Gå til innhold

Tror dere jeg kan få dekket puppe operasjon av staten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er faktisk ikkje så dyrt altså. Du greie spara opp 40-50.000kr til det sjølv vel?

Anonymkode: 24376...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har født to barn og fått lange slappe bryst. Burde jeg fått det dekt? Nei. Jobb heller med selvbildet ditt. Hvorfor er det så viktig for deg å ha perfekte bryst? 

Anonymkode: cb35f...427

Jeg ønsker ikke perfekte, ønsker bare normale 😕 helst et par pupper jeg slipper å brette inn i bhen... jeg har aldri hatt barn heller

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått avslag hos legen og må/skal spare som alle andre 😜

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Spar ivei! Og når du får operasjon, håper jeg du er en av dem som blir fornøyd. Mange som fikser noe på grunn av psykiske problemer oppdager at de ikke blir friskere psykisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (8 minutter siden):

Greit nok å mene det. Men ville du hatt lyst til at dine skattepenger gikk til å betale neseoperasjon for de som har store psykiske problemer pga nesa. Eller betale for hårtransplantasjon til menn som får store psykiske problemer når de mister håret. Psykiske problemer har ofte komplekse årsaker. 

Selv om jeg (ts) fikk et nei av legen min, er jeg for at f eks barn som har utseende ører som blir mobbet skal få fikset dette når de er gamle nok. Så jeg er for at vi alle skal hjelpe til å betale slike ting, selv om jeg ikke fikk det selv! 
 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk ikkje så dyrt altså. Du greie spara opp 40-50.000kr til det sjølv vel?

Anonymkode: 24376...69e

Er det så billig?? Jeg tenkte det kostet ca 100 000? Pluss den 25% momsen som nå også har kommet. Jeg må nok både fjerne hud og ha inn silikon. 
 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis staten skulle bekoste puppeoperasjon for alle norske kvinner som er misfornøyd med utseendet på puppene, ville over 90% få dette gratis. Det ville blitt veldig dyrt.

Anonymkode: c754c...959

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MyMichelle skrev (3 minutter siden):

Spar ivei! Og når du får operasjon, håper jeg du er en av dem som blir fornøyd. Mange som fikser noe på grunn av psykiske problemer oppdager at de ikke blir friskere psykisk. 

Jeg tror selv jeg vil bli fornøyd (men ja, alle sier jo det) men jeg har håpet fordi jeg ønsker et mest mulig naturlig utseende. Jeg ønsker rett og slett bare pupper som passer til min kropp. Pupper som man ikke legger så mye merke til. Ønsker slippe få kommentarer ute, på om jeg har vært i en ulykke eller spørsmål om hvilken sykdom jeg har, fordi jeg ser på merkelig ut på puppene som ikke passer min kropp 😕 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme båt som deg. 164 høy, 52 kg og har verdens minste pupper. Har prøvd å gå opp i vekt i flere år, men får ikke til. Bruker 70A!!!😭😭 Prøver å akeptere det men føler meg som en mann..

Anonymkode: 8d5a0...1a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det så billig?? Jeg tenkte det kostet ca 100 000? Pluss den 25% momsen som nå også har kommet. Jeg må nok både fjerne hud og ha inn silikon. 
 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Sjekk pris på forskjellige klinikker. Jeg sjekka akkurat en Volvatklinikk for jeg syntes også det hørtes billig ut. Der koster brystløft med implantater 53 000. Og de burde vel ha oppdatert momsen.

Endret av MyMichelle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Hvorfor er du så opptatt av det? Du skal bli gammel du også, som alle andre. Tror du silikon er pent på ei gammel dame? Og hvordan tror du puppen blir etter implantat, det er ingen garantier. Ikke verd det🙄

Anonymkode: 22d8d...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har dysleksi...

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Ikke bry deg om dem, de vet heller ikke hva orddelingsfeil er☺️ (Begge to sikter til det som heter særskrivingsfeil, orddelingsfeil er noe helt annet)

Anonymkode: 4265b...d97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Altså, er det ingen grenser for hva folk mener staten skal sponse dem med? 

Anonymkode: 60882...c7c

Vi betaler jo skatt i hytt og pine og alt skal betales for, Økning i priser overalt osv. så at staten kunne bidratt litt hadde hjulpet mye.

Anonymkode: 15276...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei.. Hvorfor er du så opptatt av det? Du skal bli gammel du også, som alle andre. Tror du silikon er pent på ei gammel dame? Og hvordan tror du puppen blir etter implantat, det er ingen garantier. Ikke verd det🙄

Anonymkode: 22d8d...555

Gammel dame???  TS er en ung dame på 30 år!

Anonymkode: 1ac70...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i samme båt som deg. 164 høy, 52 kg og har verdens minste pupper. Har prøvd å gå opp i vekt i flere år, men får ikke til. Bruker 70A!!!😭😭 Prøver å akeptere det men føler meg som en mann..

Anonymkode: 8d5a0...1a0

Åh jeg føler med deg! 😔 Ønsker du å ha evt silikon da? Tror nok du har en mye bedre sjanse enn meg til å evt få det dekket 🤷🏼‍♀️ Slik jeg har forstått det så er det de som aldri har fått pupper som kan få dekket silikon og de som har nakke/rygg problemer kan få puppe reduksjon dekket
 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (1 time siden):

Sjekk pris på forskjellige klinikker. Jeg sjekka akkurat en Volvatklinikk for jeg syntes også det hørtes billig ut. Der koster brystløft med implantater 53 000. Og de burde vel ha oppdatert momsen.

Oj! Det ga meg litt mer håp at det faktisk kan være mulig for meg før jeg blir alt for gammel for slikt! 😮 Ikke at noen skal føle seg for gammel.... jeg ønsker bare føle meg fin mens jeg fortsatt er ung 😅

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke bry deg om dem, de vet heller ikke hva orddelingsfeil er☺️ (Begge to sikter til det som heter særskrivingsfeil, orddelingsfeil er noe helt annet)

Anonymkode: 4265b...d97

Takk ❤️❤️ Ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei.. Hvorfor er du så opptatt av det? Du skal bli gammel du også, som alle andre. Tror du silikon er pent på ei gammel dame? Og hvordan tror du puppen blir etter implantat, det er ingen garantier. Ikke verd det🙄

Anonymkode: 22d8d...555

Om det aldri hadde vært verdt det, så hadde ikke valg som plastisk kirurgi fantes, tenker jeg 🤷🏼‍♀️ Og at det faktisk dekkes av staten for noen, betyr jo at det faktisk er verdt det for de! 
 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi betaler jo skatt i hytt og pine og alt skal betales for, Økning i priser overalt osv. så at staten kunne bidratt litt hadde hjulpet mye.

Anonymkode: 15276...18b

Koster Staten masse penger å utdanne og betale psykologer til å holde humøret og selvtilliten oppe hos  mennesker som er deprimerte og uføre pga fysiske skavanker som kunne vært fikset med en operasjon!

Anonymkode: 1ac70...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

 

 

Men om puppene mine hadde vært «normale», så hadde jeg ikke tenkt på det. Så hvordan er det da psykisk? 
 

Ja jeg blir psykisk brutt ned av dette her, men det startet ikke med at jeg er psykisk syk også gikk det utover puppene. 
 

Ingen psykolog kan fortelle meg at jeg er fin nok som er jeg også skal jeg bare tro på det og hele verden er bra igjen. 
 

Når jeg utsetter meg selv for så store psykiske forandringer for kroppen, er det ikke bedre da å bare fikse det med operasjon, også er HELE problemet mitt borte?

 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Jeg har alltid hatt B-cup, utenom når jeg ammer. Aldri følt at det har hindret meg i hverdagen. Pupper kommer i alle fasonger, bær dem med stolthet.

Anonymkode: d85b5...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du få dekt. Du må snakke med fastlege som kan henvise deg. Men du får ikke dekt silikon/protese mener jeg på. Fikk selv dekt reduksjon og løft. Valgte å betale selv på aleris da ventetiden var på ca 1 år og jeg måtte ha protese itillegg

Anonymkode: 642d8...b45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...