Gå til innhold

Tror vi at vi er penere enn vi er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det stemmer nok for en del. Har ei venninne som er direkte feit, men hun anser seg selv som smellvakker. Noen mennesker eier bare ikke selvinnsikt. 

Anonymkode: 83d7a...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner er ekstremt gode til å overvurdere eget utseende, dette viser jo forskningen også. Mens menn har et mer realistisk syn på dette. Tinder har nok også bidratt der, siden så og si alle kvinner kan få bøttevis med likes og dermed en selvtillitsboost.

Anonymkode: 4edcc...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overvurderer eget utseende, har alltid gjort det. Jeg ser det når jeg ser på bilder.😜 Det rare er at før var jeg penere enn i virkeligheten på bilder. Har tidligere avvist mange menn som har kontaktet meg via sosiale medier, fordi jeg har tenkt at de kommer til å bli skuffet når de ser meg i virkeligheten (nå har jeg mann, har hatt i maaange år). Har ikke brukt sminke og fotoshop, men tatt bilder i riktig lys og vinkel. Det gjør meg ikke så mye altså, utseende er ikke det viktigste i verden. Og jeg synes det er noe sykelig og narcissistisk å syte over at man ikke er penest og best i alt hele tiden.

Anonymkode: ebfed...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (10 timer siden):

Det har jeg også inntrykk av - spesielt på Kvinneguiden! Alle er 45 og blir alltid spurt om leg på polet :ler:

Har imidlertid ikke inntrykk av at folk flest vurderer seg selv som mye penere enn de i virkeligheten er. Lenke til undersøkelsen, TS?

Det er ganke trist å være 45 og ikke innse at de spør om leg for å booste selvtillitten til damene. Jeg er 42, og blir også spurt. Jeg ser på ingen måte ut som en 17åring. Eller 25åring. Eller 30åring. Blir spurt likevel. Jeg synes det er kleint. I stedet for å tenke "åh, han tror jeg er under 25" så tenker jeg "tror han virkelig jeg er så dum at jeg tror jeg ser ut som 25?".

De som jobber på polet er drevne i å aldersbestemme. De er flinke, selv om det blir mer og mer vanlig med kosmetiske inngrep. Man ser likevel alderstegn. Regelen er at de under 25 skal vise leg. Tror du, som 45åring, seriøst at disse som aldersbestemmer mange ganger daglig i årevis, tror at du er 24?


Og menn blir sjelden spurt, fordi de ikke ser på det som kompliment å bli tatt for å være barn når de er 45. Hvis du ser en gjeng 45åringer så er det ikke sånn at damene i snitt ser yngre ut enn mennene.

Anonymkode: 994ee...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om folk tror de er penere enn de er? Selvtillit er sexy☺️
 

 

Anonymkode: 9faeb...cf8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er pen, men jeg er langt ifra pen. Jeg er overvektig og minner mer om en potet. Aldri vurdert meg som pen, men jeg kan ha dager hvor jeg føler meg bra med utseendet alikevell. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Hva slags spørreundersøkelse var det? Sånt er jo bare tull. Av alle mennesker jeg har møtt gjennom livet, så er de aller fleste usikre på seg selv og undervurderer utseendet sitt og sine evner. Spesielt menn.

men husker når jeg var mye på fest og nattklubber tilbake i tiden, så var det de feite og ekle damene som eglet seg oppover mannfolka og kom med dumme kommentarer og var stygge mot oss som så bedre ut. Oppførselen var kvalm og mannfolka syntes de var usjarmerende og turn off. Jeg ser også OFTE feite og usjarmerende damer med ganske slanke, høye, bredskuldrede og modell pene menn! Why? Hvis det er noen som overvurderer seg selv til de grader så er det disse ekle og feite kjerringene som tror de er Marilyn Monroe🤮 skjønner heller ikke åssen disse kjekke og mørke mennene tør å vise seg på gata hånd i hånd med så stygge damer? De må ha en stor feil mentalt eller i personligheten som gjør at de ikke får slanke og pene damer.

Anonymkode: 275b4...e20

Lol, dette innlegget bekrefter vel tesen i undersøkelsen.

 

For øvrig litt relatert; https://forskning.no/psykologi-kjonn-og-samfunn-overvekt/menn-tror-kvinner-veier-for-mye/740662 

1973843439_Skjermbilde2021-01-14kl_10_24_18.thumb.png.7ff02e37bc0eb09da44099cfa5475b9a.png

...

96220524_Skjermbilde2021-01-14kl_10_24_40.thumb.png.f4a0f534433b1d0df2aad27a9eae4c9c.png

Anonymkode: 7a6f5...0a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ser også OFTE feite og usjarmerende damer med ganske slanke, høye, bredskuldrede og modell pene menn! Why?

Anonymkode: 275b4...e20

De har vel et helt korrekt idé om at de kan få kjekke menn. 

Anonymkode: f6338...b8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.... Hva er galt med å syns man er pen da? Er det ikke bare flott å syns bra om seg selv?

Anonymkode: 714c8...2cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er en feit dame som er sammen med en pen mann. Slank og veltrent. 

Ok, ikke feit da, men en veldig slank og flott dame kunne nok fort tenkt at "Hvorfor fikk hun en så flott mann?", for jeg er lubben iallefall. 

Trikset var at jeg var ung, slank og pen da jeg møtte ham, og så elsker han meg meg fremdeles selv om livet og barn har gitt meg noen kilo ekstra. Merkeligere enn det er det ikke. 

Jeg tror ofte det er tilfellet når man observerer slikt, og det er ikke slik at menn forkaster kvinnen de elsker selv om hun legger på seg litt. Mor til hans barn gjerne, og et etterhvert langt liv sammen. 

Jeg hadde forøvrig ikke forlatt ham om han mistet begge bena engang. Kjærlighet kalles det. 😉

 

Anonymkode: dff6a...5f9

Hva om han mistet andre ting? F.eks forstanden. Ville du fortsatt ikke forlatt han?

Anonymkode: e8d23...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men.... Hva er galt med å syns man er pen da? Er det ikke bare flott å syns bra om seg selv?

Anonymkode: 714c8...2cc

Jo! Og poenget var ikke at det var noe galt i det. Synes bare det er interessant:)

Anonymkode: b2495...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Anonymkode: b2495...19c

Ja det er interessant, og ikke noe galt i hovedinnlegget. Var mest noen svar jeg siktet til, som hun som var på nattklubb sammen med noen som trodde de var deiligere enn de var, og hun kalte de ekle og viste spy-smiley. Det syns jeg var usmakelig siden jeg absolutt ikke ser problemet med at noen syns de er helt fantastiske på dansegulvet med alkohol innabords! Tenk så gøy de hadde det da! 🤩

eller hun som syns det er trist at folk tror de ser yngre enn de er når de blir spurt om leg. Det er jo helt topp! 🥳

Anonymkode: 714c8...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg pokker i hvor pen eller ikke jeg er. Jeg kan ikke gjøre noe med det eller får brukt det til noe likevel:-)

Anonymkode: 96199...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det varierer veldig! Jeg tror en del overvurderer utseende sitt veldig, mens andre er veldig kritiske til detaljer på seg selv som de fleste andre ikke tenker over en gang!

Men i løpet av mitt liv har jeg veldig ofte sett flotte damer som er sammen med helt gjennomsnittlige/mindre pene menn, hvertfall som er rent fysisk mindre attraktiv.

Er egentlig ganske sjeldent at jeg har opplevd at en mann har vært sammen med en dame som har vært fysisk mye mindre attraktiv enn han. 
 

Så er det mange tilfeller hvor partene står ganske likt. 
 

Jeg er selv mann, men har ingen problemer med å se om en annen mann ser bra ut eller ikke! Jeg tror at kvinner blir tiltrukket av veldig mye annet enn bare utseende. 

Anonymkode: c4b52...6ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror det varierer veldig! Jeg tror en del overvurderer utseende sitt veldig, mens andre er veldig kritiske til detaljer på seg selv som de fleste andre ikke tenker over en gang!

Men i løpet av mitt liv har jeg veldig ofte sett flotte damer som er sammen med helt gjennomsnittlige/mindre pene menn, hvertfall som er rent fysisk mindre attraktiv.

Er egentlig ganske sjeldent at jeg har opplevd at en mann har vært sammen med en dame som har vært fysisk mye mindre attraktiv enn han. 
 

Så er det mange tilfeller hvor partene står ganske likt. 
 

Jeg er selv mann, men har ingen problemer med å se om en annen mann ser bra ut eller ikke! Jeg tror at kvinner blir tiltrukket av veldig mye annet enn bare utseende. 

Anonymkode: c4b52...6ac

Det tror jeg også. Men blir ikke menn også det? Hvis alle komplimenter jeg får av en mann jeg dater handler om utseendet og han virker lite opptatt av andre egenskaper, blir han mindre tiltrekkende i mine øyne. Han framstår for meg da ikke bare som overfladisk, men også nesten litt dum. 

Anonymkode: b2495...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk tror vel ofte de er penere enn de er og smartere enn de er.

Men greit det vel, må si jeg trives godt med å innbille meg selv at jeg er både pen og smart :ler:

Ikke ødelegg illusjonen min med fakta, plz

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske/over gjennomsnittet stygg, men jeg tror nok likevel jeg ser meg som mindre stygg enn andre gjør. Så den teorien holder sikkert vann.

Anonymkode: 384df...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2021 at 9:04 PM, AnonymBruker said:

Vi er alle vant til vårt eget utseende. Tror dere vi alle synes vi er litt penere enn folk ser oss utenfra? Hørte om at det var gjort en spørreundersøkelse hvor noe sånt som 85 % av de spurte anså seg selv som penere enn gjennomsnittet. Haha. Sikter folk for høyt og er for kresne når de dater, fordi de feilaktig mener at de er den andre overlegen rent utseendemessig? Ikke at utseendet er alt det handler om, men veldig mange er jo veldig opptatt av det. 

Anonymkode: b2495...19c

Dating uten sminke, Extention, butox, push-up, hold-in, høye heler, tannbleking, hårfarging etc. ville trolig endret mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det i det hele tatt være mulig for menn å overvurdere sitt eget utseende i dag? På tinder og slik vil jo alle utenom de kjekkeste være ganske uønsket. Du skal virkelig ha god selvtillit om du har får like fra 1 av 500 damer og likevel tror man er kjekk 😅

Anonymkode: 66cce...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...