Gå til innhold

Tror vi at vi er penere enn vi er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet veldig godt at jeg er ekstremt stygg. 

Anonymkode: ad6cc...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beeblebrox skrev (2 minutter siden):

Tanken er jo litt trist, om sant,  mtp. at jeg ikke akkurat vurderer meg selv som noen kjekkas, selv om jeg i følge deg har 85% sjanse for å ha "handsome-me-briller" på  :sprettoy:  Tenker jeg er en blant de 15% , jeg :Nikke:

 

 

Det er veldig sympatisk!

Anonymkode: b2495...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig sympatisk!

Anonymkode: b2495...19c

Takk! Anser meg selv som over gjennomsnittlig sympatisk også :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Hva slags spørreundersøkelse var det? Sånt er jo bare tull. Av alle mennesker jeg har møtt gjennom livet, så er de aller fleste usikre på seg selv og undervurderer utseendet sitt og sine evner. Spesielt menn.

men husker når jeg var mye på fest og nattklubber tilbake i tiden, så var det de feite og ekle damene som eglet seg oppover mannfolka og kom med dumme kommentarer og var stygge mot oss som så bedre ut. Oppførselen var kvalm og mannfolka syntes de var usjarmerende og turn off. Jeg ser også OFTE feite og usjarmerende damer med ganske slanke, høye, bredskuldrede og modell pene menn! Why? Hvis det er noen som overvurderer seg selv til de grader så er det disse ekle og feite kjerringene som tror de er Marilyn Monroe🤮 skjønner heller ikke åssen disse kjekke og mørke mennene tør å vise seg på gata hånd i hånd med så stygge damer? De må ha en stor feil mentalt eller i personligheten som gjør at de ikke får slanke og pene damer.

Anonymkode: 275b4...e20

Jeg har lagt merke til at du skriver dette i flere tråder. Om feite damer som er sammen med kjekke menn. Jeg har ikke sett mye av det her jeg bor. Det vanligste er pene damer sammen med mindre pene menn.

Anonymkode: 2c03e...326

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også at mange er litt aldersblinde når det gjelder seg selv. De tror rett og slett at de ser mye yngre ut enn de egentlig gjør. 

Anonymkode: 168f9...fc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste mennesker tror at de er penere enn hva de faktisk er.

De aller fleste mennesker er helt gjennomsnittlige, men de fleste tror de er over snittet.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kvinner undervurder jevnt over sitt utseende. Menn overvurder grovt sitt utseende. 

Anonymkode: e8d23...d4a

Jaha, så hvordan forklarer du tinder da? Det er jo den eneste objektive måten å måle dette på

Anonymkode: 66cce...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jaha, så hvordan forklarer du tinder da? Det er jo den eneste objektive måten å måle dette på

Anonymkode: 66cce...d91

Hvordan i huleste er Twitter et objektivt mål på denne problemstillingen? Tror du det er tverrsnittet av den voksne befolkningen som er på Twitter?

Anonymkode: 2c03e...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Føler også at mange er litt aldersblinde når det gjelder seg selv. De tror rett og slett at de ser mye yngre ut enn de egentlig gjør. 

Anonymkode: 168f9...fc8

Det har jeg også inntrykk av - spesielt på Kvinneguiden! Alle er 45 og blir alltid spurt om leg på polet :ler:

Har imidlertid ikke inntrykk av at folk flest vurderer seg selv som mye penere enn de i virkeligheten er. Lenke til undersøkelsen, TS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en god dag kan det godt hende at jeg overvurderer mitt eget utseende. Tar på meg en fin kjole, ordner håret og føler meg SMASHING.
Dagen etterpå tør jeg ikke gå ut av huset fordi jeg føler meg så forjævlig stygg.

Men så må man ikke glemme at slike spørreundersøkelser gjerne er 100% overfladiske. De tar ikke med personlighet, verdier, sjarm og humor. Jeg tror det er mange som føler seg uattraktive men som klarer å annerkjenne at de har en bra personlighet - og dermed scorer sitt utseende som noe høyere enn det kanskje er i realiteten. Sett utenfra. Av personer som ikke en gang snakker med deg.

Skjønnhet er så mye mer enn bare overflaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo egentlig mest om hvor god/vellykket bakgrunn (oppvekst, grad av mobbing ++) og selvtillit folk har. Har sett kvinnelige bekjente som er både under og midt på treet som er veldig fornøyd med eget utseende som de beskriver som både pent og hot. Og kvinnelige bekjente som er langt over snittet, som sier det ikke er rart de er single så stygge som de er, og har lyst på alskens operasjoner. De tror genuint at de er stygge, skikkelig vrangforestillinger. 

Anonymkode: efefd...bc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. Jeg tror at hvis man er redd for at det gjelder en selv som noen i tråden skriver, så gjør det nok ikke det.

Det fikk meg også til å tenke på en kompis som er overvektig, mistet håret og uheldig hud. En kompis av han igjen som så helt ok ut prøvde seg på en pen dame, så sier min kompis han eier ikke selvinnsiktog forstår ikke at man må se ut som deg og meg for å ha sjans på andre pene mennesker    🙈

Anonymkode: efefd...bc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Hva slags spørreundersøkelse var det? Sånt er jo bare tull. Av alle mennesker jeg har møtt gjennom livet, så er de aller fleste usikre på seg selv og undervurderer utseendet sitt og sine evner. Spesielt menn.

men husker når jeg var mye på fest og nattklubber tilbake i tiden, så var det de feite og ekle damene som eglet seg oppover mannfolka og kom med dumme kommentarer og var stygge mot oss som så bedre ut. Oppførselen var kvalm og mannfolka syntes de var usjarmerende og turn off. Jeg ser også OFTE feite og usjarmerende damer med ganske slanke, høye, bredskuldrede og modell pene menn! Why? Hvis det er noen som overvurderer seg selv til de grader så er det disse ekle og feite kjerringene som tror de er Marilyn Monroe🤮 skjønner heller ikke åssen disse kjekke og mørke mennene tør å vise seg på gata hånd i hånd med så stygge damer? De må ha en stor feil mentalt eller i personligheten som gjør at de ikke får slanke og pene damer.

Anonymkode: 275b4...e20

Er så lei av å deg og at du skriver dette i tråd etter tråd. At "feite stygge kvinner" (som du kaller dem) med dårlig personlighet er sammen med kjekke og flotte menn. Dette er en vrangforestilling du har og det er jævlig sjelden at det du sier stemmer. Det er faktisk mye oftere motsatt. At pene kvinner er sammen med helt gjennomsnittlige menn. Det tror jeg du også vet. Du er sjalu og vil ha oppmerksomhet. 

Anonymkode: be107...268

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catalina Culès skrev (4 timer siden):

Ikke jeg, jeg vet jeg er stygg. 

Du er iallefall flott innvendig som innrømmer det... og husk: ingen er stygg før den rette har sett deg🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvinner er på det peneste når dem er i tvil på seg selv"  (Bamseklemmers visdomord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har lagt merke til at du skriver dette i flere tråder. Om feite damer som er sammen med kjekke menn. Jeg har ikke sett mye av det her jeg bor. Det vanligste er pene damer sammen med mindre pene menn.

Anonymkode: 2c03e...326

Jeg er en feit dame som er sammen med en pen mann. Slank og veltrent. 

Ok, ikke feit da, men en veldig slank og flott dame kunne nok fort tenkt at "Hvorfor fikk hun en så flott mann?", for jeg er lubben iallefall. 

Trikset var at jeg var ung, slank og pen da jeg møtte ham, og så elsker han meg meg fremdeles selv om livet og barn har gitt meg noen kilo ekstra. Merkeligere enn det er det ikke. 

Jeg tror ofte det er tilfellet når man observerer slikt, og det er ikke slik at menn forkaster kvinnen de elsker selv om hun legger på seg litt. Mor til hans barn gjerne, og et etterhvert langt liv sammen. 

Jeg hadde forøvrig ikke forlatt ham om han mistet begge bena engang. Kjærlighet kalles det. 😉

 

Anonymkode: dff6a...5f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns ikke jeg er mye og se på men ser jo at når jeg ler eller smiler så blir jeg litt penere😂... samtidig syns jeg det er vanskelig å ta til seg hvis en mann som ikke bare er ute etter sex sier du er fin🙈. Må lissom høre noen ganger for tro at han virkelig mener det. Er lissom nok av de som slenger komplimenter i øst og vest for kun ett ligg. Da har det null mening for meg hva de sier hvis sex er agendaen. 

Anonymkode: d6a05...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (9 timer siden):

Ikke jeg, jeg vet jeg er stygg. 

Kjære deg, du er ikke stygg! Det bør du slutte å si til deg selv, for det er veldig skadelig. Jeg er 100 % sikker på at andre ikke har det synet på deg som du selv har. 

Anonymkode: b2495...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er definisjonen på pen da?

Anonymkode: a907c...82d

Det er jo subjektivt. Men selv om vi har ulik smak, så er det vel en del mennesker som objektivt sett regnes som pene? Det betyr jo ikke at de alltid er de mest attraktive. Jeg tror personlighet veier tyngre enn utseende hos de fleste.

Anonymkode: b2495...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man så jo det i tråden om hvor på skalaen en selv og partneren lå, alle var laaaangt over middels pene😂😂😂

Anonymkode: 88f1e...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...