burgut Skrevet 15. januar 2021 #81 Skrevet 15. januar 2021 Jeg er 38. Jeg elsker poteter i alle former, men vi spiser det ikke så ofte som jeg har vokst opp med. Da var det vel stort sett daglig, og kokt. Jeg prøver å variere mellom potet,ris og pasta og rullere slik at vi ikke har det samme to dager på rad, men det hender selvsagt likevel. Innimellom kommer også ting som ikke faller innunder noen av kategoriene, som f.eks taco,pizza,hot dogs,hamburger,osv... 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #82 Skrevet 15. januar 2021 Jeg er 22, har bodd for meg selv i 2,5 år og har ikke kokt en eneste potet etter jeg flytta ut Anonymkode: cc61c...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #83 Skrevet 15. januar 2021 Jeg er 39 år, gift, og har to barn i barneskole og u-skole, men poteter (kokte) har vi kun én gang i måneden ca. Da er det evnt en søndagsmiddag med koteletter, kjøttkaker eller ostepanetter ol. Så nei, her er det ikke vanlig, selv om vi begge er oppvokst med det. Anonymkode: 0bc93...ee4 1
blåtimen Skrevet 16. januar 2021 #84 Skrevet 16. januar 2021 Tidlig i 20-årene og bor alene. Er egentlig kjempeglad i potet, men vanlig brun saus-potetmiddag skjer ikke så ofte, kanskje hver 8. uke, syns saus er ork å lage, haha. Men spiser stadig poteter som potetmos, bakt potet eller fløtegratinerte poteter. Har en svakhet for sistnevnte, så det er stadig til helgemiddag
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #85 Skrevet 16. januar 2021 Poteter har vi så og si aldri til middag, med mindre vi griller og lager bakt potet eller lignende. Det hender vi har pølse og potetmos kanskje hver annen måned. Og av og til pommes frites. Veldig sjelden «vanlig potet». Med unntak av når vi har kjøtttkaker i saus (kanskje en gang i mnd). Generelt har vi veldig lite karbo tilbehør (ris, potet etc). Hilsen barnefamilie med foreldre på 38 år. Anonymkode: 0d68a...343 1
SPOCA Skrevet 16. januar 2021 #86 Skrevet 16. januar 2021 Vi elsker poteter, så ja, vi spiser poteter flere ganger per uke. Men det er i mange ulike varianter da: kokte, stekte, gratinerte, mos osv.
Era Vulgaris Skrevet 16. januar 2021 #87 Skrevet 16. januar 2021 Denne tråden fikk meg til å tenke på faren min! Han var virkelig av den gamle skolen, og det var IKKE middag uten poteter. Vi spiste til og med poteter sammen med spagetti og kjøttsaus Da han ble eldre og skrøpelig, og jeg handlet for han, ønsket han seg ofte ferdigpizza til å ha i fryseren, men det kvalifiserte ikke som middag, for den kunne han ikke ha poteter til. Egentlig er jeg for gammel til å svare i tråden, etter som jeg er godt over 40, så jeg lar det være med den historien. Og en liten påminnelse om at poteter ikke er verken kaloribomber eller mer karbohydratrike enn pizza, ris og pasta. Det er en myte. 2
pia mater Skrevet 16. januar 2021 #88 Skrevet 16. januar 2021 Foretrekker pommes frites, potetmos og alle former for stekt potet, men spiser likevel kokt potet kanskje en gang i uka. Passer til en del retter, som feks kjøttkaker. Er 22.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #89 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Om du får traumer av kokte poteter, så tenker jeg du ikke har møtt mye motstand i livet. samma om du vil spise poteter nå eller ikke, er bare moren din som bryr seg ang det, INGEN andre. Folk bryr seg ikke og det burde ikke du heller Anonymkode: a96cc...b8e Tja, det er vel nok av barn som blir truet til å spise poteter. Jeg husker mer enn en middag der jeg sitter og gråter under bordet, mamma som drar meg frem og sier at ingen går fra bordet før jeg har spist opp potetene. Husker jeg spekulerte i hvor lite jeg kunne tygge dem før jeg kunne svelge de ned. Prøvde alt jeg kunne å unngå de med tunga og skylde ned store biter med vann. jeg er ikke den eneste. Anonymkode: 98173...147 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #90 Skrevet 17. januar 2021 Spiser sjeldent kokt potet. Spiser det til pinnekjøtt og til noen få andre retter, som rakfisk. Men jeg liker potet da, bare ikke så godt i kokt form. Anonymkode: a6869...c9a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #91 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 10.03): Det er jo noe av det mest smakløse tilbehøret du kan ha til en middag! Eneste grunnen til at de over 40 spiser det hver eneste dag er at det var en av få ting man kunne dyrke i Norge uten drivhus før... Alle med en gressflekk kunne dyrke poteter og den kunne lagres lenge. Idag får man importert frukt og grønt som smaker så latterlig mye bedre Anonymkode: b2b27...32e Altså! Er godt over 40, har barn. Spiser potet veldig sjelden. Kanskje 10 ganger i året, og da er de sjelden kokt. Anonymkode: b82a0...42c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #92 Skrevet 17. januar 2021 Jeg er 25, kvinne, bor alene. Spiser poteter minst en dag i uka. Mest fordi det er sunt :-) Anonymkode: 360a5...7f3
Inwe Skrevet 17. januar 2021 #93 Skrevet 17. januar 2021 (endret) Jeg spiste nesten ikke kokte poteter før jeg ble sammen med samboeren. Han liker det veldig godt, mens jeg var lei fra barndommen. Nå har vi det innimellom, noen ganger flere ganger i uka, andre ganger går det flere uker mellom. Spørs helt hva man har lyst på. Jeg er 32 og han 38, ingen barn. Endret 17. januar 2021 av Inwe
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #94 Skrevet 17. januar 2021 Husker når jeg flytta for meg selv som 16 åring, så spiste jeg stortsett bare kokt eller stekt potet til middag. Varierte med smør, ketchup og grillkrydder. Det var billig! Anonymkode: 0811c...ba9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #95 Skrevet 17. januar 2021 Vi spiser ofte potet, men sjelden kokt. Det er kanskje en gang i måneden. Anonymkode: 041a9...146
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #96 Skrevet 18. januar 2021 Vi har vanlig, norsk potetmiddag KANSKJE et par ganger i mnd. Ellers bruker vi litt søtpotet, lager potetbåter i ovnen osv litt oftere Anonymkode: b3ee3...325
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #97 Skrevet 18. januar 2021 Nerine_ skrev (På 14.1.2021 den 9.57): Jeg syns bakt potet er like "kjedelig" som kokt. Ris er forsåvidt greit, men ingen av oss er spesielt glad i pasta eller qinoa. Poteter stekt i ovnen smaker jo himmelsk.... 🥰 Anonymkode: 75beb...abe
Heihola Skrevet 18. januar 2021 #98 Skrevet 18. januar 2021 Jeg elsker poteter, og spiser det ofte, men ikke alltid kokt. Fins jo så mange retter man kan lage med poteter... Tror nok det er mindre vanlig å spise poteter nå enn hva det var før, men det er nok fortsatt vanlig til mange norske retter. I tillegg så tror jeg nordmenn er veldig flinke til å variere hvordan man spiser poteten; alt fra kokt, ovnsbakt, fløtegratinert, hasselback, potetmos, osv.
marleneK92 Skrevet 18. januar 2021 #99 Skrevet 18. januar 2021 Jeg spiser poteter innimellom, men jeg har faktisk bare kokt dem en gang på de fem årene jeg har bodd i denne leiligheten å det var for å lage mos. Jeg ovnsbaker de stort sett. Har lenge hatt lyst til å ovnsbakte de i saltvann da blir de crispy & gode. Bakes hele (mandelpoteter) eller som båter/biter/flak.
Huset Skrevet 18. januar 2021 #100 Skrevet 18. januar 2021 Er i 30-årene, har potet kanskje 2 ganger i uken vil jeg anta. Men vi spiser den aldri kokt, med mindre vi er på besøk til foreldrene våre. Vi damper eller ovnsbaker poteten. I tillegg lager vi av og til potetmos. Vi har små barn som liker potet godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå