AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #121 Skrevet 22. august 2021 Ganske ofte til grillmat om sommeren - koker dem, har på smør, revet ost, salt og gresk dressing. Funker som bakt potet. Ellers bruker vi kokt potet til kjøttkaker typ. Det har vi kanskje tre ganger i året. Er i tredveåra. Har barn. Barnet nekter å spise potet av noe annet slag enn potetstappe og pommes frites. Anonymkode: 519dd...278
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #122 Skrevet 22. august 2021 Spiser kokte poter ca 5 ganger i året Anonymkode: b4edd...31a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #123 Skrevet 23. august 2021 De få gangene jeg har lagd kjøttkaker i brun saus etter jeg flyttet for meg selv, har jeg også kokt potet til. Ellers spiser jeg nesten aldri kokt potet, bortsett fra på julaften. Kan spise ovnsbakt potet ofte, men ikke flere ganger i uka. Noen ganger har jeg lagd potetstappe (men det er heller ikke ofte). Og jeg elsker fløtegratinerte poteter, men lager det ytterst sjeldent selv. Anonymkode: a6869...c9a
CorvusCorax Skrevet 23. august 2021 #124 Skrevet 23. august 2021 Elsker poteter. Kokte, moste, stekte... you name it. Men det er flere mnd. siden jeg har spist det. 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #125 Skrevet 23. august 2021 Spiser omtrent aldri kokt potet, bortsett fra til jul og når jeg lager kjøttboller i brun saus ca hvert tredje år. Men spiser innimellom ovnsbakte poteter, French fries eller selvlagde potet-chips. Anonymkode: 03872...f02
EmVeeJee Skrevet 23. august 2021 #126 Skrevet 23. august 2021 Elsker potet i alle slags former og fasonger så ja! 3-5 ganger i uka! 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #127 Skrevet 23. august 2021 Jeg er 46, med barn og har aldri poteter i hus unntatt om jeg skal holde et middagsselskap med mat der poteter er selvsagt. Spiser potet om jeg får det servert. Anonymkode: fe4c1...9ff
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #128 Skrevet 24. august 2021 Vi er 22&26, samboere. Vi har aldri poteter som ikke er pommes frites. Ingen av oss har noen gang i våre liv kokt en potet og pommes frites spiser vi kanskje 2-3 ganger årlig. Så det er dårlig med potetspising her😅 Anonymkode: 9cf80...5bd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #129 Skrevet 24. august 2021 Er 35. Vi spiser poteter svært ofte. Det er godt og næringsrikt. Anonymkode: 0705f...e49
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #130 Skrevet 24. august 2021 Midten av tredveårene her med barn. Spiser poteter kanskje 1-2 ganger i uken. Til f.eks karbonader, fisk Anonymkode: 8c15b...5c4
Summeer Skrevet 24. august 2021 #131 Skrevet 24. august 2021 Jeg er glad i potet. Lager endel "husmannskost" særlig på høsten og vinteren, da hører potet med. Igår hadde vi fiskepudding i hvit saus, og idag blir det langtidskokt lapskaus. Og vi skal ha kjøttkaker til helgen. Koker ofte ekstra potet så vi kan steke til pytt-i-panne eller lage mos. Imorgen skal vi ha laks stekt med soya/ingefær/honning, og da skal vi ha mos av potet og sellerirot til, det passer fantastisk godt sammen! Tilfeldig at det blir så mye potet denne uka altså, det kan gå 14 dager uten ellers 🙂
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #132 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 9.50): Spiser/lager du kokte poteter til middag flere dager i uka? Jeg «krangler» litt med mamma om det, da vi aldri spiser det ( har seriøst traumer etter å ha blitt tvunget til å spise det hele barndommen) og hun mener det er «normalen», al «alle» stort sett spiser dette til middag. Jeg tenker at det kun er normalen for litt eldre folk (60 og oppover). Hva tror dere? Anonymkode: 98173...147 Høres ut som min egen mor. Som alltid argumenterer med at "alle andre gjør det". De ser ikke at matkulturen og tradisjoner har endret seg på en generasjon. Når det er sagt så spiste jeg ikke potetmiddager før jeg fikk barn. Når barna kom til verden ble det en naturlig ingrediens å ha med på middagsbordet grunnet mild smak og konsistens. Næringsinnholdet er også betydelig bedre enn feks pasta og ris som blir mer tomme kalorier. Når barna ble store så reduserte vi på poteten igjen. Og når de ikke er hjemme til middag spiser vi det sjeldent. Tror man kan konkludere med at potet rett og slett er familiemat! Anonymkode: 64d28...573
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #133 Skrevet 24. august 2021 Jeg spiser det aldri med mindre jeg får det servert. Syns det ikke er noe godt. Men hvis man kutter de i biter etter de er kokt og heller over litt olivenolje og strør over litt kuttet bladpersille så blir de mye bedre tips til dere som syns potet er kjedelig og smakløst. Anonymkode: dddde...6c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå