AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #41 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror det er ganske jevnt fordelt med potet, ris og pasta til middag her i huset. 1-2 ganger i uken. Fredag er taco, dermed ingen av delen. Lørdag pizza. Anonymkode: c93cb...fb0 39,5 år her forrsten 😂 Anonymkode: c93cb...fb0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #42 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det er ganske jevnt fordelt med potet, ris og pasta til middag her i huset. 1-2 ganger i uken. Fredag er taco, dermed ingen av delen. Lørdag pizza. Anonymkode: c93cb...fb0 Potet er faktisk digg på pizza Anonymkode: 767c5...a5b 3
kaleidoskop Skrevet 14. januar 2021 #43 Skrevet 14. januar 2021 Kjenner jeg ble skikkelig engasjert i potetdiskusjonen 😂 Selv har vi poteter 1-5 ganger i uka. Så vil bare si jeg ikke er noen forkjemper nødvendigvis. Men flere sier poteter er kjedelig og ikke smaker noe. Poteter kan jo brukes til ALT 😁😍 steke, bake, mose, frityr, rå, båter mm. Kan ikke komme på noe annet man kan lage så mye med. Men som jeg har nevnt i et annet innlegg. Må bli helgekos med de fløtegratinerte og frityrstekt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #45 Skrevet 14. januar 2021 33 år her. Spiser poteter kanskje 2 ganger i uka. Ingen av oss er noe særlig glad i det, så har heller middag med andre ting enn det. Vokste opp med poteter til middag 5 ganger i uka.. Anonymkode: 7410d...b49
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #46 Skrevet 14. januar 2021 En gang eller to i uka, kanskje. Det kommer an på menyen. Poteter er gjerne tilbehør til diverse fisk. Anonymkode: 82eec...3e3
Mollie Skrevet 14. januar 2021 #47 Skrevet 14. januar 2021 Vi har kokte poteter et par ganger i uka, til forskjellige fiskeretter, kjøttkaker, stek, osv. Jeg er midt i 30 årene og mannen i begynnelsen av 40 årene.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #48 Skrevet 15. januar 2021 Kommer an på. Spiser det til typisk norsk mat som koteletter med surkål og brun saus, kjøttkaker, fårikål, torsk og laks. Noen ganger bruker jeg potetmos, f.eks til kjøttboller eller gryter. Ellers kan jeg gjerne bruke ris eller ovnsbakte rotgrønnsaker (beter, gulrot, søtpotet, sellerirot). Men nå lager jeg også en del mat hvor potet ikke passer inn. F.eks asiatiske og italienske retter. Anonymkode: 9632f...23e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #49 Skrevet 15. januar 2021 Er 37 år, spiser sjelden poteter. Jeg tror også generasjonen over oss er mer sånn som skal ha potet til alt, hvis ikke er det ikke middag. Jeg liker poteter, men spiser vel generelt ikke så mye retter som "krever" det, til biffen kan jeg bare ha salat eller søtpotetfries eller noe, til laksen har jeg couscous og ellers lager jeg mye pasta, asiatisk og meksikansk mat hvor det ikke hører helt hjemme. Jeg tror det er litt kombinasjon av singel hele livet og at jeg ikke er veldig stor på å kokkelere, eller bruke lang tid og mange gryter på kjøkkenet iallfall. Anonymkode: a359b...815
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #50 Skrevet 15. januar 2021 Er en ivrig hobbykokk, og lager jo poteter til ulike retter her og der. Men da er det bakte potetbåter i airfryer, pommes anna, potetstappe med ulike smaker eller iblandet rotgrønnsaker, hasselbackpoteter, gratenger.. Eller som tykning i supper. Men kokte poteter er intetsigende, og uten smak. Eneste gangen vi har dette er mandelpoteter til tradisjonell julemat. (er 38) Anonymkode: 8b7b5...820
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #51 Skrevet 15. januar 2021 Jeg er rett over 40. Spiser aldri poteter bortsett fra en halv når jeg er på besøk hos foreldrene mine. Har samme forhold til kokte grønnsaker. Som tilbehør spiser jeg ris, ovnsbakte eller stekte grønnsaker, rotmos en sjelden gang eller bare salat. Spiser uansett sjelden tradisjonelle middager som «krever» tilbehør. Anonymkode: 04e6a...0bb
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #52 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er en ivrig hobbykokk, og lager jo poteter til ulike retter her og der. Men da er det bakte potetbåter i airfryer, pommes anna, potetstappe med ulike smaker eller iblandet rotgrønnsaker, hasselbackpoteter, gratenger.. Eller som tykning i supper. Men kokte poteter er intetsigende, og uten smak. Eneste gangen vi har dette er mandelpoteter til tradisjonell julemat. (er 38) Anonymkode: 8b7b5...820 Sånn generelt er jo ikke det helt presist, synes jeg - det kommer i stor grad an på poteten. Når man virkelig har nye, gode poteter, feks små nypoteter av god kvalitet om sommeren (ikke sånne som er pumpet med vann og dyrket i racerfart), da skrubber og koker jeg dem med skall, og har bare det sammen med et stykke ovnsbakt kveite eller piggvar, og en god saus, feks salsa verde eller beurre blanc med urter og sitron. De beste potetene bør bare kokes for at smaken skal komme til sin rett, og da spiser jeg andre ting som tilbehør til potetene, ikke omvendt. Dessverre er det ikke så lett å få tak i så gode poteter lenger, med mindre man dyrker dem selv, eller man kan handle fra gode småskalaprodusenter. Anonymkode: 3886a...8d8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #53 Skrevet 15. januar 2021 Hva kommer det av at så utrolig mange skriver «potet» i flertall? Anonymkode: 375a0...557 1
Gjest Peanut Skrevet 15. januar 2021 #54 Skrevet 15. januar 2021 (endret) On 1/14/2021 at 9:51 AM, AnonymBruker said: Alle over 60 gjør det, alle under 40 gjør det ikke. Anonymkode: 9d910...b22 Hva med de i midten da? Personlig koker, steker, moses poteter her så har ikke tenkt å slutte med ^^, Endret 15. januar 2021 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #55 Skrevet 15. januar 2021 Jeg er 23 og nei, jeg spiser ikke kokte poteter som tilbehør med mindre det er julaften Ingenting imot kokte poteter, men det er kjedelig, tar lang tid å koke opp når man bor for seg selv og bare vil ha en rask middag, og jeg anser heller ikke poteter som en ordentlig grønnsak, men som en karbohydratkilde på lik linje med ris og pasta på tallerkenen. Jeg bruker selvfølgelig poteter iblant, men da ovnssteker jeg dem, lager potetmos, fløtegratinerte poteter, eller lager potetsalat. Med mindre jeg spiser asiatisk eller italiensk så foretrekker jeg byggryn som karbohydratkilde Anonymkode: d32b9...c85
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #56 Skrevet 15. januar 2021 I 30-årene med to barn. Spiser potet i snitt kanskje en gang i uka. I hvert fall ikke oftere. Jeg er egentlig glad i potet, men spiser en del mat hvor det ikke naturlig hører til . Varierer mellom kokt potet, potetmos, ovnsstekte poteter osv. Anonymkode: 736d1...97f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #57 Skrevet 15. januar 2021 Poteter er kaloribombe🤣💪 Anonymkode: 5df61...b1a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #58 Skrevet 15. januar 2021 Jeg er glad i husmannskost og vi har nok kokt potet 1-3 ganger i uka. Da til typiske retter som fiskekaker, fiskegrateng, kokt fisk, fisk i ovnen, kjøttkaker. Ellers går det i pasta og ris. Har potetstappe inninellom, og bakt i ovn. Anonymkode: a1427...8fe
Brunhilde Skrevet 15. januar 2021 #59 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Poteter er kaloribombe🤣💪 Anonymkode: 5df61...b1a Eh, nei, ikke sammenlignet med ris og pasta. I tillegg inneholder potet vitamin c, det gjør ikke de to andre. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #60 Skrevet 15. januar 2021 Er 24 og spiser nesten aldri kokt potet hjemme. Bare viss jeg noen få ganger i året bestemmer meg for å lage norsk tradisjonsmat. Spiser en del potet da, men gjerne tilberedt på andre måter Anonymkode: 8cecf...0d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå