Gå til innhold

Tror dere jeg kan få dekket puppe operasjon av staten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS skriver at hun ønsker å slippe spørsmål UTE om hun har vært i en ulykke eller hvilken sykdom hun har.

Jeg vet ikke om du pleier å gå rundt og sjekke om folk har, eller ikke har, brettet puppene inn i bh-en når du er ute, men det er ikke vanlig  der hvor jeg bor.

Anonymkode: 4b823...ea6

Har aldri tidligere hørt om noen som må brette puppene , så kanskje dette vises gjennom toppen/genseren?

Anonymkode: 1ac70...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det ikke mulig å få hjelp med fysiske skavanker, så blir man kanskje et samfunnsnyttig menneske?

Anonymkode: 1ac70...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke dekket kosmetisk operasjon i Norge. Det er bare medisinske operasjoner 

 

Mange fedmeopererte som får dekket armer, lår, mage osv, men får ikke dekket puppene for det er kosmetisk.

 

 

Anonymkode: 6e9c2...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo fortelle min egen historie her. Jeg hadde tidligere to bryster med ulik størrelse. Nå tenker du som leser dette øyeblikkelig "ja, men alle har jo litt forskjellig størrelse på brystene". Ja det vet jeg, men jeg hadde, la oss si en liten a cup på det ene, og en D cup på det andre. Dette var grusomt for meg hele puberteten. Jeg var veldig selvbevisst på dette, gjorde alt jeg kunne for å skjule det og skammet meg. Jeg ble selvfølgelig mobbet for det, ble kalt misfoster osv. Etter at jeg hadde fått barn og ammet var det verre enn noensinne. Da var jeg 26 år.Samlet til slutt mot og bestilte time hos en privat plastikkirurg. Jeg gråt da jeg måtte kle av meg og vise frem elendigheten.

Han ble veldig overrasket over tilstanden min, og kalte det en medfødt misdannelse. Han sa at dette skulle jeg under ingen omstendigheter bekoste selv, og sendte en henvisning til det offentlige. Etter noen måneder ble jeg operert, løftet og reduserte det største brystet, og la inn en silikonprotese i det minste. 

15 år etterpå har silikonprotesen kapslet seg inn og blitt hard og vond. På nytt blir jeg operert, protesen fjernes og jeg transplanterer eget fett fra magen i 3 omganger. Altså 3 operasjoner. Tiden går. Jeg går ned masse i vekt. Brystene endrer seg igjen. Jeg opereres på nytt, begge brystene løftes. Igjen dekkes dette av det offentlige uten problem. Ved kontroll etter den siste operasjonen ser kirurgen på magen min, som har fått store mengder overflødig hud etter vektnedangen. Han sier uten at jeg har bedt om noe som helst at han kan fjerne huden, altså gjøre en bukplastikk. Dekket av det offentlige. Jeg takker ja og blir operert. Jeg har da vært igjennom hele 6 ulike inngrep dekket av staten på et offentlig sykehus. 

Så det er altså ikke så "vanskelig" å få dekket plastiske operasjoner i Norge. Mange tenker sikkert at det er urettferdig, men det norske helsevesenet har retningslinjer og kriterier å forholde seg til i forhold til pasientene sine. Hver eneste dag utføres det et stort antall plastiske operasjoner på offentige sykehus, og på private klinikker med offentlig tilskudd.

Dette til informasjon til dere som tror det er så streng og nærmest umulig å få slikt dekket.

Takk for meg.

 

Anonymkode: aaf8d...d88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan jo fortelle min egen historie her. Jeg hadde tidligere to bryster med ulik størrelse. Nå tenker du som leser dette øyeblikkelig "ja, men alle har jo litt forskjellig størrelse på brystene". Ja det vet jeg, men jeg hadde, la oss si en liten a cup på det ene, og en D cup på det andre. Dette var grusomt for meg hele puberteten. Jeg var veldig selvbevisst på dette, gjorde alt jeg kunne for å skjule det og skammet meg. Jeg ble selvfølgelig mobbet for det, ble kalt misfoster osv. Etter at jeg hadde fått barn og ammet var det verre enn noensinne. Da var jeg 26 år.Samlet til slutt mot og bestilte time hos en privat plastikkirurg. Jeg gråt da jeg måtte kle av meg og vise frem elendigheten.

Han ble veldig overrasket over tilstanden min, og kalte det en medfødt misdannelse. Han sa at dette skulle jeg under ingen omstendigheter bekoste selv, og sendte en henvisning til det offentlige. Etter noen måneder ble jeg operert, løftet og reduserte det største brystet, og la inn en silikonprotese i det minste. 

15 år etterpå har silikonprotesen kapslet seg inn og blitt hard og vond. På nytt blir jeg operert, protesen fjernes og jeg transplanterer eget fett fra magen i 3 omganger. Altså 3 operasjoner. Tiden går. Jeg går ned masse i vekt. Brystene endrer seg igjen. Jeg opereres på nytt, begge brystene løftes. Igjen dekkes dette av det offentlige uten problem. Ved kontroll etter den siste operasjonen ser kirurgen på magen min, som har fått store mengder overflødig hud etter vektnedangen. Han sier uten at jeg har bedt om noe som helst at han kan fjerne huden, altså gjøre en bukplastikk. Dekket av det offentlige. Jeg takker ja og blir operert. Jeg har da vært igjennom hele 6 ulike inngrep dekket av staten på et offentlig sykehus. 

Så det er altså ikke så "vanskelig" å få dekket plastiske operasjoner i Norge. Mange tenker sikkert at det er urettferdig, men det norske helsevesenet har retningslinjer og kriterier å forholde seg til i forhold til pasientene sine. Hver eneste dag utføres det et stort antall plastiske operasjoner på offentige sykehus, og på private klinikker med offentlig tilskudd.

Dette til informasjon til dere som tror det er så streng og nærmest umulig å få slikt dekket.

Takk for meg.

 

Anonymkode: aaf8d...d88

Takk for at du delte! 
 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du får ikke dekket kosmetisk operasjon i Norge. Det er bare medisinske operasjoner 

 

Mange fedmeopererte som får dekket armer, lår, mage osv, men får ikke dekket puppene for det er kosmetisk.

 

 

Anonymkode: 6e9c2...a53

Brystløft dekkes, men kun hvis det fjernes hud. I sjeldne tilfeller kan man også få silikon, men det er ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 19.06):

Ja var hos fastlegen min. Han sa det aldri kom til å bli godkjent... han sa at 10 av 10 leger hadde sagt det samme som han 🤷🏼‍♀️ Han ville ikke sende henvisning, men ba meg ta opp tankene mine hos psykologen min... 😕 

Han tenker jo at jeg alltid har hatt pupper, men jeg har jo blitt en ekspert i å skule det når jeg er tynn... jeg går med push up bher, noen ganger 2 bher oppå hverandre og høyhalset gensere... og da ser det jo normalt ut. Men jeg føler meg jo ikke bra.

 

Jeg tenker gå ned i vekt og prøve spørre han igjen når jeg er tynn 😅 vise han at jeg må brette puppen inn i bhen. Jeg tviler på at psykologen kommer til å klare få meg akseptere puppe bretting........... 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Da må du jo droppe å ha på flere push up bher, ikke rart han ikke tar deg seriøst. Du må dra til legen uten bh og vise deg som du er. Kan du ikke det kan han heller ikke hjelpe deg.

Anonymkode: 8fb18...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis puppene dine hindrer deg i å leve et normalt sosialt liv synes jeg du skal få dekket puppeoperasjon!

Anonymkode: 1ac70...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...