Gå til innhold

Hvorfor vasker du klæra til barna dine med skyllemiddel?🤢 Tenker du ikke på hvordan lufta og alle luktene i barnehagen/skolen blir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fatter helt ærlig ikke at folk i 2021 vasker klær med syntetisk skyllemiddel. En unaturlig lukt som setter seg i lufta og tekstiler i trange avdelinger i barnehagen og i små klasserom. 

Har du noen gang tenkt på at det kan være sjenerende for små barn med astma? Klæra henger tett i tett i garderobene. 

Tenk på barna i klasserom med dårlig ventilasjon. Der sitter de time etter time i ymse lukter og konsentrerer seg deretter.

Arg. Dagens utblåsning.

Hilsen småbarnsmor og lærer som er lei av å få lukten med hjem fra barnehagen etter lang dag i klasserommet med lukten der også..

Anonymkode: ecf7d...eb0

Enig. Det lukter dritt!

Anonymkode: b0803...720

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Neutral tøymykner, ikke noe lukt av den. Enig med deg at de med lukt er en uting. Har kjøpt en del klær brukt som er vasket med skyllemidler med parfyme - blir ikke kvitt lukten til tross for flere runder i vaskemaskinen.

Anonymkode: aca21...701

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fatter helt ærlig ikke at folk i 2021 vasker klær med syntetisk skyllemiddel. En unaturlig lukt som setter seg i lufta og tekstiler i trange avdelinger i barnehagen og i små klasserom. 

Har du noen gang tenkt på at det kan være sjenerende for små barn med astma? Klæra henger tett i tett i garderobene. 

Tenk på barna i klasserom med dårlig ventilasjon. Der sitter de time etter time i ymse lukter og konsentrerer seg deretter.

Arg. Dagens utblåsning.

Hilsen småbarnsmor og lærer som er lei av å få lukten med hjem fra barnehagen etter lang dag i klasserommet med lukten der også..

Anonymkode: ecf7d...eb0

Tøymykner lukter godt så har aldri tenkt på lukt i klasserom som noe problem.  Sønnen vil gjerne ha skyllemiddel og godlukt i klærne, men hn får utslett av det så får ikke

Anonymkode: 35a1a...ea4

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at skole/barnehage hadde gitt beskjed til foreldrene dersom noen reagerte på skyllemiddel. På samme måte som de gir beskjed om at foreldre ikke må sende med barna sine en viss type mat grunnet allergier. Eller at foreldre ikke må bruke parfyme når de henter/leverer i barnehage og skole. 
 

 

Anonymkode: 0acea...aec

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! 

Eller ansatte som jobber med andre mennesker, som bruker parfyme. Når barna kommer hjem og lukter parfyme, etter å ha vært i barnehagen. 

Men jeg vet jeg er mer sensitiv for sterke lukter enn andre, virker som om de som bruker mye parfyme og sterke vaskemidler blir helt bedøvet for parfymelukt. 

Anonymkode: b609f...2f2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig at det er lov å selge det !! Ja det stinker ! Grusomt ! Skadelig så det holder. 

Anonymkode: 2a86e...78d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ulike lukter av klærne til barn som jeg anser som verre - matlukt, røyk, parfyme, muggen lukt, svette.  Jeg hadde imidlertid ikke trodd at skyllemidler skulle lukte så mye. Kanskje foreldre bruker for mye da. 

Anonymkode: d44f5...2de

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker Neutral tøymykner, ikke noe lukt av den. Enig med deg at de med lukt er en uting. Har kjøpt en del klær brukt som er vasket med skyllemidler med parfyme - blir ikke kvitt lukten til tross for flere runder i vaskemaskinen.

Anonymkode: aca21...701

Det lukter det og...

Anonymkode: 08a29...ed2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, tøymykner fra andres klær setter seg da vel ikke i klærne til ditt barn. 

Anonymkode: f2c39...191

Det gjør det så absolutt. Vi fikk med bagen hjem i dag, og der lå det andres klær også som følge av at de ansatte pakker for oss. Ullklæra til våre barn stinker nå skyllemiddel. Vi vasker med parfymefri Milo, så jeg er ikke i tvil..

Anonymkode: ecf7d...eb0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøymykner ødelegger grunnvannet. 
skadelig på så ekstremt mange måter! 
Bruker Eddik som skyllemiddel. Nulllukt og rene klær (og maskin) 

Anonymkode: 4a56f...275

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker det skyllemiddel jeg vil så lenge jeg ikke får beskjed fra skolen om at noen ikke tåler det jeg bruker.

Anonymkode: 4db66...ca6

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo noe som heter alt med måte. Bruker en dæsj i hver vask så det blir litt ren lukt. Men ja, jobber i barnehage og det fins ett par barn som kommer med klær som virkelig STINKER av skyllemiddel. Og ikke den gode sorten. Syns synd på de ungene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For uten skyllemiddel blir klærne steinharde til slutt, og det lukter rent og ny vasket med skyllemiddel 

Anonymkode: 403e2...5d8

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det gjør det så absolutt. Vi fikk med bagen hjem i dag, og der lå det andres klær også som følge av at de ansatte pakker for oss. Ullklæra til våre barn stinker nå skyllemiddel. Vi vasker med parfymefri Milo, så jeg er ikke i tvil..

Anonymkode: ecf7d...eb0

Jaha, da blir det jo en helt annen sak om det har skjedd en feil og klærne lå sammen med andres, ikke at klærne til barna dine får skyllemiddel lukt av luften i rommet. 

Anonymkode: f2c39...191

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hverken tøymykner eller vaskepulver. 

Har ikke brukt det på mange år, det er totalt unødvendig. Har flekk fjerner gir de verste flekkene dom feks syltetøy. Rense maskinen ca 1 gang hver 3 måned. 

Har barn, og har aldri opplevd at jeg måtte ha brukt såpe for å få vekk flekker. Ikke plages vi av lukt heller. Til og med mannebs treningstøy blir rent. 

Har en dame på jobb hun lukter:

Skyllemiddel 

Vaskemiddel

Deodorant 

Parfyme

Bodylotion 

Håndkrem

Shampoo og balsam

Dusjsåpe 

Mist

Dagkrem

 

Det er en grusom blanding. 

Anonymkode: c0126...b8f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...