c...e38
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #55 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser at rettskrivning ikke er et stort fokus for deg ihvertfall. Anonymkode: 3ef06...e01 Tydeligvis er ikke skriving noe for deg heller. Moteordet «fokus» vitner om det 😀 Anonymkode: b5c7c...e38
Fysikeren Skrevet 29. januar 2021 #56 Skrevet 29. januar 2021 Det er selvfølgelig forskjeller på individ-nivå, men den generelle trenden er at kvinner foretrekker en parter med høyere sosioøkonomisk status, mens menn gjør det motsatte. Dette henger ofte sammen med utdannelse. https://doi.org/10.1016/j.jesp.2006.02.006
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #57 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tydeligvis er ikke skriving noe for deg heller. Moteordet «fokus» vitner om det 😀 Anonymkode: b5c7c...e38 Dette er jo bare tull. Noe mer du har lyst til å finne på mens du først er i gang? Anonymkode: 3ef06...e01
Nerine_ Skrevet 29. januar 2021 #58 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser at rettskrivning ikke er et stort fokus for deg ihvertfall. Anonymkode: 3ef06...e01 Beklager, tastaturet på mobilen er ikke helt i vater, sikkert vanskelig for deg å forstå hva jeg egentlig mente🙂 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. januar 2021 #59 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg siterte en person som sa at folk med utdanning ofte var grå og kjedelige. Da påpekte jeg at hos folk med lav utdanning er det en opphoping av trygda og tafatte folk. Anonymkode: b5c7c...e38 Mitt inntrykk er at de med lav utdanning, er glade og morsomme folk. Og bruker fritiden sin til alt annet enn å ligge på sofaen og sløve. Trygdede mennesker har ikke vært et tema her, de har egne tråder. Har til gode å møte sprudlende og sprø advokater, revisorer og regnskapsførere. De med master og doktor er så høye på seg selv og innesluttet at jeg ikke engang orker å føre en samtale med sånne folk. Men, man finner vel gjerne den omgangskretsen som tiltaler seg selv. Og jeg liker enkle mennesker som ikke er redde for fysisk arbeid eller finne på noe i fritiden som er gøy!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #60 Skrevet 29. januar 2021 Nerine_ skrev (1 minutt siden): Beklager, tastaturet på mobilen er ikke helt i vater, sikkert vanskelig for deg å forstå hva jeg egentlig mente🙂 Ja. Jeg ble helt satt ut 😂 Anonymkode: 3ef06...e01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå