AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg leste akkurat en artikkel på vg+ som påstår at utdannelse er en viktig faktor for jenter når de velger partner . Stemmer det? Anonymkode: 37b03...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Det kommer vel helt an på dama det. Anonymkode: 9443f...785 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Vel, har aldri møtt dummere og mer ufyselige menn enn de med fagbrev, så for min del er det et kvalitetsstempel at mannen har studert ved høgskole i minimum tre år eller helst universitet i 5+ år. Aldri møtt dumme ekle menn med universitetsutdannelse. Men fagbrev-gutta...æsj. Anonymkode: e2af3...027 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Uvesentlig, så lenge han er oppegående og har god hygiene. Anonymkode: 9ec63...4e8 5
Nerine_ Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Ikke viktig. Egenskaper som ikke er relatert til utdannels er mye viktigere. Endret 29. januar 2021 av Nerine_ 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Utdanning hos potensiell partner er viktig fordi det handler om hvor godt man treffer hverandre på intellekt, "arbeidsnivå" og ofte holdninger samt ambisjoner. Anonymkode: cae64...9c1 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Nerine_ skrev (3 minutter siden): Ikke viktig. Eneskaper som ikke er relatert til utdannels er mye viktigere. Det henger som regel tett sammen (Med mindre du mener penisstørrelse) Anonymkode: 50d6b...a11 4
Nerine_ Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det henger som regel tett sammen (Med mindre du mener penisstørrelse) Anonymkode: 50d6b...a11 Nei, jeg mener ikke at det nødvendigvis henger så tett sammen. 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Veldig viktig. Høyt utdannet selv og merker stor forskjell på de som har utdannelse og de som ikke har det. Må ha en mann jeg kan snakke med. Anonymkode: cfa8c...2fd 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 Det er ikke nødvendigvis noe jeg har som et «krav». Men jeg erfarer igjen og igjen at det er disse mennene som matcher meg intellektuelt, og DET er et krav. Jeg har en master. Samtidig har jeg flere i omgangskretsen min som «bare» har fagbrev som jeg går godt overens med, så mulig jeg bare har vært uheldig men menn tidligere. Min samboer har master, og vi syns begge utdanning er en viktig investering. Anonymkode: 84615...bd3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 Jeg har master selv, og alle jeg omgås har også master, hovedfag eller doktorgrad. Det samme har så godt som alle jeg møter i det daglige. Derfor føles ikke utdannelse som noe jeg ville trukket fram som «viktig» hos en partner. Det er liksom noe jeg tar for gitt at en mann har. Jeg ser ikke bort fra at jeg kunne trivdes med en bonde, kunstner eller håndverker el.l - dersom vi kom godt overens. K39 Anonymkode: b5c7c...e38 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 På gruppenivå vil jeg tenke meg at når man leter etter en partner, da leter man etter noe som matcher en selv på mange områder - også utdanning. Selv er jeg nylig utdannet lege, og har datet andre leger, siviløkonomer, indøkere og den slags. Mannen jeg skal gifte meg med er ikke utdannet utover VGS, men har en jobb han trives i. Vi har mye annet gående i vår relasjon at jeg ikke legger merke til forskjellen i antall år på universitetet. Jeg blir mer enn nok stimulert intellektuelt på jobb. Om noe er det deilig og ikke diskutere fag i hjemmet. På individnivå vil jeg derfor si at utdanning ikke nødvendigvis er så viktig, men heller hvem man «henger» med i hverdagen. De fleste av mine venner og venners venner er leger. Eventuelt økonomer, jurister og den slags. Hadde det ikke vært for tinder hadde jeg nok aldri møtt min mann, men jeg er veldig glad jeg gjorde det. ❤️ Anonymkode: 29e92...fd8 6
Gjest Kayo Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 At utdannelse er preferanse i forhold til partner er et valg hver enkel kan ta selv. Det er en ærlig sak spesielt mtp. at vi lever i et samfunn hvor vi lærer at penger har en korrelasjon med lykke og at utdanning utelukkende dyrker intelligens utover kompetanse i det man utdanner seg i. Noe som er et paradoks siden det baseres på primitiv tenkning i seg selv og det viser manglende forståelse av menneskers nyanser. Mennesker er langt mer nyanserte enn Udtannelse = smart/ Fagbrev= for dum til å utdanne seg😅
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 Så lenge fyren har en fast jobb og ellers er oppegående og anstendig så blir utdannelse mindre viktig. Selv går jeg master nå, men det gjør meg ikke til mer "verdt" enn andre mennesker. Det skal dog sies at utdannelsen min nok vil ekskludere noen. Jeg har for eksempel tatt en del fag innenfor religionsvitenskap og derfor kunne jeg ikke vært sammen med en som sitter på Facebook og skriver dritt om muslimer eller andre religiøse, ja religion generelt. Slik uvitenhet hadde jeg ikke orket å forholde meg til, men dette er kanskje et "ekstremt" eksempel. De fleste mennesker holder jo ikke på sånn Anonymkode: c0cec...056 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 Nei, jeg trives mye bedre sammen med håndverkere enn folk med master. Anonymkode: c2ce8...3a0 1
Måneskinn Skrevet 28. januar 2021 #16 Skrevet 28. januar 2021 Vil si det er andre ting som er viktigere. Personlighet, verdier, hvordan vi matcher - mye viktigere enn utdannelse. 2
WhiteSwan Skrevet 28. januar 2021 #17 Skrevet 28. januar 2021 Ikke for meg, det er viktigere at han trives i jobben sin. Se for deg å ha en kjæreste som har høy utdannelse men hater jobben sin, det er jo ikke bra.
Engel Skrevet 28. januar 2021 #18 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Utdannelse er uviktig. men at han har en jobb han liker og er engasjert i er viktig! Noe ambisjoner og driv må det være. Men jeg kjenner flere som har høyere stillinger eller driver eget firma uten annen utdannelse enn videregående. Og jeg vil heller date en lykkelig håndverker som elsker det han gjør enn en med mastergrad som mistrives i jobben (eller som aldri blir fornøyd, kjenner et par sånne) selv om jeg selv har høy utdanning. Endret 28. januar 2021 av Engel 3
SoWhat? Skrevet 28. januar 2021 #19 Skrevet 28. januar 2021 Sto det noe i den artikkelen hvorfor utdannelse var viktig? Jeg syns det er viktig at folk trives i jobben sin. Blir mismodig av alle som klager på at de må jobbe her. Som tror det er evig ferie å være ufør. Som mener de hadde hatt nok å gjøre uten å gå på jobb. Elendig arbeidsmoral altså, og det kan jo komme av mistrivsel. Hvis man vet at man ikke vil trives i en jobb uten en viss utdannelse, så ja, da er det veldig viktig.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 Jeg er mann da så er kanskje litt anerledes, men jeg kunne nok aldri datet noen som ikke tok utdanning på profesjons/masternivå, det er rett og slett nødvendig for meg at partner er intelligent nok til og følge med på hva jeg bryr meg om. Det betyr at personen enkelt bør kunne sette seg inn i de fleste temaer ellers blir samtalene fort kjedelig, og om en forklaring av hva jeg holder på med på jobb (doktorgrad i kybernetikk) flyr rett over hodet er det ikke så moro å fortelle om dagen sin. Trenger definitivt ikke å være med teknisk utdannelse da, leger, arkitekter o.l er supre bakgrunner og ha, sikkert psykologer også, men alle de jeg har møtt er så veldig "psykolog" haha. Anonymkode: 5d536...a7d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå