Gå til innhold

Hvorfor vasker du klæra til barna dine med skyllemiddel?🤢 Tenker du ikke på hvordan lufta og alle luktene i barnehagen/skolen blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke skyllemiddel selv og synes enkelte stinker skyllemiddel. Det plager ikke meg og mine i stor grad, da som andre sier det er verre ting folk lukter. 

Det jeg derimot synes er rart er at folk vil ha det belegget skyllemiddel etterlater på klærne? Jeg synes det er skikkelig ekkelt, det føles ut som klærne fortsatt er skitne 😅

Anonymkode: b4d40...995

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lukter ikke godt, det lukter syntetisk blomsterjævelskap. Kunne like gjerne spraya ungene med wunderbaum. 

Anonymkode: 95149...96e

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For uten skyllemiddel blir klærne steinharde til slutt, og det lukter rent og ny vasket med skyllemiddel 

Anonymkode: 403e2...5d8

Hvor varmt vasker du klærne på?!

40 grader og lufttørk - sparer du penger på unødig skyllemiddel, strøm og ikke minst holder klærne lenger. Bra for miljø og barnas hud også. Men det er kanskje ikke så viktig med barnas fremtid for deg..

Anonymkode: 8d617...2df

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker hverken tøymykner eller vaskepulver. 

Har ikke brukt det på mange år, det er totalt unødvendig. Har flekk fjerner gir de verste flekkene dom feks syltetøy. Rense maskinen ca 1 gang hver 3 måned. 

Har barn, og har aldri opplevd at jeg måtte ha brukt såpe for å få vekk flekker. Ikke plages vi av lukt heller. Til og med mannebs treningstøy blir rent. 

Har en dame på jobb hun lukter:

Skyllemiddel 

Vaskemiddel

Deodorant 

Parfyme

Bodylotion 

Håndkrem

Shampoo og balsam

Dusjsåpe 

Mist

Dagkrem

 

Det er en grusom blanding. 

Anonymkode: c0126...b8f

Imponert at du klarer å liste opp at denne damen lukter alle disse tingene. Du burde donere nesen din til forskning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det lukter godt, plagg blir mykere og jeg ærlig talt ikke gidder å ta hensyn til alle andre på alt mulig.

Anonymkode: d6209...c65

Ja, å måtte ta hensyn til andre er noe skikkelig herk!

Anonymkode: 0ff4d...851

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det lukter ikke godt, det lukter syntetisk blomsterjævelskap. Kunne like gjerne spraya ungene med wunderbaum. 

Anonymkode: 95149...96e

Jeg hang wunderbaum I klesskapet mitt som tenåring fordi mamma nektet å bruke tøymykner med lukt, og jeg ville at klærne mine skulle lukte 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor varmt vasker du klærne på?!

40 grader og lufttørk - sparer du penger på unødig skyllemiddel, strøm og ikke minst holder klærne lenger. Bra for miljø og barnas hud også. Men det er kanskje ikke så viktig med barnas fremtid for deg..

Anonymkode: 8d617...2df

Jeg vasker tøy på 40, syns likevel at tøyet blir stivt uten tøymykner. Hva er relevansen mellom strøm og tøymykner? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg så mye rart en kan syte og klage for 😅 nå er det altså skyllemiddel...

Enig med Anonym over som ramser opp alt det lukter av. Nå syns jeg folk fader meg må ta seg hardt sammen. Har en ikke annet å klage på enn lukt av skyllemiddel, så syns jeg en bør ha skamvett nok til å holde munn. Jez

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (2 minutter siden):

Imponert at du klarer å liste opp at denne damen lukter alle disse tingene. Du burde donere nesen din til forskning. 

Problemet med dere som bruker herket er at dere ikke merker Wunderbaumen selv. Det stinker. Og det setter seg i skap og skuffer fra klær som er kommet inn som arv.

Anonymkode: b0803...720

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid skyllemiddel/tøymykner fordi jeg vil ha myke gode klær. Men bruker jo ikke mye, det lukter nærmest ikke noe etter vask. Kanskje noen bruker for mye eller kanskje bruker det feil? Bruker det istedenfor vaskemiddel? 🤷‍♀️

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, å måtte ta hensyn til andre er noe skikkelig herk!

Anonymkode: 0ff4d...851

Ja det er virkelig noe dritt å ta hensyn til ørten forskjellige ting som ørten forskjellige folk synes er plagsomt. Det hverken gidder jeg ikke eller har tid til.

Anonymkode: d6209...c65

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruker hverken tøymykner eller vaskepulver. 

Har ikke brukt det på mange år, det er totalt unødvendig. Har flekk fjerner gir de verste flekkene dom feks syltetøy. Rense maskinen ca 1 gang hver 3 måned. 

Har barn, og har aldri opplevd at jeg måtte ha brukt såpe for å få vekk flekker. Ikke plages vi av lukt heller. Til og med mannebs treningstøy blir rent. 

Har en dame på jobb hun lukter:

Skyllemiddel 

Vaskemiddel

Deodorant 

Parfyme

Bodylotion 

Håndkrem

Shampoo og balsam

Dusjsåpe 

Mist

Dagkrem

 

Det er en grusom blanding. 

Anonymkode: c0126...b8f

Hvilke merker bruker hun? Siden du kan lukte alt dette, så vet du sikkert merkene også.

Anonymkode: d4cc2...dc9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne grusomme lukta av skyllemiddel påvirker luften og atmosfæren barna deres er i mandag-fredag. Det er ikke bra...

Anonymkode: ecf7d...eb0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bruker hverken tøymykner eller vaskepulver. 

Har ikke brukt det på mange år, det er totalt unødvendig. Har flekk fjerner gir de verste flekkene dom feks syltetøy. Rense maskinen ca 1 gang hver 3 måned. 

Har barn, og har aldri opplevd at jeg måtte ha brukt såpe for å få vekk flekker. Ikke plages vi av lukt heller. Til og med mannebs treningstøy blir rent. 

Har en dame på jobb hun lukter:

Skyllemiddel 

Vaskemiddel

Deodorant 

Parfyme

Bodylotion 

Håndkrem

Shampoo og balsam

Dusjsåpe 

Mist

Dagkrem

 

Det er en grusom blanding. 

Anonymkode: c0126...b8f

Er du overnaturlig? I og med at du kan kjenne alle luktene spesifikt.

Anonymkode: 9bf74...f42

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er to lukter som setter seg mer i tøy enn andre, det ene er (for mye) tøymykner og det andre er tobakksrøyk. 
Ei venninne av barna mine luktet en blanding (klærne hennes altså). Ingen god kombinasjon....🤢

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor varmt vasker du klærne på?!

40 grader og lufttørk - sparer du penger på unødig skyllemiddel, strøm og ikke minst holder klærne lenger. Bra for miljø og barnas hud også. Men det er kanskje ikke så viktig med barnas fremtid for deg..

Anonymkode: 8d617...2df

Det er forskjell på vannkvaliteten og det påvirker om klær blir stive klær etter vask.

Anonymkode: 4db66...ca6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bruker hverken tøymykner eller vaskepulver. 

Har ikke brukt det på mange år, det er totalt unødvendig. Har flekk fjerner gir de verste flekkene dom feks syltetøy. Rense maskinen ca 1 gang hver 3 måned. 

Har barn, og har aldri opplevd at jeg måtte ha brukt såpe for å få vekk flekker. Ikke plages vi av lukt heller. Til og med mannebs treningstøy blir rent. 

Har en dame på jobb hun lukter:

Skyllemiddel 

Vaskemiddel

Deodorant 

Parfyme

Bodylotion 

Håndkrem

Shampoo og balsam

Dusjsåpe 

Mist

Dagkrem

 

Det er en grusom blanding. 

Anonymkode: c0126...b8f

Nei, det blir ikke rent. Ikke i det hele tatt, faktisk. Dette er det kjørt tester på og resultatene er helt klare.

Anonymkode: 3c0b0...75d

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bruker hverken tøymykner eller vaskepulver. 

Har ikke brukt det på mange år, det er totalt unødvendig. Har flekk fjerner gir de verste flekkene dom feks syltetøy. Rense maskinen ca 1 gang hver 3 måned. 

Har barn, og har aldri opplevd at jeg måtte ha brukt såpe for å få vekk flekker. Ikke plages vi av lukt heller. Til og med mannebs treningstøy blir rent. 

Har en dame på jobb hun lukter:

Skyllemiddel 

Vaskemiddel

Deodorant 

Parfyme

Bodylotion 

Håndkrem

Shampoo og balsam

Dusjsåpe 

Mist

Dagkrem

 

Det er en grusom blanding. 

Anonymkode: c0126...b8f

Er du alvorlig? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verre enn dere som bare må ha peanøttsmør/peanøtter i felleslunsjen! Peanøtter har en fæl lukt det også!

Og hva med røyklukt? Du lukter fortsatt av røyk, selv om du stumpa røyken utenfor huset du nå er i. Ekkelt!!

Og jeg har ikke astma!

Anonymkode: b2e59...d55

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Problemet med dere som bruker herket er at dere ikke merker Wunderbaumen selv. Det stinker. Og det setter seg i skap og skuffer fra klær som er kommet inn som arv.

Anonymkode: b0803...720

Det er mye verre med de som vasker kun med vann, og ikke selv merker at de lukter sur bavianrumpesprekk.

Anonymkode: dc828...9d8

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...