Gå til innhold

Tror dere jeg kan få dekket puppe operasjon av staten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Der mistet du all min sympati.

Anonymkode: a68ee...4db

Det var ikke meg, ts, som svarte deg 😜

Men til alle andre, var hos legen i dag, og fikk det ikke dekket 😕 fikk nei med en gang, pga psykisk helse... 

funnet ut at jeg må spare i 15 år for å ha råd selv. Da er jeg ca 45 år. Men jaja, jeg føler jeg MÅ gjøre dette, jeg klarer ikke slappe av før det er gjort. Må bare begynne å spare, uansett hvor lang tid det tar. 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke meg, ts, som svarte deg 😜

Men til alle andre, var hos legen i dag, og fikk det ikke dekket 😕 fikk nei med en gang, pga psykisk helse... 

funnet ut at jeg må spare i 15 år for å ha råd selv. Da er jeg ca 45 år. Men jaja, jeg føler jeg MÅ gjøre dette, jeg klarer ikke slappe av før det er gjort. Må bare begynne å spare, uansett hvor lang tid det tar. 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Hos legen? Er jo ikke fastlegen som bestemmer det. Eller ville h*n ikke sende henvisning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke råd, da har du et alternativ igjen, og det er å akseptere puppene dine. Det kan en psykolog hjelpe deg med.

Anonymkode: a1274...d7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten har krav til at du kan orddelingsreglene om du skal få det dekket. 

Anonymkode: a7781...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke råd, da har du et alternativ igjen, og det er å akseptere puppene dine. Det kan en psykolog hjelpe deg med.

Anonymkode: a1274...d7b

Ikke for å kverulere altså. Men er man misfornøyd med slappe hengepupper, så er det fint lite en psykolog kan hjelpe til med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (12 minutter siden):

Hos legen? Er jo ikke fastlegen som bestemmer det. Eller ville h*n ikke sende henvisning? 

Ja var hos fastlegen min. Han sa det aldri kom til å bli godkjent... han sa at 10 av 10 leger hadde sagt det samme som han 🤷🏼‍♀️ Han ville ikke sende henvisning, men ba meg ta opp tankene mine hos psykologen min... 😕 

Han tenker jo at jeg alltid har hatt pupper, men jeg har jo blitt en ekspert i å skule det når jeg er tynn... jeg går med push up bher, noen ganger 2 bher oppå hverandre og høyhalset gensere... og da ser det jo normalt ut. Men jeg føler meg jo ikke bra.

 

Jeg tenker gå ned i vekt og prøve spørre han igjen når jeg er tynn 😅 vise han at jeg må brette puppen inn i bhen. Jeg tviler på at psykologen kommer til å klare få meg akseptere puppe bretting........... 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Staten har krav til at du kan orddelingsreglene om du skal få det dekket. 

Anonymkode: a7781...e63

Hva er det? 😕

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Ikke for å kverulere altså. Men er man misfornøyd med slappe hengepupper, så er det fint lite en psykolog kan hjelpe til med. 

Er det jeg også føler! Ja man kan lære seg å akseptere kroppen sin til et visst nivå. Men om man ser man er veldig annerledes fra andre, så er det ikke så lett altså 😕 når jeg er på den vekten jeg egentlig ønsker, kan jeg både brette og faktisk rulle inn puppen..... jeg hater de 😓 fryktelig vanskelig om sommeren da det er fint med sommerkjoler og badedrakter/bikinier 🙄 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er 30 år og er 160 cm høy. Har gjennom hele livet fra tenårene slitet en del med vekten pga puppene. I fjor på denne tiden så veide jeg 60 kg. Puppene var ca ok (80D) og tenkte jeg burde gå ned i vekt.

I sommer veide jeg 50 kg. Da følte jeg meg veldig fin ellers men helt forferdelige plankeflate pupper. Typ cup B/A, bare for å samle pupp huden på et sted i kuppen 🙄 Jeg tok dette så tungt at jeg fant ut at jeg måtte opp i vekt igjen 

Nå veier jeg 75 kg (85DD/F).  Puppene er fine, kunne vært enda mer fyldigere så jeg vurderer legge på meg mer. Jeg hater resten av kroppen min og begynte grine i sta da jeg fant ut at jeg var på fedme siden av bmi måleren. 

Jeg vil legge på meg mer slik at jeg får finnere pupper, det betyr mer som meg enn om Jeg dør av diabetes eller hjerteinfarkt. Hjerteinfarkt og blodpropp er vanlig i familien min. Men jeg hater kroppen min og begynner grine når jeg ser den feite ekle fedme kladden i speilet. 

Jeg vil legge på meg mer for å få finere pupper. Og jeg vil gå ned i vekt for å få en finere kropp. 
 

Det har nå gått opp for meg at jeg har drevet med dette i flere år uten å lagt merke til noe mønster selv, før min venninne sa ifra i dag. Jeg har typ gått opp og ned -/+ 20 kg hvert eneste år, og jeg blir vist mer og mer ekstrem. 
 

Tenker noen av dere nå kommenterer om jeg burde dra til psykolog, men jeg går til en psykolog og jeg har ingen spise forstyrrelse. Kan en spiseforstyrrelse bare bli borte etter en operasjon? For min del ja. Om jeg kunne fått dekket silikon pupper, så kunne jeg ha holdt vekta mi på 50-55 kg resten av livet. 
 

Tror dere jeg kunne fått det dekket? Jeg måtte nok hatt inn en vanlig str silikon (ønsker være cup D), og jeg må nok fjerne en del hud etter å ha gått opp og ned i vekt så sinnsykt mange ganger. 

Anonymkode: 9f0e1...efc

Nei det betviler jeg sterkt. 

For det første er det ikke sikkert du klarer å slutte med jojo slankingen. Du tror det, men du har ikke bevist det. Silikonpupper er sikkert fint om du holder riktig vekt, men jeg vet om en som skammet seg over puppene sine og sparte til silikon. Fine ble dem. Men så gikk hun mye opp i vekt pga ny sykdom og silikonpupper + mange kg blir veldig stort...  hun angret veldig da. 

Du har helt normale pupper. Lav vekt, små pupper. Høy vekt, store pupper. Størrelsen er helt normal. Svært mange har samme utgangspunkt som deg. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan ikke det, er ufør på minste sats. 
 

så jeg skal bare fortsette med denne usunne livsstilen jeg driver med da? Er deg du mener? At jeg har det fint nå?

Jeg ønsker bare normale pupper, etter flere titals vektreduksjoner på 20+ kg

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Nei du skal ikke fortsette sånn. Kroppen vil se helt herjet ut om du fortsetter sånn. Du bør få mer psykologhjelp.

 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor ikke?  Andre får dekket fedmeoperasjon...

Anonymkode: 1ac70...7a6

Det er ikke det samme. Fedme er en helserisiko og en sykelig spiseforstyrrelse.  Om du kan vise til store rygg/nakkeproblemer så kanskje det kan bli dekket, men det har blitt svært strengt. 

 

Anonymkode: f03bb...5ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trenger ikke bli sur på oss. Gå heller til legen og få et avslag der. 

Anonymkode: f03bb...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men du trenger ikke bli sur på oss. Gå heller til legen og få et avslag der. 

Anonymkode: f03bb...5ab

Det er noen som har kommentert krast her, men det er ikke meg 🤷🏼‍♀️ Har allerede gått til legen og fått avslag 😅
 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor ikke?  Andre får dekket fedmeoperasjon...

Anonymkode: 1ac70...7a6

Kan ikke sammenlignes. Det har med helse å gjøre. Du får ikke alvorlige sykdommer av å ha små pupper. Så spis mindre så du holder deg slank, og spar penger på mat så du kan betale selv. Du kan også ønske deg penger i gaver, og sette dem på «puppekonto». Mange uføre kan jobbe litt, så prøv å tjene mer. Holder du deg slank vil forhåpentligvis noe løshud trekke seg tilbake over tid. 
 

Det er sjelden jeg blir provosert på Kg, men nå ble jeg irritert. Skal liksom jeg betale puppeoperasjon fordi at noen er misfornøyde med puppene? Godt det ikke er en slik velferdsstat vi har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare jobbe ekstra og spare slik mange andre som vil ha silikon må gjøre?

Anonymkode: b7b63...35c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det? 😕

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Orddelingsfeil er når man deler ord som ikke skal deles. Som i ditt tilfelle «puppe operasjon», «silikon implantater» og «bryst reduksjon». Det heter puppeoperasjon, silikonimplantater og brystreduksjon. Du skjønner sikkert forskjellen på «lammelår» og orddelingsfeilen «lamme lår». Men den som skrev kommentaren tullet selvfølgelig. Og syntes sikkert det var enda mer artig du ikke skjønte poenget.

Før du deler ordene kan du tenke over hvordan du sier dem. Uttaler du det i ett ord, uten pusterom mellom, skal det skrives i ett ord.

Endret av MyMichelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to barn og fått lange slappe bryst. Burde jeg fått det dekt? Nei. Jobb heller med selvbildet ditt. Hvorfor er det så viktig for deg å ha perfekte bryst? 

Anonymkode: cb35f...427

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at Staten skal dekke puppeoperasjon når puppene skaper store psykiske problemer!

Anonymkode: 1ac70...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener at Staten skal dekke puppeoperasjon når puppene skaper store psykiske problemer!

Anonymkode: 1ac70...7a6

Greit nok å mene det. Men ville du hatt lyst til at dine skattepenger gikk til å betale neseoperasjon for de som har store psykiske problemer pga nesa. Eller betale for hårtransplantasjon til menn som får store psykiske problemer når de mister håret. Psykiske problemer har ofte komplekse årsaker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (33 minutter siden):

Kan ikke sammenlignes. Det har med helse å gjøre. Du får ikke alvorlige sykdommer av å ha små pupper. Så spis mindre så du holder deg slank, og spar penger på mat så du kan betale selv. Du kan også ønske deg penger i gaver, og sette dem på «puppekonto». Mange uføre kan jobbe litt, så prøv å tjene mer. Holder du deg slank vil forhåpentligvis noe løshud trekke seg tilbake over tid. 
 

Det er sjelden jeg blir provosert på Kg, men nå ble jeg irritert. Skal liksom jeg betale puppeoperasjon fordi at noen er misfornøyde med puppene? Godt det ikke er en slik velferdsstat vi har.

Igjen, ikke jeg som er denne anonymbrukeren alle klikker på 😅

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan du ikke bare jobbe ekstra og spare slik mange andre som vil ha silikon må gjøre?

Anonymkode: b7b63...35c

Jeg har fått avslag hos legen og må/skal spare som alle andre 😜

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (21 minutter siden):

Orddelingsfeil er når man deler ord som ikke skal deles. Som i ditt tilfelle «puppe operasjon», «silikon implantater» og «bryst reduksjon». Det heter puppeoperasjon, silikonimplantater og brystreduksjon. Du skjønner sikkert forskjellen på «lammelår» og orddelingsfeilen «lamme lår». Men den som skrev kommentaren tullet selvfølgelig. Og syntes sikkert det var enda mer artig du ikke skjønte poenget.

Før du deler ordene kan du tenke over hvordan du sier dem. Uttaler du det i ett ord, uten pusterom mellom, skal det skrives i ett ord.

Jeg har dysleksi...

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...