Gå til innhold

Tror vi at vi er penere enn vi er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, det tror jeg faktisk. Samtidig som folk er myr mer kritiske til seg selv enn det andre er. Men det kan jo bunne i at man gjerne sammenligner seg selv med supermodeller og filmstjerner, mens folk flest ser en som en er; Er helt gjennomsnittlig person. Ergo blir referansepunktene forskjellige.

Mener det har blitt gjort forskning på at de kjendisene som blir stemt frem som «årets peneste» osv., gjerne er de som har hatt flest forsider/blitt avbildet mest i media det året, med teorien at folk syntes folk er penere jo mer de venner seg til utseendet deres. Selv tror jeg nok at jeg er penere enn det jeg egentlig er :ler: 

Anonymkode: b8152...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 7.24):

Det stemmer nok for en del. Har ei venninne som er direkte feit, men hun anser seg selv som smellvakker. Noen mennesker eier bare ikke selvinnsikt. 

Anonymkode: 83d7a...c2f

Kan man ikke være smellvakker hvis man er "direkte feit"? 🤔 Har du tenkt på at folk har forskjellig syn på hva som er vakkert? Bare fordi DU ikke synes hun er smellvakker, så kan hun være det i hennes øyne og i andres øyne. Skjønnheten er i øyet som ser.

Anonymkode: 18037...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan det i det hele tatt være mulig for menn å overvurdere sitt eget utseende i dag? På tinder og slik vil jo alle utenom de kjekkeste være ganske uønsket. Du skal virkelig ha god selvtillit om du har får like fra 1 av 500 damer og likevel tror man er kjekk 😅

Anonymkode: 66cce...d91

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men det er i veldig liten grad utseendet som avgjør hvem jeg tar til høyre på tinder og ikke. Det er teksten og hva bildene uttrykker. Har du feks selfier hvor du ser alvorlig ut, framstår du for meg fort som litt sur og kjip. Har du derimot mer av typen situasjons- og tullebilder, gjerne hvor du smiler bredt, virker du som en blidere og snillere person som jeg får lyst til å finne ut mer om. En litt morsom eller hyggelig tekst gjør samme nytten. Mange skriver masse krav om hva dama skal være og særlig hva hun IKKE skal være, og de framstår som kjipe og negative i mine øyne. Da sveiper jeg til venstre, uavhengig av om jeg innfrir kravene eller ikke. 

Anonymkode: b2495...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder vel flere ting enn utseende? Slik som intelligens, kjøreferdigheter, sosiale evner osv.

Jeg hører heldigvis ikke til de som er innbilske.

 

- selv om jeg har grunn til å være det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 8.59):

Kvinner er ekstremt gode til å overvurdere eget utseende, dette viser jo forskningen også. Mens menn har et mer realistisk syn på dette. Tinder har nok også bidratt der, siden så og si alle kvinner kan få bøttevis med likes og dermed en selvtillitsboost.

Anonymkode: 4edcc...203

Haha, er det mulig. Det er jo omvendt. Dette står overalt. Det vet du godt, MANN.

Anonymkode: acbd1...5ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at det er veldig individuelt. Noen tror at de ser bedre ut enn hva andre mener, for andre er det motsatt.

Man kan jo være litt kravstor selv om man ikke oppfattes som særlig attraktiv selv, og så får konsekvensen evt være at man forblir alene eller finner seg noen i såpass høy alder at utseendet begynner å bli uvesentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...