Gå til innhold

Lot broren min flytte inn til meg, det dummeste jeg har gjort. Hva gjør jeg nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 hours ago, AnonymBruker said:

Når det kommer til mat i kjøleskapet synes jeg synd på ungene. De bor der men får ikke lov å spise av maten i kjøleskapet med mindre pappan har kjøpt det, HVordan vet de i det hele tatt hvem sin mat det er? 

Anonymkode: 92389...34b

13-åringen tok ting i kjøleskapet som var merket med TS' navn, noe hun hadde fått beskjed om ikke å gjøre. 

6-åringen har vært inne på rommet til TS og stjålet mat derfra. Broren gir blaffen i begge deler.  

Dette er IKKE normalt. 

Ja, det er synd på barna at maten er trist... men det er jo ikke maten som er problemet her. 

Anonymkode: a58e2...8d2

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS har enda ikke kontaktet mor/ mødre  ?? Går litt i surr her da tråden er så lang ... og hvorfor svarer ikke TS noe hva det gjelder !!! Hadde dette vært mine unger,ville jeg gjerne hatt beskjed om omsorgssvikten ! Tipper det er mye giftig familiedynamikk her utenom bror/ barn...Stakkars unger.  Har du ikke mulighet til å ha de der ( hvilket er forståelig) ,så må de ut . Av hensyn til alle parter. Blir helt kvalm av matopplegget barna må forholde seg til. Skulle ikke tro det var voksne mennesker der i det hele tatt. Relasjonen er uansett ødelagt, så se til helvete og kontakt mødrene !!! Broren er en idiot,  men TS har jeg etterhvert fått litt i vrangstrupen også. Er selv alenemor, med stram økonomi og ikke den beste helsa. Men ville aldri utsatt UNGER for slike opplevelser.. 😥 TS : rett sinnet ditt der det hører hjemme! 

Anonymkode: 41b40...4e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt TS, og støtter deg. Jeg hadde klikket i vinkel for lenge siden, og jeg har MYE kortere lunte enn du har. Jeg hadde ikke funnet meg i halvparten av dette engang, og jeg er frisk. Håper han kommer seg ut av leiligheten din. Jeg er enig med de som skriver at det er synd på ungene, men du kan ikke redde broren din ut av dette her med de begrensende ressursene du har. Da blir du en tilrettelegger. Jeg har forståelse for at du ikke ønsker å eksponere din bror i denne tråden, men er han deprimert? Har han mistet jobben og har veldig dårlig råd? Det er uansett til det beste for han å få et spark bak og ta tak i sin egen situasjon nå. Du kan ikke være hans og hans barns forsørger, hushjelp og tilrettelegger.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS har enda ikke kontaktet mor/ mødre  ?? Går litt i surr her da tråden er så lang ... og hvorfor svarer ikke TS noe hva det gjelder !!! Hadde dette vært mine unger,ville jeg gjerne hatt beskjed om omsorgssvikten ! Tipper det er mye giftig familiedynamikk her utenom bror/ barn...Stakkars unger.  Har du ikke mulighet til å ha de der ( hvilket er forståelig) ,så må de ut . Av hensyn til alle parter. Blir helt kvalm av matopplegget barna må forholde seg til. Skulle ikke tro det var voksne mennesker der i det hele tatt. Relasjonen er uansett ødelagt, så se til helvete og kontakt mødrene !!! Broren er en idiot,  men TS har jeg etterhvert fått litt i vrangstrupen også. Er selv alenemor, med stram økonomi og ikke den beste helsa. Men ville aldri utsatt UNGER for slike opplevelser.. 😥 TS : rett sinnet ditt der det hører hjemme! 

Hva skal mødrene gjøre da, mener du? De vet jo at eksen er en idiot, de har levd sammen med ham og fått barn med ham. Det skal veldig mye til for å nekte lovlig samvær. Det er jo mødre som mistenker seksuelt misbruk som likefullt må sende barna fordi de ikke har bevis. Nevøen og niesen til TS blir ikke mishandlet. De får kjedelig mat og mindre grensesetting enn de burde, men de har det ikke vondt. Så mødrene kan ikke gjøre noe som helst i denne situasjonen, så lenge TS sin bror forlanger 50% samvær.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 timer siden):

Hva skal mødrene gjøre da, mener du? De vet jo at eksen er en idiot, de har levd sammen med ham og fått barn med ham. Det skal veldig mye til for å nekte lovlig samvær. Det er jo mødre som mistenker seksuelt misbruk som likefullt må sende barna fordi de ikke har bevis. Nevøen og niesen til TS blir ikke mishandlet. De får kjedelig mat og mindre grensesetting enn de burde, men de har det ikke vondt. Så mødrene kan ikke gjøre noe som helst i denne situasjonen, så lenge TS sin bror forlanger 50% samvær.

Det er ikke snakk om å nekte samværet, men redusere det eller tilpasset det på andre måter (feks at det skjer andre steder enn i TS sitt hjem, noe som er fullt mulig)

Anonymkode: 05c20...771

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er ikke snakk om å nekte samværet, men redusere det eller tilpasset det på andre måter (feks at det skjer andre steder enn i TS sitt hjem, noe som er fullt mulig)

Anonymkode: 05c20...771

Det er ikke fullt mulig så lenge far til barna motsetter seg det og barna ikke lider nød.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg beklager, men jeg ser ikke omsorgssvikten her. Toro -mat og FP brød er kjedelig mat, det er sikkert ikke det sunneste man kan spise, men det er ikke omsorgssvikt.

Bo midlertidig hos en slektning, snakk om 3 måneder hos en slektning, i påvente av eget leilighet, er heller ikke noe som fører til omsorgsovertakelse, slik at broren min mister foreldreretten. 

Jeg har ærlig talt ikke kontakt med min bror tidligere ektefeller. Det er over 10 år siden han skilte seg med den ene og hun andre har jeg møtt 3 -4 ganger, i forbindelse med julefeiring hos mine foreldre. Aldri utenom dette. 

Dessuten de VET hvordan ungene har det. De kjører dem selv hit til samvær. Begge barna har fortalt at de ikke vil være her, de har fortalt i detalj om FP mat, toro og alt annet. Skal jeg ringe og fortelle dem akkurat det samme? Hva hjelper det? Og det er ikke mitt ansvar å prate med brors ekser, det er å tre over en grense og blande seg for mye inn. 

Nå er det ikke jeg som utsetter dem for kjipe opplevelser og "matopplegget" du omtaler.  Det er brors ansvar å brødfø sine egne unger. Jeg har rett og slett ikke helse og økonomi til å spandere alle måltider på 3 ekstra mennesker, og samtidig rydde opp etter dem. Hvor skal de ekstra pengene komme fra? Skal jeg ta opp ett kredittkort lån? Låne penger av bekjente? Og for å ikke snakke om krefter, energi og helse?

Jeg er i midten av 30 årene, det er en grunn til at jeg ikke har fått egne barn. Det er ikke fordi jeg ikke er fruktbar eller at jeg ikke har hatt samboer, men det fordi jeg ikke har helse til det..

Anonymkode: 02910...fe6

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Hulderen said:

Det er ikke fullt mulig så lenge far til barna motsetter seg det og barna ikke lider nød.

De lider jo nød

Anonymkode: 9978f...0d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De lider jo nød

På hvilken måte lider de nød, mener du? Det er faren sitt ansvar å sørge for mat på bordet til sine barn, ikke TS sitt. Hadde broren betalt for seg etter avtale og gjerne litt ekstra for både mat og husly, i tillegg kanskje lært sine barn en smule folkeskikk så hadde ikke denne suppa oppstått i utgangspunktet.

Anonymkode: dd738...50e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ba de dra, kast han på dør!

Skjønner godt at han ble skilt, stakkars barna og eksen som har måttet deale med han.. Be han ryke ut på dagen, ellers ring politiet. Og tar han ikke vare på barna sine hadde jeg kontakta mødrene først, og dersom det ikke ble gjort noe - bv. Søsken er ikke nær familie med mindre man har en god relasjon, slekt og litt felles gener betyr nada - oppførsel og relasjonen betyr alt.

Anonymkode: c3714...4fe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte lider de nød, mener du? Det er faren sitt ansvar å sørge for mat på bordet til sine barn, ikke TS sitt. Hadde broren betalt for seg etter avtale og gjerne litt ekstra for både mat og husly, i tillegg kanskje lært sine barn en smule folkeskikk så hadde ikke denne suppa oppstått i utgangspunktet.

Anonymkode: dd738...50e

Ja, nettopp. Under farens omsorg lider barna nød.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dessuten de VET hvordan ungene har det. De kjører dem selv hit til samvær. Begge barna har fortalt at de ikke vil være her, de har fortalt i detalj om FP mat, toro og alt annet. Skal jeg ringe og fortelle dem akkurat det samme? Hva hjelper det? Og det er ikke mitt ansvar å prate med brors ekser, det er å tre over en grense og blande seg for mye inn. 

Det kan hjelpe om en voksen bekrefter at bror ikke tar seg av egne barn. Da mener jeg ikke først og fremst mat og tak over hodet, men de får jo ingen omsorg eller veiledning.

Mor til seksåringen kan ha nytte av at du forteller at seksåringen går på selvstyr mens bror melder seg ut. Kanskje kan det bekrefte et alvor hun nå bare mistenker, og hun kan få større omsorgsprosent for sin sønn. Trettenåringen er jo gammel nok til å være med å bestemme hvor hun vil være, men også her kan det være nyttig for mor å vite at problemet strekker seg lenger enn til litt kjipe middager, som kanskje er ungdommens eget fokus.

Endret av Hactar
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du står på ditt. Bror din treng tydeligvis å lære at verda ikkje kretsar rundt han. I tillegg håper eg at du med tida finn overskot til å vere litt ekstra godtante for desse borna, for det er tydeleg at dei kan trenge litt ekstra kjærleik. Når dei ikkje bur hjå deg er det jo enklare å få til sånne små treff der du kan vere eit lyspunkt i liva deira. Lykke til vidare, håpar du får ordna opp!

Anonymkode: 197a8...781

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at broren din ikke har en mental krise? 

Anonymkode: 1d50b...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flott! Skulle gjerne visst hvordan det går videre med denne broren din😄 Det er synd at det er barn involvert, men det er hans problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er trist Ts.. men man kan ikke basere en hel relasjon fra en side. Din bror er nok meget såret nå, da han ikke er vant med at du møter han slik, og klarer nok heller ikke å se sin egen rolle. Basert på hva du har skrevet så langt. Trist at du ikke har en god bror, og det må du kjenne på nå. Selv om det egentlig ikke har skjedd en brå endring. Godt du har stått opp for deg selv og satt grenser som er helt rimelige💗

Anonymkode: a4b06...412

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...